abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66144402
veel van jullie zullen de hbo scholen wel goed kennen, maar mijn vraag is welke hbo school is beter om
er te gaan studeren?

ik wilde weten welke van die twee de betere en leukere is om je opleiding te gaan volgen.
de hes, hogeschool van amsterdam in zuidoost of de INHollland school in diemen?
zijn de mensen daar proffesioneel genoeg om je goed te helpen met je vragen enz.?
wat zijn de positieve kanten en wat zijn de negatieve?

in een van deze richtingen wilde ik mijn opleiding volgen; ik weet nog niet welke de moeite waard is om te volgen.
Economie, Management & Ondernemen
Bedrijfseconomie
management en de marketing
Bedrijfskundige Informatica
Small Business & Retailmanagement
Commerciële Economie (Marketing Management)

alleen reageren als je er ook echt op een van die scholen zit ff hebt gezeten..

thanks
  maandag 16 februari 2009 @ 23:53:03 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66144465
Als je wil dat mensen spontaan beginnen te lachen als je ze jouw diploma laat zien, dan moet je naar INHolland gaan.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_66145320
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:53 schreef NJ het volgende:
Als je wil dat mensen spontaan beginnen te lachen als je ze jouw diploma laat zien, dan moet je naar INHolland gaan.
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:14 schreef NJ het volgende:

[..]

Bedrijfsleven. Met een Inholland diploma word je nog net niet uitgelachen af en toe.
pi_66145348
Telt proefstuderen en open dag ook mee TS?
pi_66151468
Ik kan alleen mijn ervaringen melden met Hogeschool INholland Diemen.. Ik doe daar Accountancy, ben momenteel aan het afstuderen. Ik weet niet precies hoe het er bij de andere opleidingen aan toe gaat, maar bij ons was alles in principe altijd prima geregeld. Af en toe waren er lessen die uitvielen of docenten die langdurig ziek waren, maar dat zul je overal wel hebben. Het werd overigens altijd keurig opgelost.

Over het niveau van INholland zul je voornamelijk negatieve verhalen horen. Bij ons is het niveau net zo hoog als bij de HES en de HvA. Ik heb in januari landelijk examen moeten doen, net als de studenten van de andere hogescholen. Hieraan wordt toch de kwaliteit afgemeten.

Het enige dat ik weet van marketing is dat de tentamens hier eigenlijk altijd een chaos zijn. Tentamens die op een andere tijd zijn gepland dan in het rooster stond, tentamens waarbij het verkeerde tentamen werd uitgereikt enzovoorts. Niet bepaald goed dus..

Het is wel een kwestie van smaak en sfeer proeven natuurlijk. Je kunt wel navraag doen over de ervaringen, maar je moet je wel baseren op je eigen ervaring ook. Ik heb voor INholland gekozen voor de goede sfeer, doordat ik mij op mijn gemak voelde en doordat de docenten vriendelijk en deskundig waren.

Let wel: ik heb het dus alleen over het cluster Finance (waar overigens ook Bedrijfseconomie onder valt) en weet dus verder vrij weinig over de andere opleidingen. Wat ik zo hoor over bedrijfseconomie is dat de omstandigheden soortgelijk zijn aan de opleiding Accountancy, maar dat heb ik alleen van horen zeggen.
pi_66153955
InHolland is echt zo beroert niet meer, heb op de HES en op InHolland gezeten en vond de HES 3x meer een zooitje ongeregeld dan InHolland.
probleem met inHolland is dat het gewoon een log bedrijf is, dus dingen geregeld krijgen is een hell..

leraren zijn bij mijn studie(International Music Management/Media en entertainment management) vrij goed in hun doen, voordeel is dat de meeste niet klassieke leraren zijn maar uit de 'industrie' komen, dus veel kennis over kunnen brengen alleen enorm klunzig zijn met het overbrengen af en toe.
you might aswell do the white line
pi_66283933
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:19 schreef Triggershot het volgende:
Telt proefstuderen en open dag ook mee TS?
ja alle ervaringen die je hebt of meegemaakt zullen helpen. thanks.
pi_66287786
ik ben een keer bij een INHolland open dag in Den Haag geweest.
Wát een gebakken lucht

geen aanrader me dunkt
Ja doei.
pi_66292199
InHolland Den Haag is dan volgens mij dan ook de slechtste van allemaal.
you might aswell do the white line
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')