http://www.ad.nl/binnenla(...)_cent_per_liter.htmlquote:Foutje: benzine voor 1 cent per liter
Enkele tientallen automobilisten hebben zaterdagochtend in Genderen hun tank volgegooid voor een paar centen.
Door een computerfout was de benzineprijs bij de onbemande pomp in het Brabantse dorpje van middernacht tot negen uur in de ochtend 1 cent per liter, zo bevestigde commercieel directeur Piet-Hein Bogaers van exploitant Vollenhoven Olie in Tilburg maandag.
Prijswijzigingen worden automatisch doorgevoerd en gecontroleerd maar door een softwarefout verscheen de verkeerde prijs op het bord. Volgens Bogaers zijn er in de vroege uurtjes enkele honderden liters benzine getankt. De fout werd gelukkig voor de exploitant snel ontdekt door de verhuurder van het tankstation.
,,Het verlies is beperkt,’’ aldus de commercieel directeur. Vollenhoven Olie heeft de softwareleverancier om opheldering gevraagd.
Dat is eigenlijk het enige dat jammer is aan dit bericht.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:53 schreef mrPanerai het volgende:
vind honderden liters nogal meevallen....dat zijn ongeveer 20 wagens, tussen 00h00 en 9h00...
Zal in werkelijkheid misschien wat hoger zijnquote:Op maandag 9 februari 2009 14:53 schreef mrPanerai het volgende:
vind honderden liters nogal meevallen....dat zijn ongeveer 20 wagens, tussen 00h00 en 9h00...
Voor de pomphouder.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sneu voor de pomphouder.
Lijkt mij dat er een aantal mensen ordinair diefstal hebben gepleegd als ze alsnog willens en wetens niet de reguliere prijs betalen.
Volgens mij is het ook gemakkelijk na te gaan wie er getankt heeft voor welk bedrag, aantal liters en hoe laat.
Ik kan mij vergissen maar het lijkt mij nogal logisch dat een onbemande pomp een eigenaar heeft.quote:
Goh, en wie zou de meeste winst maken?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik kan mij vergissen maar het lijkt mij nogal logisch dat een onbemande pomp een eigenaar heeft.
In ieder geval niet de pomphouder en ook niet de raffinaderij.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Goh, en wie zou de meeste winst maken?
En waarom is het dan sneu voor de pomphouder?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In ieder geval niet de pomphouder en ook niet de raffinaderij.
Accijnzen dienen altijd te worden betaald.
Omdat hij voor de hele schade opdraait van inkoop,transport, belastingen tot accijnzen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
En waarom is het dan sneu voor de pomphouder?
Die ene cent per liter zal vast niet genoeg zijn om al z'n kosten te kunnen dekken...quote:Op maandag 9 februari 2009 16:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
En waarom is het dan sneu voor de pomphouder?
Wat is dat nou weer voor flauwekul ? De pompeigenaar kan gewoon een incassobureau inschakelen om de automobilisten alsnog de rekening te laten betalen, iedereen met meer dan 2 hersencellen weet dat een dergelijke prijs niet klopt.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:54 schreef Tism het volgende:
Ik gun 't de mensen die daar getankt hebben voor 1 cent de liter van harte, het had van mij de hele dag wel zo mogen blijven, we betalen met ons allen toch al jaren teveel voor de slurp, dit was een terecht meevallertje wat mij betreft!..![]()
Foutje van de zaak..
Zal hij eerst langs de rechter moeten. Hij zal ongetwijfeld gelijk krijgen, omdat de koper niet in redelijkheid de indruk kan hebben dat de prijs juist is. Zie bijvoorbeeld http://blog.iusmentis.com(...)dend-voor-webwinkel/ . Maar de hele procedure gaat de pomphouder meer kosten dan het hem gaat opleveren.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor flauwekul ? De pompeigenaar kan gewoon een incassobureau inschakelen om de automobilisten alsnog de rekening te laten betalen, iedereen met meer dan 2 hersencellen weet dat een dergelijke prijs niet klopt.
Het gaat niet om diefstal lijkt mij, maar het is wel laakbaar gedrag.quote:De mensen die daar getankt hebben zijn gewoon ordinaire dieven. Als een winkelier vergeet z'n deur af te sluiten geeft dat mensen toch geen recht om de winkel maar leeg te roven ?
Ja, en wat moet je dan doen als je daar met een volle tank aan de pomp staat en de prijs klopt niet, moet men er dan maar een envelopje aan hangen met 't resterende bedrag?..quote:Op maandag 9 februari 2009 17:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor flauwekul ? De pompeigenaar kan gewoon een incassobureau inschakelen om de automobilisten alsnog de rekening te laten betalen, iedereen met meer dan 2 hersencellen weet dat een dergelijke prijs niet klopt.
Een foutje van de zaak waar andere van kunnen profiteren dus, als ik mijn portemonnee verlies met 1000 Euro erin ben ik dat ook kwijt, krijg ik ook nooit meer terug, had ik maar goed op moeten letten, dat geldt ook voor de pomphouder/winkelier..quote:En omdat mensen de brandstofprijzen te hoog vinden mag je een willekeurige pomphouder wel flessen ? Wat een idiote redenatie.
De mensen die daar getankt hebben zijn gewoon ordinaire dieven. Als een winkelier vergeet z'n deur af te sluiten geeft dat mensen toch geen recht om de winkel maar leeg te roven ?
Ik heb het niet over een gerechtsdeurwaarder maar een incassobureau. De meeste pomphouders zijn aangesloten bij een centraal incassobureau om het tanken zonder te betalen aan te pakken, en daar valt dit natuurlijk net zo goed onder.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zal hij eerst langs de rechter moeten. Hij zal ongetwijfeld gelijk krijgen, omdat de koper niet in redelijkheid de indruk kan hebben dat de prijs juist is. Zie bijvoorbeeld http://blog.iusmentis.com(...)dend-voor-webwinkel/ . Maar de hele procedure gaat de pomphouder meer kosten dan het hem gaat opleveren.
Het verschil tussen diefstal en laakbaar gedrag is 1 cent per liter in dit geval.quote:Het gaat niet om diefstal lijkt mij, maar het is wel laakbaar gedrag.
Nee, maar je kunt het wel melden en ik hoop ook dat de mensen die daar getankt hebben dat zullen doen. Overigens zie je op de pomp voor en tijdens het tanken de literprijs en het totaalbedrag staan.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:33 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, en wat moet je dan doen als je daar met een volle tank aan de pomp staat en de prijs klopt niet, moet men er dan maar een envelopje aan hangen met 't resterende bedrag?..![]()
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Het is te vergelijken met een webwinkel die een flatscreen te koop heeft staan voor 1 euro. De consument mag er vanuit gaan dat die prijs niet klopt en mocht hij toch de TV bestellen dan hoeft de webwinkel niet te leveren of mag achteraf het volle bedrag in rekening brengen.quote:Een foutje van de zaak waar andere van kunnen profiteren dus, als ik mijn portemonnee verlies met 1000 Euro erin ben ik dat ook kwijt, krijg ik ook nooit meer terug, had ik maar goed op moeten letten, dat geldt ook voor de pomphouder/winkelier..![]()
Ja, als je geen opvoeding hebt genoten kan ik me die redenatie voorstellen. Vaak zijn het ook dezelfde mensen die vinden dat de politie harder moet optreden en dat de straffen te laag zijn. Gewoon asocialen.quote:Eigen schuld, dikke bult, vette pech, geld weg..
De belastingdienst maakt een foutje en boekt bij jou 1000 Euro teveel bij. Uiteraard komen ze daar achter en vorderen het teveel uitbetaalde terug.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:33 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, en wat moet je dan doen als je daar met een volle tank aan de pomp staat en de prijs klopt niet, moet men er dan maar een envelopje aan hangen met 't resterende bedrag?..![]()
[..]
Een foutje van de zaak waar andere van kunnen profiteren dus, als ik mijn portemonnee verlies met 1000 Euro erin ben ik dat ook kwijt, krijg ik ook nooit meer terug, had ik maar goed op moeten letten, dat geldt ook voor de pomphouder/winkelier..![]()
Eigen schuld, dikke bult, vette pech, geld weg..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |