heb niet zoveel met groothoek, heb dus gespeeld met 70-200 2.8 voor redelijk scherp. met 50mmlensbaby voor de fun, (zelf bepalen wat er al dan niet scherp zou moeten zijn.) 100mm portragon lensje voor wat oude sfeer.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:22 schreef kvdv het volgende:
.........
dan verder; veel tele/portret, je zegt met verschillende lenzen te hebben gespeeld maar ik zie geen enkele groothoek bijv. Dat had misschien wel wat spannendere composities opgeleverd. Nu blijft het toch telkens bij zanger/zangeres in het midden van de plaat. De hele omgeving zie ik bijv. niets van.
........
Waar zie ik die oude sfeer in terug? Een oude lens levert geen oude sfeer op...quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:26 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
100mm portragon lensje voor wat oude sfeer.
foto 13bv is portragon.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:29 schreef kvdv het volgende:
[..]
Waar zie ik die oude sfeer in terug? Een oude lens levert geen oude sfeer op...
Ben ik eerlijk gezegd niet met je eens. Als je geen goede plek hebt, dan moet je ergens anders gaan staan of je maakt geen (goede) foto's.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
Wat pieter. over de achtergrond zegt kan ik me wel in vinden, maar daar doe je helaas weinig aan.
foto's zijn vanuit 3 posities genomen. meer goede spots waren er niet, had de rij naar de wc er bij op de plaat kunnen zetten, of een mooie deur met zo'n groen bordje.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:13 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Ben ik eerlijk gezegd niet met je eens. Als je geen goede plek hebt, dan moet je ergens anders gaan staan of je maakt geen (goede) foto's.
dat is bij een optreden bijna altijd,quote:Op zondag 8 februari 2009 23:59 schreef Pieter. het volgende:
Tja, dan is het heel vervelend, maar dan was het dus niet de gelegenheid om foto's te maken. JE moet niet alleen kritisch zijn op je eigen werk, maar ook de omstandigheden waarin je fotografeert. Waarschijnlijk kun je veel beter, maar haal je er nu niet het beste uit, en dat is altijd jammer!
Onzin.....je kan overal en altijd foto's maken behalve als er (bijna) geen licht is. 't Is een kwestie van uitkaderen en zoeken naar de goede hoek om de achtergrond zoveel mogelijk uit het zicht te houden OF juist erbij te betrekken. Ik heb rommeliger plekken gezien dan dit.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:59 schreef Pieter. het volgende:
Tja, dan is het heel vervelend, maar dan was het dus niet de gelegenheid om foto's te maken. JE moet niet alleen kritisch zijn op je eigen werk, maar ook de omstandigheden waarin je fotografeert.
iso1250 F2.5 op 1/25 was er dus best donker. (is gemiddelde waarde van die avond )quote:Op maandag 9 februari 2009 06:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Onzin.....je kan overal en altijd foto's maken behalve als er (bijna) geen licht is. 't Is een kwestie van uitkaderen en zoeken naar de goede hoek om de achtergrond zoveel mogelijk uit het zicht te houden OF juist erbij te betrekken. Ik heb rommeliger plekken gezien dan dit.
Nou...begin eens met op 1600 ISO te gaan schietenquote:Op maandag 9 februari 2009 18:01 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
iso1250 F2.5 op 1/25 was er dus best donker. (is gemiddelde waarde van die avond )
had alles al minimaal een stop onderbelicht...quote:Op maandag 9 februari 2009 18:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou...begin eens met op 1600 ISO te gaan schietenOp 1.8 of 2.8 kom je dan op 1/30e-1/50e uit. Beetje onderbelichten erbij en je komt op acceptabele sluitertijden uit denk ik
Dusseh...geen man overboord
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |