Dit maakt je topic wat interessanter.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:42 schreef Starman89 het volgende:
... vroeg ik me af of ik de schade op zijn aansprakelijkheidsverzekering hem kan verhalen...
Ik kon niks vinden over gestolen goederen in de voorwaarden.... Mja, morgen maar even een belletje wagen.quote:Opzicht
a. Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade:
1. aan zaken die een verzekerde of iemand namens
hem onder zich heeft:
– uit hoofde van een huur-, huurkoop-, lease-,
pacht-, pandovereenkomst of vruchtgebruik.
Onder vruchtgebruik wordt tevens verstaan het
recht van gebruik en bewoning;
– uit hoofde van de uitoefening van een (neven)-
bedrijf of (neven-)beroep, het verrichten van
handenarbeid anders dan bij wijze van vriendendienst;
2. aan zaken die een verzekerde onrechtmatig onder
zich heeft;
3. aan motorrijtuigen, (sta-)caravans, vouwwagens,
aanhangwagens, motor- en zeilvaartuigen (waaronder
zeilplanken) en luchtvaartuigen, die een verzekerde
of iemand namens hem onder zich heeft;
4. bestaande uit en/of als gevolg van verlies, diefstal
of vermissing van geldswaardige papieren, bank-,
giro-, betaalpassen of creditcards, die een verzekerde
of iemand namens hem onder zich heeft.
Als je belt kan je gelijk een inboedelverzekering afsluitenquote:Op maandag 16 februari 2009 23:31 schreef Starman89 het volgende:
Ik kon niks vinden over gestolen goederen in de voorwaarden.... Mja, morgen maar even een belletje wagen.
Bij de anderen niks (zij hadden wel een slot) en in de gezamenlijke ruimte de xbox 360.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 03:07 schreef THEFXR het volgende:
als je kamer zelf niet op slot zat, heb je geen kans bij een verzekering.
Wat is er bij die anderen gestolen of in de gezamelijke keuken/ruimte's?
Waarom heb jij dan geen sleutel van je slot? Ben je daar nooit achteraan geweest? Het is mij wat onduidelijk, de verzekering zal je trouwens ook deze vraag stellen voordat ze eventueel uitgaan tot uitkeren van een schadebedrag.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:35 schreef Starman89 het volgende:
Bij de anderen niks (zij hadden wel een slot) en in de gezamenlijke ruimte de xbox 360.
aansprakelijkheidsverzekering hoef je vaak (als student) niet zelf te regelen: uitwonende meerderjarige ongehuwde studerende kinderen zijn standaard mee verzekerd op de polis van de oudersquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:53 schreef Katinkat het volgende:
Vreemd dat je je eigen kamer niet kunt afsluiten, en een inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering heb je minimaal nodig.
Ik heb de sleutel niet van dat slot, en de vorige bewoonster ook niet. Ik was dus eigenlijk van plan om daar (VOOR carnaval, deze week dus) een nieuw slot in te zetten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:55 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Waarom heb jij dan geen sleutel van je slot? Ben je daar nooit achteraan geweest? Het is mij wat onduidelijk, de verzekering zal je trouwens ook deze vraag stellen voordat ze eventueel uitgaan tot uitkeren van een schadebedrag.
quote:Op maandag 16 februari 2009 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Je bent een sufferd dat je geen inboedel verzekering hebt!
Hier is ooit de brievenbus open gehengeld, geen sporen van braak, wel alles vergoed gekregen.
Al-tijd je zooi verzekeren... al-tijd!
toch erg toevallig, een echte dief breekt dat zo gewoon open, de interne deuren zeker, niemand zie het toch!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:35 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Bij de anderen niks (zij hadden wel een slot) en in de gezamenlijke ruimte de xbox 360.
Volgens mij vereist de verzekeraar inzake een studentenkamer beide.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef Lienekien het volgende:
Wat betreft het slot op eigen deur: mijn verzekeraar meldde mij destijds dat bij een studentenhuis alleen bij braaksporen aan de voordeur werd uitgekeerd. M.a.w. als de insluiper (ja, de voordeur stond open) mijn kamerdeur had opengebroken, had mijn verzekering niks uitbetaald. (Kamerdeur was niet op slot, insluiper is er met wat spullen vandoor gegaan en ik kreeg niks uitgekeerd.)
Slot op je deur houdt hopelijk wel een inbreker/insluiper tegen, maar wat betreft de verzekering geeft het geen garantie.
Zet vooral aan tot fraude.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:06 schreef _Led_ het volgende:
knip/sub]
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
En _Led_ dat heet nou fraude, lijkt mij niet echt een goed advies, jou wel?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |