Linkshandige basheld.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je Paul McCartney ook kent
Linkshandigenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Linkshandige basheld..
[ afbeelding ]
Blijft een heerlijk basje ook!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Linkshandige basheld..
[ afbeelding ]
Okay die ken ik ook, maar vraag me niet meer over hem dan dat hij zo heetquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je Paul McCartney ook kent
Zelfde hier. Ben links, maar speel rechtsquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:37 schreef Sautor het volgende:
[..]
Linkshandigen
Al heb ik mijzelf rechtshandig spelen aangeleerd
Horen, horenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:13 schreef KaMo het volgende:
Vandaag bij afmixen van demo... We hebben zo'n nummer met basssolostukje.
Voor opnames hebben we Amp en bass van school gebruikt (waar we ook opgenomen hebben) Dikke buizenbak met Fender Jazzbass erop, dat merk je in dat geluid ()
Zodra demo uit is zal ik wel preview maken waar het in zit!quote:
Dat had ik toen ik mijn stack ging uitzoeken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:13 schreef KaMo het volgende:
Vandaag bij afmixen van demo... We hebben zo'n nummer met basssolostukje.
Voor opnames hebben we Amp en bass van school gebruikt (waar we ook opgenomen hebben) Dikke buizenbak met Fender Jazzbass erop, dat merk je in dat geluid ()
Ik ben wat ze "uiterst linkshandig" noemen, kan het echt niet. Wel jammer, want dan had ik nu aanzienlijk meer bassen tot mijn beschikking.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:37 schreef Sautor het volgende:
[..]
Linkshandigen
Al heb ik mijzelf rechtshandig spelen aangeleerd
Daarom ben ik het ook rechtshandig gaan doenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ben wat ze "uiterst linkshandig" noemen, kan het echt niet. Wel jammer, want dan had ik nu aanzienlijk meer bassen tot mijn beschikking..
Dat is wel klote, hoe duur was die? en wat is je budget?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:53 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik mijn stack ging uitzoeken.
Ik probeerde de Mark Bass stack die daar stond.
Nou, dan vergaat je de zin
Ik had echt geen zin meer om iets in mijn prijsklasse uit te proberen.
Ben toen na huis gegaan.
Dat geluid was zo mooi, dan kon de rest alleen maar tegen vallen.
Oeh, vioolquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:02 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik schrijf met links, speel rechtshandig gitaar/bas/viool etc. en voetbal tweebenig![]()
Wat ben in nu?
Anyway ik ben wel blij dat ik rechtshandig muziek maak je hebt gewoon veel meer keuze uit instrumenten.
Die Markbass daar was alleen de top al 1500 of meer van. De speakers waren ook nog eens 900 euri ofzo. Mijn budget was 600 euroquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:58 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat is wel klote, hoe duur was die? en wat is je budget?
en? Tevreden?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:04 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Die Markbass daar was alleen de top al 1500 of meer van. De speakers waren ook nog eens 900 euri ofzo. Mijn budget was 600 euro
Ik heb nu de Gallien Krueger Backline 600 top met een Gallien Krueger BLX speaker(4x10inch). Heb wat geld na beneden gepingeld. Kreeg hem voor 548 mee. Heb toen nog wat goede kabels van me overige 60 euro aangeschaft.
Meer dan tevreden. heel gevoelige instellingen, warm en apart geluid waarmee je veel kantne opkan.quote:
Neehoor, ben nog steeds tevreden met mijn Ashdown! Heerlijk geluidje! En nu weet ik waar ik naartoe moet werken met de jarenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:29 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Meer dan tevreden. heel gevoelige instellingen, warm en apart geluid waarmee je veel kantne opkan.
Maar als je op zo'n high end systeem hebt gespeeld. Dan wil je niks anders meer. Ook al ben je het eigk niet waard![]()
Zul je ook wel hebben nu.
Is toch balen als je thuiskomt?
Er zal vast wel ergens op het internet een top 100 of basslines rondspeuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Ik ben sinds basles zeer allergisch voor Jaco Pastorius geworden. Alsof je geen bas kunt spelen zonder hem te verafgoden. Nou, hij speelde prima, maar ik vind Weather Report geen zak aan. Nou, mocht ik niet zeggen..
Nee, geef mij maar Geddy Lee en John Entwistle (gelukkig staat hij er wel tussen)..
Tuurlijk, ik ben ook tevreden. Maar als ik in de winkel langs die MarkBass loop dan word ik jaloersquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:35 schreef KaMo het volgende:
[..]
Neehoor, ben nog steeds tevreden met mijn Ashdown! Heerlijk geluidje! En nu weet ik waar ik naartoe moet werken met de jaren
Hier is watquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:36 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Er zal vast wel ergens op het internet een top 100 of basslines rondspeuren.
ga ik die dan eens checken.
Oh, die heb ik idd al eens gecheckt jaquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier is wat
http://www.ultimate-guitar.com/top/top100_bass.htm
Zit wel veel amerikaanse pop zooi bij. Maar ook goede nummers
Als het kan altijd guitar pro ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:39 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Oh, die heb ik idd al eens gecheckt ja
Ik speel graag met Guitarpro vanwege het visuele en het ondersteunende ritme. Daarna liedje downloaden en daar op meespelen.
Jullie? ^^
Precies jaquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:48 schreef KaMo het volgende:
Ik speel laatste tijd liever met "Chords"
Dan improviseer ik gewoon eigen basslijn in het akoordenschema!
Dan speel je enkel de grond tonen (dat doe ik, met kleine fills ertussen)quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:50 schreef Rechterbal het volgende:
Ik denk dat ik daar nog ene te beperkte bassist voor ben
maar ben slapen luitjes. bas-ze!
Ja, absoluut!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:30 schreef Agiath het volgende:
Blij trouwens dat dit topic aardig begint te lopen. Eindelijk
77. Katy Perry Hot N Cold (ver 2)quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier is wat
Kuty Perryquote:Op woensdag 1 april 2009 13:23 schreef Sautor het volgende:
[..]
77. Katy Perry Hot N Cold (ver 2)
Maar Muse op 1 maakt het meer dan goed(Al is Hysteria riffje niet zozeer moeilijk, maar vooral snel)
Ik heb de nummer 3 geuploadquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier is wat
Niet zozeer snel, alleen lang volhouden!quote:Op woensdag 1 april 2009 13:23 schreef Sautor het volgende:
[..]
77. Katy Perry Hot N Cold (ver 2)
Maar Muse op 1 maakt het meer dan goed(Al is Hysteria riffje niet zozeer moeilijk, maar vooral snel)
Ook dat, maar ik kan niet eens op snelheid komenquote:Op woensdag 1 april 2009 16:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Niet zozeer snel, alleen lang volhouden!
Oefenen!quote:Op woensdag 1 april 2009 16:36 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ook dat, maar ik kan niet eens op snelheid komen
Fijne Hartke rigquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:31 schreef m1155 het volgende:
[ afbeelding ]
en meer http://sowdercom.com/BassGirls.htm
Opvoeden,quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:35 schreef Rechterbal het volgende:
Wat doen jullie luitjes met een gezin die tegen je bassen is?
Net slaande ruzie gehad omdat ik gister me bas heel zacht had aanstaan en weigerde het nog zachter te zetten
quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:00 schreef Brammie1 het volgende:
basgitaren maken nou eenmaal herrie... een goddelijk geluid, wat blijkbaar niet alle heidenen aankunnen!
Gaaf lichter van kleur heb je gelijk positie-tekensquote:Op zondag 5 april 2009 12:05 schreef Witchfynder het volgende:
Whoei, vandeweek mijn bas ontfret en nu heeft mijn vader de gleufjes al ingelegd met eikenfineer. Nu nog netjes maken..
.
[ afbeelding ]
That's the general ideaquote:Op zondag 5 april 2009 12:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gaaf lichter van kleur heb je gelijk positie-tekens
Ik heb wel een koptelefoon, en ik speel daar wel op in de avonduren, maar als je een bas hebt wil je toch ook je geluid fatsoenlijk horen. En dat bereik je met een koptelefoon niet echt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:49 schreef m1155 het volgende:
Heb je geen koptelefoon? Ik heb een skull candy die op m'n versterker aansluit. Daar zit een goede bass in is me opgevallen en doordat de oordoppel goed afsluiten rond je oren verlies je geen geluid.
Nou, origineel is andersquote:Op zondag 5 april 2009 20:23 schreef Rechterbal het volgende:
Cool, je bas zelf ontfretten en er een fretless bass van maken? Geniaal!
Topidee!quote:Op zondag 5 april 2009 20:25 schreef Rechterbal het volgende:
Jongens, ik wil een coole openingspost.
Ik ga even knutselen.
Huh, op wie reageerde ik nu? Ik zag net nog iemand die een pakje snaren nodig had ^^quote:Op zondag 5 april 2009 20:59 schreef Rechterbal het volgende:
Je kunt van mij een pakje Ernie Ball Hybrid Slinky Bass 45-105 snaren kopen. Ik mis alleen de 105, want die is me geknapt toen. Scherp mechaniekje en iets te straks gedraaid toen.
Ander forum ofzo?quote:Op zondag 5 april 2009 21:01 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Huh, op wie reageerde ik nu? Ik zag net nog iemand die een pakje snaren nodig had ^^
Spammen we hem gewoon ff dicht tochquote:Op zondag 5 april 2009 22:15 schreef KaMo het volgende:
Zeker leuk!
Nu moet hij wel zo snel mogelijk vol natuurlijk!
Wat vind jij van zo'n Rickenbacker?quote:
Ja, heb ik ook. Ik houd van het grove geluid, maar ik vind er niks aan, zeker niet wanneer het er één met alle kapjes enzo er op.quote:Op zondag 5 april 2009 22:26 schreef Rechterbal het volgende:
Mooi geluid, maar lelijk.
Ja gedaan, merken, winkel en usericonquote:Op zondag 5 april 2009 22:44 schreef Rechterbal het volgende:
Maarre, jullie mogen ook dinkies eraan toevoegen.
Ik heb geen zin meer atm
Oops, heb je een beetje gedelete, maar alles staat in een notepad op me pc. Even weer uploaden.quote:
Daar gaan mijn 2 minuten werkquote:Op zondag 5 april 2009 22:49 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Oops, heb je een beetje gedelete, maar alles staat in een notepad op me pc. Even weer uploaden.
Slome kutwiki
Ik vind hem wel wat hebben. Mede doordat de Joy Division bassist hem ook gebruikte. Simpele deuntjes, maar een retemooi geluid.quote:Op zondag 5 april 2009 22:23 schreef KaMo het volgende:
.[ afbeelding ]
In het algemeen, niet dat hij in dat plaatje staat
Wat werkt er niet dan?quote:Op zondag 5 april 2009 23:04 schreef Rechterbal het volgende:
Meh, me fok is verneukt. ik kan niet alles zien op deze site.
Maken jullie maar af.
Ga je gang: http://wiki.fok.nl/index.php?title=OP_bassistentopicquote:Op zondag 5 april 2009 23:12 schreef J0ttem het volgende:
Bij merken:
Steinberger
Music Man
Rickenbacker
Ik heb geen knopjes, ik zie de helft van de avataren, etc.quote:
Dat lijkt mij ook een uitstekend idee. Die taak draag ik aan jou overquote:Op maandag 6 april 2009 01:45 schreef bas-beest het volgende:
ben ff wat links aan het uitzoeken...
Ik neem aan dat de OP tzt onderverdeeld gaat worden qua apparatuur? Of wordt het één lange lijst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |