Uit Rotterdam zelf kan je nog kiezen: goedkoper met overstap of duurder zonder overstap.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Jep. Reizigers uit Rotterdam die richting Schiphol moeten, moeten in Leiden overstappen op de IC die uit Den Haag komt.
Utrecht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor iedereen uit het westen houd Nederland op te bestaan boven Amersfoort.
Het was inderdaad tussen Tilburg-West en Tilburg Reeshof. Aanrijding heeft plaatsgevonden op de Zwartvenseweg (bij de spoorwegovergang).quote:Op maandag 16 februari 2009 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Veel mogelijkheden hoor. Kan bij de overweg tussen West en Reeshof gebeurd zijn. Op het station Reeshof is een mogelijkheid. De twee overwegen ter hoogte van Hulten is ook mogelijk.
is dat niet die plan T met de plan V kopbak?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:50 schreef Ireyon het volgende:
'k Zit nu in een Plan V (?) richting Ut, dat je ze in het groen/blauw had wist ik al wel maar sinds wanneer rijden er ook roze/paarse rond?![]()
Zo'n laatste soort was het inderdaad, had het nog nooit gezien in ieder gevalquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
het kan ook nog één uit de 900 serie zijn trouwens:
[ afbeelding ]
Sprong die...of wat...euhmm... sjit...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
is dat niet die plan T met de plan V kopbak?
die heeft volgens mij zo'n interieur
Er is een plan T met plan V kopbak,de 528 als ik me niet vergisquote:
Sterkte!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
quote:Dode bij aanrijding met trein op station Haarlem, treinverkeer vertraagd (update)]
haarlem -
Een persoon is vanmiddag om het leven gekomen op het treinstation in Haarlem door een aanrijding met een trein. Dat heeft de politie bekendgemaakt. Meer bijzonderheden zijn nog niet bekendgemaakt. Het treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam is op dit moment ontregeld door het ongeluk.
Er rijden volgens de NS minder treinen.
Om iets voor half vier kwam de melding dat er iemand onder een trein zou zijn gekomen. Volgens een getuige zou die op het spoor hebben gelopen. Perron één is afgeschermd voor het publiek. Het is nog niet bekend of het slachtoffer een man of een vrouw is. Ook is nog niet duidelijk of het een ongeluk betreft.
Meer informatie volgt.
http://search.twitter.com/search?q=haarlemquote:
Kut hey ik had er afgelopen vrijdag er ook al 1 onderquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
De oudste Plan V's, hebbenhadden dus hetzelfde interieur, die zijn rond dezelfde tijd gereviseerd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:32 schreef Cothen het volgende:
das inderdaad de jongere plan V's die zo'n interieur hebben.
Sterkte!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
Ik stond te wachten op de trein uit Beverwijk. Perron 1. Hij kwam binnen en ik hoorde gegil, geen idee wie het was. De trein remde abnormaal hard en we moesten zo snel mogelijk van perron 1 af. Later kwamen er mensen in witte pakken met dozen of iets dergelijks en die zochten rond het perron 1. Geen idee waar ze naar op zoek waren maar heavy was het wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:53 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Sprong die...of wat...euhmm... sjit...
Ja, precies hetzelfde hier. Vanaf januari 2006 danquote:Op maandag 16 februari 2009 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
vanaf december 2006 zo'n 120.000 spoorkilometers gemaakt maar nog steeds nooit een aanrijding meegemaakt. Daarvoor ook niet trouwens.
Mirroren ftw trouwensquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
het kan ook nog één uit de 900 serie zijn trouwens:
[ afbeelding ]
Oef, klinkt heftig...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik stond te wachten op de trein uit Beverwijk. Perron 1. Hij kwam binnen en ik hoorde gegil, geen idee wie het was. De trein remde abnormaal hard en we moesten zo snel mogelijk van perron 1 af. Later kwamen er mensen in witte pakken met dozen of iets dergelijks en die zochten rond het perron 1. Geen idee waar ze naar op zoek waren maar heavy was het wel.
Het is net alsof je met spanning zit te wachten wat de Kerstman in je schoentje heeft gezet, totdat je erachter komt dat er niets meer dan Scheißdreck in zit.quote:
Het is meer alsof je al sinds de jaarwisseling op de kerst zit te wachten, en dat je met Pasen hoort dat het volgend jaar wordt, en nog voor de zomer dat ze dat OOK niet gaan halen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Het is net alsof je met spanning zit te wachten wat de Kerstman in je schoentje heeft gezet, totdat je erachter komt dat er niets meer dan Scheißdreck in zit.
Een paar weken geleden zat ik in de intercity naar Arnhem, net achter de ICE. Eerst moesten we op Driebergen-Zeist wachten, omdat de ICE "iets geraakt" had. Een paar minuten later kwam het bericht dat ze niks hadden gevonden en we konden de reis vrolijk (dachten we) vervolgen. Omdat het ten tijde van het ongeval al aan het schemeren was, stopte onze trein op dezelfde plek om te kijken of ze iets konden vinden. En ja hoor, toen vonden ze dus wel een stoffelijk overschot. Uiteindelijk heb ik 2,5 uur kunnen wachten terwijl de bekende mannen in witte pakken de resten van het spoor schraapten, terwijl de ICE al lang en breed in Pruissen zat....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies hetzelfde hier. Vanaf januari 2006 dan![]()
Wel een aantal keer er dichtbij geweest, maar nooit zelf in een aanrijdingstrein gezeten.
Lijkt me toch sterk hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef SNArky het volgende:
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die Duitsers onder het mom van "wir haben es nicht gewusst" gewoon maar verder gereden zijn...
Dat is nergens een pretjequote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:55 schreef SNArky het volgende:
Heb je misschien ook wel gelijk in, maar het was geen pretje om zo lang in de middle of nowhere (Maarn) stil te staan. Het personeel van de trein hield ons in ieder geval wel heel erg goed op de hoogte![]()
Misschien is het verbazendste nog wel dat hij toch niet opgeheven isquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach +40 is heel normaal bij lange afstandstreinen in Duitsland enzo.
tering iddquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef JeePee83 het volgende:
Een Benelux met +40. Dat gaat de goede kant op. Al binnen het uur
quote:Plan V 419, het museumstel dat vorige maand bij de werkplaats Leidschendam werd aangereden, zal waarschijnlijk gesloopt worden.
De schade aan het stel blijkt ruim 200.000 euro te bedragen. Omdat dit een extreem hoog bedrag is voor een treinstel van meer dan 40 jaar oud, zal er waarschijnlijk van afgezien worden om het stel te herstellen. Daarnaast was het stel al niet meer 100% authentiek, aangezien de bagageafdeling ontbreekt, en het interieur gemoderniseerd is.
Daarnaast is het stel technisch wel 100% in orde, maar zijn er een flink aantal roestplekken en lekkages. Ook de wielstellen zullen waarschijnlijk binnen vijf jaar aan vervanging toe zijn. De stichting mat'64 zal hoogstwaarschijnlijk een ander plan V treinstel van de NS mogen uitzoeken.
Bron
Zou mooi zijn als ze die kado krijgen en neem aan dat ze een fikse schade vergoeding krijgen zodat die trein weer in zijn oude staat terug kunnen brengen en opknappen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:50 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over de 419:
Plan V treinstel van de NS mogen uitzoeken.
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=78quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:03 schreef NordicBlue het volgende:
Hoe is dat ding eigenlijk aangereden?
Die lijn is Maastricht is naar Lanaken denk ik, maar wat dat in Nijmegen is?quote:De Tweede Kamer staat achter de komst van de Kamperlijn.
De Kamperlijn is een tramverbinding tussen Zwolle en Kampen, die de huidige trein moet vervangen. Een meerderheid wil dat staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat tramlijnen in Maastricht, Nijmegen en Zwolle steunt. Komende zomer wordt duidelijk op elke manier dat gebeurt. Het kan gaan om geld voor zowel de bouw als de exploitatie.
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93618&cat=1
quote:Machinist rijdt door groen!
Dinsdag 18 februari 2009, trein 7449 van Breukelen naar Rhenen. Deze trein hoort om 14:21 te stoppen in Bunnik. Dat deed de machinist ook wel, alleen half op de overweg voorbij het perron. Ik was vlak bij de conducteur en kon daarom goed verstaan wat de machinist over de portofoon zei: "helemaal mijn fout, ik zal het wel omroepen." De trein reed weer verder en de machinist riep om dat de trein helaas niet was gestopt in Bunnik: "dit kwam door een storing."
Een storing in zijn hoofd zal hij bedoelen. Als treindeskundige weet ik natuurlijk wel wat er gebeurd is. Normaal staat het sein in de richting Driebergen op rood als er een trein nadert die in Bunnik moet stoppen. Dit is om te voorkomen dat de overweg voorbij het perron te vroeg sluit. Pas zodra de trein langs het perron staat gaan de bomen dicht, waarna het sein op groen gaat. De machinist had bij nadering van Bunnik op een rood sein gerekend, maar dit keer stond het toevallig een keer op groen. En dan verzin je maar een smoesje als je een op zich ongevaarlijke fout maakt.
Toeval of niet?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:47 schreef Christiaan het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)marklins_botsen.html
Dat meen je nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
What the hell?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
Stuur die uitspraak op.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
"Dames en heren, ik zit even aan mijn collega haar tieten, terwijl u uitstapt op station Gieten."quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dames en heren, het is even wenne, maar we zijn nu toch echt bij purmerend wijdevenne (Toen het nieuw was)
Dames en heren, station delft, voor u misschien het eindpunt, voor mij nog niet eens de helft.
Dames en heren daar issie weer, station Zoetermeer.
Pfff allemaal en keer gehoord![]()
Wat ben ik blij dat Gieten geen station heeft
Interessant idee... maar zou het rendabel zijn?quote:SP wil nachtnet uitbreiden
De SP wil dat het nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen (NS) substantieel uitbreidt. Met name het oosten van het land en Brabant moeten intensiever bediend worden, maar de SP denkt ook aan een 'rondje Amsterdam'. Kamerlid Emile Roemer kaart dat vandaag aan bij minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat).
Door John Maes
In de plannen van de SP worden Alkmaar, Haarlem, Nijmegen, Oss, Enschede, Hengelo, Almelo, Deventer, Apeldoorn en Amersfoort in het nachtnet opgenomen. De huidige service bedient reizigers elke nacht in de Randstad, en beperkt in Brabant. Dat moet dagelijks worden. Arnhem, Nijmegen en Oss worden verbonden met Utrecht en Den Bosch. Stappers zouden van donderdag tot zondag tussen Alkmaar, Haarlem en de hoofdstad moeten kunnen reizen.
Roemer: "Het nachtnet is een succes. We moeten nu doorpakken." Het Kamerlid denkt dat het nachtnet een stimulans is voor de economie, door de impuls voor horeca en werkgelegenheid bij de NS. De veiligheid in treinen voor reizigers moet wel gegarandeerd zijn door onder meer ingangcontroles, veiligheidsteams en treinverboden.
De NS staat positief tegenover een uitbreiding van het nachtnet. "Er is potentie voor nachtelijk vervoer per trein. Voorwaarde is wel dat het betaalbaar en veilig is", aldus voorlichter John Krijgsman. Prorail, dat de spoorinfrastructuur beheert, ziet "op voorhand geen beletsel", maar wijst erop dat in de nachtelijke uren ook aan vrachtvervoer en werkzaamheden een plekje gegeven moet worden.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:15 schreef James1988 het volgende:
Gespot op SpitsNieuws:
[..]
Interessant idee... maar zou het rendabel zijn?
Ja, dat klopt. Nou nog een nachttrein tussen Groningen en de Randstad. Makkelijk met FOK!meets en concerten en zulks.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
De nachtbus tussen Groningen en Assen kan in ieder geval al wel uit
Tsja, aan het noorden wordt niet gedachtquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En Groningen wordt weer buiten beschouwing gelaten?
Stomme kop bij het artikel: 2 oldtimers botsen, zijn 2 reguliere treinen imho. Ik heb trouwens niks van het ongelukje kunnen vinden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:47 schreef Christiaan het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)marklins_botsen.html
Het is een voorstel van de SP, en wie woont er in Oss: juist, Jan Marijnissen, en die wil natuurlijk graag een nachttreinquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
Oss is niet al te klein, toch zo'n 60.000 inwoners. Ik vind het dan op zich een logische stop op een ritje Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
't zijn geen Friezenquote:En de inwoners daar straks weer zeiken dat die treinen 's nachts lawaai maken.
Eerder een logische strop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oss is niet al te klein, toch zo'n 60.000 inwoners. Ik vind het dan op zich een logische stop op een ritje Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem.
[..]
En vervolgens AL het onderhoud in de kerstvakantie. Week lang het hele land platleggenquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
En de inwoners daar straks weer zeiken dat die treinen 's nachts lawaai maken.
Precies, dat is het. Waarom moet dat ding trouwens wel naar plekken als Oss, Apeldoorn en Almelo en niet naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Het is een voorstel van de SP, en wie woont er in Oss: juist, Jan Marijnissen,
Die is best leuk gevondenquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dames en heren, station delft, voor u misschien het eindpunt, voor mij nog niet eens de helft.
quote:]Rotterdam Centraal-Den Haag HS
Melding donderdag 19 februari 2009, 10:13 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon
Rond Delft Zuid rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Schiphol reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Breda reizen via Gouda.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Dordrecht reizen via Gouda.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal reizen via Gouda.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Leiden Centraal reizen via Gouda en D'Haag C.
Reizigers tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal reizen via D'Haag C en Gouda.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Rijswijk reizen via Den Haag Centraal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |