quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:31 schreef Gellius het volgende:Ik heb zàt te rommelen thuis. Net hele mooie nieuwe archiefdozen gekocht, op folioformaat (model "gemeentearchief"

,

), dus ik zou mijn archief opnieuw kunnen indelen.
Rommelen in huis betekent voor jou dus dat je daadwerkelijk nog wat nuttige dingen doet. Ik kan zo een middag in huis rommelen en me dan later afvragen wat ik in godsnaam gedaan heb.
Meestal komt het neer op: boekje lezen, even teleteksten voor het laatste nieuws, koffie drinken en muziek luisteren en daar een sigaretje bij roken, de kat aaien, een haarmaskertje nemen (dat líjkt nuttig maar of dat ook werkelijk zo is, is nog maar de vraag..), een sms-je sturen naar iemand, even de krant lezen, iets opzoeken (cd of boek of een foto) waar ik ineens aan moet denken, bedenken 'ik ga nu even de afwas doen' naar de keuken lopen en mijn oog laten vallen op iets waardoor ik afgeleid word waarna ik na een uurtje denk 'oh ja, ik wilde gaan afwassen'. En dan gebeld worden door een vriend(in) die me vraagt of ik nu eindelijk die ene cd al heb beluisterd (of dat ene boek heb gelezen) en dat blijkt dan meestal niet zo te zijn en dat moet ik dan meteen doen natuurlijk (die afwas komt later nog wel) en uiteindelijk word ik dan weer door iemand anders gebeld die vraagt of ik even mee ga een wijntje drinken. Dan spreken we over een uurtje af en dan komt het er eigenlijk altijd op neer dat ik een kwartier te laat kom want ik moest nog even snel douchen en aankleden, en voordat ik de deur uitstap beloof ik mezelf dat als ik terugkom ik toch écht even die afwas zal doen....(en dan blijkt, terwijl ik al met mijn fiets half buiten sta dat de kat eigenlijk nog eten moet, en omdat ik het dan zo zielig vind als ie zonder eten zit terwijl ik gezellig een wijntje drink ren ik dan nog snel even naar de keuken, maar dan moet ik nog harder fietsen want ik vind het zo lullig om iemand lang te laten wachten op me en dan kom ik dus totaal gehaast aan en dan lijkt het alsof ik het enorm druk heb gehad..).