abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:57:50 #151
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_65913798
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:52 schreef Abercromby het volgende:

[..]

Toch is het zo.
Je hebt me overtuigt.

Vraag me eigenlijk af of er een onderzoek naar is gedaan.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_65915452
Icetea lijkt me meer gepast dan cola.
Lipton Icetea
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:26:06 #153
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_65917245
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:45 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Lijkt me sterk want cola is zo zuur dat het je smaakpapillen aantast.
Cola en zuur?

Bovendien heeft wijn een veel sterkere smaak. Als ik moet rijden drink ik niet, ook niet onder het eten. Water vind ik niks dus is cola een uitstekend alternatief. Dat sommige mensen een mening aangepraat hebben over cola als drank moeten ze zelf weten. Ik denk graag voor mezelf.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:29:56 #154
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_65917430
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:26 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Cola en zuur?

Bovendien heeft wijn een veel sterkere smaak. Als ik moet rijden drink ik niet, ook niet onder het eten. Water vind ik niks dus is cola een uitstekend alternatief. Dat sommige mensen een mening aangepraat hebben over cola als drank moeten ze zelf weten. Ik denk graag voor mezelf.
quote:
# pH 4: zure regen, tomatensap
# pH 3: consumptieazijn
# pH 2,8: cola
# pH 2: maagzuur, citroensap
# pH 1: zwavelzuur (accuzuur)
# pH 0: zoutzuur (1 mol/l), zwavelzuur (0.5 N)
Vrij zuur dus, ja.

Wijn heeft wel een sterkere smaak, maar omdat die samen gaat met het eten (mits je een bijpassende wijn drinkt), is dat juist heel goed.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_65917431
chateau du coca gerijpt op hoogwaardig polyethyleen
pi_65918209
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik net toch weer meemaak.

In een topic elders op dit forum wordt beweerd dat het prima mogelijk is tijdens een zakendiner cola te drinken ipv een goede wijn, al was het alleen al omdat je daarna nog in de auto naar huis kunt rijden.

Ik kan daar echt niet over uit.
Dat zei ik heul nie!
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:44:12 #157
32402 s0k
..............................
pi_65920233
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:10 schreef TNA het volgende:
Cola is niet erg classy tijdens een diner. Bestel dan gewoon een Spa blauw.
Pellegrino uiteraard
..................................................................................................................................................
pi_65920522
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:34 schreef Abercromby het volgende:

[..]

Ja hoor prima. Ik vertel alleen mijn eigen ervaring als reactie op jouw beweringen. Dat heeft niets te maken met begrijpen lezen, opa! oudere heer
Nee, je kan echt niet begrijpend lezen. Ongelofelijk stupide gast.
pi_65921922
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:08 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja als de personen met wie je aan tafel zit zo kortzichtig zijn wel ja. Alsof je drankkeuze tijdens het diner de doorslaggevende factor in een deal is .

"Ja ik had bijna 3 miljoen in dat bedrijf gestopt, maar toen zag ik ineens dat hij cola bij z'n eten dronk"
"Nee echt?"
"Ja gelukkig kon ik het nog net op tijd afblazen, want met zo'n figuur hoef ik geen zaken te doen".

.
Je doet niet eenmalig zaken. Zaken doe je langdurig, met iemand die je kan vertrouwen en die je mag. Dat gaat allemaal beter als je een beetje dezelfde mores hebt. Basaal inzicht...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:27:35 #160
243449 Abercromby
American Psycho
pi_65933520
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:52 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Nee, je kan echt niet begrijpend lezen. Ongelofelijk stupide gast.
_!
-+-
pi_65934046
Wat een connaisseur is TS zeg
Ga weg
pi_65935119
Mag je in zo'n situatie wel een biertje drinken?
Still walkin'
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:20:14 #163
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65935314
Wat een belachelijk topic weer. Iedereen die een beetje van lekker eten houdt weet toch dat je geen cola hoort te drinken bij een diner. een wijn vult de smaken juist aan, terwijl de grote hoeveelheid suiker in de cola andere smaken maskeert.

Als je niet wil drinken omdat je auto moet rijden vraag je gewoon om een kannetje water. Een a twee glazen wijn zou in principe ook geen probleem moeten zijn natuurlijk, maar wijn drinken is natuurlijk geen verplichting.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:21:06 #164
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_65935338
Vroeger zou ik zeggen: "drink en doe wat jij lekker/leuk vindt", maar ik ben er achter gekomen dat het andere mensen wel uitmaakt. Het is natuurlijk geen doorslaggevende factor maar het valt sommige mensen wel op. En in bepaalde situaties wil je wat van die andere persoon, dus is het aan te raden die persoon zo veel mogelijk te plezieren. Bijvoorbeeld door een degelijke wijn te drinken in plaats van een cola.
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
pi_65935362
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je doet niet eenmalig zaken. Zaken doe je langdurig, met iemand die je kan vertrouwen en die je mag. Dat gaat allemaal beter als je een beetje dezelfde mores hebt. Basaal inzicht...
pi_65935393
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:20 schreef JanusAnus het volgende:
Wat een belachelijk topic weer. Iedereen die een beetje van lekker eten houdt weet toch dat je geen cola hoort te drinken bij een diner. een wijn vult de smaken juist aan, terwijl de grote hoeveelheid suiker in de cola andere smaken maskeert.
Het gaat er niet om of het eten vies wordt door de cola, het gaat er om dat je allemaal gekke trucjes uit moet halen om te slijmen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:24:12 #167
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65935395
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:21 schreef FixYou het volgende:
Vroeger zou ik zeggen: "drink en doe wat jij lekker/leuk vindt", maar ik ben er achter gekomen dat het andere mensen wel uitmaakt. Het is natuurlijk geen doorslaggevende factor maar het valt sommige mensen wel op. En in bepaalde situaties wil je wat van die andere persoon, dus is het aan te raden die persoon zo veel mogelijk te plezieren. Bijvoorbeeld door een degelijke wijn te drinken in plaats van een cola.
In principe is het bij een diner gewoon niet echt gepast om frisdrank te drinken, het hoort er gewoon niet bij. Net zoals dat je geen pils drinkt tijdens een goed diner.

Het is natuurlijk wel onzin dat je dan wijn zou moeten drinken, als je daar niet van houdt kan je net zo goed water bestellen
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:25:55 #168
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65935416
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het eten vies wordt door de cola, het gaat er om dat je allemaal gekke trucjes uit moet halen om te slijmen.
Ach het past ook gewoon een beetje bij etiquette van zo'n diner. Je gaat ook iet met je ellebogen op tafle zitten of als het lang duurt op tafel slaan met je bestek. Het kan heus niet zoveel kwaad om jmet zulke dingetjes rekening te houden.
pi_65935436
Neem een tonic als je "Classy" wil zijn
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:29:49 #170
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65935491
Weetje het is ook "classy" om whiskey te drinken. Maar dat doe je ook niet bij het eten, omdat dat andere smaken overheerst. Pas na het eten kan je sterke drank gaan drinken.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:40:48 #171
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65935683
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:21 schreef FixYou het volgende:
Dare to be different.
Personen die echt wat te vertellen hebben, boeit het geen reet wat andere mensen van ze denken.
En zeker niet als ze wat van jou gedaan willen hebben.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  Spellchecker woensdag 11 februari 2009 @ 00:48:13 #172
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65935831
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:40 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Dare to be different.
Personen die echt wat te vertellen hebben, boeit het geen reet wat andere mensen van ze denken.
En zeker niet als ze wat van jou gedaan willen hebben.
Het punt is echter dat -jij- iets van -hen- nodig hebt. Dan is het dus de vraag of je je eigen identiteit, smaak en principes opzij moet zetten om maar bij de andere partij in een goed blaadje te komen, of gewoon op een normale manier jezelf blijven en maar zien of iemand jouw persoon daadwerkelijk accepteert of niet.

Persoonlijk kies ik voor optie 2, want ik ga niet tegen mijn zin een schijn ophouden voor mensen, die mij zonder dat gordijn ervoor misschien niet eens zouden mogen
Tevens -purist.
pi_65941273
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:25 schreef JanusAnus het volgende:

[..]

Ach het past ook gewoon een beetje bij etiquette van zo'n diner. Je gaat ook iet met je ellebogen op tafle zitten of als het lang duurt op tafel slaan met je bestek. Het kan heus niet zoveel kwaad om jmet zulke dingetjes rekening te houden.
Precies.
pi_65941406
Kern is in wezen dat als je je als een pauper opstelt, je niet moet verwachten dat mensen die niet tot deze groep behoren daar erg gelukkig van gaan worden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:43:28 #175
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65941588
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kern is in wezen dat als je je als een pauper opstelt, je niet moet verwachten dat mensen die niet tot deze groep behoren daar erg gelukkig van gaan worden.
Zo zie je maar het geluk van andere mensen zit hem in hele kleine dingen, zoals een glaasje wijn drinken maar absoluut geen cola....
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_65941902
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:43 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Zo zie je maar het geluk van andere mensen zit hem in hele kleine dingen, zoals een glaasje wijn drinken maar absoluut geen cola....
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 10:54:12 #177
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_65941926
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
F.K.A. SuperwormJim
pi_65941990
quote:

[..]

Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
Nee.

Ik zie dat jij een cultuurrelativist bent en denkt dat alle etiquette even belangrijk is.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:01:21 #179
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65942150
quote:

[..]

Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een top zakenman en fervent cola drinker bent, er bij ieder zakendiner al standaard een flesje coca cola voor je klaar staat.

Berlioz
pi_65942289
Een glaasje wijn kan sowieso geen kwaad.
Stap je daarna over op iets wat gepast is.
Geen cola, maar een bruisend watertje ofzo.
pi_65942885
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:56 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee.

Ik zie dat jij een cultuurrelativist bent en denkt dat alle etiquette even belangrijk is.
Dat moet je me even uitleggen.

Ik zeg namelijk precies het tegenovergetselde.
pi_65942975
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:01 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een top zakenman en fervent cola drinker bent, er bij ieder zakendiner al standaard een flesje coca cola voor je klaar staat.

Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:27:18 #183
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_65943048
Mensen die zich niet aanpassen aan geldende fatsoensnormen zullen sowieso natuurlijk nooit in dit soort situaties terechtkomen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:31:14 #184
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65943183
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).
So not true
Berlioz
pi_65943988
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:31 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

So not true

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar iemand die een geslaagd zakenman wil worden kan maar beter zijn kansen niet meteen minimaliseren door een gebrek aan decorum te tonen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:20:54 #186
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65944754
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar iemand die een geslaagd zakenman wil worden kan maar beter zijn kansen niet meteen minimaliseren door een gebrek aan decorum te tonen.
Berlioz
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:22:05 #187
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_65944778
quote:

[..]

Sneu figuur, een geslaagd zakenman is iemand die door zijn kunde succes heeft geboekt. Het zijn de types die het eigenlijk niet kunnen die het verbergen met dat decadente gedoe. Zover ik weet stond de CEO van het meest succesvolle bedrijf altijd in spijkerbroek op de presentaties.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_65944846
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:11 schreef jap85 het volgende:
Nee dat kan echt niet hoor, je wordt dan niet serieus genomen!
Waarom zou je mensen serieus moeten nemen die in een wereld als de onze een issue maken van dat soort zaken?

Ik probeer te bedenken of het nóg oppervlakkiger kan...

Ik probeer ook te bedenken wat dergelijk inhoudsloos geleuter uberhaupt aan iets toe kan voegen. Waarschijnlijk moet je er een zeer beschermde jeugd voor hebben genoten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65945037
quote:

[..]

Hij kan ook gewoon z'n werk goed doen, en als ie maar genoeg verdient kruipen al die chique jongens toch wel voor hem, al loopt ie op klompen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65945117
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:22 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Sneu figuur, een geslaagd zakenman is iemand die door zijn kunde succes heeft geboekt. Het zijn de types die het eigenlijk niet kunnen die het verbergen met dat decadente gedoe. Zover ik weet stond de CEO van het meest succesvolle bedrijf altijd in spijkerbroek op de presentaties.
Een CEO is ook maar een werknemertje he. Dat valt nauwelijks zakendoen te noemen.
pi_65945189
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:40:16 #192
52191 DABAMaster