Voorbereiding voordat je gaat beginnen in september bedoel je? Is in principe niet nodig, maar als je zin hebt om je in je vrije tijd alvast in java te gaan verdiepen kan dat erg handig zijn, omdat je begint met imperatief programmeren en dat haalt de meerderheid van informatiekunde studenten meestal niet.quote:Hebben mensen nog tips ter voorbereiding op deze studie?
Je volgt 2 vakken, voor elk vaak heb je 2 uur hoorcollege en 2 uur werkcollege. Sommige praktische vakken heb je ook nog een practicum van 2 uur. En voor sommige vakken zul je in je 'eigen tijd' nog op de Uithof moeten afspreken om opdrachten te maken buiten collegeuren. Je hebt gemiddeld dus 8 tot 10 uur college (naar boven afgerond). Je bent eigenlijk altijd om vrijdags vrij. Op dit moment heb ik alleen op maandag en donderdag college, volgende periode heb ik alleen op dinsdag, woensdag en donderdags college.quote:En ik vroeg me af hoeveel college uren je in het eerste jaar ongeveer hebt? (dag vrij?)
Ja dat is het enige boek, en nee je krijgt gelukkig geen wiskunde (anders had ik nooit voor informatiekunde gekozenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:08 schreef t1mm3h het volgende:
Oke bedankt voor je reply moneytalks ;-)
Aangezien ik nu werk als web developer heb ik inmiddels aardig wat kennis van html, css, php en javascript, dus ik denk ik zowieso al iets gemakkelijker in java taal kom.
Ik zag dit 'boek' online staan op de site van UU dus die ga ik maar is doorlezen:
http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp.pdf
Klopt het dat dit het enige boek is dat jullie moeten gebruiken voor imperatief programmeren?
Ik zie overigens niet direct wiskunde aanwezig bij het vakken overzicht ( http://informatiekundeinutrecht.nl/index.php?id=2&subid=4&subsubid=0 ). Maar dat krijg je wel neem ik aan?
Hm, dank u. Ik ga binnenkort naar Tilburg (15 april) dus ik moet nog even naar Nijmegen, of Utrecht(? Roep maar.) om daar naar voorlichtingsdag te gaan voor Informatiekunde, want ik zie dat de voorlichtingsdag in Nijmegen gisteren was.quote:Op zondag 5 april 2009 15:54 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb even de voorlichtingspagina van de Uni van Tilburg bekeken over Economie en Informatica, maar Informatiekunde bevat an sich eigenlijk geen economie (wel wat bedrijfskundige aspecten). Dus in dat opzicht is het niet te vergelijken. Verder klinkt het wel redelijk informatiekundig.
Ik zou gewoon naar voorlichtingsdagen/meeloopdagen van beide studies gaan, dan merk je vanzelf wat je leuker lijkt.
Ik ben sowieso niet zo'n kei in wiskunde, dus ik denk dat Utrecht dan wat interessanter is. Ook wat betreft reizen is het wat voordeliger om naar Utrecht te gaan, maar dat mag eigenlijk geen punt zijn.quote:Op zondag 5 april 2009 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.
Een meeloopdag vind ik meteen zo'n grote stap. Durf het eigenlijk niet.quote:Op zondag 5 april 2009 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt altijd een dagje mee komen lopen in Nijmegen
Weet je wat? Fuck it. Ik ga het vanavond even voorleggen aan mijn ouders en morgen even m'n decaan er op aanspreken.quote:Op maandag 6 april 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
grote stap? Je wordt gewoon door mij op sleeptouw genomen. Niets engs aan
Ik zie nu pas dat het sterk aangeraden wordt eerst naar een voorlichtingsdag te gaan...quote:Op maandag 6 april 2009 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Wiskunde is een pain in the arse, maar de rest is wel redelijk puik
kom je gewoon NIET op een dag dat we wiskunde hebben![]()
gewoon op een donderdag dat er ook een borrel van studievereniging is enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |