abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66196054
Kijk we hebben nu eenmaal een samenleving opgebouwd waar zulke vragen aan de orde komen.
Waar ik een groot probleem met heb is de manier hoe belangengroepen met oogkleppen op hun ding willen bereiken.
pi_66197601
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kijk we hebben nu eenmaal een samenleving opgebouwd waar zulke vragen aan de orde komen.
Waar ik een groot probleem met heb is de manier hoe belangengroepen met oogkleppen op hun ding willen bereiken.
De politiek draait om de hete brij heen als het een schaap betreft op een balkon in Amsterdam Noord, maar als het in Mexico gaat hebben we ineens de mond vol?
pi_66197776
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:16 schreef Aneurism het volgende:

[..]

De politiek draait om de hete brij heen als het een schaap betreft op een balkon in Amsterdam Noord, maar als het in Mexico gaat hebben we ineens de mond vol?
Ja idd, een paar kippen op het balkon hier en meteen gezeik terwijl het gewoon braadhaantjes waren.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:43:23 #179
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_66214241
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:30 schreef Aneurism het volgende:

Het enige wat voor Aegon geld is:

Hoeveel komt er binnen, wat zijn de prognoses, hoe gezond is het bedrijf, waar kunnen we in kosten snijden.
vanaf nu staat er dus nog een vraag in het rijtje: houdt het potentiele dochterbedrijf zich bezig met activiteiten waarmee wij in Nederland niet geassocieerd willen worden? Of specifiek, kan het ons goodwill kosten als onze merknaam verbonden wordt aan de sponsoractiviteiten van bepaalde dochterbedrijven?

Vanaf nu zal in ieder geval Aegon snappen dat het in hun eigen zakelijk belang is om wereldwijd de ethische beginselen in de gaten te houden. En dat was precies de insteek van deze hele actie. Die daarmee dus een groot succes is gebleken.

Kees
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:48:59 #180
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_66214493
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 07:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben ook geen fan van stierenvechten maar vind dat de mensen daar iets aan hun cultuur moeten doen net zoals dat hier ook hard nodig is.
Ik ben het hier ook met je eens. Daarom stond ik laatst ook langs de weg in een demonstratie foders uit te delen en mensen voor te lichten, net als duizenden en duizenden andere Mexicanen die zich hier druk over maken.

Ik vraag dan ook niet van Aegon om hier een anti-stierenvechtcampagne te houden: dat is hun taak niet en dat ze dat niet doen is volstrekt OK. Maar een Nederlands bedrijf dan begint met het sponsoren van dit soort activiteiten, kiezen ze er zelf voor om deel van de discussie te worden, en dat heeft in hun geval inderdaad niet zo positief uitgepakt. Jammer, hadden ze maar van te voren na moeten denken.

Kees
pi_66215652
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:43 schreef Casey het volgende:

[..]

vanaf nu staat er dus nog een vraag in het rijtje: houdt het potentiele dochterbedrijf zich bezig met activiteiten waarmee wij in Nederland niet geassocieerd willen worden? Of specifiek, kan het ons goodwill kosten als onze merknaam verbonden wordt aan de sponsoractiviteiten van bepaalde dochterbedrijven?

Vanaf nu zal in ieder geval Aegon snappen dat het in hun eigen zakelijk belang is om wereldwijd de ethische beginselen in de gaten te houden. En dat was precies de insteek van deze hele actie. Die daarmee dus een groot succes is gebleken.

Kees
Wij in Nederland? Je gaat wederom veel te ver met je conclussies trekken. Denk rationeel en logisch na, Aegon is een groot bedrijf die niet overal de vinger in de pap kan houden. Tuurlijk kunnen ze ethische punten opstellen, maar wie bedenkt dit nou?

Zeg eens eerlijk, had jij verwacht dat een dochter maatschappij van Aegon in Stierenvechten zou investeren? Ik niet, en Aegon ook niet zoals blijkt. Dit kan je niet voorzien. Het enige waar jij blij mee kunt zijn is hoe Aegon gereageerd heeft.

Verdere consequenties willen is een trieste houding. Het gaat uit van de primaire zwaktes van de mens: Namelijk wraak willen. En dan ben je niet meer dan de primaire mensen die genieten van het stierenvechten: Je geeft toe aan je zwaktes en geniet ervan (en zeg niet dat het niet zo is want je was IETS te triomfantelijk over dat iemand op zijn klote zou krijgen bij Aegon).

Als mensen aldaar Aegon zien zullen ze niet denken: Nederlandse beslissingen. Net zoals Unilever als internationaal en Shell als Internationaal gezien word. En waar houd het op? Mogen banken binnenkort niet meer in houtkap investeren terwijl dat zelfde hout omgetoverd word tot onze mooie tafeltjes en stoeltjes? In jouw huiskamer kan ik naar alle waarschijnlijkheid 9/10 meubelen vinden die illegaal gekapt zijn, waar jij meewerkt aan de ondergang van het Peruviaanse regenwoud of Columbiaanse. FSC keur merken stellen niets voor, de stikker word achteraf vaak geplakt en vervalsing gebeurt op grote schaal. Moet ik jou dan ook als crimineel gaan behandelen omdat ik voor deze praktijk pleit? Waar houd de triestheid op? Wanneer ben je gelukkig? Aegon top bestuurders moeten aftreden en Wouter Bos voor het Financieren van Aegons schuld van 3 miljard?

Je hebt je winst behaald (en nog een trieste ook in mijn ogen wtf doe je in mexico flyeren tegen stierenvechten als Nederlander, net zoiets als een moslim die hier naartoe komt om ons te vertellen dat we niet haram leven.), move on.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:05:04 #182
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_66218123
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]
Verdere consequenties willen is een trieste houding. Het gaat uit van de primaire zwaktes van de mens: Namelijk wraak willen. En dan ben je niet meer dan de primaire mensen die genieten van het stierenvechten: Je geeft toe aan je zwaktes en geniet ervan (en zeg niet dat het niet zo is want je was IETS te triomfantelijk over dat iemand op zijn klote zou krijgen bij Aegon).
Jongetje... dat ik er om kan lachen als iemand (waarschijnlijk een Nederlander, want je maakt mij niet wijs dat Aegon 49% van een bedrijf over neemt zonder zelf en vinger in de pap te krijgen) een kwaaie mail krijgt ga je toch niet serieus vergelijken met volksstammen die er van genieten om te zien hoe een stier langzaam doodgemarteld wordt?
quote:
Als mensen aldaar Aegon zien zullen ze niet denken: Nederlandse beslissingen. Net zoals Unilever als internationaal en Shell als Internationaal gezien word.
Anders bekijk je de website van Seguros Argos eens: http://www.segurosargos.com/ Wat zei je dan: groot het logo van Aegon in beeld, de tekst 'Geassocieerd met Aegon' en de reclameslogan 'Creatividad Mexicana, Poder Global' (Mexicaanse creativiteit, Wereldwijde macht'. Ze wijzen er dus overal op dat ze deel uitmaken van een internationaal operend bedrijf met wereldwijde verantwoordelijkheden en principes. Prima, maar daar hoort het sponsoren van stierenvechten dus niet bij.
quote:
En waar houd het op? Mogen banken binnenkort niet meer in houtkap investeren terwijl dat zelfde hout omgetoverd word tot onze mooie tafeltjes en stoeltjes? In jouw huiskamer kan ik naar alle waarschijnlijkheid 9/10 meubelen vinden die illegaal gekapt zijn, waar jij meewerkt aan de ondergang van het Peruviaanse regenwoud of Columbiaanse. FSC keur merken stellen niets voor, de stikker word achteraf vaak geplakt en vervalsing gebeurt op grote schaal. Moet ik jou dan ook als crimineel gaan behandelen omdat ik voor deze praktijk pleit? Waar houd de triestheid op? Wanneer ben je gelukkig? Aegon top bestuurders moeten aftreden en Wouter Bos voor het Financieren van Aegons schuld van 3 miljard?
Dus omdat ik in mijn eentje niet alle misstanden ter wereld op kan lossen mag ik meteen helemaal niets meer doen? Had jij zelf al eens wat gedaan om het oerwoud (in Peru of waar dan ook) te redden? Als jij nu eens probeert de oerwouden in Peru te redden, blijf ik me bezig houden met dierenleed in Mexico, ok?
Het lijkt me trouwens bijzonder onwaarschijnlijk dat Aegon failliet zou gaan wegens een spandoekje op een Mexicaanse arena, maar dat terzijde
quote:
Je hebt je winst behaald (en nog een trieste ook in mijn ogen wtf doe je in mexico flyeren tegen stierenvechten als Nederlander, net zoiets als een moslim die hier naartoe komt om ons te vertellen dat we niet haram leven.), move on.
Ik ben in Mexico geboren, heb een Mexicaans paspoort, woon, werk en studeer in Mexico, woon samen met een mexicaanse, mijn dagelijkse spreektaal is Spaans, en blijf waarschijnlijk de rest van mijn leven inderdaad in Mexico wonen. Wat moet ik volgens jou nog meer doen om ergens een mening over te mogen hebben? Mezelf Juan gaan noemen of zo? Sneue gast.

Kees

[ Bericht 0% gewijzigd door Casey op 18-02-2009 23:17:59 ]
pi_66222834
1 Jongetje? Ga terug naar school vlerk en leer je medemens op normale manier aan te spreken.

2. Ik zie de site, en zie nogsteeds geen Nederlandse vlag.

3. Je leest echt bar en bar slecht, zeker ook een opleiding in mexico genoten?

maandag 9 maart 2009 @ 23:11:13 #184
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_66879810
Hmmmm het dochterbedrijf blijft het stierenvechten gewoon sponsoren... Het spandoek is nu vervangen door een ander spandoek met alleen nog de naam van Seguros Argos, het logo van Aegon staat er niet meer op. Mevrouw den Braber was dus een beetje een liegebeest toen ze zei dat dit een éénmalige actie was. Aegon's dochterbedrijf sponsort dit wel degelijk structureel en zolang Aegon de broek niet zelf op kan houden betalen de Nederlandse belastingbetalers daar ongewild aan mee.

Kees

(edit: fotootje toegevoegd)

[ Bericht 13% gewijzigd door Casey op 10-03-2009 03:54:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')