OK, bedankt voor de reacties! Ik kan me goed vinden in de commentaren. De lat lag ook best hoog, aangezien een perfect gladde witte huid alleen met klei te doen is denk ik. Het nadeel is dan dat je aan een onervaren model moet vragen of ze 45 minuten een strak gezicht kan houden (met mij in de buurt). Een nadeel is ook dat je een kleimasker niet kan visageren.
Even een multimegareactiepost:
@
Rosbief: de blur was nodig om de huid glad te krijgen. De blur die ik gebruikt heb, was op de huid toegepast.
@S
hark.bait: bij 8 komt het effect door de afstand en het feit dat er veel meer textuur in haar kleren zit denk ik. Haar voeten waren minder belicht (en niet wit gemaakt), dus daar is het effect minder.
@
pea4fun: het klopt van de kleurtonen, al vind ik alleen 4 daardoor echt uit de serie vallen. Ik zat in dubio over z/w, maar dan vallen haar lippen weg

. De onregelmatigheden op haar kin daar ga ik nog eens een poging op wagen

.
@
Ronaldv: 1) toch is dat deel van haar gezicht niet dichtgelopen. 2) de lippenstft zit voor zover ik irl kon zien wel evenwijdig, maar door de belichting lijkt het anders, ben ik met je eens, gloss hielp niet, maar was nodig voor het contrast met de huid. 3) slagschaduw is imo niet zo storend. Een haarlichtje had idd een goed idee geweest, maar An had de snoot mee

. 4) geligheid moet inderdaad minder. 5) is inderdaad wat aan de krappe kant. 6) belichting stuk klopt wat je zegt, ik probeerde een ander effect uit, meer Adams family achtig. 7) hij loopt inderdaad bijna dicht. In groter formaat is het effect minder aanwezig. Misschien klein beetje meer detail erin. 8) De jurk heeft alle detail nog hier, misschien monitor instelling? Gecalibreerd is het in ieder geval niet dicht gelopen. Visa) Mja, probeer het zelf eens uit met een visa deze stijl, dan zul je zien hoe moeilijk het is. Ik ben in ieder geval blij met het resultaat. Bedankt voor je commentaar!
@
Pdehoog: @135mm geef ik je groot gelijk. De dof is te lastig te beheersen, maar met andere lenzen haal ik simpelweg deze kleuren/contrast er niet uit. Misschien de 24-70 eens jatten... Jammer dat je het een zwakke serie vindt. Het is inderdaad niet zo veilig als veel contrasten, maar gezien de moeilijkheidsgraad van wit op wit met witte visa, is het imo nog aardig gelukt.
Zo *hijghijg*...