Dat dusquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:05 schreef Trusten het volgende:
Is dit een grap?
Kaviaar = kuit oftewel onbevruchte eitjes
dat dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:33 schreef RobinOok het volgende:
Nee, kaviaar is altijd en alleen maar van de steur.
Alle andere visseneitjes heten visseneitjes of kuit of weet ik veel wat voor prachtige japanse termen er zijn. Maar kaviaar zal het nooit worden.
Je bedoelt menselijk kaviaar?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:32 schreef Thorical het volgende:
Je hebt verschillende soorten kuit ( kaviaar), van de verschillende steursoorten, duur, duurder en onbetaalbaar. Zalm en forel kaviaar redelijk te betalen maar met ontzettende kwaliteits verschillen. En dan heb je ook nog de in welke kleur wil je het hebben Snotdolf kuit die rood en zwart te koop is bij iedere visboer maar ook bij een groot Zweeds zelfmaak meubelimperium. Het kost bijna niets.
Maar er is ook, en dat heb in Rusland ontdekt: Wijting kaviaar, heerlijke zoutige korreltjes die duizend ontploffinkjes geven bij iedere hap.
Maar nu mijn vraag, hoe maak ik van verse kuit, Kaviaar?
Kij, hier wordt ik warm van. 3 Ttot 4% daar kan ik iets mee. En daar ga ik zeker de volgende keer mee aan de slag.quote:Op donderdag 12 februari 2009 18:42 schreef mistdeja1 het volgende:
oke heb even mijn schoolboek erbij gepaktkaviaar word geconserveerd met 2,8 tot 4 % zout en zou dan in een gesloten blik bij een temp van -3 tot -1 graden 3maanden houdbaar moeten zijn..uiteraard mag kaviaar niet met metaal in aanraking komen, behalve goud
de ironie, al die dure dingen.. je kan het ook persen en dan kan het diepgevroren worden, ook zijn er gepasturiseerde versies die 2 jaar houdbaar zijn, zout lijkt me voor jou het beste, verder is de gezondheid van de vis ook heel erg belangrijk
als de gezongheid acceptabel is kijk je verder naar de kwaliteit, dus wassen drogen en proeven, hoe slechter hoe meer zout moet erin..
Zo danquote:Op donderdag 12 februari 2009 17:28 schreef Thorical het volgende:
Maar Als ik de reacties zo lees dan zijn er nog geen mensen die zelf kuit geconserveerd hebben.
En waarom ik kuit en caviaar door elkaar gebruik is omdat het russische woord voor kaviaar ikra is en dat geld voor ieder ingemaakte kuit.
Zelf heb ik niet zoveel met kaviaar. Blikken heb ik met een lepel en witbrood weg gegeten, potten over de datum heb ik weg gegooid.
Echter zalm kuit mits goed ingelegd vind ik echter een genot. Die zoutige ontploffinkjes die ontstaan als je een bolletje stuk drukt in je mond.
Maar er is hier helemaal geen culinair onderlegde lekkerbek die weet hoe ie zelf z'n kuit kan bewaren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |