Zekeringen. Daar had Kamo het het laatst over. Ik ga toch geen familiepakket versterkers aanschaffen? Wat moet ik met 10 of watversterkers?quote:
Intoneren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:48 schreef Brammie1 het volgende:
hoe heet dat proces ook alweer wat je moet doen als de noten niet goed 'verdeelt' zitten over de hals? Als ik m'n E snaar goed stem, dan is de hoge E op de 12de fret vals. De hoge C op de 20ste fret is nog valser.
oja, dat was hetquote:
Oke, ja ik bedoelde natuurlijk ook gelijk die brug.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:41 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, niet in de hals gaan porren. Dat is je thrusrod. Hiermee regel je de hol/bolheid van je hals. Als die nu goed is, vooral niet aan gaan zitten als het niet nodig is.
Liever gebruik je idd je bridge saddles op de brug. Deze kun je lager zetten tot je de gewenste actie hebt. Daarna test je mbv een stemapparaat of wanneer je de losse snaar gestemd hebt, hij op de 12de fret exact hetzelfde is. Zo niet, dan heb je meestal aan de achterkant van de brug nog schroefjes of inbusjetsers of de saddle naar voor of achter te bewegen, om zo de intonatie goed te krijgen.
Ik kocht dat ding echt 4,5 jaar geleden ofzoquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:11 schreef Witchfynder het volgende:
Yep. Bij een beetje bas krijg je die erbij..
Nja, je repeteert elke week je songs, je oefent ze thuis voor de lol, en dan gaat het op een gig niet zo lekker.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:50 schreef Xrenity het volgende:
Dat is kut voor jou op dit moment, maar dan weet je waar je het hebt laten liggen en kan je er misschien wat aan doen.
Als mensen het geheel tof vonden is dat iig nog iets positiefs, toch? Alle leden van de band zullen wel eens zoiets hebben, maar als de rest dat dan op vangt maak je het probleem zo klein mogelijk.
/edit
Ik was zelf trouwens wel OK bezig gister
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |