abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66149032
Voor een schoolopdracht moet ik 25 fragmenten uit films, televisieseries, reclames of videoclips verzamelen. In deze fragmenten moet het volgende motief zitten: Een platenspeler die aangezet wordt door een hand die de naald op de plaat zet.

Dit motief moet terloops zijn, dat wil zeggen dat het geen belangrijke functie in het verhaal mag hebben (zoals bijvoorbeeld in Shawshank Redemption). Wel een goed voorbeeld is The Blues Brothers, hierin zet Elwood een plaat op en dient dit als achtergrondmuziek.

Wie o wie kan mij helpen?
pi_66149059
Dit zijn ook de jaarlijks terugkerende topics hè?
pi_66149121
haha ja, Media en Cultuur 1ste jaar.
pi_66149184
Sea of Love wellicht?

Op 1.35
pi_66149336
Zoek eens naar wat partyfilms, daar heb je vaak dat de DJs de naald op de plaat zetten, en heel vaak zijn de shots niet speciaal daarop gefocussed. Of is dat alsnog een te belangrijke functie? Meestal gaat het meer om de omgeving en het feest zelf.

Goede films in dit genre zijn: Groove, The Acid House en Human Traffic
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_66149675
ik zou wel eens willen weten wat het daadwerkelijke doel van zo'n opdracht is.. Voor mij komt zo iets altijd over om de studenten maar lekker lang te laten zoeken zodat de docent ff rust heeft.. Hierin zal ik me waarschijnlijk wel vergissen en ben daarom wel benieuwd..
Helaas ben ik zelf een drama in dingen uit films onthouden..
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:49:06 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_66149739
HUISWERKTOPIC!

Dit hoor je zo op te kunnen lepelen uit je algemene ontwikkeling / basiskennis.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:49:31 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_66149750
Ik weet het niet zeker meer, maar in High Fidelity worden vast wel de nodige platen opgezet.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:50:11 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_66149768
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:47 schreef hilliebillie het volgende:
ik zou wel eens willen weten wat het daadwerkelijke doel van zo'n opdracht is.. Voor mij komt zo iets altijd over om de studenten maar lekker lang te laten zoeken zodat de docent ff rust heeft.. Hierin zal ik me waarschijnlijk wel vergissen en ben daarom wel benieuwd..
Het gaat erom dat je anders naar film leert kijken dan alleen maar het verhaal te consumeren als was het eenhamburger.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_66150942
Wat is dat voor opleiding... het klinkt bijna als bezigheidstherapie...

Maar in de TV serie Monarch of the Glen zit ook zo'n scene.... weet alleen niet exact waar...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:40:11 #11
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66151690
Ga in godsnaam iets anders studeren nu het nog kan. Been there, done that.

pi_66159481
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:47 schreef hilliebillie het volgende:
Het nut erachter is dat we films, of audiovisuele fragmenten leren zoeken (lees: jullie lastig leren vallen met vragen) en dat we zometeen, als we een lijst van 25 fragmenten hebben, daar weer een selectie uit maken op basis van een verband. We moeten in 5 tot 10 producten een verband zien qua functie in de film en hier weer een verslag+presentatie van maken. Ach, het houdt je bezig

Verder, iedereen die nu al gereageerd heeft superbedankt!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:51:21 #14
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_66168946
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:31 schreef Whoanouk het volgende:
We moeten in 5 tot 10 producten een verband zien qua functie in de film
En toch is iedereen op zoek naar fragmenten waarin hun gezochte item/thema geen functie heeft . Terloops, op de achtergrond, een bijkomstigheid.

Lost was ook mijn eerste gedachte. C.R.A.Z.Y. heeft er ook wel een paar (zie hier, is een fan edit maar geeft een idee).
The short weekend begins with longing...
pi_66169924
Da's lastig! Je herinnert je natuurlijk juist die films waarin het wel een functie heeft: O brother, where art thou?, A perfect world...

Maar goed, als je er niet genoeg vindt kun je altijd nog gewoon wel die films noemen, en dan een discussie beginnen over "wat is terloops?" .
pi_66170039
in blue velvet zit volgens mij ook wel een scene met een platenspeler
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:20:30 #17
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_66205149
De hoofdpersoon in What Women Want zet in de film ook een plaat op. Ik dacht ergens aan het begin van de film. Ik hoop dat je er wat mee kan...
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:55:21 #18
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_66220299
Geen hand maar een jukebox:

In een aflevering van Fallen Angels.
The short weekend begins with longing...
pi_66250686
Dankuu allen voor het de moeite nemen om suggesties te doen!
Ik ben alle films aan het downloaden, kijken en uitwerken
pi_66262408
Ghost World, als je er nog eentje nodig hebt
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 12:00:05 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_66514334
Genoeg met de huiswerkopdrachten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')