abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66003086
We hebben een renault megane station ('03). Nu ging straks het servicelampje branden met het waarschuwingslampje luchtverontreiniging. Ik heb de garage al gebeld en die gaan er morgen even naar kijken maarre.... waar heeft dit mee te maken? Hoop niet dat het (weer) een duur grapje wordt. Al genoeg kosten gehad aan deze auto
pi_66003235
emissie controle

Hij meet een verkeerde waarde van de uitlaatgassen.
Dus er is iets mis met de afstelling van de motor of een sensor die er geen zin meer in heeft.

Kan gasklephuis zijn of een defecte bdp sensor o.i.d.

Loopt de wagen verder wel goed?
pi_66003243
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:03 schreef Ekfar het volgende:
Hoop niet dat het (weer) een duur grapje wordt. Al genoeg kosten gehad aan deze auto
Daar had je aan moeten denken voordat je een Renault kocht.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66003254
successss, doe maar es googlen
Ik zal je de renault opmerkingen besparen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_66003333
Kanjer: Ja wagen loopt verder prima dus daarom begrijp ik het ook niet echt...
pi_66003433
Denk een BDP sensor die defect is.

Gaat je in dat geval zo.n 100 a 125 euro kosten.

Woon je toevallig in de buurt van Zoetermeer?
pi_66003469
Nee, niet echt (regio zuid)
pi_66003544
Oh, naja, hij loopt in iedergeval mooi.
Dat is al heel wat.
En dat er iets stuk is, is vrij normaal bij een Renault.
Ik zou het lampje er uitslopen of afplakken.
pi_66003633
"nu ging straks" ???

Dus is het nu? In het verleden? of in de toekomst?
pi_66004808
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:16 schreef TheFrankey het volgende:
"nu ging straks" ???

Dus is het nu? In het verleden? of in de toekomst?
Niks mis met andere mensen op hun taalfouten wijzen, maar zorg wel dat je zeker van je zaak bent.

straks bw
1 over enige ogenblikken: tot ~! bij een afscheid, waarna men elkaar op dezelfde dag weer zal ontmoeten
2 binnenkort: als hij ~ gaat studeren
3 enige ogenblikken geleden; zo-even
pi_66020512
Heb net de garage aan de lijn gehad. Er zit een dikke aanslag op de EGR-klep. Monteur is er nog mee bezig en ze bellen me zo terug wat het gaat kosten....
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:43:15 #12
236050 Beverpa
Dikke hamster
pi_66023836
Diesel met roetfilter neem ik aan? Dan is het niet ongebruikelijk dat je aanslag krijgt op de egr klep, ik dacht alleen dat renault dáár iig niet veel last van had, maar blijkbaar wel...
pi_66066358
Nou, gisteren de garage aan de lijn gehad. Heel verhaal en wordt weer duur. Volgens hun zit er ontzettend veel vuil en aanslag op de EGR-klep. Deze gaan ze met veel moeite eruit halen en vervangen. Waarschijnlijk moet dan ook het spruitstuk vervangen worden aangezien deze verbonden zit met de egr-klep. Volgens hun was het ook wel slim om dan een motorreiniging toe te passen omdat er waarschijnlijk van dat vuil in de motor terecht is gekomen. Al met al gaat dit (incl btw + uurloon) 850 euro kosten. Lekker bedragje weer. Wil nog even tussendoor melden dat de auto in december APK is gekeurd + grote beurt en nogal wat dingetjes vervangen. Dit kostte toen ook al ruim 1600 euro.

Vraagje: Is het "normaal" om voor bovenstaande 850 euro te moeten betalen? Moet er wel even bijzeggen dat de garage aan bovenstaande reparatie een dagklus heeft dus tja... dat telt wel mee dan.

Ga nu niet allemaal opmerkingen geven van; Tja renault, want dat weet ik inmiddels wel.......
pi_66066428
Oja, wil ik er nog even bij vermelden...

Ik heb de auto gisteren aan het einde van de middag opgehaald aangezien ze nu op korte termijn geen tijd hadden voor deze (grote) klus. Staat nu gepland op 2 maart.
pi_66066485
Kunnen ze er geen plaatje tussen steken?
.
pi_66066523
Lijkt me geen raar bedrag, maar misschien wil je dat gebakje ondertussen liever voor reparatie inruilen voor een andere. 2500 euro in een auto van 6 jaar oud en wie weet wat er nog komen gaat met het oog op de reputatie van het betreffende voertuig
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:56:07 #17
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_66067576
Kun je die EGR klep niet permanent verwijderen of wilt dat niet bij Renault? Scheelt een hoop vuil (roet) in de toekomst..
pi_66068734
1UP: Sorry geen idee...

Sjonnjoop: Aan dat laatste zat ik ook al te denken. Want wat krijgen we nog meer???
pi_66069002
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:35 schreef Ekfar het volgende:
1UP: Sorry geen idee...

Sjonnjoop: Aan dat laatste zat ik ook al te denken. Want wat krijgen we nog meer???
Je weet het nooit, maar als het zo in de papieren loopt gaat de lol wel snel van de auto af lijkt me zo. Kijk voor de grap eens rond en wie weet loop je tegen een mooie deal aan.
pi_66069760
Ben al aan het kijken op autoscout en bovag occasions.
pi_66240302
Trek die domme EGR en dan af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')