Bij nader inzien de juiste keuzequote:Op maandag 23 februari 2009 10:09 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde
Nu heb ik op Golfer gestemd, terwijl ik alleen het recept wou zien.
Nog een keer tellen denk ik zoquote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:20 schreef PKfotografie het volgende:
childintime heeft gewonnenmet 10 stemmen.
gefeliciteerd.
eens kijken wat de komende opdracht gaat worden
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:23 schreef Den_Haag het volgende:
Golferchildintime staat bovenaan hoor
Dat idee had ik ook.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik stel overigens voor een nieuwe poll te houden waarin je alleen op golfer en childintime kan stemmen, wat vinden jullie?
golferquote:De ingredienten. Ik gebruik altijd zilvervliesrijst, die is wat steviger en heeft meer smaak dan witte rijst.
De kip snij ik heel dun en dan de plakjes nog in 3 of 4en; ik vind persoonlijk grote stukken vlees/kip erin niet zo lekker.
De rijst, de groente en de kip.
Paar eitjes roerbakken.
Eigenlijk is de nasi zo al klaar. Maar ik vind dat niet lekker, er zit niet echt veel smaak aan.
Ik bak de nasi dus nog eens op met ketjap en sambal. Op de achtergrond staat m'n eitje vast te pocheren![]()
En nu is'ie dus echt klaar. Paar plakjes fricandeau erbij, gedroogde uitjes, pinda's en kokos......Het is flink pittig, maar erg lekker!
Tadaaaa.
Poll: Wie heeft de nasi goreng gemaaktquote:Howel ik mij realiseer dat Nasi Goreng van origine inderdaad eigenlijk een restvlees-product is, heb ik er toch maar speciaal kippenvlees voor gekocht.
Nasi Goreng Ajam op z'n golfers.
Ingrediėnten:
Surinaamse rijst
Maiskip
Garnaaltjes
Ui
Knoflook
Rood pepertje
Prei
Bosui
Tauge
Trassi
Ketoembar
Djahe
Laos
Soja
Zout
Ei
Kook een dag van te voren de rijst gaar laat die een dag afkoelen.
Oelek, ook een dag van te voren, met de vijzel een aantal ingrediėnten om een marinade voor de kip te maken.
Snijdt vervolgens de (mais)kip in mooie brokken en marineer de kip vervolgens 24 uur in de marinade.
Zet een wok met olie op een hoog vuur en wok vervolgens eerst de uien en de knoflook, daarna de kip en de groentes, voeg dan de garnalen toe. Breng alles op smaak met wat trassie, djahe, ketoembar en laos en voeg daarna de mooi gedroogde afgekoelde rijst toen.
Breng tenslotte op smaak met wat sojasaus.
Maak intussen in een andere pan een omeletje van ei met zout en peper en wat kikkoman-soja.
Het eindresultaat op het bord met wat kroepoek en augurk erbij:
Als het weer een gelijke stand wordt dan doen we datquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:57 schreef Liejannuh het volgende:
Als Golfer en Childintime nu eens samen een nieuw gerecht bedenken? Is dat niet veel leuker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |