quote:Tja, sorry... jij zit al in de stress-periode.. Wij hebben nog even om dingen voor ons uit te schuiven..
Op woensdag 08 mei 2002 15:13 schreef dutchie het volgende:
* dutchie blaast weer even wat leven in dit topic
Moet ik nou echt in mijn eentje gaan zitten stressen hierzo?
quote:Hetzelfde geldt voor ons (m'n vriend en ik) ook ja, we hebben nog een heel jaar! Ergens in juli hopen we in ondertrouw te gaan en daar zijn we nu voor aan het sparen. En ja, ik weet dat dat vrij vroeg is voor ondertrouw, maar we willen graag de datum vroeg vastleggen aangezien we niet op het stadhuis maar een speciale locatie willen trouwen..
Op woensdag 08 mei 2002 15:19 schreef E.T. het volgende:[..]
Tja, sorry... jij zit al in de stress-periode.. Wij hebben nog even om dingen voor ons uit te schuiven..
quote:Wij zijn ook erg vroeg in ondertrouw gegaan. Niet omdat we op een speciale locatie trouwen (alhoewel ik de Coolsingel ook speciaal vind) maar omdat ook wij wilden dat de datum vast stond!
Op woensdag 08 mei 2002 15:43 schreef TearSong het volgende:
Ergens in juli hopen we in ondertrouw te gaan en daar zijn we nu voor aan het sparen. En ja, ik weet dat dat vrij vroeg is voor ondertrouw, maar we willen graag de datum vroeg vastleggen aangezien we niet op het stadhuis maar een speciale locatie willen trouwen..
Wij hoefden niets te betalen voor het in ondertrouw gaan. We hebben een bon gehad die we dit jaar nog moeten betalen. Zo niet dan krijgen we het tarief van volgend jaar, wij trouwen ook volgend jaar, dus dan is het weer verhoogd.
We moeten hier dus zelf aan denken.
Vandaag zijn mijn lief en ik naar de locatie geweest waar ons feest en diner wordt gehouden. We waren er al geweest, maar toen hebben we een gesprek in een portakabin gehad omdat vorig jaar juni een groot gedeelte is afgefikt. Ze zouden alles restaureren.
Eerst liepen we buitenom. Het leek alsof er weinig was gebeurd. Maar met het zonnetje erbij was het daar langs de waterkant echt super.
Toen zagen we een deur openstaan. Wij zijn gewoon naar binnen gegaan.
1 gedeelte van het hotel is alweer open voor de gasten, 54 kamers. Alles is schoongemaakt en opnieuw ingericht. In augustus moet het restaurant ook weer helemaal open zijn, waarschijnlijk eerder maar ze houden een slag om de arm. De andere vleugel met kamers moet dan ook weer helemaal klaar zijn.
We hebben de sleutelkaart gekregen en mochten de bruidssuite bekijken. JEMIG... echt top.
Een mooie zithoek met rood zacht hoogpolig tapijt, een tv. Een gigantisch waterbed met een soort hemeltje erboven. Mooi uitzicht vanuit het bed over de Maas, een badkamer met een jacuzzi. Vanuit de jacuzzi kan je ook over de Maas kijken, een tweepersoonsdouche, 2 wastafels, badjassen... echt op en top!
De kriebels zitten erin... ik wil het Ja woord nu al zeggen.
Kom maar op met 21 maart 2003!
quote:grr..dat is echt veel beter! dat soort dingen moeten ze gewoon landelijk vastleggen
Op donderdag 09 mei 2002 17:44 schreef Kleintje het volgende:[..]
Wij hoefden niets te betalen voor het in ondertrouw gaan. We hebben een bon gehad die we dit jaar nog moeten betalen. Zo niet dan krijgen we het tarief van volgend jaar, wij trouwen ook volgend jaar, dus dan is het weer verhoogd.
We moeten hier dus zelf aan denken.
quote:Dat is wat ze proberen, dat probeerden ze bij ons ook.
Op donderdag 09 mei 2002 18:14 schreef TearSong het volgende:
grr..dat is echt veel beter! dat soort dingen moeten ze gewoon landelijk vastleggenHier betalen we dus alles zodra we in ondertrouw gaan, en aangezien we volgend jaar pas trouwen betalen we dus ook alvast het tarief van volgend jaar...de afzetters
Maar ja, je moet er iets voor over hebben..al vind ik jullie regeling een stuk relaxter.
quote:Ik stress vrolijk met je mee hoor. Over precies zes weken is het voor ons zover en hoewel alles nu zo goed als geregeld is (vriendlief is nu op stap om zijn pak te kopen en dan zijn we klaar) beginnen de zenuwen nu goed te komen. Ik had laatst zelfs twee nachten achter elkaar nachtmerries over wat er mis kan gaan op zo'n dag.....
Op woensdag 08 mei 2002 15:13 schreef dutchie het volgende:
* dutchie blaast weer even wat leven in dit topic
Moet ik nou echt in mijn eentje gaan zitten stressen hierzo?
Dutchie en M@x, het gaat voor jullie nu echt spannend worden....
quote:Dat meen je niet joh!
Op vrijdag 10 mei 2002 14:57 schreef m@x het volgende:[..]
Ik stress vrolijk met je mee hoor. Over precies zes weken is het voor ons zover en hoewel alles nu zo goed als geregeld is (vriendlief is nu op stap om zijn pak te kopen en dan zijn we klaar) beginnen de zenuwen nu goed te komen. Ik had laatst zelfs twee nachten achter elkaar nachtmerries over wat er mis kan gaan op zo'n dag.....
Mijn god... wat is dat prijzig.
We hadden iets in gedachte qua foto's maar... dat viel vies tegen. Vandaag waren we bij die fotograaf en het geen wat wij dachten te willen dat waren mooie foto's maar gewoon PATS BOEM in een boek geplakt. Iets wat een kind nog wel kan. En daar betaal je verdomd veel voor.
Dus... op zoek naar wat anders. Met mooie knip, plak, teken effecten en trucage foto's. En ja, daar betaal je flink voor. :cry:
En dan moet er nog veel extra bij om dus eigenaar te zijn van de negatieven. Want ja, ik vind het vrij prijzig om alle foto's daar te moeten nabestellen en er heel veel voor te moeten betalen.
Maar goed... wie weet vallen de nabestellingen wel mee.
Dan de muziek. Veel bands hebben een leuk aanbod, maar mijn god, wat een hoop valse stukjes, wat zitten ze uit het ritme en als ze dat niet doen, wat zijn ze dan verschrikkelijk duur.
Daarbij willen die mensen ook nog pauzeren en krijg je dan toch een dj.
Dus... wij gaan waarschijnlijk gewoon voor een dj. Goedkoper, kan alles draaien en kan denk ik net zo goed sfeer creeëren.
Net contact mee gehad. Ik hoor komende week wat hij wil verdienen, hij zit nog even met het vervoer (moet iets huren) dus dit komt nog wel goed. De prijs die hij nu gaf was erg goed. Fijne is dat dit onder het bedrag zit wat we ervoor hadden begroot. Dit heft dan het overschot van de foto's weer op. We hebben dan zelfs nog wat geld over! (ehm... geld overhouden... hoe ging dat ook alweer?
)
Goed.. dan de volgende vraag... een auto.
Wat vinden jullie van deze wagen???

We hebben het idee om die wagen + chauffeur te gaan huren.
Ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat met de voorbereidingen en de zenuwen!
quote:Gaaaaaaaaaaaffff!!!
Op zaterdag 11 mei 2002 21:57 schreef Kleintje het volgende:
Goed.. dan de volgende vraag... een auto.
Wat vinden jullie van deze wagen???We hebben het idee om die wagen + chauffeur te gaan huren.
Ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat met de voorbereidingen en de zenuwen!
Hmz.. moet ik ook nog maar ff aankaarten hier. Mijn lieffie ziet zulke dingen gewoon niet..
Net als toen ik laatst over een bruidsboeket begon ("moet je dat ook dan?"
) 't is dat ie verder zo lief is.. maar anders .. ![]()
Gister m'n zus als getuige gevraagd. Ze was vereerd
(niet dat ik ooit had verwacht dat ze nee zou zeggen... )
Verder ga ik eerst dinsdag examen doen en daarna ga ik weer verder in 'huwelijksland'. Aangezien ik dinsdag de auto tot mijn beschikking heb en ik 's middags vrij ben, ga ik dan even langs de drukker eens horen hoe en wat met kaarten en eigen ontwerp enzo. (en vooral prijzen.. )
En verder.. tja, .. we moeten nog heel veel
quote:Bizar he, hoeveel er geregeld moet worden.
Op zaterdag 11 mei 2002 22:19 schreef E.T. het volgende:
En verder.. tja, .. we moeten nog heel veel
Nog wel een vraag... een hele maffe misschien, maar het antwoord kan ik nergens vinden..
Als ik nou straks een andere achternaam heb... moet ik dan ook een andere handtekening? Andere bankpasjes? Alle instanties informeren? Ehm... een ander paspoort??
quote:met een nieuwe naam is 't niet per se nodig om een nieuwe handtekening aan te meten. Maar net wat je zelf prettig vindt. (ik hou gewoon degene die ik nu ook heb, is toch onleesbaar
Op zaterdag 11 mei 2002 22:24 schreef Kleintje het volgende:[..]
Bizar he, hoeveel er geregeld moet worden.
En hoe erg de tijd vliegt.
Ik weet nog dat mijn lief me op zijn knieën ten huwelijk vroeg. Dat is al ruim een half jaar geleden. Toen de datum bepalen en aan de ouders vertellen... wat... over 1,5 jaar pas. JEMIG... dat duurt lang.
Ondertussen is het nog maar 10 maanden en moeten we echt dingen gaan regelen.
Wel fijn dat we zo'n tijd hadden om eerst dingen op te zoeken en uit te zoeken.Nog wel een vraag... een hele maffe misschien, maar het antwoord kan ik nergens vinden..
Als ik nou straks een andere achternaam heb... moet ik dan ook een andere handtekening? Andere bankpasjes? Alle instanties informeren? Ehm... een ander paspoort??
paspoort enzo komt wel bij de eerstvolgende verlenging.
Volgens mij blijft je meisjesnaam ten alle tijde gewoon rechtsgeldig als zijnde jouw naam.. dus een instantie kan nooit moeilijk doen als je gehuwde naam niet bij hun bekend is. (zelfs op uittreksels burgerlijke stand staat je meisjesnaam nog vermeld, 3 regels eronder pas: e.v. (echtgenote van) ... )
Dus dat is zo'n beetje 't laatste waar je je zorgen om hoeft te maken..
E.T., mannen snappen sowieso niet waarom dat allemaal nodig is.
quote:
van het vriendje
Waarom moet ik een nieuw pak? Ik heb er toch zat?
quote:oww wat een typische mannen opmerking
Op maandag 13 mei 2002 09:47 schreef dutchie het volgende:
quote van t vriendje..
quote:De auto gaat misschien een andere wagen worden. Dit was een combinatie met een fotograaf maar we hebben waarschijnlijk toch een betere optie gevonden. Een fotograaf die het boek mooier en specialer maakt. Mijn zwager kwam al met de optie om een hele mooie witte lexus van zijn baas voor ons te regelen. Dus... dat is ook wel supermooi!
Op maandag 13 mei 2002 09:47 schreef dutchie het volgende:
Kleintje, mooie auto!
Heb je nou trouwens al eens bij Swinging op de pagina gekeken? Wat vind je eik te duur bij een band?
Onze band neemt gewoon cd's mee en draait die tussentijds, komt geen dj aan te pas.
Wat is te duur voor een band. Dat is zo'n moeilijke vraag. We hadden 1500 begroot. Nu zitten we met veel dingen er al boven en met andere eronder, dus we houden ons er niet aan vast. Maar wat we vinden klinkt of niet lekker, hebben een klein repetoire, zingt vals of is erg duur. Zo vond ik dat ook bij Swinging.
Hoe is het met de rest?
Toch al erg lang niets van Digger gehoord.
Dus.... doe eens melden hier Digger!
Goed... we zijn gisteren weer bij een fotograaf geweest en zijn weg van zijn techniek om alles in te plakken, niet zo saai als bij die ander. Foto's van goede kwaliteit en de prijs was ook nog goed te behappen. De nabestellingen zijn bij hun wel duurder en de negatieven kunnen we pas na 4 jaar erbij kopen, maar de foto's zijn echt van mooi en erg leuk en speels ingeplakt.
Thuis gekomen wat berekeningen gemaakt omdat het toch boven de prijs was die we eigenlijk in gedachten hadden, maar met onze waardebon van ¤ 50 van www.trouwshop.com en wat andere verschuivingen zitten we op bijna dezelfde prijs als dat we bij die ander zaten. Alleen zat daar die mooie auto bij in en een waardebon voor bloemen.
De auto regelen we nu via mijn zwager. Dat wordt een supernieuwe en luxe Lexus GS300. Is toch ook geen onaardige wagen. Over de kleur moet nog gebabbeld worden. Kijken wat hij kan regelen. Wagentje is ongeveer ¤ 65.000, dus geen onaardig wagentje om in te trouwen lijkt mij!

quote:
Op maandag 20 mei 2002 12:17 schreef DarkElf het volgende:
Aanstaande donderdag gaan we in ondertrouw, en alhoewel ik weet dat het niet echt veel voorsteld gaan we 's avonds toch lekker samen uit eten. Lekker samen de dag doorbrengen, en uitkijken naar augustus!
Geniet daar maar lekker van vrouwke ![]()
* nu ook in het huwelijkstopique rond kijkt en meeleest
quote:Zolang het voor jullie maar iets voorstelt.
Op maandag 20 mei 2002 12:17 schreef DarkElf het volgende:
Aanstaande donderdag gaan we in ondertrouw, en alhoewel ik weet dat het niet echt veel voorsteld gaan we 's avonds toch lekker samen uit eten. Lekker samen de dag doorbrengen, en uitkijken naar augustus!
Geniet lekker samen van de dag!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |