Kane geweigerd op braderie NunspeetDinand: 'We wilden gewoon lekker de pan uit rocken!'![]()
Afgelopen zaterdag waren de vaderlandse rockers van Kane het middelpunt van een pijnlijk incident. De traditionele winterbraderie in Nunspeet trekt jaarlijks duizenden bezoekers die afkomen op de vlooienmarkt, het eten en de winterse gezelligheid. Dit jaar werd die gezelligheid ruw verstoord toen de Haagse rockband met de tourbus de braderie opreed, en de burgemeester feliciteerde met een ‘verrassingsconcert.’ De bewoners van Nunspeet waren volgens Kane de gelukkige winnaars van een gratis optreden. Maar dat viel niet bij iedereen in goede aarde.
Toen de rockgroep het podium ging opbouwen ontstonden de nodige confrontaties met de plaatselijke bevolking. Vooral blaascollectief ‘De Toeters’ was ontevreden toen het er op leek dat hun optreden verplaatst zou worden. Ook de plaatselijke jeugd baalde van het plotse verschuiven van het onderdeel ‘Wii Snowman.’ Bij de organisatie ontstond de nodige onrust. Uiteindelijk werd besloten de Haagse rockers niet op te laten treden. “We hebben al eerder problemen gehad met die jongens”, sprak Tjeerd Wanstra, organisator van de braderie. “Vorig jaar zijn ze op twee bruiloften onuitgenodigd komen voorrijden. Uiteindelijk moest de politie er aan te pas komen. Dat wilden we dit jaar voorkomen.”
Leadzanger Dinand Woesthoff zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. De Speld sprak hem in zijn trailer. “Wij komen hier die boel gewoon een beetje opfleuren. We zijn bezig met onze doorbraak in Amerika en kunnen alle oefening gebruiken. En wij denken dat Nunspeet helemaal down is met Kane. Ik was van plan enkele van onze ballads a capella ten gehore te brengen. Nou, als je dat hoort, ik krijg er vaak zelf kippenvel van als ik ze zing.”
De band geeft aan zich door deze kleine tegenslag niet uit het veld te laten slaan. “De verrassingsconcerten gaan nog tot de zomer door. Wij staan op het punt wereldwijd door te breken, en de kleine gemeenschappen die we nu aandoen zullen ons dankbaar zijn dat ze gratis van Kane hebben mogen genieten. The show must go on!” Welk buurtfeest de viermansformatie hierna bezoekt wil de voorman niet kwijt, wel dat het een ’spektakel’ gaat worden.
bron:
http://www.speld.nl/2009/(...)p-braderie-nunspeet/ 
slimme lui uit Nunspeet!