abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66123519
Medisane lichtwekker

Na het stukgaan van mijn wekker heb ik eens rondgekeken voor een nieuwe wekker. Mijn vorige had gelijk een harde toon waarvan ik niet heel blij wakker werdt.
Ik was al op de hoogte van de Philips wake-up lights, alleen vanwege de hoge prijs vond ik dat niks. Na wat rondneuzen waren er ook meerdere alternatieven, zoals de NAFNAF, de Lumie en, de Medisana.
Het sprak mij vooral aan dat je het display uit kon zetten, en er sowieso een drie jaar garantie op zit.

Om te beginnen eerst een aantal specificaties:
-Typenummer: 54100
-Kunstmatige zonsopgang met toenemende lichtintensiteit binnen 30 minuten voor het begin van het wekken
-Wellness-licht in 6 kleuren
-8 Natuurgeluiden met stijgend geluidsvolume of zachte wektoon
-Geïntegreerde digitale radio met RDS-functie
-Energiebesparende verlichting (LED)

En dit is hem dan, vandaag aangekocht voor 49,95 bij de Blokker, wat een aanbieding was. Anderzijds is hij verkrijgbaar bij de Wehkamp voor een tientje meer.

Na het openmaken trof ik het volgende aan:
-Adapter
-Radioantenne
-De lichtwekker zelf
-Handleiding in de talen: CZ/HU/PL/TR/RU/DE/GB/FR/IT/ES/PT/NL/FI/SE/GR

Zoals te zien hierboven is de lamp zelf wel te vervangen, alleen niet te verkrijgen gok ik. Er zit wel drie jaar garantie op en verwacht dat ze bij een defect dit zullen maken.

De handleiding
De handleiding zelf is volledig Nederlands, en volkomen duidelijk.

Het instellen
Het instellen gaat simpel door middel van RDS. Dit houdt in dat de tijd automatisch wordt ingesteld aan de hand van een radiosignaal. Na enkele minuten verschijnt de correcte tijd op het scherm en dit werkte bij mij ook gewoon.

Het instellen van het alarm is ook goed te doen, minpuntje is echter dat bij het instellen je een knop ingedrukt moet houden en dan de seconden verspringen, na een paar tellen gaat dit sneller en is 1 uur ongeveer gelijk aan 1 seconde, een betere optie zou zijn om uren te kunnen instellen. Gelijk daarna kan je kiezen of je met een geluidje of met radio wakker wilt worden waar je gelijk de radio bij kunt instellen. De radio zelf is wel wat blikkerig maar opzich wel goed te doen. Hier ook weer een pluspuntje, als je de radio aanwilt heb je een knopje "sound/radio" waar je dus twee keer op moet drukken wil je de radio aanhebben.
De acht geluidjes zijn een stuk beter van geluid.

Er zitten een aantal opties op:
-Display in meerdere kleuren:
Het display kan je op meerdere kleuren zetten, en ook volledig uit, een zeer fijne optie als je in een echt donkere kamer wilt slapen
-Een Zizz functie:
Voor als je even een middagslaapje doet, kan je instellen dat hij je over 15-90 minuten wekt, met tussenpozen van 15 minuten. (15-30-45...)
-Relax light:
Een relax light in acht verschillende kleuren. Dit is in te stellen op meerdere manieren, een manier zodat hij om bepaalde tijdstippen wijzigt van kleur, of om de 8 seconde van kleur verwisselt. Wel een leuke optie, stelt verder weinig voor overigens. Niet iets waarom je het product zou kopen.
-Een quickcheck knop:
Deze knop kan je gebruiken als je even snel wilt checken of je wel alles goed hebt ingesteld, alles knipper even op het display per alarm.
-Mogelijkheid om twee alarmen in te stellen:
Handig voor als je met twee personen bent

Het licht
Het licht is tamelijk fel bij volledig aan, in vergelijking tot de wake up light van philips ook wat minder natuurlijk. Wellicht omdat het een ledlicht is wat erin zit.

Conclusie
Een goed alternatief voor als je geen zin hebt om een dure philips te kopen. Minpuntjes zijn de wat brakke radio, wat onnatuurlijk/fel licht en soms wat omslachtige instellingsmethode. Pluspunten de prijs, 3 jaar garantie, 2 alarmen, dimbaar display.

Dit is de review tot nu toe, omdat ik hem pas vandaag binnen heb kan ik nog niet vertellen hoe hij daadwerkelijk is in het gebruik. Over een aantal weken zal ik deze review aanvullen, maar het leek me handig hem nu alvast neer te zetten omdat de aanbieding nu ook is bij de blokker

Dit is ook mijn eerste review, voor tips / vragen / comments, hoor ik het graag.

Update
En bij mij nu ook het bekende euvel....tijd is versprongen. Ga hem terugbrengen en mijn geld terugvragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door rene90 op 18-02-2009 07:29:02 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66123695
Ik hou 'm even in de gaten, ben eigenlijk al langer naar zoiets aan 't kijken maar 't komt er maar niet van.

De prijs van de Wake-up Light weerhield me vooral, dit is al 'n stuk goedkoper
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_66123861
Deze week is hij bij de blokker in de aanbieding
Top 5 China producten
pi_66123897
Eind van de week is 't ook carnaval
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_66124089
bij mij doet ie ut niet goed, niet zo tof als je wekker midden in de nacht opeens naar 2 uur smiddags sprint en dus niet af gaat...
pi_66124170
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:37 schreef styliste het volgende:
bij mij doet ie ut niet goed, niet zo tof als je wekker midden in de nacht opeens naar 2 uur smiddags sprint en dus niet af gaat...
nu ben ik er van overtuigd dat ik hem niet meer ga kopen.
jij bent de zoveelste die met dat probleem zit...
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
En bij jouw topics heb ik altijd zoiets van: dit had ik wel kunnen zeggen :P
[/quote]
pi_66124172
Een tijdje geleden was deze op iBood te krijgen, voor 39.95 als ik me niet vergis. Er kwamen daar nogal wat negatieve reacties (aardig wat DOA's, tijd die zichzelf steeds verkeerd zet, geen of heel slechte radio ontvangst).

Ik heb 'm toen zelf besteld, en bij mij werkt ie goed. De radio is vergelijkbaar met andere wekkerradio's: vrij matig dus, maar werkt wel. En verder doet ie wat ie moet doen.
Ik vind het licht fel genoeg om bij te lezen, en heb ook het idee dat ik tegenwoordig wat gemakkelijker wakker wordt.
Al die andere fratsen, gekleurd licht en zo, gebruik ik niet.

Het grootste nadeel vind ik het uitzetten van het alarm. Dat is niet met 1 hand in te doen, want dan schuift je wekker weg. Ik moet 'm altijd tegenhouden met mijn andere hand.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:17:27 #8
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_66143074
Werkt de radio bij jullie ook zo slecht?
Heb nog geen enkele keer via RDS de tijd in kunnen stellen, en hij slaat bijna alle radiozenders over als je hem laat zoeken.
Dit is geen muziek met ruis, maar ruis met muziek.
Ligt het alleen aan die van mij, of hebben jullie er ook last van?
pi_66144020
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:17 schreef NordicBlue het volgende:
Werkt de radio bij jullie ook zo slecht?
Heb nog geen enkele keer via RDS de tijd in kunnen stellen, en hij slaat bijna alle radiozenders over als je hem laat zoeken.
Dit is geen muziek met ruis, maar ruis met muziek.
Ligt het alleen aan die van mij, of hebben jullie er ook last van?
Bij die van mij werkt alles goed. Tijd staat goed vanaf dag 1, en de radio is redelijk.
Het scheelt misschien (voor de ontvangst van radio en RDS) dat die van mij pal onder het raam staat.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:44:51 #10
141414 NordicBlue
pi_66144128
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:41 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Bij die van mij werkt alles goed. Tijd staat goed vanaf dag 1, en de radio is redelijk.
Het scheelt misschien (voor de ontvangst van radio en RDS) dat die van mij pal onder het raam staat.
Okay, dan ga ik hem omruilen.
Op Ibood lees ik dat bijna iedereen mijn probleem heeft.
Heb het ding in de woonkamer gezet, 1e verdieping, op me kamer (zolder), nachtkastje , raamkozijn etc, maakt geen verschil.
Bedankt voor je reactie!
pi_66144862
Bij mij werkt RDS ook gewoon meteen vanaf het eerste moment. Pak ook de radio gewoon zuiver, ligt meer aan het geluid wat gewoon van wat mindere kwaliteit is. Nou de wekker staat, ben benieuwd hoe het gaat morgen :p
Top 5 China producten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 02:36:42 #12
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_66146842
Ben erg benieuwd rene90!

Zoek namelijk een manier om rustig maar wel wakker op te kunnen staan en of het werkt
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_66150398
Hmmm....hij werkte gewoon goed de wekker. Alleen ik werd niet van het licht wakker, maar precies toen het geluid NET aanging op het zachtst. Misschien heeft het er mee te maken dat ik maar 5 uur geslapen had ofzo. Ik was wel gewend aan het licht dus dat was wel fijn.
Top 5 China producten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:02:54 #14
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_66154191
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:10 schreef rene90 het volgende:
Hmmm....hij werkte gewoon goed de wekker. Alleen ik werd niet van het licht wakker, maar precies toen het geluid NET aanging op het zachtst. Misschien heeft het er mee te maken dat ik maar 5 uur geslapen had ofzo. Ik was wel gewend aan het licht dus dat was wel fijn.
Oke ben benieuwd naar de volgende ervaring met je wekker! Dan koop ik hem denk ook
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:46:32 #15
141414 NordicBlue
pi_66167192
Hmm, 3 modellen van de medisana wakeuplight getest in winkel, allen zelfde probleem met de radio-ontvangst, nu die van Philips maar gekocht.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:00:44 #16
331 Merel
Be here now.
pi_66169315
Ik heb 'm ook en ben helemaal tevreden, geen klachten over geluid of licht of wat dan ook!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_66176293
Hier ook tevreden, goede ontvangst, ik gebruik het antenne snoertje niet eens.
Alles lijkt prima te werken.
pi_66178800
Wat mij wel opvalt, als ik de lamp aanzet, en de radio daarbij, dan wordt de radio slechter als ik het licht hoger aanzet. Bij jullie ook?

Edit; na wat kloten is het zo dat door het licht wat aangaat er minder makkelijk bereik is, als ik een beetje loop te kloten met de antenne lukt het wel weer redelijk. Is er een mogelijkheid om een sterkere/betere antenne te fixen?

[ Bericht 48% gewijzigd door rene90 op 17-02-2009 22:54:52 ]
Top 5 China producten
  woensdag 18 februari 2009 @ 03:14:51 #19
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_66185411
Laat me weten hoe je vandaag wakker bent geworden door het licht en eventueel door de natuurgeluiden.
pi_66186290
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 03:14 schreef Dionysiou het volgende:
Laat me weten hoe je vandaag wakker bent geworden door het licht en eventueel door de natuurgeluiden.
Dat word terugbrengen......tijd is versprongen, graf ding. Ik ga geeneens moeite doen voor de garantieregeling, kan nog me geld terugkrijgen dus ga dat maar gelijk doen.
Top 5 China producten
pi_66186355
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 07:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat word terugbrengen......tijd is versprongen, graf ding. Ik ga geeneens moeite doen voor de garantieregeling, kan nog me geld terugkrijgen dus ga dat maar gelijk doen.
dan ben ik dus niet de enige...
pi_66186924
Hopelijk nemen ze hem terug bij de blokker, of straks moet ik weer hem omruilen voor een nieuwe etc etc etc.

Ga ook geen nieuwe wakeup light meer kopen trouwens, de philips blijkt ook veel problemen te hebben.
Top 5 China producten
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:59:39 #23
141414 NordicBlue
pi_66188712
Die van mij namen ze zonder problemen terug, ze hadden alleen geen boodschap aan het feit dat ik zei dat ze dus een product verkopen wat niet doet waarmee ze adverteren.
Verder is RDS onbetrouwbaar, soms in de auto zie je ook wel is skradio staan ipv skyradio, dan valt er gewoon iets weg.
Zelfde met de tijd, als er 10:30 door de lucht vliegt, en er valt wat weg, maakt de wekker er bv. 1:30 van.
Zo las ik een verhaal van iemand die om half '3 's nachts met een bak licht en een wekker zat omdat de tijd dus versprongen was.
Die van philips doet het geweldig, radiobereik is super.
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:01:35 #24
141414 NordicBlue
pi_66188768
Verder hebben we 3 stuks getest nieuw uit doos, die allemaal setting failed gaven en niet eens RDS signaal kregen. En ook allemaal een bagger radio signaal hadden.
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:21:15 #25
331 Merel
Be here now.
pi_66189325
Nou, bij mij doet alles het prima hoor. Ik kreeg dan wel geen RDS signaal, maar dan stel je de tijd toch zelf even in? Is geen moeite. Radio zonder ruis en nooit verspringende tijd.

Niet dat ik wil zeggen dat de klachten niet waar zijn hoor, 't is superirritant als zo'n ding niet werkt. Maar ik wilde laten weten dat er ook exemplaren zijn die het wél goed doen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')