Oké bedankt,quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:05 schreef erikkll het volgende:
[..]
je kunt ubuntu gewoon gratis downloaden van ubuntu.comonder download. Torrents zijn helemaal niet nodig!
thanks manquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:26 schreef Farenji het volgende:
Een directe link naar de laatste versie van ubuntu: http://nl.releases.ubuntu(...).10-desktop-i386.iso
Dit bestand is dus een cd-image. Dat betekent dus dat je het als cd image op een cd moet branden. Elk brandprogramma (zoals bijv Nero) heeft wel een optie "burn image" oid. Daarmee kun je de cd branden. Gebruik daarvoor gewoon een standaard leeg CD-R schijfje. En dan moet je gewoon van die cd opstarten, en dan kom je in de live-omgeving. De rest wijst zich vanzelf.
Er zijn ook officiele torrents van hoor, en die worden zelfs aanbevolen, vooral rond release dagen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:05 schreef erikkll het volgende:
[..]
je kunt ubuntu gewoon gratis downloaden van ubuntu.comonder download. Torrents zijn helemaal niet nodig!
Wat nu?quote:martijn@server:~$ sudo apt-get -f install
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Correcting dependencies... Done
The following extra packages will be installed:
perl
Suggested packages:
libterm-readline-gnu-perl libterm-readline-perl-perl
Recommended packages:
perl-doc
The following packages will be upgraded:
perl
1 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 40 not upgraded.
2 not fully installed or removed.
Need to get 0B/3379kB of archives.
After this operation, 49.2kB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? y
(Reading database ... 25976 files and directories currently installed.)
Preparing to replace perl 5.8.8-12ubuntu0.3 (using .../perl_5.8.8-12ubuntu0.4_i386.deb) ...
Unpacking replacement perl ...
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/perl_5.8.8-12ubuntu0.4_i386.deb (--unpack):
unable to install new version of `./usr/lib/perl/5.8.8/auto/Storable/read_magic.al': No such file or directory
dpkg-deb: subprocess paste killed by signal (Broken pipe)
Errors were encountered while processing:
/var/cache/apt/archives/perl_5.8.8-12ubuntu0.4_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Apt's cache clearen en nog een keer proberen? Als het dan weer fout gaat hetzelfde doen maar dan morgen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:37 schreef Tijn het volgende:
Hmm... m'n Ubuntu box doet raarHij wil Perl niet updaten. Dit zegt apt:
[..]
Wat nu?
Waarschijnlijk heb je root rechten nodig. Met welke distro werk je?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 02:08 schreef jogy het volgende:
Hoe kan ik rechten van een toekennen aan mijzelf? Ik heb nu een applicatie (vuze) die geen update kan uitvoeren omdat ik niet de rechten heb en omdat ik niet de owner ben mag ik die niet aanpassen. Verwarrend
ubuntu 8.10quote:Op vrijdag 20 februari 2009 02:12 schreef Cid het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je root rechten nodig. Met welke distro werk je?
Wat heb je gedaan voordat het "spontaan" kapot ging? Waarom wilde je perl upgraden? Naar welke versie?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:53 schreef Tijn het volgende:
Nou, na het cleanen van de cache blijft de fout. Ik probeer het idd dan morgen nog maar een keer
Omdat er dan dit gebeurt:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:57 schreef Cid het volgende:
Wat wil je eigenlijk doen met "apt-get -f install"? Moet je niet de "update" optie gebruiken om je systeem te updaten?
quote:martijn@server:~$ sudo apt-get upgrade
Building dependency tree
You might want to run `apt-get -f install' to correct these.
The following packages have unmet dependencies:
perl: Depends: perl-base (= 5.8.8-12ubuntu0.3) but 5.8.8-12ubuntu0.4 is installed
E: Unmet dependencies. Try using -f.
Ik wil Perl niet per se updaten, maar apt zeurt dat er unmet dependencies zijn die met Perl te maken hebben met zowat alles wat ik wil installeren. Ik kan bijvoorbeeld GD niet installeren:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan voordat het "spontaan" kapot ging? Waarom wilde je perl upgraden? Naar welke versie?
Ik heb geen idee hoe dit opeens is gekomen. Ik doe om de paar dagen "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade". Dat ging altijd prima, tot gisteren, toen ik opeens dit soort fouten kreeg.quote:martijn@server:~$ sudo apt-get install php5-gd
Building dependency tree
You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
The following packages have unmet dependencies:
perl: Depends: perl-base (= 5.8.8-12ubuntu0.3) but 5.8.8-12ubuntu0.4 is to be installed
php5-gd: Depends: libgd2-xpm (>= 2.0.35.dfsg) but it is not going to be installed
Depends: libt1-5 but it is not going to be installed
Depends: libxpm4 but it is not going to be installed
Depends: php5-common (= 5.2.4-2ubuntu5.5) but 5.2.4-2ubuntu5.4 is to be installed
E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify a solution).
Ik denk 8.04 als ik dit zie:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:11 schreef slacker_nl het volgende:
welke ubuntu versie gebruik je?
Maar als ik wil upgraden naar een volgende, zegt 'ie dit:quote:martijn@server:~$ cat /etc/lsb-release
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=8.04
DISTRIB_CODENAME=hardy
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 8.04.1"
quote:martijn@server:~$ sudo do-release-upgrade
Checking for a new ubuntu release
No new release found
oke maar ik krijg nu ook de optie openen of opslaan welke moet ik kiezen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef Visitor.Q het volgende:
Nog eens downloaden. Probeer eens de mirror in delft.
Opslaan, en dan branden met bijvoorbeeld nero (of een ander programma dat iso bestanden kan branden)quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:52 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
oke maar ik krijg nu ook de optie openen of opslaan welke moet ik kiezen?
en als ik het moet openen met welk programma dan?
de eerste keer koos ik btw voor opslaan.
B.V.D.
Okee ik gok erop dat ie perl 5.10 wil installeren en dan zet ie dus ook de modules in /usr/lib/perl/5.10.0 maar vervolgens gaat ie wel weer zoeken in de oude /usr/lib/perl/5.8.8 map en kan ie dus eea niet vinden. Vage bug, heb ik zelf nog niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil Perl niet per se updaten, maar apt zeurt dat er unmet dependencies zijn die met Perl te maken hebben met zowat alles wat ik wil installeren. Ik kan bijvoorbeeld GD niet installeren:
[..]
Ik heb geen idee hoe dit opeens is gekomen. Ik doe om de paar dagen "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade". Dat ging altijd prima, tot gisteren, toen ik opeens dit soort fouten kreeg.
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |