Je kan natuurlijk voor de paar keer dat je een windows app nodig hebt een dualboot aanmaken met bootcamp of via vmware of parrallels virtualiseren.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee dus.
Dat + het feit dat sommige software onbruikbaar is onder OSX maakt een Apple voor mij al geen optie.
Kan voor sommige mensen anders liggen natuurlijk.
Maar goed, een Apple is niet een soort Endlösung voor al je PC problemen.
Sneller is dus blijkbaar niet beter. Maar er zijn altijd wel langzamere en snellere machines op de markt. De keuze van de onderzoekers voor die 7 machines is goed onderbouwd.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog klopt dat bericht niet, je kon op dat moment (bijv) bij Dell een veel snellere machine kopen...
"die 7"? Ik haal nergens uit die review waar ze die Macbook Pro nou mee vergeleken hebben, maar misschien lees ik er overheen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef Sander het volgende:
Sneller is dus blijkbaar niet beter. Maar er zijn altijd wel langzamere en snellere machines op de markt. De keuze van de onderzoekers voor die 7 machines is goed onderbouwd.
Bron.quote:Correction: The MacBook Pro's reign as fastest notebook ended on 10/25/2007, not 11/23/2007 as was previously reported. We apologize for the error.
Tuurlijk wel. Voor OpenTTD is er een native binary voor de Mac, dus die kun je sowieso draaien. DOS-games kun je ook draaien, want er is een Mac-versie van DosBox.quote:
Ah, goede oplossing is dat.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef Tijn het volgende:
Tuurlijk wel. Voor OpenTTD is er een native binary voor de Mac, dus die kun je sowieso draaien. DOS-games kun je ook draaien, want er is een Mac-versie van DosBox.
Oudere Windows-spellen (zoals Rollercoaster Tycoon) kun je met CrossOver proberen, maar dat is niet gratis. Of je installeert gewoon Windows XP en draait 'em virtueel met bv Parallels of VMWare Fusion. Op die manier kan ik zelfs Half-Life 2 in OS X spelen.
En anders is er altijd nog Bootcamp.
Ik moet het eerste spel nog tegenkomen die niet op m'n Mac draait.
Als je alles legaal wilt doen welquote:Op maandag 16 februari 2009 14:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, goede oplossing is dat.
Ik betaal eerst pak 'm beet 2500 euro voor een laptop, dan nog eens 200 euro voor een XP licentie en dán pas kan ik draaien wat ik wil. In praktijk boot ik dan altijd XP, want anders draaien mijn programma's niet (fijn).
Is 2700 niet wat duur voor een XP-laptop? Ook al is-ie nog zo mooi.
Nee, ik gebruik Autocad nogal vaak (understatement).quote:Op maandag 16 februari 2009 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk alleen dat je de keren dat je in XP boot nogal overschat.
Als je meestal games in Windows wilt spelen, zou ik geen Mac kopen, nee.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, goede oplossing is dat.
Ik betaal eerst pak 'm beet 2500 euro voor een laptop, dan nog eens 200 euro voor een XP licentie en dán pas kan ik draaien wat ik wil. In praktijk boot ik dan altijd XP, want anders draaien mijn programma's niet (fijn).
Is 2700 niet wat duur voor een XP-laptop? Ook al is-ie nog zo mooi.
ja indd, ik had toen ik mijn mbp kocht, vista erbij gekocht maar na een tijdje kom je er toch achter dat windows zo verschrikkelijk zuigt en dan ga je gewoon osx gebruiken, vandaar dat ik die windows partitie ook al een tijdje geleden heb verwijderd.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk alleen dat je de keren dat je in XP boot nogal overschat.
Je kunt alleen maar medelijden hebben met mensen die vanwege hun werk gebonden zijn aan Windowsquote:Op maandag 16 februari 2009 14:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik Autocad nogal vaak (understatement).
En dat is er niet voor de Mac.
En een volwaardig Mac-alternatief is er ook niet.
Oeh, pas maar op dat je 'm niet op z'n inet pikkie hebt getrapt.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:54 schreef HeatWave het volgende:
"zo verschikkelijk zuigt"
OK, fanboy niet serieus te nemen.
Nou... ik vind vista eigenlijk ook wel dikke stierenballen zuigen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:54 schreef HeatWave het volgende:
Lief.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:54 schreef Tijn het volgende:
Je kunt alleen maar medelijden hebben met mensen die vanwege hun werk gebonden zijn aan Windows
Kusje voor jou
Ja, want Macs hebben geen USB waar je gewoon een muis van Logitech in kan pluggenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Lief.. Ik heb ook wel een beetje medelijden met mensen die vastzitten aan de standaard Apple-muis met dat rare scrollballetje.
.
Uiteraard is een systeem met nog geen 10% marktaandeel geen oplossing voor alles en iedereen. Maar feit is wel dat als je OSX draait met Windows XP in een VM, je op 1 machine zonder te hoeven rebooten zo'n beetje alle software op de planeet kunt draaien.quote:Ik wilde maar zeggen dat een Mac niet zomaar de Endlösung is voor alle PC problemen van iedereen. Terwijl ik het idee heb dat sommigen hier dat wel willen doen geloven.
Je kan gewoon een logitech kopen hoor.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Lief.. Ik heb ook wel een beetje medelijden met mensen die vastzitten aan de standaard Apple-muis met dat rare scrollballetje.
.
Ik denk dat een Mac voor een heel groot deel van de huidige thuisgebruikers markt een verademing zou kunnen zijn.quote:Ik wilde maar zeggen dat een Mac niet zomaar de Endlösung is voor alle PC problemen van iedereen. Terwijl ik het idee heb dat sommigen hier dat wel willen doen geloven.
lekkere reactie hoorquote:Op maandag 16 februari 2009 14:54 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2009 15:01 schreef Tijn het volgende:
Ja, want Macs hebben geen USB waar je gewoon een muis van Logitech in kan pluggen
Die muis die ik bij een PC meteen erbij koop, die bedoelen jullie? Waar ik bij de iMac dus extra voor moet betalen, immers, die brakke muis zit er standaard al bij? Dat ik dan zeg maar 1 muis heb, voor de prijs van 2? Die bedoelen jullie?quote:Op maandag 16 februari 2009 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan gewoon een logitech kopen hoor.
Het boeit mij vrij weinig wat een ander gebruikt, maar als ik zo je eisenpakket bekijk neig ik wel heel erg naar een standaard iMac, voldoet aan al je eisen.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:07 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Oke ik heb nu even wat nieuwe infomatie binnengekregen en mijn conclusie vraag:)
Ik ben op zoek naar een computer die er ten eerste niet 10 seconden over doet om office word te openen, die spellen kan draaien zoals warrock en battlefield zonder eindeloze hapering.. Die er niet 5 minuten over doet om opte starten.. Die niet crasht wanneer je 10 internet pagina's hebt openstaan en het liefst moet hij ook nog een beetje porteble zijn.. Mijn budget maximaal 1000 euro, ik denk dat ik voor windows ga want osx is toch een beetje overbodig voor mijn gebruik..
ja die muis zuigt, dat geef ik ook toequote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
[..]
Die muis die ik bij een PC meteen erbij koop, die bedoelen jullie? Waar ik bij de iMac dus extra voor moet betalen, immers, die brakke muis zit er standaard al bij? Dat ik dan zeg maar 1 muis heb, voor de prijs van 2? Die bedoelen jullie?
dan heb je dat stukje over portable gemist denk ikquote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef n8n het volgende:
[..]
Het boeit mij vrij weinig wat een ander gebruikt, maar als ik zo je eisenpakket bekijk neig ik wel heel erg naar een standaard iMac, voldoet aan al je eisen.
Er zit helemaal geen muis standaard bij een mac.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
[..]
Die muis die ik bij een PC meteen erbij koop, die bedoelen jullie? Waar ik bij de iMac dus extra voor moet betalen, immers, die brakke muis zit er standaard al bij? Dat ik dan zeg maar 1 muis heb, voor de prijs van 2? Die bedoelen jullie?
Battlefield en warrock op een standaard iMacquote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef n8n het volgende:
[..]
Het boeit mij vrij weinig wat een ander gebruikt, maar als ik zo je eisenpakket bekijk neig ik wel heel erg naar een standaard iMac, voldoet aan al je eisen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |