Cursus wat?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:48 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik heb een cursus gehad en jij niet dus wie zal nou wel en wie zou nou niks weten denk je?
[..]
Bla bla bla, je snapt wel dat ik je niet meer serieus neem.
Je maakt het me wel erg makkelijk. Wederom kan ik van jou precies hetzelfde zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ze liggen voor het oprapen. Jij stoort je aan de geïnformeerde mensen in dit topic die jouw onzin niet als zoete koek slikken.
Nee en daarom reageer ik verder niet meer op die onzin van jou.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:50 schreef snowgoon het volgende:
Denk je echt dat het mij iets kan schelen of jij mij serieus neemt
Duidelijk verhaal en dan gaat dit nog over vaste punten waar poortjes staan.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.
Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.
Om maar 1 ding te noemen
Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.
Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.
Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.
Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds
Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
Die zitten er nu ook nog niet in, dus ik verwacht dat niet nee, waarom zouden ze ook ?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:12 schreef Colnago het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal en dan gaat dit nog over vaste punten waar poortjes staan.
De grote vraag is hoe het gaat werken als bussen ook over gaan op de OV chipkaart want die bussen hebben nogal wat problemen met de software en ze hebben geen vaste punten waar men in en uitstapt.
Er schijnen wel oplaadapparaten in alle bussen te komen maar of dat al voor 100% zeker is durf ik niet te zeggen.
Je hebt gelijk maar dat oplaadpunt schijnt wel een eis te zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die zitten er nu ook nog niet in, dus ik verwacht dat niet nee, waarom zouden ze ook ?
Met de bussen wordt het gewoon vervelender, dat is nu al zo en daarom duurt het ook zo lang voordat het daar verplicht wordt. Qbuzz heeft dit al uitgesteld naar eind 2010 maar dat terzijde.
Bij bussen moet je straks met zijn allen langs 1 apparaatje, dat gaat dus gewoon fout bij drukke bussen zoals de mijne van Ridderkerk naar Rotterdam. Oplossing om dat te voorkomen is inderdaad dat mensen gewoon eerder uitchecken.
Het zwartrijden wordt ook makkelijker daar, want een buschauffeur gaat echt niet zitten luisteren of het apparaatje elke keer piept als mensen binnenkomen.
Lijkt mij zeker makkelijk, maar te duur en niet praktisch qua ruimte/veiligheidquote:Op donderdag 9 april 2009 18:29 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar dat oplaadpunt schijnt wel een eis te zijn.
Dit staat op de site van Hermes,quote:Op donderdag 9 april 2009 18:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lijkt mij zeker makkelijk, maar te duur en niet praktisch qua ruimte/veiligheid
quote:Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.
Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.
Om maar 1 ding te noemen
Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.
Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.
Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.
quote:zondag 05 april 2009
Zwartrijden in metro fors gedaald
ROTTERDAM - Het zwartrijden in de metro is in de Rotterdamse regio spectaculair gedaald sinds alleen nog met de ov-chipkaart mag worden gereisd.
FOTO MARCO DE SWART
In het verleden betaalde ruim tien procent van de reizigers niet. Sinds de poortjes eind januari zijn gesloten, is dit gezakt tot vier á vijf procent. Dit stelt RET-directeur Pedro Peters op basis van nog niet gepubliceerde cijfers van het ministerie van Verkeer.
,,We hebben ons doel voor 2010 nu al gehaald,’’ zegt een verheugde Peters. ,,We merken duidelijk dat het in de metro ook rustiger is geworden nu er minder wordt zwart gereden.’’ Of het omgekeerde het geval is in de trams durft hij niet te zeggen. Hier zijn geen poortjes en is de strippenkaart nog wel geldig. ,,Daar heb ik nog geen cijfers van, maar het kan zijn dat het zwartrijden is verschoven nu mensen andere uitwegen zoeken. Daarom controleren we ook extra op tramlijnen, die voor een deel boven de grond dezelfde route volgen als de metro ondergronds.’’
Verder bindt de RET de strijd aan met de harde kern van zwartrijders, die de poortjes ramt om toch zonder ov-chipkaart te kunnen reizen. Hij pleit vanmiddag op de Actiedag Agressie en Geweld voor het invoeren van supersnelrecht tegen deze agressievelingen.
Ja, voor dit bullshit argument van je heb ik zelfs nog een foto voor je gemaakt. Drie minuutjes, dan kiep ik hem online.quote:Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.
Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds
Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
Oh, ze zijn er dus wel mee bezig?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:34 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dit staat op de site van Hermes,
Kan de OV-chipkaart in de bus opgeladen worden?
Er worden op dit moment oplaadautomaten voor op de bus ontwikkeld.
Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
Verder hoor ik ook weinig positieve geluiden van de metroreizigers zelf, louter ergernissen vaak
Nou eindelijk die foto;s.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.
Ben je nu zo dwars dat ik morgen ook nog op Maashaven een foto moet gaan maken?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou eindelijk die foto;s.
Van de Randstadrail, maar de gewone metro zal dit nooit krijgen, laat staan trams of bussen.
jij ging toch van Maashaven naar Stadhuis ?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.
bij de metro hangen er geen tarieven, ja maak maar fotoquote:Op donderdag 9 april 2009 18:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ben je nu zo dwars dat ik morgen ook nog op Maashaven een foto moet gaan maken?
Overigens stopt de randstadrail volgend jaar op alle stations tm. Slinge.
Ik ben drie maanden lang van Maashaven - Stadhuis en dan lopend naar Hofplein > Forepark gegaan, en nu mag ik sinds vorige week dagelijks van Maashaven - Beurs, halverwege de dag loop ik naar hofplein, en vandaar terug (stadhuis) naar Maashaven. Die 2500km zullen vanaf deze maand wat af gaan nemen.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij ging toch van Maashaven naar Stadhuis ?
Niet echt drukke stations. Ik reis elke dag van Zuidplein naar Beurs waar veel mensen in en uitstappen en daar gaat het minder soepel zoals wordt voorgesteld.
Bij jou hapert de software c.q. hardware NOOIT ? echt NOOIT ?
Bij Maashaven hangen ze in elk geval boven aan de gewone trap als je naar het perron voor de richting Centraal Station loopt.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
bij de metro hangen er geen tarieven, ja maak maar foto
Jawel hoor, die zijn er wel. User Light is een fervent voorstander en zo zijn er nog wel een paar.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
Verder hoor ik ook weinig positieve geluiden van de metroreizigers zelf, louter ergernissen vaak
Een user die duidelijk aangeeft de chipkaart te gebruiken en tevreden te zijn, en jij lult er meteen overheenquote:Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou eindelijk die foto;s.
Van de Randstadrail, maar de gewone metro zal dit nooit krijgen, laat staan trams of bussen.
Waarom zou de daling van het aantal zwartreizigers door moeten zetten? Verwacht je dat het aantal straks onder de 0% uitkomt ofzo?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.
Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.
Om maar 1 ding te noemen
Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.
Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.
Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.
Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds
Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |