Als je er eenmaal een aantal hebt gevonden blijf je er onbewust naar zoekenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:48 schreef ElisaB het volgende:
Wel leuk om ze op te sporen (de fouten dus).
Get a lifequote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://www.spatiegebruik.nl/
ik rook niet, maar drink welquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:55 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Get a life
Jullie roken ook niet zeker?
Ik weet inderdaad niet precies hoe het daar werkt. Mede omdat Psyche en Brein een vertakking is van een Engelstalig blad, en ze waarschijnlijk de meeste artikelen van hen aangeleverd krijgen. Ik weet dus niet of ze de teksten in zijn geheel herschrijven of dat ze deze alleen vertalen. Ik werk zelf bij een communicatiebureau (stage) waar ik ook wel eens nieuwsberichten moet herschrijven, maar dat wordt altijd door een tweede lezer gecontroleerd op taalfouten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:52 schreef Rewimo het volgende:
Overigens krijg ik uit je laatste alinea niet de indruk dat je weet hoe het werkt bij een tijdschrift, TS
Hmmm.. zie ik hier een correlatie tussen roken en slecht zijn in taal?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:55 schreef Ghostbuster het volgende:
Get a life
Of een baby kan spellen alquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:56 schreef Schokbreker het volgende:
Ik kreeg vorige week een geboortekaartje met "Als je langs wil komen bel dan even me vader en moeder."
![]()
Jij rookt zeker?quote:
Verbanden brengen tussen roken en 'taalpuristen'quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:55 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Get a life
Juist nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:59 schreef Natrium het volgende:
[..]
Verbanden brengen tussen roken en 'taalpuristen'
Trouwens het blad uit de TT is ook van de EOS is het niet toevallig belgisch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Haha ik zie vaak fouten in de EOS maar dat blijkt later vaak Belgisch te zijn.
Zo las ik laatst "het kind wordt doorheen het baarmoederkanaal ... "
Dat is nog niet een reden om 'een' met drie e's te schrijven en d/t fouten te makenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Trouwens het blad uit de TT is ook van de EOS is het niet toevallig belgisch?
iddquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:41 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dat is nog niet een reden om 'een' met drie e's te schrijven en d/t fouten te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |