Er schijnt ook een Zembla-uitzending over dit soort trainingen te zijn. 'Gek van Geluk' heet die.quote:Ook de meer op emotioneel lichaamswerk gerichte trainingen van Venwoude kunnen grotendeels onder de definitie van een LGAT worden geplaatst. Opmerkelijk is de openheid van Venwoude. De hoofdtrainsters geven open en eerlijk toe dat psychoses door de trainingen kunnen worden opgewekt. Een situatie die de organisatie zoveel als mogelijk probeert te voorkomen, zeggen ze. Hun opvatting is dat mensen die ooit een psychose hebben meegemaakt, absoluut niet aan de trainingen mogen deelnemen. Venwoude geeft aan mee te willen werken aan een nog betere preventie van psychose-gevallen door hun trainingen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:12 schreef GoeRoe86 het volgende:
Misschien tof om te weten wat Venwoude is...
Alleen de OP was al genoeg om tot die conclusie te komen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef SpecialK het volgende:
Als ik naar wat trefwoorden kijk op hun site dan gaat bij mij het 'scam, bullshit, cult' alarm langzaam loeien.
Wat ik nooit snap is waarom andere mensen blijkbaar niet dezelfde associaties hebben opgebouwd levend in het vrije nederland waarin iedereen wel eens heeft gehoord van jonestown bijvoorbeeld.
Ik zal wel een magisch 7e zintuig hebben voor dit soort dingen ofzo
Heb er lang gewoond, ook al weer lang geleden. Naast alle positieve verhalen die overal op het net te lezen zijn, was er veel seks, drugs en machtsmisbruik. Kortom: sektarisch.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:55 schreef MaartjeMo het volgende:
Wie kent Venwoude en zou je er iets over willen vertellen?
Wat een prachtig staaltje religieuze tolerantie weer.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De programma onderdelen die ze aanbieden en de buzzwords, zoals meditatie, ademdag, zweethut, mantra's, etc. zijn allemaal hindoeistisch van aard. Kan tot nog andere problemen leiden dan psychoses. Blijf er weg van.
Het heeft neits met religieuze tolerantie te maken, maar met praktijken die een bepaalde uitwerking op lichaam en geest hebben, vaak negatief. Zoals psychoses in dit geval al genoemd zijn. Als een religie zelfmoord propageert om tot verlichting te komen, zou jij er niet voor willen waarschuwen als iemand zich daarbij wil aansluiten? Of is dat ook intolerant?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat een prachtig staaltje religieuze tolerantie weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |