abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 20:44:55 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65892802
Belofte maakt schuld, dus hier de showcase.

Het uitgangspunt was om het model (Afzuigkap) het image te geven van die klassieke poppen van porselein. De visagiste Rianne had ik gevraagd om de huid zo effen wit mogelijk te krijgen, met een wit pruilmondje. Met flitsen een beetje de highkey belichting aangehouden om de huid nog egaler en bleker te krijgen. Daarna in PS het strijkijzer erover en contrast wat omhoog.

Ik heb als setup de meeste foto's gemaakt met deze opstelling. Als hoofdlicht een flitser met beautydish, en een flitser met plu om de achtergrond en het model wat uit de schaduw te trekken. De schaduwen kreeg ik door iets harder te flitsen met het hoofdlicht, en het model dichter tegen de achterkant te zetten.

De beautydish stond redelijk ver van het model, om gelijkmatig over haar hele lichaam het licht te hebben. Dish stond op ongeveer 2/3 en de plu op ongeveer 1/8. De kaders om de foto zijn aan de ene kant voor copyright en omdat nu ook de sluitertijden en f-stop zichtbaar zijn. In commentaar graag proberen om hier niet teveel over te vallen. Feedback op de foto's hoor ik graag!

De opstelling:

0:

De feauteaus:

1

2

3

4

5

6

7

8
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 9 februari 2009 @ 21:27:17 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65894497
Geeft me meer het gevoel van overmatig veel geblur in photoshop dan van porselein.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 9 februari 2009 @ 21:48:00 #3
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65895351
Bij sommige foto's is de eerste indruk: ze zijn onscherp. Maar dan zie ik de ogen (bij sommige ook de mond) en dan blijkt dat hij toch scherp is. Bij foto 8 lijkt wel of alles behalve haar gezicht onscherp is. heel vreemd.

Ik heb zo het idee dat het geheim van een porceleinen huid toch aan een gladde foundation ligt, en niet bij PS.

Waarom bij foto 8 haar voeten er nog net op maar boven haar hoofd zoveel ruimte?

Ik vind foto 4 een toppert (lijkt bijna zo uit een 100 jaar oude zw/w film gehaald)

Oja....afzuigkap da's toch wel een foute naam voor een model
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 9 februari 2009 @ 22:06:16 #4
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65896176
Leuk dat je je lichtopstelling hier neerzet. Wat bij mijn showcase werd genoemd is dat mijn licht niet "spannend" is. Misschien dat de liefhebbers van spannend licht zich hierin kunnen vinden.

Wat me als eerst opvalt is de verschillende kleurtonen in de serie. Dat maakt hem in mijn ogen wat onrustig.
Over het geheel genomen is de serie niet zo mijn smaak. Als ik moet kiezen vind ik foto 7 het leukst.

foto1 zou ik nog wat ongerechtigheden op de kin weghalen als het porselein voor moet stellen, maar vind de uitsnede met de ogen zo bovenin vreemd overkomen. Deze vind ik dus het minst.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:20:06 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_65896724
Niet mijn kopje thee, deze serie.

Foto1: te veel licht, er is werkelijk geen feature meer aan de linkerzijde te herkennen in haar gezicht. Daarnaast nog wat kleine dingetjes: lippenstift die scheef zit (rechter bovenlip heeft meer massa dan links), en meeëtertjes die je best had kunnen wegshoppen om een egaal proceleineffect te behalen. Waarom heb je haar wenkbrauwen weggesneden?

Foto2: Ook weer te veel licht. Bovendien kijkt je porcelijnenpop recht in de lens, wat niet zou kunnen. De lippenstift glimt op onder en bovenlip te veel, waardoor een witte streep ontstaat.

Foto3: Te veel slagschaduw naar mijn smaak, vooral naast haar neus. Ik zou het een klein beetje meer hebben ingeflitst aan de rechterkant. En ook hier weer de lippenstift: rechtsboven groter dan linksboven. Jammer

Foto4: De enige die ik geslaagd vind, al vind ik hem een beetje gelig en te licht, maar wellicht was dat je bedoeling.

Foto5: Lastig, met een witte jurk en een witte achtergrond. Maar mijn grootste bezwaar is het croppen, vooral bij haar hoofd. Je had beter wat ruimte over kunnen laten. De lipstick valt hier minder op overigens.

Foto6: Ik vind hem te donker rechts. Het licht had IMHO meer van voren moeten komen. De hardheid van het licht in je andere fotos heb je hier te veel teruggedraaid, waardoor het erg grijs overkomt.

Foto7: Mooi zacht van kleur, maar te veel licht van rechts: haar jurk valt aan die kant helemaal weg tegen de achtergrond.

Foto8: weer hard licht, met hetzelfde resultaat als foto7, de jurk valt weg tegen de achtergrond. Plus wat S.B zegt: veel ruimte boven, te weinig ruimte onder.

De make-up vind ik ook niet sterk. Naast de al eerder genoemde lippenstift zie je nog heel veel van haar mond, terwijl een pruilmondje zoals begin vorige eeuw het doel lijkt te zijn.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_65898172
Ik heb veel betere series van je gezien.

In de eerste twee foto's zit teveel onscherpte. Ik weet dat je verliefd bent op die 135mm en vooral die F2 maar in dit geval werkt dat niet denk ik. #3 en #6 zijn helemaal niet fris maar juist errug donker. Niet iets wat je verwacht bij porcelain en deze make-up en kleding. En verder zitten in de andere foto's een paar kleurverschillen alsof je met je witbalans hebt lopen spelen. Juist dat gelige past gewoon echt niet.

Als serie vind ik hem zwak, maar ik denk dat foto #6 an sich toch wel een prettige is. Die vind ik het spannenst qua belichting en qua houding eigenlijk ook wel.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:50:48 #7
95127 Afzuigkap
Afzuigcapaciteit 650 m³/h
pi_65904729
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Shark.Bait het volgende:

Oja....afzuigkap da's toch wel een foute naam voor een model
I know.

Kan ik helaas ook niks aan doen en je gaat toch niet geloven hoe ik aan die naam kom..
Geschikt voor recirculatie en luchtafvoer, gemotoriseerd, aantal standen: 4.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:38:23 #8
52657 pea4fun
pi_65907660
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:50 schreef Afzuigkap het volgende:

[..]

I know.

Kan ik helaas ook niks aan doen en je gaat toch niet geloven hoe ik aan die naam kom..
Hoe vindt jij zelf de foto's geworden, is het wat je verwachtte?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:27:11 #9
95127 Afzuigkap
pi_65910808
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:38 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Hoe vindt jij zelf de foto's geworden, is het wat je verwachtte?
Wist sowieso niet wat ik moest verwachten aangezien dit mijn allereerste shoot was. Nou is het ook best lastig om met een onervaren model te werken lijkt mij, maar voor zover mogelijk voor zo'n eerste keer vind ik het toch wel aardig goed verlopen en ben tevreden met het resultaat.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:08:50 #10
52657 pea4fun
pi_65916428
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Afzuigkap het volgende:

[..]

Wist sowieso niet wat ik moest verwachten aangezien dit mijn allereerste shoot was. Nou is het ook best lastig om met een onervaren model te werken lijkt mij, maar voor zover mogelijk voor zo'n eerste keer vind ik het toch wel aardig goed verlopen en ben tevreden met het resultaat.
Zo te horen dus een leuke ervaring.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:18:35 #11
95127 Afzuigkap
pi_65916890
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:08 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Zo te horen dus een leuke ervaring.
Zeker weten!

Gelijk geprikkeld om meer shoots te gaan doen!
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 19:17:03 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65923152
OK, bedankt voor de reacties! Ik kan me goed vinden in de commentaren. De lat lag ook best hoog, aangezien een perfect gladde witte huid alleen met klei te doen is denk ik. Het nadeel is dan dat je aan een onervaren model moet vragen of ze 45 minuten een strak gezicht kan houden (met mij in de buurt). Een nadeel is ook dat je een kleimasker niet kan visageren.

Even een multimegareactiepost:

@Rosbief: de blur was nodig om de huid glad te krijgen. De blur die ik gebruikt heb, was op de huid toegepast.
@Shark.bait: bij 8 komt het effect door de afstand en het feit dat er veel meer textuur in haar kleren zit denk ik. Haar voeten waren minder belicht (en niet wit gemaakt), dus daar is het effect minder.
@pea4fun: het klopt van de kleurtonen, al vind ik alleen 4 daardoor echt uit de serie vallen. Ik zat in dubio over z/w, maar dan vallen haar lippen weg . De onregelmatigheden op haar kin daar ga ik nog eens een poging op wagen .
@Ronaldv: 1) toch is dat deel van haar gezicht niet dichtgelopen. 2) de lippenstft zit voor zover ik irl kon zien wel evenwijdig, maar door de belichting lijkt het anders, ben ik met je eens, gloss hielp niet, maar was nodig voor het contrast met de huid. 3) slagschaduw is imo niet zo storend. Een haarlichtje had idd een goed idee geweest, maar An had de snoot mee . 4) geligheid moet inderdaad minder. 5) is inderdaad wat aan de krappe kant. 6) belichting stuk klopt wat je zegt, ik probeerde een ander effect uit, meer Adams family achtig. 7) hij loopt inderdaad bijna dicht. In groter formaat is het effect minder aanwezig. Misschien klein beetje meer detail erin. 8) De jurk heeft alle detail nog hier, misschien monitor instelling? Gecalibreerd is het in ieder geval niet dicht gelopen. Visa) Mja, probeer het zelf eens uit met een visa deze stijl, dan zul je zien hoe moeilijk het is. Ik ben in ieder geval blij met het resultaat. Bedankt voor je commentaar!
@Pdehoog: @135mm geef ik je groot gelijk. De dof is te lastig te beheersen, maar met andere lenzen haal ik simpelweg deze kleuren/contrast er niet uit. Misschien de 24-70 eens jatten... Jammer dat je het een zwakke serie vindt. Het is inderdaad niet zo veilig als veel contrasten, maar gezien de moeilijkheidsgraad van wit op wit met witte visa, is het imo nog aardig gelukt.

Zo *hijghijg*...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_65924481
Ik moet allereerst zeggen dat ik het een heel gaaf idee vind. Persoonlijk vind ik dat smalle mondje niet zo heel erg aantrekkelijk om naar te kijken, bij foto 4 heeft ze haar mond open en dat vind ik er natuurlijker uitzien. Maar gezien het onderwerp ga ik heb ik daar geen kritiek op, je hebt er bewust voor gekozen om zo het onderwerp beter in beeld te brengen.

Waar ik wel wat meer moeite mee heb ik foto 2. Door de contrast rood/wit wordt mijn oog direct getrokken naar haar mond, in plaats van naar haar ogen. Ik ga er van uit dat haar ogen de bedoeling zijn, want die zijn scherp, haar mond niet. En hoe ik ook probeer dat rode te negeren, het lukt me niet.

Als de scherpte op haar mond had gelegen, in plaats van haar ogen, dan had ik het minder storend gevonden. Nu kan ik gewoon niet lang naar die foto kijken, hoewel het in potentie een zeer goede foto kan zijn. Maar dat is het nu helaas niet.

Foto #4 vind ik de mooiste van het stel, maar tegelijk wel de foto waarbij het model het minst doet denken aan een porceleine pop.

Maar nogmaals, ik vind het idee gaaf.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22:43 #14
95127 Afzuigkap
pi_65925803
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:51 schreef EchnaDarr het volgende:

Maar nogmaals, ik vind het idee gaaf.
Het idee is gekomen door mijn "stagename", welke uiteraard Porcelain is. Om eindelijk eens een begin met mijn muziek te gaan maken (ik schrijf al een tijdje mijn eigen songteksten en ben bezig om mijn eigen nummers te produceren) kwam ik met het thema voor deze shoot.

Dit hebben freud en de visagiste voor mij opgepakt door te brainstormen over posities, belichting, visagie etc.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:34:04 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65928515
Te opzichtig bewerkt met die blur.

#1 is nog het best gelukt, daarna #2
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_65932633
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef Afzuigkap het volgende:

[..]

Het idee is gekomen door mijn "stagename", welke uiteraard Porcelain is. Om eindelijk eens een begin met mijn muziek te gaan maken (ik schrijf al een tijdje mijn eigen songteksten en ben bezig om mijn eigen nummers te produceren) kwam ik met het thema voor deze shoot.

Dit hebben freud en de visagiste voor mij opgepakt door te brainstormen over posities, belichting, visagie etc.
Door je uitleg begrijp ik de shoot nu beter

@Freud : ik vind foto 1 daarom nog het meest geslaagd in deze serie
Zelf vind ik meer dat het model er als een geisha uitziet met die lippen op die manier gestift.

Misschien voor de volgende keer bv de visa meer ronde rode wangen laten doen en de mond iets minder opzichtig dan dat felle rode

En eventueel ook iets van wat echt porcelain erbij? thee setje of een paar mooie poppen zodat ze helemaal in de foto past.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:46 #17
95127 Afzuigkap
pi_65939532
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:07 schreef prupke het volgende:

[..]

Door je uitleg begrijp ik de shoot nu beter

Mooi
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:51:12 #18
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65939928
Sorry ik vind er geen porcelein foto's in terug. Foto's 4 en 7 komen wellicht het dichts in de buurt, zet bij 4 de witbalans eens een stuk lager, wellicht dat dat het effect versterkt.
In het algemeen vind ik de schaduwpartijen (1,3,6) veel te hard. De DOF met F2 en F2.5 is te kort, porcelein oogt niet zacht.
Probeer juist verschillende hoeken van belichting en kijk met welke hoek je het meest bereikt, zonder te shoppen.
pi_65960288
5 en 7 vind ik het beste gelukt. Daar komt het idee naar mijn idee het sterkste naar voren en kijken het beste weg. 8 heb ik bij ons thuis echt scherp gezien, jammer dat dit hier niet terug te zien is.

De rest vind ik ook moeilijk. Het donkere kijkt niet lekker weg, erg veel schaduwval.

Het idee blijft wel een 10! Nu weet ik dat het model (goed gedaan overigens ) voor de eerste keer zo voor de lens stond en dat er daarom geen echt masker gebruikt is.

Zo te horen is afzuigkap tevreden over de foto's, maar ik zou zeggen: zie dit voor allebei als proefshoot en doe het nog eens over met een echt porceleine masker, minder heftige schaduwen en 1 kleurtoning....dan valt de serie helemaal op zijn plek
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:31:06 #20
95127 Afzuigkap
pi_65964453
Heb anders wel mooi een aanbod gekregen als model voor een ontwerpstudio! Dus dan lijkt mij dat de foto's toch aardig goed gelukt zijn!
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2009 @ 21:59:34 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65965736
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:31 schreef Afzuigkap het volgende:
Heb anders wel mooi een aanbod gekregen als model voor een ontwerpstudio! Dus dan lijkt mij dat de foto's toch aardig goed gelukt zijn!
Cool!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:06:21 #22
95127 Afzuigkap
pi_65966102
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:59 schreef freud het volgende:

[..]

Cool!!
Zeker!

Sprong echt zowat een gat in de lucht! Is toch eigenlijk bizar, zondag die shoot, woensdag al een aanbod zoals dat! Nog niet eens een week verder!
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:12:52 #23
95127 Afzuigkap
pi_65966386
En nog wel na mijn allereerste shoot, damn! Ben echt zo verdomd blij hahaha!
pi_65968118
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:31 schreef Afzuigkap het volgende:
Hier via fok? Tof zeg !!

Dat is leuk om te weten voor andere modellen die zichzelf hier aanmelden
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:30:11 #25
95127 Afzuigkap
pi_65975870
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:49 schreef prupke het volgende:

[..]

Hier via fok? Tof zeg !!

Dat is leuk om te weten voor andere modellen die zichzelf hier aanmelden
Nou via m'n Hyves eigenlijk , maar heb wel de fotoshoot via hier geregeld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')