quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:13 schreef Aneurism het volgende:[..]
Verdere consequenties willen is een trieste houding. Het gaat uit van de primaire zwaktes van de mens: Namelijk wraak willen. En dan ben je niet meer dan de primaire mensen die genieten van het stierenvechten: Je geeft toe aan je zwaktes en geniet ervan (en zeg niet dat het niet zo is want je was IETS te triomfantelijk over dat iemand op zijn klote zou krijgen bij Aegon).
Jongetje... dat ik er om kan lachen als iemand (waarschijnlijk een Nederlander, want je maakt mij niet wijs dat Aegon 49% van een bedrijf over neemt zonder zelf en vinger in de pap te krijgen) een kwaaie mail krijgt ga je toch niet serieus vergelijken met volksstammen die er van genieten om te zien hoe een stier langzaam doodgemarteld wordt?
quote:
Als mensen aldaar Aegon zien zullen ze niet denken: Nederlandse beslissingen. Net zoals Unilever als internationaal en Shell als Internationaal gezien word.
Anders bekijk je de website van Seguros Argos eens:
http://www.segurosargos.com/ Wat zei je dan: groot het logo van Aegon in beeld, de tekst 'Geassocieerd met Aegon' en de reclameslogan 'Creatividad Mexicana, Poder Global' (Mexicaanse creativiteit, Wereldwijde macht'. Ze wijzen er dus overal op dat ze deel uitmaken van een internationaal operend bedrijf met wereldwijde verantwoordelijkheden en principes. Prima, maar daar hoort het sponsoren van stierenvechten dus niet bij.
quote:
En waar houd het op? Mogen banken binnenkort niet meer in houtkap investeren terwijl dat zelfde hout omgetoverd word tot onze mooie tafeltjes en stoeltjes? In jouw huiskamer kan ik naar alle waarschijnlijkheid 9/10 meubelen vinden die illegaal gekapt zijn, waar jij meewerkt aan de ondergang van het Peruviaanse regenwoud of Columbiaanse. FSC keur merken stellen niets voor, de stikker word achteraf vaak geplakt en vervalsing gebeurt op grote schaal. Moet ik jou dan ook als crimineel gaan behandelen omdat ik voor deze praktijk pleit? Waar houd de triestheid op? Wanneer ben je gelukkig? Aegon top bestuurders moeten aftreden en Wouter Bos voor het Financieren van Aegons schuld van 3 miljard?
Dus omdat ik in mijn eentje niet alle misstanden ter wereld op kan lossen mag ik meteen helemaal niets meer doen? Had jij zelf al eens wat gedaan om het oerwoud (in Peru of waar dan ook) te redden? Als jij nu eens probeert de oerwouden in Peru te redden, blijf ik me bezig houden met dierenleed in Mexico, ok?
Het lijkt me trouwens bijzonder onwaarschijnlijk dat Aegon failliet zou gaan wegens een spandoekje op een Mexicaanse arena, maar dat terzijde
quote:
Je hebt je winst behaald (en nog een trieste ook in mijn ogen wtf doe je in mexico flyeren tegen stierenvechten als Nederlander, net zoiets als een moslim die hier naartoe komt om ons te vertellen dat we niet haram leven.), move on.
Ik ben in Mexico geboren, heb een Mexicaans paspoort, woon, werk en studeer in Mexico, woon samen met een mexicaanse, mijn dagelijkse spreektaal is Spaans, en blijf waarschijnlijk de rest van mijn leven inderdaad in Mexico wonen. Wat moet ik volgens jou nog meer doen om ergens een mening over te mogen hebben? Mezelf Juan gaan noemen of zo? Sneue gast.
Kees
[ Bericht 0% gewijzigd door Casey op 18-02-2009 23:17:59 ]