abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67146455
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:25 schreef Rasher het volgende:

[..]

Volgens mij bepaalt de aangever dat. De douane doet niks, behalve mekkeren als wij een fout maken. Zijn ambtenaren hè, die gaan echt niet elke zending voor elk logistiek bedrijf nalopen. Steeksproefgewijs worden er aangiftes uitgepikt om te kijken of ze wel correct zijn aangegeven maar het meerendeel wordt door een computer behandeld.
FedEx is de aangever. Dus wij vertellen de douane welke producten er in een zendingen zitten. Aan de hand van goederencodes, die de aangever opgeeft, bepaalt een douane systeem (Sagitta) hoeveel invoerrechten er betaalt moeten worden. Dat schiet FedEx voor en betaalt de klant aan FedEx terug.
De douane doet vrij weinig dus. Alleen bij speciale inklaringen wil een ambtenaar nog wel eens kijken wat er binnenkomt.
Als een douanesysteem bepaalt hoeveel er betaald moet worden, dan ligt de verantwoordelijkheid toch bij de douane en niet bij FedEx of bij Abercrombie? Sagitta neemt namelijk niet klakkeloos de waarden van de invoice van Abercrombie over. (in ieder geval, bij mij vaak niet) Logisch natuurlijk dat het geautomatiseerd is en niet iemand van de douane ieder pakketje gaat nalopen.
pi_67155111
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:35 schreef Japin het volgende:

[..]

Als een douanesysteem bepaalt hoeveel er betaald moet worden, dan ligt de verantwoordelijkheid toch bij de douane en niet bij FedEx of bij Abercrombie? Sagitta neemt namelijk niet klakkeloos de waarden van de invoice van Abercrombie over. (in ieder geval, bij mij vaak niet) Logisch natuurlijk dat het geautomatiseerd is en niet iemand van de douane ieder pakketje gaat nalopen.
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de aangever, die maakt de aangifte. Als er een foute aangifte naar Sagitta is verstuurd kan de aangever beboet worden (laatst een mail gekregen dat er zelfs een gevangenis straf tegenover kan staan voor de werknemer, niet de werkgever ). Sagitta neemt alleen over wat er in de aangifte vermeld is. Als je een pak suiker als computer onderdelen aangeeft zal je op de Sagitta uitdraai staan dat je computer onderdelen hebt ingevoerd. De aangever heeft 4 dagen de tijd om de aangifte in te trekken en desnoods te herstellen, mits douane of de aangever erachter komen dat er een foute aangifte is gedaan natuurlijk.
De douane heeft geloof ik 7 jaar de tijd om aangiftes te herstellen en te bekeuren. De originele bescheiden moeten daarom 7 jaar worden opgeslagen.

Maar fijn, genoeg gezever over werk in een kleding topic Wil best vragen beantwoorden maar dan in een ander topic of via PM.
pi_67162212
Bedankt voor de uitleg allebei
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_67164094
Gelukkig in New York wat spul kunnen aanschaffen toen de euro op zijn hoogst was. Maar in Nederland vind ik de kleding van America Today ook wel erg prettig hoor, als vervanger van A&F.

Maar die winkel op 720 5th Avenue is echt gaaf, alleen werd ik na een uur wel gek van het gebrek aan licht en de keiharde pompende muziek. Relaxt winkelen is anders
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_67165254
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:47 schreef Lienzz het volgende:
Ik heb nog nooit kleding van A&F bij the American Today zien liggen (volgens mij mogen ze dat niet eens verkopen daar)
america today amsterdam kalvertoren had een jaartje geleden wat AF tees maar ze zijn helemaal ermee gestopt, te duur om zo in de winkel te leggen denk ik
pi_67165332
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:24 schreef _Qmars_ het volgende:
Gelukkig in New York wat spul kunnen aanschaffen toen de euro op zijn hoogst was. Maar in Nederland vind ik de kleding van America Today ook wel erg prettig hoor, als vervanger van A&F.

Maar die winkel op 720 5th Avenue is echt gaaf, alleen werd ik na een uur wel gek van het gebrek aan licht en de keiharde pompende muziek. Relaxt winkelen is anders
de 5th ave store is een flagstore, 1 vd grootste, er hangen zomers ook altijd modellen buiten, voordeel is wel dat ze bijna alles hebben, aan de westcoast bv hebben ze amper winterkleding

de winkel in london is btw ook zo donker harde muziek en 2 keer zo duur, kijk volgende keer als je in de US bent s bij Hollister veel relaxter
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:27:27 #157
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_67166462
wat is eigenlijk het verschil tussen een flagship store en een gewone A&F?
En dat kan zomaar.....?
pi_67168786
En is er al iemand uit of het goedkoper is om in Londen te gaan shoppen (dagje op en neer kost niks) dan te bestellen via de site?
Londen is duur, maar die kosten die erbij komen via de site ook..
pi_67169317
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:41 schreef booo het volgende:
En is er al iemand uit of het goedkoper is om in Londen te gaan shoppen (dagje op en neer kost niks) dan te bestellen via de site?
Londen is duur, maar die kosten die erbij komen via de site ook..
De kleding is daar sowieso duurder, in Londen.

Dus in Londen ben je retourtje boot/trein/vliegtuig kwijt + de kosten van je kleren in ponden.
En als je bestelt heb je de bestel- en invoerkosten + de kosten van je kleren in dollars.

Pas als je echt voor honderden euro's gaat bestellen (boven die grens bijvoorbeeld) is het goedkoper denk ik.
pi_67169673
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

De kleding is daar sowieso duurder, in Londen.

Dus in Londen ben je retourtje boot/trein/vliegtuig kwijt + de kosten van je kleren in ponden.
En als je bestelt heb je de bestel- en invoerkosten + de kosten van je kleren in dollars.

Pas als je echt voor honderden euro's gaat bestellen (boven die grens bijvoorbeeld) is het goedkoper denk ik.
Hmm, naja je kunt voor 10 euro op en neer vliegen. Moet je alleen nog een bus+metro naar het centrum nemen, dus dat is niet echt duur. Alleen ik vind die prijzen in de winkel inderdaad zo ongelooflijk hoog..

En dat die douanekosten (of wat waren het?) omlaag zijn gegaan als je ze bestelt merk je ook niet echt, want die grens van dat bedrag haal je eigenlijk altijd wel
pi_67170278
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef booo het volgende:

[..]

Hmm, naja je kunt voor 10 euro op en neer vliegen. Moet je alleen nog een bus+metro naar het centrum nemen, dus dat is niet echt duur. Alleen ik vind die prijzen in de winkel inderdaad zo ongelooflijk hoog..

En dat die douanekosten (of wat waren het?) omlaag zijn gegaan als je ze bestelt merk je ook niet echt, want die grens van dat bedrag haal je eigenlijk altijd wel
Als je echt hard gaat shoppen dan heb je aan handbagage niet genoeg dus dan moet je al bagage inchecken (dus bij ryanair + 30 euro) als je in 1 dag heen en weer gaat dan heb je geen overnachtingskosten, anders natuurlijk wel. En dan nog meenemen dat de prijzen in ponden zijn ipv dollars/euro's.

Op de site betaal je natuurlijk verzendkosten/invoerrechten/BTW. Het is natuurlijk logisch dat je BTW betaald, je moet gewoon in de gaten houden dat de artikelen op de website worden geprijsd zonder BTW. (daarom lijken de artikelen in Londen sowieso al duurder, omdat daar natuurlijk al wel BTW overheen is gegaan) dus het gaat eigenlijk om het verschil in invoerrechten/verzendkosten. Invoerrechten valt weg als je onder de 150 euro blijft (maar dat betekend dat je eigenlijk voor niet meer dan 100 dollar kleding moet bestellen) Je kan je bestellingen opsplitsen maar dan betaal je 2x verzendkosten. Dus dat lijkt me niet veel verschil maken.

Als kleding kopen bij A&F je enige doel is in Londen kan je het goedkoper bij de site bestellen volgens mij. (+plus het kost je een weekend om heen en weer te reizen, als je besteld wordt het thuis afgeleverd en kost het dus geen tijd ) Als je gewoon een weekendje naar Londen gaat en de reiskosten/overnachtingskosten niet meeneemt in je berekening is kleding kopen in Londen waarschijnlijk goedkoper. (helemaal met de relatief lage Pond en de relatief hoge(re) dollarkoers)

Nadeel/voordeel van Londen: hoor dat de winkel echt stervensdruk is en de rijen voor de wachtkamers ook enorm lang zijn. Kan natuurlijk leuk zijn om er een keer rond te lopen maar volgens mij kan je op de site veel relaxter kleding uitzoeken.
pi_67215087
Zou iemand op willen meten bij een A&F heren t-shirt (graag M of S) hoe lang het t-shirt is aan de achterkant van kraag tot onderkant

[ Bericht 0% gewijzigd door PetervTegen op 19-03-2009 19:31:37 ]
pi_67217733
Ik heb vandaag direct na ontvangst van de kleding een paar dingen teruggestuurd, omdat ze te klein waren en omdat ik een totaal verkeerd item kreeg.
Nu krijg ik dus binnenkort rekening voor de importbelasting, ook over de spullen die ik terug heb gestuurd. Hoe krijg ik dit terug?
pi_67219200
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef Jim-E het volgende:
Ik heb vandaag direct na ontvangst van de kleding een paar dingen teruggestuurd, omdat ze te klein waren en omdat ik een totaal verkeerd item kreeg.
Nu krijg ik dus binnenkort rekening voor de importbelasting, ook over de spullen die ik terug heb gestuurd. Hoe krijg ik dit terug?
Geen idee hoe je dit terugkrijgt, maar even een tip voor de volgende keer:
zet het gewoon hier op FOK! of desnoods Marktplaats. Er is genoeg interesse en raakt het dus vaak wel kwijt en je hoeft ook nog eens verzendkosten naar de VS te betalen (want volgens mij moet dat wel als je terugstuurt).
pi_67224338
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik bij een van mijn eerste bestellingen niet wist of ik S of M nodig had, gewoon alles in beide maten besteld. Als je retour verwerkt is door Abercrombie krijg je een Refund Acknowledgement per mail als het goed is.

Verzoek om teruggaaf kun je bij de douane indienen (Refund Acknowledgement + Sagitta uitdraai erbij doen), ik heb zo de invoerrechten+BTW over de geretourneerde artikelen teruggekregen.
pi_67259960
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:24 schreef Miffy1 het volgende:
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik bij een van mijn eerste bestellingen niet wist of ik S of M nodig had, gewoon alles in beide maten besteld. Als je retour verwerkt is door Abercrombie krijg je een Refund Acknowledgement per mail als het goed is.

Verzoek om teruggaaf kun je bij de douane indienen (Refund Acknowledgement + Sagitta uitdraai erbij doen), ik heb zo de invoerrechten+BTW over de geretourneerde artikelen teruggekregen.
Kijk, dat is nuttige informatie, bedankt!!
pi_67345442
Hoe zit het met de A&F jeans qua maten? Ikzelf vind Horton Classic Straight en Premium Kilburn erg mooi.

Ik ben 1,89 meter en weeg 82kg. Replay en Tommy Hilfiger broeken draag ik in maat 32-34. Kan ik mijn A&F jeans in de zelfde maat nemen of dien ik deze groter/kleiner te nemen? Ik heb een hekel aan 'lubberende' en te grote broeken, maar té strak is ook niet fijn .
pi_67360174
Zou iemand op willen meten bij een A&F heren t-shirt (graag M of S) hoe lang het t-shirt is aan de achterkant van kraag tot onderkant !
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:01:39 #169
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_67360691
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:47 schreef PetervTegen het volgende:
Zou iemand op willen meten bij een A&F heren t-shirt (graag M of S) hoe lang het t-shirt is aan de achterkant van kraag tot onderkant !
verschilt behoorlijk per polo/t-shirt. zelfs bij die van hetzelfde type in dezelfde maat.
The truth is relative, pick one that works!
pi_67468115
ik weet al wat voor maat ik moet

[ Bericht 66% gewijzigd door PetervTegen op 29-03-2009 13:01:31 ]
pi_67537891

Wanneer zouden deze in de uitverkoop gaan?
Toon moed!
pi_67577630
Zijn er hier gasten die Tommy Hilfiger jeans dragen? Die zitten mij namelijk als gegoten, dus ik wil even vergelijking met A&F jeans... heb namelijk van Tommy 32x34. Komen die maten van Tommy en A&F misschien overeen?

En hoe vallen die overhemden? Vroeger wel eens een maat M besteld, maar die viel als L... kan inmiddels wel veranderd zijn.
pi_67622327
Ik heb wat Abercrombie meuk besteld. Dit wordt echter niet via FedEx maar via UPS verzonden. Hoe zit het bij UPS met het betalen van de invoerrechten? Dienen deze aan de deur betaald te worden, of krijg ik hier achteraf een factuur van?
pi_67624847
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:22 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Ik heb wat Abercrombie meuk besteld. Dit wordt echter niet via FedEx maar via UPS verzonden. Hoe zit het bij UPS met het betalen van de invoerrechten? Dienen deze aan de deur betaald te worden, of krijg ik hier achteraf een factuur van?
Sinds wanneer sturen ze via UPS? Wel via www.abercrombie.com besteld?
Btw via UPS heb je net zo goed invoer rechten ik had zelfs toen ik een keer wat had besteld uit Amerika (geen A&F) had ik veel meer invoerrechten die ik moest betalen... Maar goed het zou wel het zelfde als altijd zijn
pi_67625069
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:35 schreef Arjentjuh86 het volgende:

[..]

Sinds wanneer sturen ze via UPS? Wel via www.abercrombie.com besteld?
Btw via UPS heb je net zo goed invoer rechten ik had zelfs toen ik een keer wat had besteld uit Amerika (geen A&F) had ik veel meer invoerrechten die ik moest betalen... Maar goed het zou wel het zelfde als altijd zijn
Ik heb het via iemand die ik ken vanuit de States besteld. Hij verstuurd het naar mij via UPS.

En ja, ik weet dat ik zo goed als zeker niet onder die invoerrechten uit kom. Deze invoerrechten heb ik dan ook voor mijzelf al mee berekend bij de totaalprijs. Wat mij vraag echter is/was: dienen deze heffingen direct aan de deur bij de koerier betaald te worden of krijg ik hier later een factuur van via UPS thuis gestuurd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')