Nee ik voer een discussie tegelijk, anders krijg ik verwijten van je dat ik van de hak op de tak spring.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Waarom haal je nu weer een deel van mijn reactie weg? Gevoelig punt?
Er hoeft maar 1 cent op te staan om binnen de poortjes te komen. En als je rood staat, krijg je geen rente aanje broek.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
mee dat je ten eerste een door hun bepaald bedrag op je een door hun bepaalde chipkaart (je weet wel, die kaart die ze door onze strot wilden drukken maar die niemand wilde) moet hebben staan die ze afschrijven.
Wie heeft het over bankpas nodig hebben ?
Ow dan vraag ik jou morgen wel naar het antwoord op die vraagquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ik voer een discussie tegelijk, anders krijg ik verwijten van je dat ik van de hak op de tak spring.
Leg het nog eens uit hahahaquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Veel van de groente en fruit bij mijn super staat een kilo of pond prijs bij en kan ik zelf de hoeveelheid pakken wat ik wil.
Dus de prijs die ik uiteindelijk moet betalen, moet ik zelf uitzoeken.
Moet ik je nog het verschil tussen reizen in zones en reizen per kilometer uit gaan leggen? Of snap je dat na maanden van gezeur wel?
Precies. Dus als je in een zone van 5 km reisde. Betaalde je altijd alsof je 5 km reisde.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leg het nog eens uit hahaha
Man van die zones snap je geen fluit.
Ik zal het even uitleggen. Met strippenkaart betaal je ook per afstand ( 1 zone is een bepaald gebied )
Dat gebied wordt nu verdeeld in kleinere gebieden of grotere gebieden namelijk 1 km.
Slat weer helemaal nergens op die reactie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 cent op te staan om binnen de poortjes te komen. En als je rood staat, krijg je geen rente aanje broek.
Dat is bij een bankpas wel het geval.
De strippenkaart is mij ook door de strot geduwd. Shit happens.
knappe zone van 5 km. Die zijn er echt veel.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Precies. Dus als je in een zone van 5 km reisde. Betaalde je altijd alsof je 5 km reisde.
Nu je per km kunt betalen is dat veel eerlijker!
Als je dat gaat ontkennen is het wel heel droevig met je gesteld.
Die iemand weet niet goed hoe de chipkaart werkt want die denkt dat er minimaal 4 euro op de kaart moet staan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Slat weer helemaal nergens op die reactie.
Iemand geeft een vb hoe je moet betalen in een winkel met een chipkaart en jij begint over een bankpas die je helemaal niet meer nodig heb
Goed, dan vraag ik weer waarom met al die combinaties van reizen met de strippenkaart het tarief wel vooraf berekenbaar is op de haltequote:Op woensdag 18 februari 2009 23:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow dan vraag ik jou morgen wel naar het antwoord op die vraag
Jij bent toch zo pro strippenkaart en wilt niet dat dat verdwijnt omdat je daarmee veel beter de prijs weet van tevoren en omdat het allemaal zo snel gaat.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
knappe zone van 5 km. Die zijn er echt veel.
Ik geef ook geen waarde oordeel verder, dat lees jij weer erin.
Ik zei toch dat je de strippenkaart niet begrijp
Omdat er veel minder combinatie zijn en ze alleen maar een kaarje hoeven te laten zien waarop de stad in allemaal hokjes is verdeeld. En voor de rest moet je het dan maar uitzoeken in welke zone jouw halte ligt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Goed, dan vraag ik weer waarom met al die combinaties van reizen met de strippenkaart het tarief wel vooraf berekenbaar is op de halte
waar slaat dat nou weer op ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij bent toch zo pro strippenkaart en wilt niet dat dat verdwijnt omdat je daarmee veel beter de prijs weet van tevoren en omdat het allemaal zo snel gaat.
Dan vind je je het zeker ook normaal dat je altijd een liter melk betaald ook al gebruik je maar een halve liter. Want daarvan weet je tenminste vooraf de prijs en is ook veel sneller bij het afrekenen.
Wat vind je dan wel een goed systeem?quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
waar slaat dat nou weer op ?
Dan koop ik gewoon een halve liter pak.
ik ben niet pro strippenkaart, dat lees jij erin met je vooroordelen
Oh ik kan nu meer reizen maken en vaker overstappen ? dacht het nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat er veel minder combinatie zijn en ze alleen maar een kaarje hoeven te laten zien waarop de stad in allemaal hokjes is verdeeld. En voor de rest moet je het dan maar uitzoeken in welke zone jouw halte ligt.
Je kan geen halve liters kopen in de supermarkt ???????????????quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat vind je dan wel een goed systeem?
Halve liter prijzen doen ze niet aan hoor! Voor het gemak is het gewoon 1 standaard, per liter betalen of niet.
Zo werken de zones die jij zo overzichtelijk en makkelijk vind.
Het aantal mogelijke reizen en overstappen is gelijk hoor. Tenminste, niet afhankelijk van strippenkaart of OV chipkaart.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh ik kan nu meer reizen maken en vaker overstappen ? dacht het niet
Jij weet niet waar je bent als je ergens staat ? Goed, dan zeg je tegen de chauufeur waar je naar toe gaat en die vertelt de prijs
Hey ik kom niet met de vergelijkingen van de supermarkt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan geen halve liters kopen in de supermarkt ???????????????
Je heb verschillende mogelijkheden qua systeem.
Je kan een dual systeem voeren, waar mensen de keuze hebben om over te stappen op de chipkaart, immers met al die voordelen doen mensen dat vanzelf. Zie de banken vroeger.
Je kan kiezen voor een systeem a la Parijs nu, waar je alleen incheckt.
Je kan ook een goed werkend systeem in stand houden
Je kan een chipkaart systeem invoeren dat 99,99 % goed werkt
Ok, de strippenkaart werd helemaal niet onder veel protest ingevoerd. Vraag maar eens aan oudere familieleden van je. Voor de strippenkaarten kon je alleen enkele reizen en retourtjes kopen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een dual systeem, strippenkaart én OV chipkaart is niet haalbaar. Dat bleek wel in de overgangsfase bij de Metro.
Parijs heeft dus het systeem waar je voor een liter melk betaald terwijl je maar een halve liter gebruikt.
Het OV chipkaart systeem is relatief gezien pas nieuw, mensen moeten er nog aan wennen. Het is zeer naief om te denken dat het nu al overal perfect werkt.
De strippenkaart werd ook onder veel protest ingevoerd.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat er veel minder combinatie zijn en ze alleen maar een kaarje hoeven te laten zien waarop de stad in allemaal hokjes is verdeeld. En voor de rest moet je het dan maar uitzoeken in welke zone jouw halte ligt.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het aantal mogelijke reizen en overstappen is gelijk hoor. Tenminste, niet afhankelijk van strippenkaart of OV chipkaart.
En waarom zou de chauffeur straks geen PDA kunnen hebben waarin die op kan zoeken hoeveel de reis kost?
Hoe dan ook, welk systeem je ook gebruikt. Als je vooraf de prijs wilt weten, zul je moeite moeten doen.
Maar leg nog eens uit. Waarom loop je een systeem te promoten waarbij je altijd 10 appels betaald, ook al koop je er maar 2.
dus ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het OV chipkaart systeem is relatief gezien pas nieuw, mensen moeten er nog aan wennen. Het is zeer naief om te denken dat het nu al overal perfect werkt.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag waarom de busbedrijven minder zouden vangen met de snelbussen.
Als die omrijden zouden ze er juist meer aan verdienen.
Je loopt weer te liegen Macca:quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ok, de strippenkaart werd helemaal niet onder veel protest ingevoerd. Vraag maar eens aan oudere familieleden van je. Voor de strippenkaarten kon je alleen enkele reizen en retourtjes kopen.
Hier is de chipkaart al 4 jaar in gebruik. Nog steeds met dezelfde fouten als in het begin.
Dual systeem wordt bijna overal in de wereld gebruikt, dus dat zou hier ook makkelijk kunnen. Waar blijkt dat uit dat het hier niet werkte ? Omdat mensen niet massaal voor de chipkaart kozen ?
Ik geef alleen de mogelijkheden aan. Ik verklaar geen enkel systeem heilig.
http://www.ad.nl/rotterda(...)oon_even_wennen.htmlquote:‘Begrijpen nieuwe kaart vereist universitaire opleiding’, ‘Consumentenbond vreest chaos openbaar vervoer’, ‘Bejaarden in de problemen’ en ‘Kaart pakt duurder uit’. Zijn dit krantenkoppen over de nieuwe ov-chipkaart, die zo omstreden oplaadbare vervoerspas die donderdag definitief in de Rotterdamse metro zal worden ingevoerd? Nee hoor, ze horen bij berichten uit 1980 bij de introductie van de strippenkaart in het landelijk openbaar vervoer.
De vervanging van de toenmalige metro-, tram- en buskaartjes door een reissysteem met zones veroorzaakte bijna dertig jaar geleden een storm van protest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |