abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65947925
Vandaag de koopakte getekend voor het huis waar we op 1 mei de sleutels van krijgen!

Dit topic is uiteraard waardeloos zonder plaatjes, so here we go:

Voorzijde

Voorzijde vanaf de andere kant

Keuken/serre

Woonkamer

Achterzijde

Tuin

We kunnen deze week de sleutel halen om e.e.a. op te gaan meten. Dan zal ik ook foto's maken van de rest, waaronder de slaapkamers, meterkast, toilet, kelder)s) en badkamer.

De woning ligt in een Twentse binnenstad , in een wijk met allemaal jaren dertig woningen. Het is echt een heerlijk ruime woning, met op de bovenverdieping een grote badkamer en drie slaapkamers en op zolder nog eens twee slaapkamers plus een kleine inloopkast. Daarnaast in de tuin een grote hobbyschuur van bijna 8x4m plus bergzolder onder het dak.

Er zitten twee kelders onder de woning, een kleintje waarvan je de deur ziet op de vijfde foto, links naast de kleine radiator. Daarnaast een grote van ca. 5x3m, geheel betegeld, de trap hierheen zit in de bijkeuken.

Wat wij in elk geval willen gaan doen:

• nieuwe keuken
  • nieuwe plafonds in het hele huis (je ziet ongetwijfeld het 'prachtige' (gruwel) systeemplafond beneden, boven zitten nl. respectievelijk een schrootjesplafond en op zolder weer een systeemplafond)
  • vloeren (we zitten te denken aan een gietvloer beneden, boven in de slaapkamers tapijt en laminaat)
  • granitovloer in de hal 'restaureren' (zit een gruwelijke bruinige laag op, waarvan we nog niet weten wat het precies is, lijm?)
  • nieuwe badkamer
  • schilderwerk binnen en buiten
  • tuin (terras aanleggen waar nu dat 'fraaie' kunstgras ligt
  • in ieder geval beneden de deuren vervangen door paneeldeuren met jaren 30 deurbeslag
  • de schouw verwijderen (er komt wel weer een houtkachel, maar zonder schouw)
  • bijkeuken isoleren (nu halfsteens)
  • ketel vervangen

We zullen ongetwijfeld nog veel meer tegenkomen als we eenmaal bezig zijn.

In de keuken willen we het muurtje (links achterin op foto 4) eruit halen en het werkblad van de keuken doortrekken richting de 'pilaar' (restant oorspronkelijk achtermuur). We laten het werkblad daar breder worden en dus een klein stukje de kamer in komen. Onze voorkeur gaat uit naar een vrijstaand fornuis en een 'apparatenwand', maar we moeten e.e.a. nog eens uit laten tekenen om te zien of het allemaal kan zoals we willen. Volgt dus nog.

In de badkamer slopen we het bad eruit en willen we een vrijstaand muurtje maken waaruit de douche(s) tevoorschijn komen. Aan de achterzijde daarvan of aan de tegenoverliggende muur dan twee wastafels/badmeubel en natuurlijk nog een toilet. Simpel qua indeling, met veel loopruimte.

Ik vind het superspannend, we zijn ons dus ook al volop aan het verdiepen in keukens, badkamers, plafonds en vloeren! We hebben al een idee welke kant we uit willen met de keuken. Dit vinden we prachtig, maar we zoeken een iets budgetvriendelijkere variant :

(Fred Constant keukens)

Het toilet willen we helemaal met gekleurde tegeltjes gaan doen (zie ook de badkamer van PiperMaru en Skabouter), de badkamer willen we redelijk neutraal houden, zie ook de stijl van de keuken die we in gedachten hebben. Bijvoorbeeld zoiets:

of
    .

Of misschien ook wel iets totaal anders . Het gaat om de sfeer, we willen bijvoorbeeld geen glazen douchewand.

Tips en ideetjes zijn van harte welkom! Ik ga dit topic zo snel mogelijk voorzien van meer foto's en tijdens de verbouwing gaan we natuurlijk verslag doen van onze vorderingen!

[ Bericht 5% gewijzigd door twentemeisje op 11-02-2009 16:18:18 ]
  •   woensdag 11 februari 2009 @ 14:03:21 #2
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_65948005
    Wat een snoepie van een huis!
    Gefeliciteerd en succes!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65948090
    Shit... Ik gooi ze even op TinyPic....
    pi_65948401
    wat een ontzettend vet huis

en die keuken is ook echt heel erg stoer!
    pi_65948613
    Thanks! We zijn er zelf ook helemaal weg van. Er moet uiteraard nog heel veel aan gedaan worden om het echt onze plek te maken, maar de basis is er. Bijvoorbeeld het glas in lood en de ruimte.

Oh ja, de glazen uitbouw/serre heeft al elektrische zonnewering. Ook niet overbodig in de zomer.
      woensdag 11 februari 2009 @ 14:26:11 #7
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_65948804
    Gave toko hoor!!
    Gefeliciteert!!
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
    pi_65948904
    wow... wat een mooi ruim huis en mogelijkheden..
    Dit is een huis voor een lange periode !

Wat je voorbeeldplaatjes badkamer betreft: let erop dat dat men de nisjes (in de doucheruimte) met ietsjes afloop tegelt.
    En er bestaan ipv design douchegoten ook design putjes.
    Zie ook het topic van Babbelsz hierover.
    En ik heb geleerd/ervaren dat het slim-mer is om de douchevloer niet te tegelen en uit één vloer te maken.
    Zie daarvoor http://www.bette.de/index.php?productid=3356588

tot zover mijn tips en succes met de klus.
    pi_65949018
    Starterswoning?
    pi_65949132
    Thanks The Young1 en AnneX en ook bedankt voor de tips AnneX!

Die egale douchevloer is een heel goed idee, ik kende het niet. Wat betreft dergelijke nisjes, ik heb nu een muurtje in het douchegedeelte dat niet genoeg afloopt, dus ik weet hoe irritant het is dat daar telkens water op blijft staan. Dus kalkaanslag als je het niet goed droogmaakt na het douchen. Ook een goede tip dus.
    pi_65949157
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 14:32 schreef Jape het volgende:
    Starterswoning?
    Voor Randstadbegrippen/-budgetten waarschijnlijk wel ;-).
    pi_65949193
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 14:36 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Voor Randstadbegrippen/-budgetten waarschijnlijk wel ;-).
    Ja ik ben zelfs bang voor de begrippen van Tilburg... Denk dat ik voor het bedrag hier net een appartement zou krijgen...
    pi_65949451
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 14:37 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Ja ik ben zelfs bang voor de begrippen van Tilburg... Denk dat ik voor het bedrag hier net een appartement zou krijgen...
    De Bredaseweg 219 -B zou je er bijvoorbeeld zo'n beetje voor kunnen kopen .

Natuurlijk moeten we nog voor een fors bedrag verbouwen, maar de prijsverschillen tussen woningen zo door dwars het land zijn echt waanzinning... Gelukkig valt het hier in Twente dus reuze mee!
    pi_65949528
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 14:44 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

De Bredaseweg 219 -B zou je er bijvoorbeeld zo'n beetje voor kunnen kopen .

Natuurlijk moeten we nog voor een fors bedrag verbouwen, maar de prijsverschillen tussen woningen zo door dwars het land zijn echt waanzinning... Gelukkig valt het hier in Twente dus reuze mee!
    dat dus , maar goed

jullie hebben wel vette woning voor dat bedrag !
    pi_65949730
    Wow, van buiten ziet het er super uit. Van binnen alleen zo super sfeerloos, wat jammer. Die grote open ruimte vind ik helemaal niet bij het huis passen, die uitbouw ook niet. Al dat kunststof, vreselijk.

Die keuken die jullie mooi vinden is wel super! En die badkamers ook, die onderste foto herken ik van een foldertje wat ik regelmatig bij de post krijg.
      woensdag 11 februari 2009 @ 14:53:02 #16
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_65949749
    Tvp
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_65949764
    Mooi huis! Daar is met wat tijd en geld iets heeeel moois van te maken van binnen!

Alleen wat ik me dan afvraag, het staat al leeg zo te zien? Waarom dan pas per 1 mei?
    pi_65949942
    Heel mooi huis idd ietsje verpest door het materiaal gebruik van serre maar ook daar kan wat aan veranderd.
    Lekker licht!
    De keuken is geweldig!! Maar snap het budgetprobleem wel wij neigen naar behoorlijk zoeken bij faillesementsverkopen.. (zie veilingsites)
    Ben ook wel benieuwd hoeveel dit nu bij benadering gekost heeft.. (schaam me nu al).
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65950161
    De aanvaarding op 1 mei is op ons eigen verzoek, we hebben ons eigen huis namelijk ook te koop staan... Die staat sinds vorige week in de verkoop. Is een starterswoning en er zijn al twee bezichtigingen geweest. Maak ik me vooralsnog dus nog niet heel veel zorgen over. En we hebben ook zo gekocht dat we dubbele lasten kunnen trekken, al is het natuurlijk gewoon zonde van het geld.

Het kunststof zou ook niet onze eigen keuze zijn, maar het heeft ook wel zijn voordelen natuurlijk. We gaan het er niet achterweg slopen in elk geval. En de keuken is zo heerlijk ruim en licht door die serre. Wat de open ruimte betreft, natuurlijk een kamer ensuite zou helemaal gaaf zijn, maar ik vind zo'n grote ruimte zelf heel erg mooi.

We willen voor bij de erker een leesgedeelte maken met boekenkast en twee lekkere stoelen/loungebankje ofzo, in het brede deel voor de keuken het zitgedeelte en in de serre een grote houten tafel om aan te werken/eten/lezen/etc. Maar in de praktijk kan het natuurlijk zo maar weer veranderen als we eenmaal bezig zijn.
      woensdag 11 februari 2009 @ 15:04:41 #20
    211347 Red_Cat
    Je weet wel...
    pi_65950201
    Ontzettend mooi huis! Ik kom even meespieken
    Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
    Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
    pi_65950297
    Wat een mooi huis
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 februari 2009 @ 15:12:18 #22
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_65950469
    Prachtig huis Wel eerst die gordijnen wegmikken Hopelijk zitten de originele plafonds er nog in.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_65950735
    Over de gordijnen moeten we nog onderhandelen met de verkoper Rewimo, die vinden we prach-tig! Mijn hemel wat een horror, we mogen de vitrage boven zelfs hebben....

Voor de benedenverdieping vrezen we dat de originele plafonds al een tijd geleden het loodje hebben moeten leggen... Boven weten we niet wat er onder de houten schrootjes tevoorschijn komt... Best spannend zo'n oud huis (1935)!
    pi_65950769
    Geweldig mooi huis zeg!
    pi_65950791
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 15:20 schreef twentemeisje het volgende:
    Over de gordijnen moeten we nog onderhandelen met de verkoper Rewimo, die vinden we prach-tig! Mijn hemel wat een horror, we mogen de vitrage boven zelfs hebben....
    niets mis mee om te laten hangen tijdens het klussen kun je het toch een beetje afsluiten plus als je nog iets moet afdekken voor schilderen oid dan kun je dat meteen van de muur trekken en dat er mee doen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')