Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:43 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Zo zie je maar het geluk van andere mensen zit hem in hele kleine dingen, zoals een glaasje wijn drinken maar absoluut geen cola....
quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
Nee.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een top zakenman en fervent cola drinker bent, er bij ieder zakendiner al standaard een flesje coca cola voor je klaar staat.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.
Dat moet je me even uitleggen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee.
Ik zie dat jij een cultuurrelativist bent en denkt dat alle etiquette even belangrijk is.
Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:01 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een top zakenman en fervent cola drinker bent, er bij ieder zakendiner al standaard een flesje coca cola voor je klaar staat.
So not truequote:Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).
quote:
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar iemand die een geslaagd zakenman wil worden kan maar beter zijn kansen niet meteen minimaliseren door een gebrek aan decorum te tonen.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar iemand die een geslaagd zakenman wil worden kan maar beter zijn kansen niet meteen minimaliseren door een gebrek aan decorum te tonen.
Waarom zou je mensen serieus moeten nemen die in een wereld als de onze een issue maken van dat soort zaken?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:11 schreef jap85 het volgende:
Nee dat kan echt niet hoor, je wordt dan niet serieus genomen!
Hij kan ook gewoon z'n werk goed doen, en als ie maar genoeg verdient kruipen al die chique jongens toch wel voor hem, al loopt ie op klompenquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Een CEO is ook maar een werknemertje he. Dat valt nauwelijks zakendoen te noemen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:22 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]Sneu figuur, een geslaagd zakenman is iemand die door zijn kunde succes heeft geboekt. Het zijn de types die het eigenlijk niet kunnen die het verbergen met dat decadente gedoe. Zover ik weet stond de CEO van het meest succesvolle bedrijf altijd in spijkerbroek op de presentaties.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).
Door zulke zakenmannen gaan bedrijven dus over de kop.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Of cola!quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:40 schreef DABAMaster het volgende:
Ik vind dat iedereen tijdens een zakendiner moet drinken waar hij trek in heeft (al kan het beter geen breezer of cocktail zijn natuurlijk).
Ik denk dat tijdens zo'n zakendiner veel meer mensen zo oordelen. Je kunt er natuurlijk schijt aan hebben en gewoon cola bestellen, maar dan loop je wel het risico dat sommige mensen aan de tafel je minder serieus nemen, ook al vind je dat een trieste instelling. Het zijn alleen wel mensen waarvan je probably wilt dat ze je wél serieus nemen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:47 schreef Skaff-a het volgende:
Hahahaha, TS oordeelt op de drank die iemand besteld.
Die verdienen wel meer dan jij.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen beoordelen op uiterlijk vertoon en niet op prestaties is zo ontzettend lame. En 1 van de redenen dat er zo ontzettend veel kneuzen bij ons in het bedrijf rondlopen die alleen maar mooie praatjes hebben, maar nooit iets zinnigs hebben te zeggen tijdens vergaderingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |