Eens in de zoveel weken proberen we één van de Fok! Federatie teams te interviewen. In dit interview stellen we een aantal vragen die zowel over de persoon achter het team schuil en over het team zelf. Elke week mag de geïnterviewde een vraag bedenken die wordt meegenomen in het volgende interview.
Team van de week (week 42) Dapp're Strijders
Coach: Hives
Logo:[img] [url=http://www.xs4all.nl/~dalord/hives.JPG[/img]]http://www.xs4all.nl/~dalord/hives.JPG[/img][/url]
IntroDe Dapp’re Strjiders zijn op 9 april 2004 opgericht. In het nostalgische stadion De Meer II worden alle thuiswedstrijden gespeeld. Het stadion is nog niet groot genoeg voor de komende succes in de beker, maar daar zal zeker aan gewerkt worden. Bij ons geldt het motto (zolang we zwart staan

): liever 10 duizend fanatieke supporters die lid zijn van de supportersvereniging
Fortis Militia dan 20 duizend bobo’s.
In ons korte bestaan hebben we een goede jeugdopleiding neergezet. De meeste talenten zijn echter óf meteen doorverkocht óf bleken meer golftalent te hebben dan dat ze konden voetballen. Het stagnerende talent van Rafael van der Vaart is er niets bij, maar we houden hoop.
Toen Manager Hives het team in handen kreeg, was de competitie inmiddels 6 wedstrijden gevorderd waardoor de voorbereiding van de spelers niet ideaal was. Door ook nog 2 weken conditie getraind te hebben zijn we in onze eerste seizoen als vijfde geëindigd.
Het eerste volledige seizoen daarna wilde het ambitieuze team ten koste van alles promoveren. Bij blessures werden direct doktoren ingeschakeld en de psychologen liepen de deur plat. In dat seizoen zijn we ondanks dat we maar 1 wedstrijd verloren hebben met bijna 4 ton schuld als 2e geëindigd. Maar desalniettemin (Goten, weer een woord geleerd vandaag

) was de promotie een feit.
Het komende seizoen in de VII willen wij rond de 3e / 4e plek eindigen zodat een goed team gebouwd kan worden voor de hogere klasses. Het zal een spannende strijd worden, want 6 teams zijn aan elkaar gewaagd.
Vragen1.-Vertel eens wat over je irl leven...In het echt heet ik Erwin, volgende week word ik alweer een halve Abraham en woon al mijn hele leven in het mooie West-Friesland.
Ik inmiddels ruim een half jaar bezig met het schrijven van een afstudeerscriptie om mijn economische opleiding af te ronden. Je zou zeggen dat een econoom toch wat harder werkt, maar helaas, ik moet weer het tegendeel bewijzen

. Ik heb op school gezeten in Amsterdam, alwaar ik dus mijn bierbuik heb gekweekt

Ik werk in een sportcentrum

als barman / kantoorpik en mag een beetje mee-stuntelen om evenementen te organiseren. Ook help ik mijn zwager regelmatig in zijn aardbeienkwekerij

.
Verder hang ik zolang mijn scriptie nog niet af is een beetje rond op fok, irc, hattrick, of ga naar ons aller AFC Ajax toe
sorry SW, JD, moest het er toch ff ingooien
2.-Hoe ben je op hattrick terecht gekomen?Ik heb familie, vrienden, bekenden en collega’s die aan hattrick doen. Dan kom je op een punt dat je niet om het onderwerp heen kan. Na een paar verjaardagen gepushed te zijn, ben ik toch maar lid geworden met het idee dat ik het na 3 weken toch niets meer aan zou vinden. En zie hier, ik ben er niet meer van weg te slaan
misschien wordt het toch tijd voor een vriendin
3.-Hoeveel vrienden heb je al enthousiast aan het hattricken gezet?
Het is gelukt

. Ik heb er 1 zover gekregen dat hij zich ingeschreven heeft. Maar heb kennende kapt hij er wel snel mee

. Andere vrienden zijn bang dat ze er veel te lang mee bezig zijn……
4.-Hoe kom je aan je teamnaam?Dat is vrij duidelijk lijkt me

. Het supporters fanzine van Ajax heet Dapp’re Strijders. Ik = Ajacied. 1 + 1 = 2.
5.-Op welke hattrick prestatie ben je het meest trots?Trots? Ik? Neuh. Heb nog geen geweldige resultaten geboekt

. Als ik wat moet verzinnen is het de verkoop van Good Old Jaap de Groninger voor 5 ton. Maar daar heb ik weinig anders aan gedaan dan 1 stat omhoog trainen, terwijl hij vanaf het begin af aan in mijn team zat.
6.-Welke grote blunder staat daar tegenover?Echt grote blunders heb ik ook nog niet gemaakt. Toen ik voor het eerst de transfermarkt opging, bood ik iedere keer op keepers. Vaak op 6 tegelijkertijd, want er werd toch wel overheen geboden en dan kon ik ze tenminste terugvinden. Na een stuk of 6 bidwars verloren te hebben werd ik het zat, en bod ik op 2 redelijke keepers 60k per stuk. En prompt kreeg ik ze beiden. Gelukkig heb ik er weer 1 kunnen verkopen voor 63k

.
Verder is mijn verlies geleidelijk opgelopen door voornamelijk te veel assistenten ed, direct vanaf het begin 20k in je jeugopleiding en op het einde werd de rente toch ook een zware last.
7.-Als je opnieuw mocht beginnen, wat had je dan anders gedaan?Dan zou ik naar forum.fok.nl gaan, ik zou me laten registreren onder de nick The_Hives, vervolgens zou ik het hattrick-topic zoeken en vragen: Jongens hebben jullie een overzicht van de stappen die een beginnende coach het beste kan nemen?
En waarschijnlijk werd ik er daarna weer uitgekickt

.
Als ik het opnieuw mocht doen, zou ik beginnen met een redelijke coach te kopen, kritisch naar mijn team te kijken en een aantal trainees aanschaffen. Bijvoorbeeld 2 keepers om daar snel mee te cashen om vervolgens financieel gezond aan mijn team te bouwen. Nu liep ik in het begin maar wat aan te kutten en heb ik 11/2 seizoenen later pas een redelijke coach en 4 trainees.
8.-Wat voor soort manager ben jij? Bijv. gericht op trainen, snel succes, daytraden enz.Ik ben nu sinds een week eindelijk trainer geworden. Ik heb een aantal trainees die ik waarschijnlijk de komende 2 weken kan verkopen. Met dat geld koop ik weer nieuwe kortstondige trainees. Dit gaat net zolang door tot ik financieel gezond ben en een groter stadion heb. Daarna ga ik trainees aanschaffen (minimaal goed) die ik minimaal 2 stats laat stijgen.
9.-Welke Fok! Hattricker krijgt jouw respect en waarom?Allereerst om op niemand zijn tenen te trappen: iedereen in #fokhattrick, waar iedereen elkaar probeert te helpen en iedereen die op FOK! mede-hattrickers helpt.
Maar toch een speciale vermelding voor Hattrick-database Grumpey, die vooral in mijn begin periode heel vaak met de gevraagde antwoorden /oplossingen kwam. En vanwege de uitgebreide kennis die hij anderen biedt.
Daarnaast Goeroe qyn

die mij aan mijn hand meeneemt in de donkere wereld van de transfermarkt, en die verder ook nooit te beroerd is om voor iedereen die altijd bij hem komt even een spelertje te bekijken en te beoordelen.
En voor iedereen die verbaasd is dat ik hem of het niet noem sorry

toch hou ik van jullie :’)
-aanvulling-
ik zou bijna Johan-Derksen nog vergeten met zijn vele hoeden, en sir_dalord met de OP en pekel en TimmyASD voor de toto en Refused voor het all-starteam en hulp aan de site en GotenSSJ voor het zijn van de mascotte en en en…..Maarja, dan zou ik iedereen wel op kunnen noemen
10.-Hoe vaak betrap je je er zelf op dat je nu al voor de zoveelste keer allerlei schermpjes loopt door te klikken die je al duizenden keren gezien hebt?Steeds vaker nu ik eindelijk begonnen ben met trainees zoeken. En nu er steeds meer hattrickers bijkomen en ik praat met ze of lees iets van ze, ga ik steeds vaker naar hun team toe om te kijken hoe alles ook al weer in elkaar stak. Verder ben ik veel geïnteresseerder transfers aan het volgen.
11.-Welk nummer past perfect bij de ideologie van je team?Nummer 14: aanvallend voetbal
12.-In hoeverre speelt Hattrick een rol in jouw leven? nou ik besteed er redelijk wat tijd aan, zeker omdat ik alle dagen thuiszit vanwege mijn scriptie. Als ik een baan zou hebben, weet ik zeker dat ik vrijwel elke avond even zou kijken hoe alles er voor staat. Ook zorg ik er toch wel voor dat ik met een belangrijke wedstrijd thuis ben op zondag, tenzij ik al iets van te voren geplaned had. En hattrick moet ook even wachten als ik plots gebeld wordt om naar de kroeg te gaan, maar verder