abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65935393
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:20 schreef JanusAnus het volgende:
Wat een belachelijk topic weer. Iedereen die een beetje van lekker eten houdt weet toch dat je geen cola hoort te drinken bij een diner. een wijn vult de smaken juist aan, terwijl de grote hoeveelheid suiker in de cola andere smaken maskeert.
Het gaat er niet om of het eten vies wordt door de cola, het gaat er om dat je allemaal gekke trucjes uit moet halen om te slijmen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:24:12 #167
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65935395
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:21 schreef FixYou het volgende:
Vroeger zou ik zeggen: "drink en doe wat jij lekker/leuk vindt", maar ik ben er achter gekomen dat het andere mensen wel uitmaakt. Het is natuurlijk geen doorslaggevende factor maar het valt sommige mensen wel op. En in bepaalde situaties wil je wat van die andere persoon, dus is het aan te raden die persoon zo veel mogelijk te plezieren. Bijvoorbeeld door een degelijke wijn te drinken in plaats van een cola.
In principe is het bij een diner gewoon niet echt gepast om frisdrank te drinken, het hoort er gewoon niet bij. Net zoals dat je geen pils drinkt tijdens een goed diner.

Het is natuurlijk wel onzin dat je dan wijn zou moeten drinken, als je daar niet van houdt kan je net zo goed water bestellen
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:25:55 #168
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65935416
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het eten vies wordt door de cola, het gaat er om dat je allemaal gekke trucjes uit moet halen om te slijmen.
Ach het past ook gewoon een beetje bij etiquette van zo'n diner. Je gaat ook iet met je ellebogen op tafle zitten of als het lang duurt op tafel slaan met je bestek. Het kan heus niet zoveel kwaad om jmet zulke dingetjes rekening te houden.
pi_65935436
Neem een tonic als je "Classy" wil zijn
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:29:49 #170
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65935491
Weetje het is ook "classy" om whiskey te drinken. Maar dat doe je ook niet bij het eten, omdat dat andere smaken overheerst. Pas na het eten kan je sterke drank gaan drinken.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:40:48 #171
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65935683
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:21 schreef FixYou het volgende:
Vroeger zou ik zeggen: "drink en doe wat jij lekker/leuk vindt", maar ik ben er achter gekomen dat het andere mensen wel uitmaakt. Het is natuurlijk geen doorslaggevende factor maar het valt sommige mensen wel op. En in bepaalde situaties wil je wat van die andere persoon, dus is het aan te raden die persoon zo veel mogelijk te plezieren. Bijvoorbeeld door een degelijke wijn te drinken in plaats van een cola.
Dare to be different.
Personen die echt wat te vertellen hebben, boeit het geen reet wat andere mensen van ze denken.
En zeker niet als ze wat van jou gedaan willen hebben.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  Spellchecker woensdag 11 februari 2009 @ 00:48:13 #172
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65935831
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:40 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Dare to be different.
Personen die echt wat te vertellen hebben, boeit het geen reet wat andere mensen van ze denken.
En zeker niet als ze wat van jou gedaan willen hebben.
Het punt is echter dat -jij- iets van -hen- nodig hebt. Dan is het dus de vraag of je je eigen identiteit, smaak en principes opzij moet zetten om maar bij de andere partij in een goed blaadje te komen, of gewoon op een normale manier jezelf blijven en maar zien of iemand jouw persoon daadwerkelijk accepteert of niet.

Persoonlijk kies ik voor optie 2, want ik ga niet tegen mijn zin een schijn ophouden voor mensen, die mij zonder dat gordijn ervoor misschien niet eens zouden mogen
Tevens -purist.
pi_65941273
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:25 schreef JanusAnus het volgende:

[..]

Ach het past ook gewoon een beetje bij etiquette van zo'n diner. Je gaat ook iet met je ellebogen op tafle zitten of als het lang duurt op tafel slaan met je bestek. Het kan heus niet zoveel kwaad om jmet zulke dingetjes rekening te houden.
Precies.
pi_65941406
Kern is in wezen dat als je je als een pauper opstelt, je niet moet verwachten dat mensen die niet tot deze groep behoren daar erg gelukkig van gaan worden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:43:28 #175
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65941588
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kern is in wezen dat als je je als een pauper opstelt, je niet moet verwachten dat mensen die niet tot deze groep behoren daar erg gelukkig van gaan worden.
Zo zie je maar het geluk van andere mensen zit hem in hele kleine dingen, zoals een glaasje wijn drinken maar absoluut geen cola....
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_65941902
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:43 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Zo zie je maar het geluk van andere mensen zit hem in hele kleine dingen, zoals een glaasje wijn drinken maar absoluut geen cola....
Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 10:54:12 #177
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_65941926
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
F.K.A. SuperwormJim
pi_65941990
quote:

[..]

Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten.
Nee.

Ik zie dat jij een cultuurrelativist bent en denkt dat alle etiquette even belangrijk is.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:01:21 #179
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_65942150
quote:

[..]

Het is geen klein ding, het is vergelijkbaar met met je handen eten. Nu begrijp ik dat jij een cultuurrelativist bent, maar niet iedereen is dat.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een top zakenman en fervent cola drinker bent, er bij ieder zakendiner al standaard een flesje coca cola voor je klaar staat.

Berlioz
pi_65942289
Een glaasje wijn kan sowieso geen kwaad.
Stap je daarna over op iets wat gepast is.
Geen cola, maar een bruisend watertje ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')