Je hebt me overtuigt.quote:
Cola en zuur?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:45 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Lijkt me sterk want cola is zo zuur dat het je smaakpapillen aantast.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:26 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Cola en zuur?
Bovendien heeft wijn een veel sterkere smaak. Als ik moet rijden drink ik niet, ook niet onder het eten. Water vind ik niks dus is cola een uitstekend alternatief. Dat sommige mensen een mening aangepraat hebben over cola als drank moeten ze zelf weten. Ik denk graag voor mezelf.
Vrij zuur dus, ja.quote:# pH 4: zure regen, tomatensap
# pH 3: consumptieazijn
# pH 2,8: cola
# pH 2: maagzuur, citroensap
# pH 1: zwavelzuur (accuzuur)
# pH 0: zoutzuur (1 mol/l), zwavelzuur (0.5 N)
Dat zei ik heul nie!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik net toch weer meemaak.
In een topic elders op dit forum wordt beweerd dat het prima mogelijk is tijdens een zakendiner cola te drinken ipv een goede wijn, al was het alleen al omdat je daarna nog in de auto naar huis kunt rijden.
Ik kan daar echt niet over uit.
Pellegrino uiteraardquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:10 schreef TNA het volgende:
Cola is niet erg classy tijdens een diner. Bestel dan gewoon een Spa blauw.
Nee, je kan echt niet begrijpend lezen. Ongelofelijk stupide gast.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:34 schreef Abercromby het volgende:
[..]
Ja hoor prima. Ik vertel alleen mijn eigen ervaring als reactie op jouw beweringen. Dat heeft niets te maken met begrijpen lezen, opa! oudere heer
Je doet niet eenmalig zaken. Zaken doe je langdurig, met iemand die je kan vertrouwen en die je mag. Dat gaat allemaal beter als je een beetje dezelfde mores hebt. Basaal inzicht...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja als de personen met wie je aan tafel zit zo kortzichtig zijn wel ja. Alsof je drankkeuze tijdens het diner de doorslaggevende factor in een deal is.
"Ja ik had bijna 3 miljoen in dat bedrijf gestopt, maar toen zag ik ineens dat hij cola bij z'n eten dronk"
"Nee echt?"
"Ja gelukkig kon ik het nog net op tijd afblazen, want met zo'n figuur hoef ik geen zaken te doen"..
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:52 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Nee, je kan echt niet begrijpend lezen. Ongelofelijk stupide gast.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je doet niet eenmalig zaken. Zaken doe je langdurig, met iemand die je kan vertrouwen en die je mag. Dat gaat allemaal beter als je een beetje dezelfde mores hebt. Basaal inzicht...
Het gaat er niet om of het eten vies wordt door de cola, het gaat er om dat je allemaal gekke trucjes uit moet halen om te slijmen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:20 schreef JanusAnus het volgende:
Wat een belachelijk topic weer. Iedereen die een beetje van lekker eten houdt weet toch dat je geen cola hoort te drinken bij een diner. een wijn vult de smaken juist aan, terwijl de grote hoeveelheid suiker in de cola andere smaken maskeert.
In principe is het bij een diner gewoon niet echt gepast om frisdrank te drinken, het hoort er gewoon niet bij. Net zoals dat je geen pils drinkt tijdens een goed diner.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:21 schreef FixYou het volgende:
Vroeger zou ik zeggen: "drink en doe wat jij lekker/leuk vindt", maar ik ben er achter gekomen dat het andere mensen wel uitmaakt. Het is natuurlijk geen doorslaggevende factor maar het valt sommige mensen wel op. En in bepaalde situaties wil je wat van die andere persoon, dus is het aan te raden die persoon zo veel mogelijk te plezieren. Bijvoorbeeld door een degelijke wijn te drinken in plaats van een cola.
Ach het past ook gewoon een beetje bij etiquette van zo'n diner. Je gaat ook iet met je ellebogen op tafle zitten of als het lang duurt op tafel slaan met je bestek. Het kan heus niet zoveel kwaad om jmet zulke dingetjes rekening te houden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het eten vies wordt door de cola, het gaat er om dat je allemaal gekke trucjes uit moet halen om te slijmen.
Dare to be different.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:21 schreef FixYou het volgende:
Vroeger zou ik zeggen: "drink en doe wat jij lekker/leuk vindt", maar ik ben er achter gekomen dat het andere mensen wel uitmaakt. Het is natuurlijk geen doorslaggevende factor maar het valt sommige mensen wel op. En in bepaalde situaties wil je wat van die andere persoon, dus is het aan te raden die persoon zo veel mogelijk te plezieren. Bijvoorbeeld door een degelijke wijn te drinken in plaats van een cola.
Het punt is echter dat -jij- iets van -hen- nodig hebt. Dan is het dus de vraag of je je eigen identiteit, smaak en principes opzij moet zetten om maar bij de andere partij in een goed blaadje te komen, of gewoon op een normale manier jezelf blijven en maar zien of iemand jouw persoon daadwerkelijk accepteert of niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:40 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Dare to be different.
Personen die echt wat te vertellen hebben, boeit het geen reet wat andere mensen van ze denken.
En zeker niet als ze wat van jou gedaan willen hebben.
Precies.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:25 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Ach het past ook gewoon een beetje bij etiquette van zo'n diner. Je gaat ook iet met je ellebogen op tafle zitten of als het lang duurt op tafel slaan met je bestek. Het kan heus niet zoveel kwaad om jmet zulke dingetjes rekening te houden.
Zo zie je maar het geluk van andere mensen zit hem in hele kleine dingen, zoals een glaasje wijn drinken maar absoluut geen cola....quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kern is in wezen dat als je je als een pauper opstelt, je niet moet verwachten dat mensen die niet tot deze groep behoren daar erg gelukkig van gaan worden.
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:43 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Zo zie je maar het geluk van andere mensen zit hem in hele kleine dingen, zoals een glaasje wijn drinken maar absoluut geen cola....
quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
Nee.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een top zakenman en fervent cola drinker bent, er bij ieder zakendiner al standaard een flesje coca cola voor je klaar staat.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.
Dat moet je me even uitleggen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee.
Ik zie dat jij een cultuurrelativist bent en denkt dat alle etiquette even belangrijk is.
Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:01 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een top zakenman en fervent cola drinker bent, er bij ieder zakendiner al standaard een flesje coca cola voor je klaar staat.
So not truequote:Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).
quote:
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar iemand die een geslaagd zakenman wil worden kan maar beter zijn kansen niet meteen minimaliseren door een gebrek aan decorum te tonen.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar iemand die een geslaagd zakenman wil worden kan maar beter zijn kansen niet meteen minimaliseren door een gebrek aan decorum te tonen.
Waarom zou je mensen serieus moeten nemen die in een wereld als de onze een issue maken van dat soort zaken?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:11 schreef jap85 het volgende:
Nee dat kan echt niet hoor, je wordt dan niet serieus genomen!
Hij kan ook gewoon z'n werk goed doen, en als ie maar genoeg verdient kruipen al die chique jongens toch wel voor hem, al loopt ie op klompenquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Een CEO is ook maar een werknemertje he. Dat valt nauwelijks zakendoen te noemen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:22 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]Sneu figuur, een geslaagd zakenman is iemand die door zijn kunde succes heeft geboekt. Het zijn de types die het eigenlijk niet kunnen die het verbergen met dat decadente gedoe. Zover ik weet stond de CEO van het meest succesvolle bedrijf altijd in spijkerbroek op de presentaties.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar ik zeg nu juist dat je nooit een geslaagd zakenman wordt als je dergelijke gedragingen hebt (nu ja, wellicht anders in wat minder vooraanstaande branches zoals autosloperijen enzo, maar daar hebben ze sowieso lak aan fatsoensnormen).
Door zulke zakenmannen gaan bedrijven dus over de kop.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Of cola!quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:40 schreef DABAMaster het volgende:
Ik vind dat iedereen tijdens een zakendiner moet drinken waar hij trek in heeft (al kan het beter geen breezer of cocktail zijn natuurlijk).
Ik denk dat tijdens zo'n zakendiner veel meer mensen zo oordelen. Je kunt er natuurlijk schijt aan hebben en gewoon cola bestellen, maar dan loop je wel het risico dat sommige mensen aan de tafel je minder serieus nemen, ook al vind je dat een trieste instelling. Het zijn alleen wel mensen waarvan je probably wilt dat ze je wél serieus nemen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:47 schreef Skaff-a het volgende:
Hahahaha, TS oordeelt op de drank die iemand besteld.
Die verdienen wel meer dan jij.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen beoordelen op uiterlijk vertoon en niet op prestaties is zo ontzettend lame. En 1 van de redenen dat er zo ontzettend veel kneuzen bij ons in het bedrijf rondlopen die alleen maar mooie praatjes hebben, maar nooit iets zinnigs hebben te zeggen tijdens vergaderingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |