Medisane lichtwekkerNa het stukgaan van mijn wekker heb ik eens rondgekeken voor een nieuwe wekker. Mijn vorige had gelijk een harde toon waarvan ik niet heel blij wakker werdt.
Ik was al op de hoogte van de Philips wake-up lights, alleen vanwege de hoge prijs vond ik dat niks. Na wat rondneuzen waren er ook meerdere alternatieven, zoals de NAFNAF, de Lumie en, de Medisana.
Het sprak mij vooral aan dat je het display uit kon zetten, en er sowieso een drie jaar garantie op zit.
Om te beginnen eerst een aantal specificaties:
-Typenummer: 54100
-Kunstmatige zonsopgang met toenemende lichtintensiteit binnen 30 minuten voor het begin van het wekken
-Wellness-licht in 6 kleuren
-8 Natuurgeluiden met stijgend geluidsvolume of zachte wektoon
-Geïntegreerde digitale radio met RDS-functie
-Energiebesparende verlichting (LED)
![]()
En dit is hem dan, vandaag aangekocht voor 49,95 bij de Blokker, wat een aanbieding was. Anderzijds is hij verkrijgbaar bij de Wehkamp voor een tientje meer.
Na het openmaken trof ik het volgende aan:
-Adapter
-Radioantenne
-De lichtwekker zelf
-Handleiding in de talen: CZ/HU/PL/TR/RU/DE/GB/FR/IT/ES/PT/
NL/FI/SE/GR
![]()
Zoals te zien hierboven is de lamp zelf wel te vervangen, alleen niet te verkrijgen gok ik. Er zit wel drie jaar garantie op en verwacht dat ze bij een defect dit zullen maken.
De handleidingDe handleiding zelf is volledig Nederlands, en volkomen duidelijk.
Het instellenHet instellen gaat simpel door middel van RDS. Dit houdt in dat de tijd automatisch wordt ingesteld aan de hand van een radiosignaal. Na enkele minuten verschijnt de correcte tijd op het scherm en dit werkte bij mij ook gewoon.
Het instellen van het alarm is ook goed te doen, minpuntje is echter dat bij het instellen je een knop ingedrukt moet houden en dan de seconden verspringen, na een paar tellen gaat dit sneller en is 1 uur ongeveer gelijk aan 1 seconde, een betere optie zou zijn om uren te kunnen instellen. Gelijk daarna kan je kiezen of je met een geluidje of met radio wakker wilt worden waar je gelijk de radio bij kunt instellen. De radio zelf is wel wat blikkerig maar opzich wel goed te doen. Hier ook weer een pluspuntje, als je de radio aanwilt heb je een knopje "sound/radio" waar je dus twee keer op moet drukken wil je de radio aanhebben.
De acht geluidjes zijn een stuk beter van geluid.
Er zitten een aantal opties op:
-Display in meerdere kleuren:
Het display kan je op meerdere kleuren zetten, en ook volledig uit, een zeer fijne optie als je in een echt donkere kamer wilt slapen
-Een Zizz functie:
Voor als je even een middagslaapje doet, kan je instellen dat hij je over 15-90 minuten wekt, met tussenpozen van 15 minuten. (15-30-45...)
-Relax light:
Een relax light in acht verschillende kleuren. Dit is in te stellen op meerdere manieren, een manier zodat hij om bepaalde tijdstippen wijzigt van kleur, of om de 8 seconde van kleur verwisselt. Wel een leuke optie, stelt verder weinig voor overigens. Niet iets waarom je het product zou kopen.
-Een quickcheck knop:
Deze knop kan je gebruiken als je even snel wilt checken of je wel alles goed hebt ingesteld, alles knipper even op het display per alarm.
-Mogelijkheid om twee alarmen in te stellen:
Handig voor als je met twee personen bent
Het lichtHet licht is tamelijk fel bij volledig aan, in vergelijking tot de wake up light van philips ook wat minder natuurlijk. Wellicht omdat het een ledlicht is wat erin zit.
ConclusieEen goed alternatief voor als je geen zin hebt om een dure philips te kopen. Minpuntjes zijn de wat brakke radio, wat onnatuurlijk/fel licht en soms wat omslachtige instellingsmethode. Pluspunten de prijs, 3 jaar garantie, 2 alarmen, dimbaar display.
Dit is de review tot nu toe, omdat ik hem pas vandaag binnen heb kan ik nog niet vertellen hoe hij daadwerkelijk is in het gebruik. Over een aantal weken zal ik deze review aanvullen, maar het leek me handig hem nu alvast neer te zetten omdat de aanbieding nu ook is bij de blokker
Dit is ook mijn eerste review, voor tips / vragen / comments, hoor ik het graag. UpdateEn bij mij nu ook het bekende euvel....tijd is versprongen. Ga hem terugbrengen en mijn geld terugvragen.
[ Bericht 1% gewijzigd door rene90 op 18-02-2009 07:29:02 ]