abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:01:13 #1
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_66010662


De Schrijver
John Connolly is in Dublin geboren en heeft Engels en journalistiek gestudeerd. Als schrijver wordt hij wereldberoemd met zijn Charlie Parker Thrillers als Een dode ziel, Oud kwaad, Engelen der duisternis, Het witte pad en De zwarte engel. John Connolly woont en werkt al jaren in de Verenigde Staten.
Ja dit is een schaamteloze c/p

Originele beschrijving

Louis, een van Charlie Parkers helpers, werd als jongen door de geheimzinnige Gabriel gerekruteerd als een toekomstige 'Maaier'. Louis bezat namelijk een bijzondere gave die hem bij uitstek geschikt maakte om te worden opgeleid tot huurmoordenaar. Hoewel hij zijn gewelddadige verleden als huurmoordenaar achter zich heeft gelaten, wordt hij nu zelf gezocht door een huurmoordenaar, die een dure rekening komt vereffenen. Louis zal de moordenaar en diens opdrachtgever een stap voor moeten blijven... Als Louis en zijn partner spoorloos zijn verdwenen, komen hun vrienden onder leiding van Charlie Parker in actie.


Review
Persoonlijk had ik nog nooit van de Charlie Parker serie gehoord dus ik gooide mezelf in het diepe toen ik dit boek begon te lezen. Eén van de eerste dingen die me opviel is dat het boek in het begin niet lekker op gang komt en dat is waarschijnlijk aan de vertaling toe te schrijven. Als ik namelijk de Nederlandse zinnen in mijn hoofd naar het Engels vertaalde maakte het alles een stuk duidelijker. Later in het boek leest het allemaal wat fijner.

De omschrijving van dit boek, en het feit dat er meerdere Charlie Parker boeken zijn, zette mij op het verkeerde been en ik dacht dat Charlie Parker de hoofdpersoon zou zijn. Dit is dus niet zo, Louis is het leidend voorwerp van het boek.

Het verhaal vertelt eigenlijk het hele leven van Louis. In flashbacks wordt beschreven hoe hij eigenlijk een maaier is geworden en waarom Gabriel iets in hem zag als maaier. Het verdere verhaal gaat over de aanvallen op Louis en het bestaan dat hij samen met Angel heeft opgebouwd sinds hij gestopt is als maaier. Tijdens de climax van het boek komt Louis tegenover zijn grootste, en tijden doodgewaande, vijand te staan.

John Connolly weet alle personages en gebeurtenissen heel treffend te beschrijven en bijna overal is een goed mentaal beeld maken. Het boek leest, op het begin na dan, zeer prettig weg maar het is geen boek dat je per sé in één ruk uit moet lezen. Naast de actie is ook humor een factor in dit boek, de omschrijvingen van sommige dingen maakten me regelmatig aan het lachen.

Conclusie
Dit is een boek dat zeker voor de liefhebbers van actie een aanrader is. Ook voor mensen die gewoon lekker een boek willen lezen zonder zich over te veel dingen druk te maken is dit een aanrader.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')