Ik mag binnenkort met mijn vriendinnetje op stap om een trouwcreatie te kopen. Als goede getuige moet ik dat natuurlijk allemaal in de gaten houden. ![]()
Jaren geleden zijn we voor mijn jurk wezen shoppen en nu gaan we haar eens even in wat japonnetjes hijsen.
Mary Borsato here we come!! *zwoei*
quote:Hoeveel heb je er dan in godsnaam?
Op woensdag 17 april 2002 12:50 schreef DIGGER het volgende:
EW is zaterdag jarig en dan hebben we alle getuigen langs (voor het eerst), ben wel benieuwd.
Kan volg. week eindelijk mijn jurk gaan passen, jee wat heeft dat lang geduurd zeg! Ik ben alweer bijna vergeten hoe die eruit zag. (NOT!) ![]()
Wat ik nog wel eens wil weten; hebben jullie ook van die moeders die natuurlijk iets speciaals willen voor de bruiloft, maar daar zulke hoge eisen aan stellen dat ze vervolgens niets kunnen vinden?
Beide moeders zijn samen op stap geweest in Arnhem, Zutphen en Apeldoorn (in 1 dag!!) en zijn met lege handen thuis gekomen. Schoonmoeder toch maar weer naar Zwolle en weer niets. Vanmiddag neem ik haar hier mee het centrum in (HET metropool van het Oosten) en ik ga net zo lang zeuren tot ze iets neemt. Hetzelfde doe ik morgen met mijn eigen moeder.
Zegt mijn schoonmoeder gister aan de telefoon: Kan ook niet iets met alleen maar korte mouwen nemen, want je weet nooit wat het weer doet. Toen riep verontwaardigd: Mens, ik loop er die dag halfnaakt bij, je hoort mij toch ook niet klagen?
Wat een teuten zeg! ![]()
Iemand dezelfde ervaring?
[Dit bericht is gewijzigd door dutchie op 19-04-2002 12:20]
quote:4. Ik 2 en EW 2.
Op vrijdag 19 april 2002 12:11 schreef dutchie het volgende:Hoeveel heb je er dan in godsnaam?
EW d'r beste vriendin en zus, ik m'n beste vriend en een hele speciale vriendin die e.e.a. met onze relatie te maken heeft.
quote:Ehhhhhhhhhh nog niet.
Kan volg. week eindelijk mijn jurk gaan passen, jee wat heeft dat lang geduurd zeg! Ik ben alweer bijna vergeten hoe die eruit zag. (NOT!)Wat ik nog wel eens wil weten; hebben jullie ook van die moeders die natuurlijk iets speciaals willen voor de bruiloft, maar daar zulke hoge eisen aan stellen dat ze vervolgens niets kunnen vinden?
Iemand dezelfde ervaring?
Maar er komt wel e.e.a. aan Italiaanse tradities bij ons huwelijk en de boel eromheen kijken, dus de genodigden zullen ongetwijfeld vele uren, dagen ms wel meer besteden aan het bijmekaar shoppen van alles wat ze die dag nodig menen te hebben...
Hoe gaat het bij de rest???
Zeg Digger en Kleintje, zijn wij de enigen nog die dit topic nog checken? Lijkt wel dood te vallen hier. Vind ik jammer.
quote:Nee hoor
Op zaterdag 20 april 2002 12:58 schreef dutchie het volgende:Zeg Digger en Kleintje, zijn wij de enigen nog die dit topic nog checken? Lijkt wel dood te vallen hier. Vind ik jammer.
De trouwlocatie zelf was al geregeld. Het restaurant was ook vrij snel geregeld. We moeten nog over het 'diner' nadenken. (het voorstel dat nu op papier staat vind ik iets te 'sjiek' voor ons.. )Wel grappig om door een restaurant te lopen wat nu nog een grote bouwput is. (het is nog niet af en wordt 1 mei geopend). De menukaart was dus ook nog niet af. Maar de grote lijnen (de belangrijkste) staan vast.
De fotograaf is geregeld. Foto's tijdens plechtigheid en bruidstaart en een paar eromheen. We zijn allebei niet van die 'reportage-mensen' En dan al helemaal niet dat je een boek hebt met foto's van 'bruidspaar-bij-het-bruggetje, bruidspaar-bij-de-boom, bruidspaar-bij-een-hekje'.
KAARTEN! Daar zijn we dus hard over aan 't nadenken. Waarom zijn die drukkerijen alleen maar tijdens kantoortijden geopend
Binnenkort maar 'n keertje een half uurtje eerder van 't werk ofzo om langs te gaan.
We hebben wel vaag een idee, maar weten nog niet of dit ook uitvoerbaar is.
Teksten heb ik wel al m'n gedachten over laten gaan.. Ik kom op drie verschillende teksten!
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wij willen dus kaarten voor mensen die plechtigheid en eten e.d. (oftewel de hele dag), kaarten met "wij zijn getrouwd" voor de meesten en kaarten voor mensen die uitgenodigd worden voor plechtigheid en de koffie met bruidstaart erna (directie van 't werk, paar goede vrienden die we niet de hele dag erbij willen hebben en nog wat mensen die 'tussen wal en schip vallen'.
Moeilijk, moeilijk, dilemma, dilemma...
(wie wanneer en welke kaart...)
Verder was ik afgelopen woensdag in Parijs (lekker zo'n dagje tussendoor
) en ben ik in de grote warenhuizen wezen shoppen. Daar ook gekeken naar mogelijk trouwjurk-materiaal...
Wel een paar leuke dingen gezien (vooral een jurk van John Gailliano... ben maar snel doorgelopen..
)
Maar daar moet ik toch nog wel een keer uitgebreid voor shoppen.
Nog genoeg te regelen dus
(bruidstaart niet vergeten!!)
Maar gelukkig zijn de belangrijkste dingen geregeld. (in elk geval staan ze vast voor de datum en moeten bij sommige dingen nog de details ingevuld worden)
Nieuwe updates volgen geheid.
O ja, kleding van moeders, schoonmoeders etc. Daar ga ik me niet mee bemoeien. Ze mogen lekker zelf gaan winkelen daarvoor. Ze hebben daar zelf veel meer tijd voor dan ik, ze hebben een heel andere smaak dan ik..
En dan duik ik nu weer even in de reisgids over IJsland. Want daar gaat onze vervroegde huwelijksreis heen. (in juli al) Als we daarvan terugkomen zullen we 'ns na gaan denken waarheen en of we op huwelijksreis gaan.
quote:*bloos*
Op zaterdag 20 april 2002 19:17 schreef Bolletje... het volgende:
Vandaag viel de trouwkaart van Dutchie in de bus...
Hij is prachtig meis
quote:Ik kijk wel, maar heb niets te vertellen. Wij doen er namelijk nog helegaar niks aan
Op zaterdag 20 april 2002 12:58 schreef dutchie het volgende:Zeg Digger en Kleintje, zijn wij de enigen nog die dit topic nog checken? Lijkt wel dood te vallen hier. Vind ik jammer.
De getuigen zijn gevraagd, maar dat is zo'n beetje alles. Ik ben me aan het orienteren op trouwjurken (niks voor mij) en de trouwplanner ligt gereed. We weten nog niet zo wat we willen.
quote:T is teminste es niet zo'n tut kaart met gouden lintjes en glittertjes enzo ,
Op maandag 22 april 2002 13:03 schreef dutchie het volgende:[..]
*bloos*
Vind je? Heb het helemaal zelf in elkaar geflanst. Die tekening van die 2 figuurtjes achter onze namen is gemaakt door een vriendin.
Watvoor kaarten ik nu neem heb ik nog geen idee over. Ik ben me nog steeds aan t orienteren, heb nog niks vastgezet behalve de trouwdatum.
In Juni ondertrouwen en dan gelijk een nachtje naar het Efteling hotel in de Fifties room. Hier zijn we al eerder een nacht geweest en vonden we top.
Mijn oude trouwjurk heb ik helaas nog niet verkocht. Tot die tijd koop ik nog geen trouwjurk, vind het gewoon een bizar idee om 2 trouwjurken in huis te hebben.
Overigens zal het wel een tweedehands jurk worden, ik hou niet echt van de standaard jurken en denk dat het nog een hele opgave wordt om een mooie jurk te vinden.
Iemand nog een mooie zwarte jurk kopen ?
quote:Heb ik ook gezien! Vond ik ook erg origineel. Maar we hebben er toch voor gekozen om ze zelf te maken. En volgens Bol is ie dus aardig gelukt.
Op dinsdag 23 april 2002 08:41 schreef defender het volgende:
Ik heb toendertijd zakdoeken met een knoop erin verstuurd die bedrukt waren met de trouwtekst. Voor de mensen die heel de dag mee mochten had ik er een extra stukkie tekst op laten zetten.
quote:Oke!
Op maandag 22 april 2002 14:16 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Ik kijk wel, maar heb niets te vertellen. Wij doen er namelijk nog helegaar niks aan
Afgelopen woensdag naar de trouwlocatie geweest om de hele dag door te spreken. Ziet er veelbelovend uit.
Donderdag gaan we kaarten uitzoeken.
Daarna alleen de ringen nog en dan hebben we alles wel zo'n beetje geregeld, denk ik.
Ik heb dus nog nooit een chinese bruiloft meegemaakt en nu zit ik toch wel met een paar dingetjes, wat trek ik aan (natuurlijk, maar dat heb ik met elke bruiloft), wat zijn de gewoontes op een chinese bruiloft en wat voor kado zal ik meenemen.
Iemand ervaring?
Vraag gewoon aan degenen die je uitgenodigd hebben hoe alles in zijn werk gaat. Wat je wel en niet moet doen.
Maar bereid je in ieder geval maar voor op een soort cultuurshock. Was in ons geval in ieder geval wel zo (alhoewel dat overigens een positieve ervaring was)
quote:Dat wordt dus in het Zalmhuis? Ik ben benieuwd hoe dat wordt
Op zaterdag 20 april 2002 19:35 schreef E.T. het volgende:[..]
De trouwlocatie zelf was al geregeld. Het restaurant was ook vrij snel geregeld. We moeten nog over het 'diner' nadenken. (het voorstel dat nu op papier staat vind ik iets te 'sjiek' voor ons.. )Wel grappig om door een restaurant te lopen wat nu nog een grote bouwput is. (het is nog niet af en wordt 1 mei geopend). De menukaart was dus ook nog niet af. Maar de grote lijnen (de belangrijkste) staan vast.
Veel plezier!
quote:Jij mag nooit meer raden
Op donderdag 25 april 2002 15:39 schreef Rtificial het volgende:[..]
Dat wordt dus in het Zalmhuis? Ik ben benieuwd hoe dat wordt
Het ziet er leuk uit in ieder geval...
Veel plezier!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |