abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:43:52 #201
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_73642304
Treurig.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_73642326
Het leek inderdaad met VDB weer beter te gaan. Zag hem nog in pak op het WK in Mendrisio en hij leek als fietsende columnist zijn roeping gevonden te hebben. Jammer dat een groot renner zo aan zijn einde komt
pi_73642459
Blijft een zeer naar bericht zo
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:07:55 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73643097
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:44 schreef Bartoli het volgende:
Het leek inderdaad met VDB weer beter te gaan. Zag hem nog in pak op het WK in Mendrisio en hij leek als fietsende columnist zijn roeping gevonden te hebben. Jammer dat een groot renner zo aan zijn einde komt
Ja, hij heeft daar nog getraind met de Belgische ploeg en tips gegeven aan Gilbert.

Ik stond in '99 nog op La Redoute, altijd wel tof om te kunnen zeggen dat je daar bij was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73643243
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, hij heeft daar nog getraind met de Belgische ploeg en tips gegeven aan Gilbert.

Ik stond in '99 nog op La Redoute, altijd wel tof om te kunnen zeggen dat je daar bij was.
Dat is echt een stukje wielerhistorie, een legendarisch moment.
VDB was echt iemand van wie je z'n grote bek en zonden altijd kon hebben omdat 't zo'n mooie kerel was.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:57:32 #206
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73644663
En toch, gisteren moet hij ook vernomen hebben van Gerard Bulens dat hij ook bij Landbouwkrediet géén contract zou krijgen voor komend seizoen. (die was daar gisteren formeel over , de sponsor vond zijn belangen niet aansluiten met het imago van VDB)

Je vraagt je af of het een wat met het ander te maken heeft ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73645922
TT change?
That's all folks!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:15:29 #209
pi_73647121
Als je de reactie van Mattan leest , dan denk je zelfs veeleer aan zelfmoord eigenlijk ...
quote:
Mattan: "Ik denk dat hij geen uitweg meer zag"

Nico Mattan, jarenlang de trouwe helper en boezemvriend van Vandenbroucke, reageert aangeslagen op de dood van Vandenbroucke. "Er waren signalen dat het plaatje niet helemaal meer klopte. Dat wist ik", vertelt Mattan. "Ik had toch een voorgevoel", zegt hij aan Sporza.

"Frank was een gevangene van zijn eigen imago", weet Mattan. "Hij bleef de ster maar had toch bijna geen vrienden. Ik denk dat hij niet echt meer een uitweg zag. Hij deed er alles aan om toch een ploeg te vinden, maar het was lastig."

Mattan was ook ploegleider bij Cinelli, waar Vdb dit jaar opstapte. "Hij werd op den duur een clown in dit verhaal. Hij voelde zich daar ook niet goed bij."

Nico Mattan heeft met Vandenbroucke een goeie vriend verloren. "Ik heb hem altijd gesteund maar ik kon hem niet tegenhouden om naar Senegal te gaan. Ik had toch een voorgevoel, Senegal is ver weg. Ik heb hem dan niet meer gehoord."
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:34:20 #210
pi_73647643
http://www.canvas.be/canv(...)gevallen-voor-sarah/

Belga sport - Frank Vandenbroucke

Dinsdag 13 oktober 2009. CANVAS 21h10
Herhaling naar aanleiding van het onverwachte overlijden van Frank Vandenbroucke.
quote:
Gevallen voor Sarah
In 1999 pakt Frank Vandenbroucke voor het eerst zélf zijn koffers als hij naar de Ronde van Spanje vertrekt. Daar is een reden voor: Vandenbroucke heeft even daarvoor zijn verloofde Clothilde Menu op de hoogte gebracht dat hun trouwfeest niet doorgaat. In Spanje komt Vandenbroucke aan met een handvol shirts en koersbroeken, zo goed is hij gewend voor zichzelf te zorgen.

Maar de ontredderde en onbeholpen renner verdwijnt op slag als hij voorbij de eindstreep van de vijfde rit het Italiaanse koffiemeisje Sarah Pinacci ontwaart. In zijn woorden: ‘Un ange au bord de la route.’ Het is liefde op het eerste gezicht, tenminste: wat VDB betreft. Twee weken lang zal hij zich uitsloven om zijn prachtig nieuw lief te veroveren, wat hem uiteindelijk ook lukt.

Aan het eind van de Ronde van Spanje is Vandenbroucke misschien wel de gelukkigste mens ter wereld, en zeker de beste renner. Liefde is de beste doping - maar blijft zelden duren.

‘Belga Sport’ keert met Frank Vandenbroucke terug naar Avila. In de scherpe klim over bultige kasseien naar de middeleeuwse stad plaatste hij zijn laatste splijtende demarrage. Daarna won hij niks meer, integendeel, het ging van kwaad naar erger. Hoe is het zo ver gekomen met het wonderkind van het internationale peloton? Vandenbroucke geeft vanuit Spanje een begin van een antwoord.

Behalve Vandenbroucke spreken ook Michele Bartoli, Massimiliano Lelli, Nico Mattan, Alain Deloeil, José De Cauwer, Bernard Sainz, Lieven Maesschalck, Freddy Viaene en Françoise Deneckere. Een liefdesverhaal vanuit de buik van het peloton.

‘Gevallen voor Sarah’ is een documentaire van Guillaume Graux, Steven Van de Perre en Jan Antonissen.
pi_73648043
quote:
VDB kwam dronken hotel binnen met Senegalese vrouw

Wielrenner Frank Vandenbroucke, die gisteravond in mysterieuze omstandigheden overleed aan een longembolie in een hotel in een luxebadplaats in Senegal, kwam het hotel dronken en in het gezelschap van een Senegalese vrouw binnen. Naast zijn bed werden, volgens het gezaghebbende L'Equipe, insuline, het slaapmiddel Stilnoct en het kalmeermiddel Xanax gevonden. Een cocktail daarvan in overdosis kan tot de dood leiden, zeker in combinatie met alcohol. De familie van VDB heeft een autopsie aangevraagd.

Lokaal biertje
"Hij arriveerde in 'La maison bleue' om 2 uur tijdens de nacht van zon- op maandag. Hij was dronken en vergezeld van een vrouw. Hij zou één nacht blijven en we schonken hem een lokaal biertje in." Dat zegt een anonieme werknemer van het etablissement aan persagentschap AFP.

Braken
"Tegen vier uur 's ochtends kwam de dame ons een dweil vragen omdat Vandenbroucke had overgegeven", zei de getuige nog aan de politie. "Hij weigerde ook zijn naam en papieren te geven, het was de vrouw die hen incheckte in zijn plaats. Voor 13 uur kwam de man de kamer niet uit. Tegen 20 uur vernam ik dan van mijn baas dat de hotelgast overleden was." De hulpdiensten kwamen het lichaam ophalen."

Kamer niet verzegeld
Een journaliste en een fotograaf van persagentschap AFP konden blijkbaar zonder problemen de niet eens verzegelde kamer waarin VDB stierf, betreden. In het midden van de kamer stond een bed met een muskietennet. Een badhanddoek lag op de grond, een aansteker op het bed.

Dodelijke cocktail?
De doodsoorzaak van Frank Vandenbroucke is niet heel duidelijk. Men houdt het op een overlijden aan de gevolgen van een longembolie, een bloedklonter in de longen. Maar naast zijn bed werden dus ook insuline en slaap- en kalmeerpillen gevonden. Al dan niet in combinatie met alcohol zou een overdosis daarvan een dodelijke cocktail kunnen zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:51:13 #212
pi_73648099
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:48 schreef marcodej het volgende:

[..]

Frank toch ...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:56:59 #213
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73648278
mattan insinueert toch ook dat er meer aan de hand is. En dat is toch iemand die VDB echt kent.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:59:40 #214
pi_73648360
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:56 schreef Beregd het volgende:
mattan insinueert toch ook dat er meer aan de hand is. En dat is toch iemand die VDB echt kent.
Net als zijn nonkel Jean-Luc en zijn vader , uit hun reacties kun je afleiden dat ze het ergens verwacht hadden ... Allicht was hij weer aan het ontsporen ...
pi_73649128
quote:
De RTBF heeft deze middag de jonge reisgezel van Frank Vandenbroucke te pakken gekregen voor een reactie. Fabio Polazzi, een 24-jarige renner, was samen met VDB op reis in Senegal toen het noodlot bij de gewezen winnaar van Luik-Bastenaken-Luik toesloeg. De twee renners waren zondagnamiddag om 17uur aangekomen in Saly, een populaire badplaats nabij Dakar.

Afspraakje
"We zijn daarna onmiddellijk iets buiten ons hotel, Royam, gaan eten en hebben daarbij enkele glazen gedronken. Bij ons restaurantbezoek leerden we een meisje kennen. Frank zei me wat later op de avond dat hij een afspraakje had versierd met die vrouw. Hij ging er de nacht mee doorbrengen, maar zou de volgende ochtend terugkeren", reageert een aangeslagen Polazzi. "Maar hij kwam niet. Ik probeerde hem talloze keren te bellen op zijn twee gsm's. Tevergeefs."

"Kreeg zijn lichaam niet te zien"
Vandenbrouckes levenloze lichaam werd teruggevonden in het 'la maison bleue', op zo'n drie kilometer van het luxueuze hotel waar beide renners resideerden. "De politie heeft zijn overlijden in de namiddag bekendgemaakt. Ik moest zijn kleren identificeren, zijn lichaam heb ik niet te zien gekregen. De vrouw waarmee hij de nacht heeft doorgebracht, werd meegenomen voor verhoor. Zij verklaarde dat hij zich slecht voelde en daarop het bewustzijn verloor. Er werd een onderzoek ingesteld. En er zal ook een autopsie om de precieze doodsoorzaak te vinden, worden uitgevoerd. Wanneer weet ik niet", reageerde Polazzi, die zo snel mogelijk gerepatrieerd wordt naar België.

Gsm's verdwenen
Toch duiken er steeds meer vraagtekens op over wat er zich heeft afgespeeld die nacht. Volgens Polazzi verliet de Senegalese vrouw al om 6uur 's ochtends 'la maison bleue' om er rond 15 uur in de namiddag terug te keren. "Na twee minuutjes was ze dan alweer weg. De mensen van het huis maakten zich grote zorgen en gingen een kijkje nemen. Toen troffen ze het lijk van Frank aan. Volgens de politie was hij al uren dood. Het is nu afwachten wat de autopsie uitwijst. Ik weet niet of de vrouw een rol heeft gespeeld in Franks overlijden, echt niet. Maar bij het feit dat zijn gsm's spoorloos verdwenen zijn, stel ik me vragen."

Insuline
Vandenbroucke overleed gisteravond in mysterieuze omstandigheden. Naast zijn bed werden, volgens L'Equipe, insuline en het slaapmiddel Stilnoct gevonden. Daartussen werden ook kalmeerpillen aangetroffen. Een cocktail daarvan in overdosis kan tot de dood leiden, zeker in combinatie met alcohol. De familie van VDB heeft een autopsie aangevraagd.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:33:05 #216
pi_73649470
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:22 schreef Berto het volgende:

[..]

Zou hij het slachtoffer geworden zijn van een ordinaire roofmoord ??? (Gebeurt wel meer op toeristen in dat soort landen)
pi_73650126
Kolere.....

Overigens een hele mooie site wat Sporza heeft gemaakt voor VDB.
Respect.
U MAD?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:56:55 #218
pi_73650232
Michel Wuyts zei nog wat moois in het middagjournaal :

Ergens begin dit jaar deed hij (Wuyts) de rennersvoorstelling van Dwars door Vlaanderen , voor een nokvolle Grote Markt in Roeselare. Hij was net Tom Boonen aan het interviewen toen er vanuit het publiek een gigantisch gejuich en applaus opstak , vele keren groter dan wat Tom had gekregen ...

Frank VDB was immers op weg naar het podium ...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:58:28 #219
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73650300
ah, de laatste jaren was dat gejuig meer voor de klucht dan dat het serieus was. Net zoals Eddy Wally ook nog goed scoort bij een jong publiek.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:08:19 #220
pi_73650694
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:58 schreef Beregd het volgende:
ah, de laatste jaren was dat gejuig meer voor de klucht dan dat het serieus was. Net zoals Eddy Wally ook nog goed scoort bij een jong publiek.
Goh, ergens is dat zo natuurlijk , maar het is meer uit "compassie" ook natuurlijk. Desondanks, het publiek heeft hem wél al z'n "zonden" blijven vergeven. Iets wat ze bij Tom Boonen bv toch véél minder doen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:58:53 #221
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73652328
De enige die de laatste 15 jaar voor nog meer lawaai zorgde was Ludo Dierckxsens.

Al denk ik dat Boonen ook nog steeds erg populair is, het was vooral Museeuw die last had van VDB en Ludo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:02:43 #222
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73652457
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:58 schreef Beregd het volgende:
Dat is ook zo triest; hij was immens populair bij het publiek, maar voor hemzelf was het allicht beter geweest als hij wel op het paadje was gebleven, en dan maar wat minder een cultstatus had gehad.
pi_73654740
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Michel Wuyts zei nog wat moois in het middagjournaal :

Ergens begin dit jaar deed hij (Wuyts) de rennersvoorstelling van Dwars door Vlaanderen , voor een nokvolle Grote Markt in Roeselare. Hij was net Tom Boonen aan het interviewen toen er vanuit het publiek een gigantisch gejuich en applaus opstak , vele keren groter dan wat Tom had gekregen ...

Frank VDB was immers op weg naar het podium ...
Zo'n verhaal vertelde Wuyts ook al eens over Museeuw en Dierckxens.
pi_73656151
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef -Vaduz- het volgende:
TT change?
pi_73656203
quote:
Canvas gaat vandaag dieper in op de plotse dood van Frank Vandenbroucke, met onder meer een herhaling van Belga Sport.

Naar aanleiding van de dood van Frank Vandenbroucke kunt u vanavond om 21.10u op Canvas naar een herhaling kijken van de Belgasport-aflevering "Gevallen voor Sarah".

Ook het laatavondprogramma "Phara" staat in het teken van het afscheid van Vdb. Psycholoog Jef Brouwers, kinesist Lieven Maesschalck en boezemvriend Nico Mattan, die alledrie dicht bij Vdb stonden, komen naar de studio. Het programma begint om 22.55u, ook op Canvas.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')