abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67870685
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:48 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik heb een cursus gehad en jij niet dus wie zal nou wel en wie zou nou niks weten denk je?
[..]

Bla bla bla, je snapt wel dat ik je niet meer serieus neem.
Cursus wat?
En leg nog eens uit hoe die man bij de metro jou kon helpen met problemen met je strippenkaart.

Denk je echt dat het mij iets kan schelen of jij mij serieus neemt
pi_67870708
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ze liggen voor het oprapen. Jij stoort je aan de geïnformeerde mensen in dit topic die jouw onzin niet als zoete koek slikken.
Je maakt het me wel erg makkelijk. Wederom kan ik van jou precies hetzelfde zeggen.
pi_67871011
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:50 schreef snowgoon het volgende:


Denk je echt dat het mij iets kan schelen of jij mij serieus neemt
Nee en daarom reageer ik verder niet meer op die onzin van jou.
Audaces fortuna juvat
pi_67871189
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.

Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.

Om maar 1 ding te noemen

Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.

Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.

Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.

Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds

Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
pi_67871225
Verder hoor ik ook weinig positieve geluiden van de metroreizigers zelf, louter ergernissen vaak
pi_67871317
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.

Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.

Om maar 1 ding te noemen

Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.

Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.

Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.

Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds

Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
Duidelijk verhaal en dan gaat dit nog over vaste punten waar poortjes staan.
De grote vraag is hoe het gaat werken als bussen ook over gaan op de OV chipkaart want die bussen hebben nogal wat problemen met de software en ze hebben geen vaste punten waar men in en uitstapt.
Er schijnen wel oplaadapparaten in alle bussen te komen maar of dat al voor 100% zeker is durf ik niet te zeggen.
Audaces fortuna juvat
pi_67871525
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:12 schreef Colnago het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal en dan gaat dit nog over vaste punten waar poortjes staan.
De grote vraag is hoe het gaat werken als bussen ook over gaan op de OV chipkaart want die bussen hebben nogal wat problemen met de software en ze hebben geen vaste punten waar men in en uitstapt.
Er schijnen wel oplaadapparaten in alle bussen te komen maar of dat al voor 100% zeker is durf ik niet te zeggen.
Die zitten er nu ook nog niet in, dus ik verwacht dat niet nee, waarom zouden ze ook ?
Met de bussen wordt het gewoon vervelender, dat is nu al zo en daarom duurt het ook zo lang voordat het daar verplicht wordt. Qbuzz heeft dit al uitgesteld naar eind 2010 maar dat terzijde.

Bij bussen moet je straks met zijn allen langs 1 apparaatje, dat gaat dus gewoon fout bij drukke bussen zoals de mijne van Ridderkerk naar Rotterdam. Oplossing om dat te voorkomen is inderdaad dat mensen gewoon eerder uitchecken.

Het zwartrijden wordt ook makkelijker daar, want een buschauffeur gaat echt niet zitten luisteren of het apparaatje elke keer piept als mensen binnenkomen.
pi_67871584
Leuk verhaal trouwens van een collega die ook met de chipkaart reist van Prinsenland naar Beurs.
Daar was een metrostoring afgelopen woensdag en de bussen zaten zovol dat mijn collega dus niet incheckte (hij moest achterin instappen omdat het voorin niet meer kon). Hij was erg pissed over de vertraging daarom deed hij dit niet.

Dit gaat dus echt veel vaker gebeuren
pi_67871747
De Stadsregio Arnhem Nijmegen krijgt ca 10,5 miljoen euro extra in de Brede Doeluitkering (BDU) van het ministerie van Verkeer en Waterstaat om de OV-chipkaart hier in te voeren. Het is met name Connexxion die (samen met NOVIO) de invoering in deze regio uitvoert. Zij ontvangen daarvoor bijdragen voor de noodzakelijke investeringen en de extra kosten die met de invoering van de OV-chipkaart in deze regio gepaard gaan.


Hoppa, kun je naagaan wat dat in heel Nederland gaat kosten.
Audaces fortuna juvat
pi_67871775
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die zitten er nu ook nog niet in, dus ik verwacht dat niet nee, waarom zouden ze ook ?
Met de bussen wordt het gewoon vervelender, dat is nu al zo en daarom duurt het ook zo lang voordat het daar verplicht wordt. Qbuzz heeft dit al uitgesteld naar eind 2010 maar dat terzijde.

Bij bussen moet je straks met zijn allen langs 1 apparaatje, dat gaat dus gewoon fout bij drukke bussen zoals de mijne van Ridderkerk naar Rotterdam. Oplossing om dat te voorkomen is inderdaad dat mensen gewoon eerder uitchecken.

Het zwartrijden wordt ook makkelijker daar, want een buschauffeur gaat echt niet zitten luisteren of het apparaatje elke keer piept als mensen binnenkomen.
Je hebt gelijk maar dat oplaadpunt schijnt wel een eis te zijn.
Audaces fortuna juvat
pi_67871851
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:29 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar dat oplaadpunt schijnt wel een eis te zijn.
Lijkt mij zeker makkelijk, maar te duur en niet praktisch qua ruimte/veiligheid
pi_67871880
Sowieso moeten er meer oplaadpunten c.q. verkooppunten komen, mar dat zal ook wel 10 jaar duren voordat ik een abonnement van Ridderkerk naar Rotterdam gewoon in RIdderkerk kan kopen
pi_67871926
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lijkt mij zeker makkelijk, maar te duur en niet praktisch qua ruimte/veiligheid
Dit staat op de site van Hermes,

Kan de OV-chipkaart in de bus opgeladen worden?

Er worden op dit moment oplaadautomaten voor op de bus ontwikkeld.
Audaces fortuna juvat
pi_67872037
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.

Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.

Om maar 1 ding te noemen

Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.

Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.

Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.
quote:
zondag 05 april 2009
Zwartrijden in metro fors gedaald
ROTTERDAM - Het zwartrijden in de metro is in de Rotterdamse regio spectaculair gedaald sinds alleen nog met de ov-chipkaart mag worden gereisd.

FOTO MARCO DE SWART
In het verleden betaalde ruim tien procent van de reizigers niet. Sinds de poortjes eind januari zijn gesloten, is dit gezakt tot vier á vijf procent. Dit stelt RET-directeur Pedro Peters op basis van nog niet gepubliceerde cijfers van het ministerie van Verkeer.

,,We hebben ons doel voor 2010 nu al gehaald,’’ zegt een verheugde Peters. ,,We merken duidelijk dat het in de metro ook rustiger is geworden nu er minder wordt zwart gereden.’’ Of het omgekeerde het geval is in de trams durft hij niet te zeggen. Hier zijn geen poortjes en is de strippenkaart nog wel geldig. ,,Daar heb ik nog geen cijfers van, maar het kan zijn dat het zwartrijden is verschoven nu mensen andere uitwegen zoeken. Daarom controleren we ook extra op tramlijnen, die voor een deel boven de grond dezelfde route volgen als de metro ondergronds.’’

Verder bindt de RET de strijd aan met de harde kern van zwartrijders, die de poortjes ramt om toch zonder ov-chipkaart te kunnen reizen. Hij pleit vanmiddag op de Actiedag Agressie en Geweld voor het invoeren van supersnelrecht tegen deze agressievelingen.
quote:
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.

Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds

Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
Ja, voor dit bullshit argument van je heb ik zelfs nog een foto voor je gemaakt. Drie minuutjes, dan kiep ik hem online.
  donderdag 9 april 2009 @ 18:40:50 #290
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67872113
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:34 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dit staat op de site van Hermes,

Kan de OV-chipkaart in de bus opgeladen worden?

Er worden op dit moment oplaadautomaten voor op de bus ontwikkeld.
Oh, ze zijn er dus wel mee bezig?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67872138

Totaal overzichtje.


Overzichtje zoals het was voor de strippenkaart.


Overzichtje zoals het is voor de chipkaart. Inderdaad heel anders
pi_67872182
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
Verder hoor ik ook weinig positieve geluiden van de metroreizigers zelf, louter ergernissen vaak
Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.
pi_67872257
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.
Nou eindelijk die foto;s.

Van de Randstadrail, maar de gewone metro zal dit nooit krijgen, laat staan trams of bussen.
pi_67872282
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou eindelijk die foto;s.

Van de Randstadrail, maar de gewone metro zal dit nooit krijgen, laat staan trams of bussen.
Ben je nu zo dwars dat ik morgen ook nog op Maashaven een foto moet gaan maken?

Overigens stopt de randstadrail volgend jaar op alle stations tm. Slinge.
pi_67872356
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.
jij ging toch van Maashaven naar Stadhuis ?
Niet echt drukke stations. Ik reis elke dag van Zuidplein naar Beurs waar veel mensen in en uitstappen en daar gaat het minder soepel zoals wordt voorgesteld.

Bij jou hapert de software c.q. hardware NOOIT ? echt NOOIT ?
pi_67872379
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ben je nu zo dwars dat ik morgen ook nog op Maashaven een foto moet gaan maken?

Overigens stopt de randstadrail volgend jaar op alle stations tm. Slinge.
bij de metro hangen er geen tarieven, ja maak maar foto
pi_67872493
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

jij ging toch van Maashaven naar Stadhuis ?
Niet echt drukke stations. Ik reis elke dag van Zuidplein naar Beurs waar veel mensen in en uitstappen en daar gaat het minder soepel zoals wordt voorgesteld.

Bij jou hapert de software c.q. hardware NOOIT ? echt NOOIT ?
Ik ben drie maanden lang van Maashaven - Stadhuis en dan lopend naar Hofplein > Forepark gegaan, en nu mag ik sinds vorige week dagelijks van Maashaven - Beurs, halverwege de dag loop ik naar hofplein, en vandaar terug (stadhuis) naar Maashaven. Die 2500km zullen vanaf deze maand wat af gaan nemen.

Ik heb in een jaar tijd 1x gehad dat een automaat vast liep. Toen was ik wel uitgechecked maar had niets betaald. Dat is nog te overleven.
pi_67872517
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij de metro hangen er geen tarieven, ja maak maar foto
Bij Maashaven hangen ze in elk geval boven aan de gewone trap als je naar het perron voor de richting Centraal Station loopt.
pi_67882817
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
Verder hoor ik ook weinig positieve geluiden van de metroreizigers zelf, louter ergernissen vaak
Jawel hoor, die zijn er wel. User Light is een fervent voorstander en zo zijn er nog wel een paar.
Alleen wil jij dat niet horen dat mensen geen probleem hebben met de OV chipkaart.

Je geeft gelijk een voorbeeld.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou eindelijk die foto;s.

Van de Randstadrail, maar de gewone metro zal dit nooit krijgen, laat staan trams of bussen.
Een user die duidelijk aangeeft de chipkaart te gebruiken en tevreden te zijn, en jij lult er meteen overheen

[ Bericht 37% gewijzigd door snowgoon op 10-04-2009 00:23:12 ]
pi_67882873
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.

Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.

Om maar 1 ding te noemen

Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.

Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.

Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.

Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds

Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
Waarom zou de daling van het aantal zwartreizigers door moeten zetten? Verwacht je dat het aantal straks onder de 0% uitkomt ofzo?
Ownee! Je zag vandaag een zwerver! Nee dan werkt het hele systeem niet!!! Gelijk weer terug naar de strippenkaart!

Weer dat achterhaalde gezeik dat je vooraf niet kunt zien wat de kosten zijn. Wat is er mis met het opzoeken via internet of even simpel onderzoek doen?
Echt weer zo'n kansloos probleem verzinnen. Waarschijnlijk ook iets wat je eerste nooit deed, maar nu wil je wel ineens vooraf weten hoeveel het kost om te reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')