De slimste beslissing ooit genomen, de beslissing van Willem om de buit vooraf te verdelen. Gaat hem voor 100% zeker de winst opleveren. Paul de Leeuw kan gerust zijn. Het plan om met Willem naar de show te gaan zal wel gewoon doorgaan.Van een kooigevecht zal het wel nooit komenn. Ruud en Willem in de Thunderdome met Anneke Grönlo? Nee, Ruud en Willem de eeuwige maatjes die samen in Breda een Big Brother café beginnen.
Ik vond het toch weer reten spannend vandaag,de reacties op het nomineren. Mooi gemonteerd, beetje in slaap gesukkeld door het lome saunasfeertje op het Fok!forum en opeens als een mokerslag, in hoog tempo, daar waar het in dit forum om draait. De reacties op Willem, nu, nieuw, met Beschaamd Vertrouwen. En als extraatje Het Grote Liegen, omdat iedereen die in hety Forum zegt zegt dat hij die en die nomineert omdat hij dan een betere kans maakt om te winnen weet dat hij genadeloos wordt weggehoond door het kritische Fok!publiek. Ik waag me ook eens aan een voorspelling. Ruud verlaat aanstaande donderdag het huis. Ongeveer met 60 % van de stemmen. Bart denkt dat hij wint. Wel nek aan nek race met Karin. Willem mag de borden van het huis meenemen nadat hij er met de volle winst vandoor is gegaan. Want wie van het bellerspubliek misgunt onze vrolijke vrienden nu zijn deel van de winst?
.
Ben een beetje in een dood en verderf bui. Laat ik eerlijk zijn. Ik hoopte een beetje op het jammerlijk breken van allebei Willems enkels toen hij met aanloop de nominaties aan het vertellen was. Had een mooie dramatische laatste week geworden, met prachtige beelden op de rode loper. Willem, hulpmiddelen namelijk ongeoorloofd, doet er drie en een half uur over om zich, steeds enkele centimeters met de handen vooruit trekkend, naar de studio te verplaatsen. Oude islamitische boetedoening, maar dan in Almere.
Maar ik had beter moeten weten. Dat soort dingen gebeuren Willem niet. Hij is de persoonlijke Toffe Discipel Gods in dit huis. Ongelofelijke beelden tijdens de discussie over het kerkbezoek in Nederland. Kijk vanacht nog eens. Op het moment dat Willem spreekt begint er vanuit zijn mond Een Lichte mistvorming te schijnen. De Friese fluisteraar hult zich in mistflarden als hij bepaalde onderwerpen aanhaalt. Het was erg ontroerend. Moet je nu nog eens aan komen kakken met een huilend houten Mariabeeld als je De Verlichting in eigen persoon al 100 dagen in Almere in de rondte hebt lopen.
vrij naar NICO DOORDEVIL ( bij voorbaat excuses voor het schenden van uw masterpiece)