abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65921771
Je hebt verschillende soorten kuit ( kaviaar), van de verschillende steursoorten, duur, duurder en onbetaalbaar. Zalm en forel kaviaar redelijk te betalen maar met ontzettende kwaliteits verschillen. En dan heb je ook nog de in welke kleur wil je het hebben Snotdolf kuit die rood en zwart te koop is bij iedere visboer maar ook bij een groot Zweeds zelfmaak meubelimperium. Het kost bijna niets.
Maar er is ook, en dat heb in Rusland ontdekt: Wijting kaviaar, heerlijke zoutige korreltjes die duizend ontploffinkjes geven bij iedere hap.
Maar nu mijn vraag, hoe maak ik van verse kuit, Kaviaar?
pi_65921810
Zelf maken?

Gewoon de eitjes die in die vis zitten, dat is de kaviaar, toch?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:33:46 #3
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_65921824
Veel paren met een steur!
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_65922765
Is dit een grap?

Kaviaar = kuit oftewel onbevruchte eitjes
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:27:23 #5
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_65923480
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:05 schreef Trusten het volgende:
Is dit een grap?

Kaviaar = kuit oftewel onbevruchte eitjes
Dat dus
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:33:21 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65926245
Nee, kaviaar is altijd en alleen maar van de steur.
Alle andere visseneitjes heten visseneitjes of kuit of weet ik veel wat voor prachtige japanse termen er zijn. Maar kaviaar zal het nooit worden.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14:45 #7
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_65927821
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:33 schreef -SG- het volgende:
Veel paren met een steur!

“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_65930448
Kaviaar is gezouten iig.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65937017
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:33 schreef RobinOok het volgende:
Nee, kaviaar is altijd en alleen maar van de steur.
Alle andere visseneitjes heten visseneitjes of kuit of weet ik veel wat voor prachtige japanse termen er zijn. Maar kaviaar zal het nooit worden.
dat dus.
En eigenlijk niet zo lekker, zelfs al eet je het van je hand, zoals het hoort.
Hapje zeesmaak.
Net zo overrated als een oester.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65945821
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:32 schreef Thorical het volgende:
Je hebt verschillende soorten kuit ( kaviaar), van de verschillende steursoorten, duur, duurder en onbetaalbaar. Zalm en forel kaviaar redelijk te betalen maar met ontzettende kwaliteits verschillen. En dan heb je ook nog de in welke kleur wil je het hebben Snotdolf kuit die rood en zwart te koop is bij iedere visboer maar ook bij een groot Zweeds zelfmaak meubelimperium. Het kost bijna niets.
Maar er is ook, en dat heb in Rusland ontdekt: Wijting kaviaar, heerlijke zoutige korreltjes die duizend ontploffinkjes geven bij iedere hap.
Maar nu mijn vraag, hoe maak ik van verse kuit, Kaviaar?
Je bedoelt menselijk kaviaar?
pi_65961738
kaviaar is alleen van een steur, en dat is licht gezouten vooral om te conserveren, andere viseitjes kunnen ook lekker zijn maar dat is dan gewoon kuit van....... vul maar in, ook is de trend een beetje geweest om kaviaar van groentes te maken, ofterwijl kleine balletjes van een groente, net als carpaccio van zalm, is ook geen carpaccio maar gewoon dun gesneden zalm, staat leuker op de kaart denk ik, verder klopt het dus niet
pi_65961894
Er is een Grieks voorgerecht van aubergine wat ook op kaviaar zou moeten lijken. Ik vind het heerlijk, maar het is geen kaviaar. Net als tapenade, dat gaat ook in de richting, heerlijk, maar het is anders.

Ik had altijd het idee dat kaviaar een zoutig hapje was, net als tapenade, maar dan duurder.
Ik moet zeggen dat ik het toch lekkerder vind dan tapenade.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65962231
idd groente "kaviaar" is net een tapanade
pi_65992962
Maar Als ik de reacties zo lees dan zijn er nog geen mensen die zelf kuit geconserveerd hebben.
En waarom ik kuit en caviaar door elkaar gebruik is omdat het russische woord voor kaviaar ikra is en dat geld voor ieder ingemaakte kuit.
Zelf heb ik niet zoveel met kaviaar. Blikken heb ik met een lepel en witbrood weg gegeten, potten over de datum heb ik weg gegooid.
Echter zalm kuit mits goed ingelegd vind ik echter een genot. Die zoutige ontploffinkjes die ontstaan als je een bolletje stuk drukt in je mond.
Maar er is hier helemaal geen culinair onderlegde lekkerbek die weet hoe ie zelf z'n kuit kan bewaren?
pi_65995176
oke heb even mijn schoolboek erbij gepakt kaviaar word geconserveerd met 2,8 tot 4 % zout en zou dan in een gesloten blik bij een temp van -3 tot -1 graden 3maanden houdbaar moeten zijn..uiteraard mag kaviaar niet met metaal in aanraking komen, behalve goud de ironie, al die dure dingen.. je kan het ook persen en dan kan het diepgevroren worden, ook zijn er gepasturiseerde versies die 2 jaar houdbaar zijn, zout lijkt me voor jou het beste, verder is de gezondheid van de vis ook heel erg belangrijk als de gezongheid acceptabel is kijk je verder naar de kwaliteit, dus wassen drogen en proeven, hoe slechter hoe meer zout moet erin..
pi_65995543
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:42 schreef mistdeja1 het volgende:
oke heb even mijn schoolboek erbij gepakt kaviaar word geconserveerd met 2,8 tot 4 % zout en zou dan in een gesloten blik bij een temp van -3 tot -1 graden 3maanden houdbaar moeten zijn..uiteraard mag kaviaar niet met metaal in aanraking komen, behalve goud de ironie, al die dure dingen.. je kan het ook persen en dan kan het diepgevroren worden, ook zijn er gepasturiseerde versies die 2 jaar houdbaar zijn, zout lijkt me voor jou het beste, verder is de gezondheid van de vis ook heel erg belangrijk als de gezongheid acceptabel is kijk je verder naar de kwaliteit, dus wassen drogen en proeven, hoe slechter hoe meer zout moet erin..
Kij, hier wordt ik warm van. 3 Ttot 4% daar kan ik iets mee. En daar ga ik zeker de volgende keer mee aan de slag.
Maar voor nu is het een gok. Gezouten kuit, stinkt het dan kan het de vuilnisbak in. En anders, Lekker of een bedorven weekend.
pi_65996070
Ik heb nooit begrepen waarom men kaviaar zo lekker vind. Heb het een keer geproefd. Niets aan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:39:27 #18
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_66004425
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:28 schreef Thorical het volgende:
Maar Als ik de reacties zo lees dan zijn er nog geen mensen die zelf kuit geconserveerd hebben.
En waarom ik kuit en caviaar door elkaar gebruik is omdat het russische woord voor kaviaar ikra is en dat geld voor ieder ingemaakte kuit.
Zelf heb ik niet zoveel met kaviaar. Blikken heb ik met een lepel en witbrood weg gegeten, potten over de datum heb ik weg gegooid.
Echter zalm kuit mits goed ingelegd vind ik echter een genot. Die zoutige ontploffinkjes die ontstaan als je een bolletje stuk drukt in je mond.
Maar er is hier helemaal geen culinair onderlegde lekkerbek die weet hoe ie zelf z'n kuit kan bewaren?
Zo dan
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')