abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66828456
Ik begin weer steeds meer zin in de studie te krijgen overigens
Was door motorongeluk deze week even grotendeels uit de running en heel moe en stram waardoor de concentratie echt bagger was, maar zit vandaag weer vol goede moed te werken thuis

De studie heb ik altijd al wel leuk gevonden, maar nu met wat meer research-vakken enzo (tweede jaar) vind ik 't stiekem toch wel heel leuk.

Vorige week voor het vak "Onderhandelen en Veranderen" ook een erg leuke workshop gehad die me erg goed afging. Gewoon lekker meedoen, meedenken en -praten, fouten maken, deze al inzien op het moment dat je iets oppert en daarvan leren geweldig!

Enige struikelblok blijft wiskunde, helaas, maargoed daar sla ik me ook wel doorheen
Ja doei.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:11:00 #102
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_66877148
Zijn er trouwens mensen die zelf, of andere mensen kennen, die enkele maanden in het buitenland Informatiekunde vakken hebben gevolgd? Zo ja, waar, en hoe is dat (hen) bevallen?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:13:23 #103
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_66877252
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]
pi_67570122
Hallo iedereen,

ik ben ook van plan komende september met deze studie te beginnen. Heb dit jaar 3 maanden ontzettend saaie bedrijfseconomie gevolgd, dat bleek het toch niet te zijn voor mij.

Achja, ik dacht altijd 'ik ga wel bedrijfseconomie doen'... Geen goede instelling

Heb mn ogen dit moment op Utrecht, ik ga ook nog even naar een open dag / meeloopdag.

Ben er wel vrij zeker van dat dit het gaat worden, lijkt me een leuke interessante studie en vraag mezelf ook steeds meer af waarom ik deze niet gelijk ben gaan volgen. Vind het ook wel fijn dat deze studie wat minder 'massaal' is... Niet (zoals bij bedrijfseconomie) met een paar honderd studenten in zon volgepropte zaal.

Hebben mensen nog tips ter voorbereiding op deze studie?
En ik vroeg me af hoeveel college uren je in het eerste jaar ongeveer hebt? (dag vrij?)
En ik wil ook graag stage lopen in het buitenland (3e jaar dan waarschijnlijk), dus ben ook benieuwd naar de verhalen van anderen.

[ Bericht 12% gewijzigd door t1mm3h op 31-03-2009 12:39:09 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:59:24 #105
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_67575635
Ik ben eerstejaars in Utrecht.
quote:
Hebben mensen nog tips ter voorbereiding op deze studie?
Voorbereiding voordat je gaat beginnen in september bedoel je? Is in principe niet nodig, maar als je zin hebt om je in je vrije tijd alvast in java te gaan verdiepen kan dat erg handig zijn, omdat je begint met imperatief programmeren en dat haalt de meerderheid van informatiekunde studenten meestal niet.
quote:
En ik vroeg me af hoeveel college uren je in het eerste jaar ongeveer hebt? (dag vrij?)
Je volgt 2 vakken, voor elk vaak heb je 2 uur hoorcollege en 2 uur werkcollege. Sommige praktische vakken heb je ook nog een practicum van 2 uur. En voor sommige vakken zul je in je 'eigen tijd' nog op de Uithof moeten afspreken om opdrachten te maken buiten collegeuren. Je hebt gemiddeld dus 8 tot 10 uur college (naar boven afgerond). Je bent eigenlijk altijd om vrijdags vrij. Op dit moment heb ik alleen op maandag en donderdag college, volgende periode heb ik alleen op dinsdag, woensdag en donderdags college.
pi_67577790
Oke bedankt voor je reply moneytalks ;-)

Aangezien ik nu werk als web developer heb ik inmiddels aardig wat kennis van html, css, php en javascript, dus ik denk ik zowieso al iets gemakkelijker in java taal kom.

Ik zag dit 'boek' online staan op de site van UU dus die ga ik maar is doorlezen:
http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp.pdf
Klopt het dat dit het enige boek is dat jullie moeten gebruiken voor imperatief programmeren?

Ik zie overigens niet direct wiskunde aanwezig bij het vakken overzicht ( http://informatiekundeinutrecht.nl/index.php?id=2&subid=4&subsubid=0 ). Maar dat krijg je wel neem ik aan?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:15:35 #107
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_67578033
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:08 schreef t1mm3h het volgende:
Oke bedankt voor je reply moneytalks ;-)

Aangezien ik nu werk als web developer heb ik inmiddels aardig wat kennis van html, css, php en javascript, dus ik denk ik zowieso al iets gemakkelijker in java taal kom.

Ik zag dit 'boek' online staan op de site van UU dus die ga ik maar is doorlezen:
http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp.pdf
Klopt het dat dit het enige boek is dat jullie moeten gebruiken voor imperatief programmeren?

Ik zie overigens niet direct wiskunde aanwezig bij het vakken overzicht ( http://informatiekundeinutrecht.nl/index.php?id=2&subid=4&subsubid=0 ). Maar dat krijg je wel neem ik aan?
Ja dat is het enige boek, en nee je krijgt gelukkig geen wiskunde (anders had ik nooit voor informatiekunde gekozen )
pi_67636921
En weet je al welk beroep je wilt gaan uitoefenen na je studie moneytalks? Dat is me bij deze studie toch net wat minder duidelijk. Dat zal wel komen omdat het een brede studie is.

Ik heb me overigens aangemeld voor 'een dagje studeren' op 22 april Ben benieuwd.
pi_67637002
ik zou naar Nijmegen komen

Ja doei.
pi_67670181
Nijmegen is te ver voor mij Daarbij vind Utrecht gewoon een leuke stad, ik ken er wat mensen en informatiekunde staat er het beste aangeschreven
pi_67730141
Is Economie en Informatica te vergelijken met Informatiekunde?

* Nero22 is een V5'er en moet keuzes gaan maken
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 5 april 2009 @ 15:54:23 #112
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_67731209
Ik heb even de voorlichtingspagina van de Uni van Tilburg bekeken over Economie en Informatica, maar Informatiekunde bevat an sich eigenlijk geen economie (wel wat bedrijfskundige aspecten). Dus in dat opzicht is het niet te vergelijken. Verder klinkt het wel redelijk informatiekundig.

Ik zou gewoon naar voorlichtingsdagen/meeloopdagen van beide studies gaan, dan merk je vanzelf wat je leuker lijkt.
pi_67732306
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:54 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb even de voorlichtingspagina van de Uni van Tilburg bekeken over Economie en Informatica, maar Informatiekunde bevat an sich eigenlijk geen economie (wel wat bedrijfskundige aspecten). Dus in dat opzicht is het niet te vergelijken. Verder klinkt het wel redelijk informatiekundig.

Ik zou gewoon naar voorlichtingsdagen/meeloopdagen van beide studies gaan, dan merk je vanzelf wat je leuker lijkt.
Hm, dank u. Ik ga binnenkort naar Tilburg (15 april) dus ik moet nog even naar Nijmegen, of Utrecht(? Roep maar.) om daar naar voorlichtingsdag te gaan voor Informatiekunde, want ik zie dat de voorlichtingsdag in Nijmegen gisteren was.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 5 april 2009 @ 16:46:39 #114
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_67732836
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.
pi_67734322
je kunt altijd een dagje mee komen lopen in Nijmegen
Ja doei.
pi_67761208
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.
Ik ben sowieso niet zo'n kei in wiskunde, dus ik denk dat Utrecht dan wat interessanter is. Ook wat betreft reizen is het wat voordeliger om naar Utrecht te gaan, maar dat mag eigenlijk geen punt zijn.
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt altijd een dagje mee komen lopen in Nijmegen
Een meeloopdag vind ik meteen zo'n grote stap. Durf het eigenlijk niet.
Komt nog wel.

Bedankt voor de info.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_67761298
grote stap? Je wordt gewoon door mij op sleeptouw genomen. Niets engs aan
Ja doei.
pi_67761544
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
grote stap? Je wordt gewoon door mij op sleeptouw genomen. Niets engs aan
Weet je wat? Fuck it. Ik ga het vanavond even voorleggen aan mijn ouders en morgen even m'n decaan er op aanspreken.

Moet ik dan ook wiskundesommetjes maken op zo'n dag?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_67761730
Wiskunde is een pain in the arse, maar de rest is wel redelijk puik
kom je gewoon NIET op een dag dat we wiskunde hebben gewoon op een donderdag dat er ook een borrel van studievereniging is enzo
Ja doei.
pi_67762062
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Wiskunde is een pain in the arse, maar de rest is wel redelijk puik
kom je gewoon NIET op een dag dat we wiskunde hebben gewoon op een donderdag dat er ook een borrel van studievereniging is enzo
Ik zie nu pas dat het sterk aangeraden wordt eerst naar een voorlichtingsdag te gaan... Dan eerst daar maar eens op wachten... Toch bedankt!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_67762132
de voorlichtingsdag is voorbij

en wat is 'aanraden'. Nou ja.. kan je meenemen naar de sprekers van die dag maargoed, jouw keus...
Ja doei.
pi_67784089
dat ze de voorlichtingsdag 'aanraden' is alleen maar zodat ze geen proef-studeer studenten krijgen die eigenlijk nog helemaal niet weten wat ze willen en dus geen inzet vertonen op die dag (wat je vaak genoeg ziet).

Dus als jij wel al goed weet wat je wilt en dit een interessante opleiding vind moet je gewoon gaan naar een meeloopdag.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:01:13 #123
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_67787276
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]
pi_67787294
wat IB zegt
Ja doei.
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:19:29 #125
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_67793567
En jullie zijn natuurlijk totaal niet bevooroordeeld.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')