The Veronicas is een popduo uit Australië, welke bestaat uit de tweeling Lisa Marie en Jessica Louise Origliasso. In 2005 debuteerden ze met hun CD "The Secret Life of..." welke een regelrechte hit werd, zowel nationaal als internationaal. Nu komen ze met hun nieuwe CD "Hook me up".
Achtergrond:Jessica en Lisa Origliasso zijn geboren op 25 december 1984 in Brisbane en treden al sinds jongs af aan op. Vanaf hun vijfde levensjaar stonden ze al op de planken, en speelden ze mee in musicals. Het muziekleven zit ze dus echt in het bloed. Toen Jessica op haar 18e een gitaar kreeg begon ze samen met haar zus liedjes te schrijven, enkele jaren later werden ze opgemerkt door Warner Bros en ging alles heel snel. Zo brachten ze een jaar later hun succesvolle eerste CD uit en schreven ze voor het wel/niet-lesbische russische popduo t.A.t.u. het nummer "All About Us", wat ook een internationale hit werd.
De CD:Hook me up bevat 12 splinternieuwe songs en knalt er meteen in met een voor sommige mensen erg bekend nummer. "Untouched" is een luister-lekker-weg-nummer waarmee je meteen in de stemming komt voor de rest van de muziek die nog komen gaat. Fans van de game Fifa 09 zullen dit nummer zeker herkennen, aangezien deze track in het spel opgenomen is. De twee nummers die hierna komen, "Hook me up" en "This is how it feels", zijn lekker uptempo en zeer dansbaar tijdens een avondje uit. Hierna zwakt de CD wat meer af richting de ballads, om daarna met het nummer "Popular" ineens weer helemaal terug te knallen met een stevige beat en heftige gitaren. Richitng het einde van de CD wordt het dan weer ietsjes rustiger totdat je op het niveau van "Untouched" zit. Mocht je de CD op repeat hebben dan krijg je qua muziek weer direct een vloeiende overgang. De muziekovergangen maken de CD leuk om vaker te draaien en hem toch niet zo snel beu te raken. De muziek is rasechte pop met beats, wat gitaar en twee stoere chicks die zingen met een stevige girl-power ondertoon. Het feit dat ze een nummer voor t.A.t.u. hebben geschreven is dan ook wel terug te horen in de muziek van de dames zelf, de stijl is zeer vergelijkbaar.
Tracklist:1) Untouched
2) Hook Me Up
3) This Is How It Feels
4) This Love
5) I Can't Stay Away
6) Take Me On The Floor
7) I Don't Wanna Wait
8) Popular
9) Revenge Is Sweeter (Than You Ever Were)
10) Someone Wake Me Up
11) All I Have
12) In Another Life
ConclusieDe CD is goed gevarieerd en bevat enkele nummers met echte hitpotentie. Zo heb je een aantal ruigere nummers die worden afgewisseld met wat meer ballads-achtige songs. Overall klinkt het allemaal lekker en is het echt zo'n CD die je in de auto op kunt zetten waar je maar met een half oor naar luistert, maar af en toe ineens onbewust meeneuriet met een refreintje.
Waardering: 8 / 10
[ Bericht 0% gewijzigd door Rossdale op 13-02-2009 11:31:05 ]