abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:43:37 #1
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65941593
Hey mensen,

Aangezien ik min of meer het topic van mooiste duikplaatsen ter wereld kaapte, heb ik maar even een eigen topic hier geopend

Het gaat om het volgende; 26 februari ga ik naar Egypte toe om daar mijn PADI te halen. Ik twijfel nog tussen het behalen van OW of direct OW+AOW. Maandag correspondentie gehad en te horen gekregen dat ik opzich beide moet kunnen halen in 4 dagen full-time (8.00-17.30).

Nu kan dit dus door thuisstudie te doen. Alleen vraag ik me dus even af waar ik in Nederland de benodige literatuur kan halen. Iemand een goede tip en eventueel andere nuttige informatie?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65941688
Moet je geen 65+ zijn voordat je recht op AOW hebt
pi_65941787
Ga eerst je open water halen. Dan ervaring op doen (heel belangrijk) en na een duik of 20 kan je gaan beginnen aan je advanced. Zou niet open water + advanced in een keer doen zelf. Dan ga je naar bijvoorbeeld 40 meter toe met 10 duiken ervaring. Lijkt me niet echt handig zeg maar.
pi_65941842
Elke (PADI) duikschool kan je aan de boeken helpen.
Ik zou wel eerst even bellen, want ze hebben ze niet altijd in voorraad.

Als je geen problemen met Engels hebt, zou ik de Engelse versie nemen. Met de Nederlandse versie kan je wel eens wat spraakverwarring krijgen in Egypte. Niet onoverkomelijk, maar alles in het Engels is handiger.
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2009 @ 11:05:22 #5
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_65942287
je kan ook al zwembadtrainingen en theorie(examen) in Nederland doen
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:26:35 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65943024
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Ga eerst je open water halen. Dan ervaring op doen (heel belangrijk) en na een duik of 20 kan je gaan beginnen aan je advanced. Zou niet open water + advanced in een keer doen zelf. Dan ga je naar bijvoorbeeld 40 meter toe met 10 duiken ervaring. Lijkt me niet echt handig zeg maar.
Ik heb dit eerder van mensen gehoord. Opzich ben ik het eens met jou, alleen zegt het eigenwijze persoontje in mij dat het opzich een mooie kans is, om in 1 keer het hele pakketje door te kunnen werken in rap tempo.

Misschien is het handiger als ik inga op een ander pakket; 3 dagen voor OW en dan 1 of 2 dagen een paar fundives..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:52:51 #7
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65943869
Heb besloten om het volgende pakket te nemen:
quote:
PADI OPEN WATER DIVER COURSE (FASTRACK OPTION)

This program is specifically designed for busy people who don’t wish to spend too much time in a classroom learning the “theory” part of a diving course. We will send you the PADI Open Water Manual (incl. RDP table & instructions) along with the Video/DVD and you then complete the theory as “homestudy” in the comfort of your own home. On arrival in resort you will go through your completed knowledge reviews with your Instructor to ensure that you fully understand everything and then complete the confined and open water training all in a three day period. You will also need to complete water skills including a 200 metre swim and a 10 minute float.

We recommend booking this course at least 3 weeks prior to your arrival to allow enough time for us to order the materials, have these delivered to your home and for you to pre-study before your holiday. You will need to watch the videos/DVD, read the manual and complete all knowledge reviews before joining your instructor in resort.

We sell the course and three days of “fun” diving as a package to complete your one week holiday. As you will be coming between 1st January and 15th March the total cost will be 368 Euro per person, including full equipment for all 6 days. This is also available as a 3 day course only or with just 1 or 2 days diving for on completion.
Leer spaties gebruiken!
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2009 @ 12:16:42 #8
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_65944631
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:26 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik heb dit eerder van mensen gehoord. Opzich ben ik het eens met jou, alleen zegt het eigenwijze persoontje in mij dat het opzich een mooie kans is, om in 1 keer het hele pakketje door te kunnen werken in rap tempo.

Misschien is het handiger als ik inga op een ander pakket; 3 dagen voor OW en dan 1 of 2 dagen een paar fundives..
Duiken is net als autorijden, een papiertje halen zegt alleen dat je mag duiken. Daarna moet je oefenen om het onder de knie te krijgen. Ik zou zowiezo kijken of het wat voor je is voordat je verder gaat. Daarbij, je kan beter een paar leuke vrije duikjes erbij maken dan alleen maar leren en leren.
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:33:46 #9
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65945120
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:16 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Duiken is net als autorijden, een papiertje halen zegt alleen dat je mag duiken. Daarna moet je oefenen om het onder de knie te krijgen. Ik zou zowiezo kijken of het wat voor je is voordat je verder gaat. Daarbij, je kan beter een paar leuke vrije duikjes erbij maken dan alleen maar leren en leren.
Goed punt. Verder heb ik enige ervaring met duiken (gedoken in Turkije en 1x in zwembad met paar truckjes in NL. Denken aan bril afdoen en opzetten, mondstuk uit -en indoen etc.)
Leer spaties gebruiken!
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2009 @ 12:58:54 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_65945872
Ik had na een duik of 25 (jaartje duiken) pas het idee dat ik alls een beetje onder controle had. Maar na een aantal maanden niet duiken moet ik toch altijd wennen. Hoe goed het gaat ligt ook aan de duikschool. Wanneer iemand zegt dat je het duiken binnen zoveel duiken onder controle hebt, vertrouw die persoonlijk niet zo eigenlijk. (wil niet zeggen dat het niet lukt) Iedereen heeft zijn eigen tempo. Bepaalde invloeden kunnen zowel positief als negatief werken.
pi_65953314
Pakket ziet er goed uit en voor een redelijke prijs.
Neem voor het kijken van de DVD wat oppeppende middelen in
pi_65954080
LOL @ de dvd idd Kan niet wachten om weer te duiken!! Afgelopen zomer voor het laatst in bali! 19 maart naar het great barrier reef
ARGH?!
pi_65955611
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_65956837
PADI halen ?

Professional Association of Diving Instructors halen ; hoe laat pik je me op ?

Ondanks dat PADI heel graag zou willen dat PADI halen het begrip word voor duikopleidingen , zijn er nog veel meer opleidings mogenlijk heden.
Misschien zou je de titel willen veranderen in duik brevet halen of zo ?

Dit om NOB, SSI, IDD, CMAS, BSAC, IANDT, etc. niet voor het hoofd te stoten.
AVDD is de minst populaire
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:11:39 #15
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65956976
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:07 schreef cressisub het volgende:
PADI halen ?

Ondanks dat PADI heel graag zou willen dat PADI halen het begrip word voor duikopleidingen , zijn er nog veel meer opleidings mogenlijk heden.

Vraag de modjes om het aan te passen. Ben er niet zo moeilijk in
Leer spaties gebruiken!
pi_65957872
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:07 schreef cressisub het volgende:
PADI halen ?

Details, details, ook al heb je 100% gelijk
Heel voorzichtig gezegd (ik zei voorzichtig he ) ben ik niet zo voor NOB.
pi_65957962
Als NOB=CMAS ben ik heel erg voor. En anders stem ik nog altijd meest voor CMAS. Maar ja, elk zn voordelen zeker?

PS: dit is ook heeeeeeeeel voorzichtig gezegd
pi_65958010
Je kent de verhalen tussen NOB/CMAS en PADI.
Put another dollar in hoor je vaak van die NOB'ers.
pi_65958472
Put Another Dollar In hoor je ook vaak van PADI divers.

Blijft het belangrijkste dat iemand leert duiken en daarna veel plezier onderwater beleeft.
pi_65967335
Zeker waar heb belangrijkste is dat je lol maakt onder water.
Heb zelf zeer goede ervaringen gehad met een NOB duiker op vakantie.
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:57:05 #21
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65980484
Iemand een aanrader die scherpe prijzen heeft voor het studiemateriaal?
Leer spaties gebruiken!
pi_65984158
Are you a PEDDIE diver?
pi_65993256
OWD DVD kit ( manual, RDP, DVD en logboek) is 46,35 euro, direct van Padi

Bij een duikcentrum zul je er +/- 60 tot 75 euro voor moeten neerleggen.
pi_65996444
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:57 schreef Bootje84 het volgende:
Iemand een aanrader die scherpe prijzen heeft voor het studiemateriaal?
Wordt het niet opgestuurd dan?
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:25:21 #25
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65996581
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:21 schreef Keios het volgende:

[..]

Wordt het niet opgestuurd dan?
Alleen als je 3 weken van tevoren boekt. We hebben er nog 2 over
Leer spaties gebruiken!