abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 december 1999 @ 00:27:00 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_233996
Dit is het weer maagdelijke vervolg van een discussie die al vanaf het begin
van BB loopt.
Iedereen die serieus in wil gaan op vragen als:
-wie zijn die mensen en what makes them tick
-hoe liggen de verhoudingen in de groep
-overleven ze BB of zijn ze definitief gebroken
-overleeft Nederland BB of is het eind nu zoekis hier weer net zo welkom als in alle voorgaande topics "Voer voorpsychologen x"
Dit is het langstlopende topic in het BB forum en dat is zowel te danken aan
de kwaliteit van de bijdrages als de discipline van alle posters hier.
De spelregels: domme, platte, ongenuanceerde en onbedaarlijk leuke bijdrages: graag
maar plaats ze niet hier.
Rond de 50 posts sluiten we en starten een vervolg. Wie dat doet: citeer
deze inleiding als eerste tekst en kondig de overgang aan in het oude topic.
Als het net heel druk is: citeer de laatste post ook weer even hier. Zo
hebben we de beste kans dat het een min of meer coherent verhaal blijft.
Er wordt door iedereen veel werk gestopt in dit topic: laten we dat samen in
ere houden. Voyeur is watching you !
Wees gewaarschuwd: pittige teksten op komst

----------

'Er wordt zo heftig op Willem gereageerd, omdat we ons eigen gedrag in hem herkennen. Door Willems'gedrag streng te veroordelen, doen we zelf boete.'

Dat is de teneur van de verklaringen die de afgelopen weken zijn gegeven voor de Willem-haat.

Speelt er niet nog meer? Ik was er niet om 1900 uur, heb dus om 2300 uur de video gekeken. Daarna naar FOK gesurfd: tot mijn verbazing waren er al ruim 50 reacties op de uitzending, en inmiddels een 2e topic geopend! Daarvan waren er minstens 40 uitgesproken haatdragend tov Willem.

Is hier niet méér aan de hand dan 'projectie'? Maar wat dan? Ik heb het idee dat een hoop mensen gefrustreerd zijn omdat ze niet de gelegenheid krijgen om actief Willem weg te stemmen. Verlangen we naar een vreselijke climax? Verlangen 'we' nog meer naar de vernedering van Willem dan naar de blijdschap voor de winnnaar?

Ik weet het niet. IK weet wel dat ik Willem hier op het forum een gluiperd en een stiekemerd genoemd heb, en dat ik me daar nu eigenlijk een beetje voor schaam. Sinds vanavond pas. Omdat de reacties op de uitzending te heftig waren. Eng gewoon.
Is dit herkenbaar?

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 21 December 1999).]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_233997
je bent wat vroeg met dit deel gert. Dat leidt meestal tot dubbelpostings en hopeloze verwarringen omdat beide topics door elkaar gaan lopen. Plaats je opmerking gewoon even in het lopende deel XXV en laat deze nog even slapen.
Here we are now, entertain us.
pi_233998
Gert,
doe 'ns 'n gokje en open het Topic Voer voor Astrologen II,
lees maar over de astrologische termen heen,
en je kan misschien wat nuancering aanbrengen in het beeld over Willem..

sorry, Voyeur, wou Gert toch ff een tip geven, hier.
Verder in oude topic dan.

pi_233999
quote:
op 12-21-1999 om 12:50 AM schreef Moor het volgende:
Gert,
doe 'ns 'n gokje en open het Topic Voer voor Astrologen II,
lees maar over de astrologische termen heen,
en je kan misschien wat nuancering aanbrengen in het beeld over Willem..

sorry, Voyeur, wou Gert toch ff een tip geven, hier.
Verder in oude topic dan.

Laten we gewoon hier verder gaan. de oude VvP is al weer ver gezakt (ik zie hem al niet meer).

Gert ik kan merken dat je Willem haat blijkbaar al wel wat gezakt is. Mijn idee is dat de regie zo'n haat kan opwekken door wat suggestieve beelden te laten zien, en wanneer dit bij een aantal mensen aanslaat is het hek van de dam met als triest hoogtepunt de vele reacties van de afgelopen uitzending.

Ik geloof niet dat het ooit zo erg was, zelfs niet toen Mona er net inkwam en niet bijster geliefd was. Wat ik hier nu mis zijn de mensen die vragen om wat nuancering, het eigen gedrag van posters aan de kaak stellen. Bij Mona had dat toen nog wel effect, daar dreigde het ook even zo af te lopen, maar ik weet nog dat indertijd veel mensen reageerden om te vragen of de toon wat gematigd kon worden.
Ik heb hier het idee dat die groep mensen niet echt meer reageert of misschien wel overspoelt raakt door de Willem haters.
Willem is ook maar een mens van vlees en bloed, en ik ben blij dat ik zo niet in zijn schoenen hoef te staan bij de confrontatie met zijn dochters en omgeving. Het contrast voor hem gaat te hoog worden, de rust en veiligheid van binnen het huis gaat plaats maken voor veel vijandelijkheid en het besef hoe zeer hij genaaid is door VOO (diezelfde omroep waar ze nu nog helemaal op moeten vertrouwen).
Mijn persoonlijke mening van Willem is dat het een beetje een zielig ventje is, en dat komt ook wel naar voren uit VvA. De looser die niet bereikt wat hij wil bereiken alleen maar omdat hij het wil bereiken.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 december 1999 @ 10:28:00 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_234000
Willem de grote landverader. Sinds het eind van de tweede wereldoorlog is er geen Nederlander ooit zo heftig gehaat door het hele halve volk. En waarom? Omdat het een angsthaas zonder stijl. En omdat dat speciaal uitgelicht wordt door VOO op TV. In plaats van enige compassie voor de tragiek van W's leven moet z'n kop kaal geschoren worden en word hij veroordeeld tot 5 jaar dwangarbeid. Dit terwijl een groot deel van het Nederlandse volk ook in een onnatuurlijke omgeving rare sprongen kan maken. De laatste keer dat de Nederlander in het algemeen getest werd op standvastigheid maakte ze mijns inziens ook niet een al te beste beurt. Maar nu ze iemand kunnen veroordelen... Lekker met z'n allen tegen een man. Ja dat is eerlijk!

Voor het eerst een volledig overtuigd voor een ieder die zo graag met z'n allen 1 man aan de hoogste boom wil hangen

PS
W's isj een tragische angsthaas is (geen misdadiger!), die eerder baat heeft bij hulp (hoe wordt je minder bang om niet lief gevonden te worden) dan bij haat.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_234001
Even een mededeling van huishoudelijke aard:
Gert, Goeroe Pavlov en mogelijk al die stille meelezers:
als je je prefs op 2 dagen zet had je de oude VvP nog wel gezien. Ik denk dat meer mensen dat niet doen, waardoor leuke onderwerpen plots een stille dood sterven. Jammer omdat aardige bijdrages dan onopgemerkt blijven en we om dreigen te komen in de topics. Je kunt ook als je iets mist onderaan de topic lijst je voorkeur even op bijvoorbeeld 5 dagen zetten. Zo vind je alles weer terug.

Maar goed, heb in deel XXV gemeld dat we hie verder gaan (om dubbelposten te vermijden) en dan nu maar weer verder in deze.

Here we are now, entertain us.
  dinsdag 21 december 1999 @ 10:51:00 #7
2004 sunshine
Still shining!
pi_234002
Ik reageer niet zo vaak in dit topic, omdat jullie zo mooi kunnen verwoorden wat ik ook denk, maar ik wil nu toch wat zeggen en zal dat zo goed mogelijk doen. Misschien kan een van de anderen het wat duidelijker maken dan ik kan?

Volgens mij gebeurt met Willen precies waar de critici voor het programma begon, zo bang voor waren. Dat de mensen in het huis anders naar voren komen dan de mensen in hun eigen omgeving hen kennen. Dat zal ze opbreken. Willem is misschien te veel zichzelf geweest en nu kent heel Nederland hem als een ..... Vul zelf de nare woorden maar in.
Ik heb die woorden zelf ook gebruikt, dat is waar. Maar ik vind het vervelend voor hem, als hij straks het huis uitkomt. Als hij mocht winnen krijgt hij commentaar over zijn taktiek en als hij verliest krijgt hij hetzelfde commentaar. Zijn vrienden, ben ik bang, zullen hem ook laten vallen en zijn familie was ook niet erg positief over hem.
Ik ben duidelijk geen Willem-fan, maar zeker geen Willem-hater. Dat wordt hier mi. tevaak gekoopeld aan elkaar.

Zo, dat was een verward verhaal, maak er maar wat van !

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  dinsdag 21 december 1999 @ 12:31:00 #8
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_234003
Willem haten?

Is haten niet een te woord geladen woord. Hoe kun je in godsnaam iemand haten ( dwz er een ontzettende hekel aan hebben) als je die persoon niet eens personnlijk kent.

De enige reden waarom wij Willem "haten" is omdat hij onaatastbaar is. Hetzelfde hebben wij met Duitse sportploegen. "Nee he, niet weer in de laatse minuut"is er al zo vaak geroepen. Willem voldoet aan dit prototype. We kunnen hem niet raken en daarom krijgen we een hekel aan hem. In Nederland zijn we maar wat goed om nrs 1 van hun voetstuk te stoten. Liever klitten we samen rond het slachtoffer, de nr 2 , in dit geval Bart, of Ruud. Kennen we Eric Hulzebosch nog, hij versloeg die zure spruitjesteler Angenent, in de laatste Elfstedentocht. Huilzebosch werd razend populair, Angenent, onberispel;ijk persoon, eigen bedrijf, ABN, daar moesten we niets van hebben. Willems onaantastbaarheid wordt zijn grootste tegenstander tijdens de laatste telefoonronde. Willem, had een een keer goed op je duim geslagen, was een een keer van die wip gelazerd, had dat brood nou eens aan laten branden, was in janken uitgebarsten en had eens Karin in der reet geknepen! Ontzettende onaantastbare! Het plubiek wil emotie!

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  Moderator dinsdag 21 december 1999 @ 12:56:00 #9
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_234004

Allereerst: Voyeur, duidelijk. Ik zal de procedure de volgende keer beter in acht nemen.

Maurisico: Mee eens, wat betreft onaantastbaar. Maar het onaantastbare zit 'm m.i. niet in het gedrag van Willem, want dat is niet bepaald 'voorbeeldig'. Het onaantastbare zit 'm in het feit dat de kijkers geen gelegenheid is gegegeven hem eruit te stemmen.

Overigens hebben we ook erg populaire nummer 1's in Nederland, zolang het maar 'gewone jongens' zijn zoals Raymond -Barney- van Barneveld.

Maar Willem voldoet wat dit betreft juist heel erg aan het profiel van iemand 'die het goed doet': hij houdt van voetbal, lust een biertje, gebruikt geen al te moeilijke woorden maar is toch niet op z'n mondje gevallen.
Wat heeft Willem dan zo ontzettend fout gedaan waardoor er zo'n blinde haat ontstaan is? Komt het alleen door het roddelen? Ik weet wel dat ikzelf Willem daardoor niet symphatiek vind, maar echt haten? Nee, als je even nadenkt weet je toch hoe bezopen dat is...

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 21 December 1999).]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 21 december 1999 @ 14:02:00 #10
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_234005
De Willemhaat wordt aangezet door V., met de overduidelijke bedoeling Willem's populariteit te laten dalen, ten gunste van die van Bart natuulijk.
Quote van de officiële BB site:
/quote/
Willem lijkt dubbelspel te spelen. Hij heeft bij het nomineren duidelijk positie gekozen en aangegeven over te willen blijven met Ruud en Karin. Op de stoel stemt hij op Ruud en Bart. Terug in de woonkamer is hij echter vaag over zijn keuzes. Bij Ruud probeert hij zijn eigen stoepje schoon te vegen. Hij geeft tegenover Ruud aan, dat alleen Bart en Karin zouden zijn genomineerd als hij Ruud niet genoemd had. Het lijkt alsof het hem spijt dat hij Ruud heeft genomineerd. Ruud, die zijn ‘maatje’ niet heeft genomineerd, reageert in eerste instantie niet. Wellicht spoken hem de afgelopen dagen door het hoofd, tijdens welke Willem nadrukkelijk contact heeft gezocht met Karin en Ruud. De gesprekken tussen Ruud en Willem over het prijzengeld, het voetballen in de tuin, het slopen van de bank, zelfs het maatjes-zijn, lijkt met deze nominatieronde op leugens te zijn gebaseerd. Willem verraadt in feite zijn maatje.

Ook met Karin lijkt Willem een spelletje te spelen. Vanaf het moment dat Maurice het huis verliet, heeft Willem zich ineens extra om Karin bekommerd. Tegenover Karin lucht hij zijn hart over Bart, hij biedt een luisterend oor voor haar problemen en bevestigt haar minder positieve uitingen aan het adres van Bart.

Alleen tegenover Bart kiest Willem duidelijk positie. Hij haalt Bart recht in zijn gezicht onderuit, waarna hij lacht en doet alsof hij een grapje maakt. Hij schildert hem op een negatieve manier af: “Wat is die Bart toch een eigenwijs jong” en trekt Barts creativiteit in twijfel: “Ik denk niet dat het werkt”. Ook bij het bereiden van de pizza komt zijn instelling bovendrijven; Hij snijdt wel plakjes kaas voor Karin en Ruud, maar voor Bart, die buiten aan het hout hakken is, snijdt hij niets af. Voordat iedereen aan tafel gaat, wordt er nog even gestoeid tussen Bart en Willem. Terwijl Bart naar eigen zeggen Willem alleen maar tegenhoudt, staat de laatste te hijgen van de inspanning. Wellicht een voorproefje van de onderhuidse spanning, die langzaam maar zeker voelbaar wordt in het Big Brother-huis.
/unquote/

Op dit soort onzin baseert half FOK en heel TVkijkend Nederland zich. Hier is de manipulatie van V. zeer duidelijk aan het werk. Willem mag dan onaantastbaar, onnomineerbaar, onmisbaar etc zijn, maar iedereen heeft wel minder goede karaktereigenschappen. Door berichten als deze kan V. elke bewoner maken of breken, en Willem is helaas het slachtoffer dat door V. is aangewezen om Bart geloofwaardig te laten winnen.

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_234006
Ik vorm mijn mening over willem echt niet uitsluitend nav de TV beelden, maar bekijk ook regelmatig de streams en ook hier blijkt dat willem niet altijd even netjes bezig is. Wat het onaantastbare van willem betreft dat is m.i. wel waar maar dan op basis van het feit dat hij steeds maar niet genommineerd wordt en dus niet weggestemd kan worden. Het scchelden heeft hij al op Bart gedaan nav het "Willem is niet echt" gedoe. en vloeken heeft hij gedaan nav zijn val over/van het tuinhekje. Zelf ben ik geen willem-hater, maar om nou te zeggen dat hij op mij oprecht over komt nou.... NEE!!! Verder vind ik hem net als Karin uitermate saai om naar te kijken, en bij ruud krijg ik genoeg van al die sex. Bart brengt leven in de brouwerij. Als het om boeiende TV gaat mag Bart van mij winnen. Maar eerlijk gezegd had ik liever gehad dat iedereen van begin tot eind was gebleven en dat er met een kleinere groep was gestart, zodat er geen inmenning van buitenaf was geweest en ze zich minder van de camera's en het publiek bewust waren geweest. Dan had je waarschijnlijk een saaier maar realistischer beeld gekregen van de bewoners en een objectievere uitslag gekregeen dan nu. Misschien was willem dan wel anders geweest of.... eerder bij zijn bewoners door de mand gevallen. In ieder geval word volgens mij de uitslag behoorlijk beinvloed vanwege het feit dat iedereen in het huis zich zo bewust is dat ze gevolgd worden.
  dinsdag 21 december 1999 @ 14:54:00 #12
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_234007
Als het om boeiende TV gaat mag Bart van mij winnen zei Atir.

ahahahahahahahahahaha, jij hebt humor Atir!

Kom op zeg de goddelijke gloeilamp, de Friese fluisteraar, de hunkerende huisvrouw en de dwarse dienstklopper zijn vermakelijk in hun onderlinge relaties, maar om één persoon dan boeiend te noemen, dat gaat me echt te ver.

pi_234008
Ik dacht hetzelfde als Mauricio, boeiende tv en bart zijn twee gescheiden dingen naar mijn mening.
We kijken o.a. door big brother naar zoveel pulp dat we vergeten wat echt boeiende tv is waar je werkeijk wat aan hebt.
fake a dream
pi_234009
quote:
op 12-21-1999 om 02:54 PM schreef Maurisico het volgende:
Als het om boeiende TV gaat mag Bart van mij winnen zei Atir.

ahahahahahahahahahaha, jij hebt humor Atir!

Kom op zeg de goddelijke gloeilamp, de Friese fluisteraar, de hunkerende huisvrouw en de dwarse dienstklopper zijn vermakelijk in hun onderlinge relaties, maar om één persoon dan boeiend te noemen, dat gaat me echt te ver.

Maurisico,
er bestaat nu al lange tijd in deze topic een gebruik, dat je ook steeds in de intro herhaald ziet: nl. het niet je visie over de bewoners in denigrerende termen genieten. Me dunkt dat je toch genoeg andere topics ter beschikking hebt om dat wél te doen als je daar behoefte aan hebt ?

Vriendelijk verzoek dus, om je wat EEN topic betreft aan deze afspraken te houden.
Je hoeft niet te reageren met: ik had het zo slecht niet bedoeld, het gaat mij om het woordgebruik in alleen deze topic - dat is toch niet zoveel gevraagd ?

Ik begrijp dat we allemaal worden meegesleept, had alleen gehoopt dat als 1 van de bewoners óóit dit Forum bezoekt, dat ze tenminste 1 topic zouden hebben waar ze zonder al teveel schrik doorheen zouden kunnen scrollen.... omdat steeds genuanceerdheid wordt getracht te bewaren.

woensdag 22 december 1999 @ 09:48:00 #15
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_234010
Moor,

Ik post hier al een tijdje en ben op de hoogte van de regels hier. Ik neem aan dat je de bijnamen denigrerend noemt, nou die zijn niet als zodanig bedoelt, blijkt wel weer dat onze grenzen wat dit betreft op een ander niveau liggen. Dat is de reden van het taalgebruik in mijn post. Ik vond dat in deze context WEL gepast. Maar dat is toch het mooie van dit forum, zoveel zielen , zoveel gedachten.

Moderator woensdag 22 december 1999 @ 12:08:00 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_234011
De Willem-haat woedt niet alleen op dit forum, maar in heel Nederland. De Telegraaf meldt vandaag:

"Bij deze krant kwamen gisteren tientallen telefoontjes binnen van boze lezers, die willen dat Willem aanstaande donderdag al vertrekt. Op 30 december bepaalt het publiek wie de winnaar wordt van Big Brother."

Er zijn dus mensen die impulsief naar de Telegraaf bellen om hun woede op Willem te uiten.. Het begint op een zichzelf versterkend proces te lijken: heerlijk om een gemeenschappelijke vijand te hebben, een zondebok. Hoe meer groepsgevoel er ontstaat door de gezamelijke afkeer voor Willem, hoe meer men bereid is om er nog een schepje bovenop te doen, om zo de groepsband te verstevigen. In wezen is het m.i. hetzelfde als de lichte massahysterie die altijd ontstaat als 'we' tegen Duitsland moeten voetballen, inclusief oorlogszuchtige koppen in de Telegraaf.

Een beetje tekeergaan tegen Duitsland, dat vind ik zelf ook altijd wel gezellig eigenlijk. Maar ik hoop dat mensen op tijd beseffen dat Willem iemand van vlees en bloed is, die (de afgelopen drie maanden) geen misdaden heeft gepleegd, en de kijkers persoonlijk niets heeft aangedaan.

OK, het is moeilijk om sympathie voor Willem te voelen. Zoals hij gisteren in de uitzending ook weer bezig was.. heel naar. Sympathie voelen hoeft gelukkig ook niet. Maar het andere uiterste, hem zo hartgrondig haten, dat getuigt van weinig zelfbeheersing vind ik.

Wat een braaf stukje eigenlijk. Schelden op Willem is veel leukerder.

ps Een collega vanochtend: 'Willem Tjoelker'.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 22 December 1999).]

woensdag 22 december 1999 @ 13:42:00 #17
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_234012
Er wonen een hoop gekken in Nederland...bellen naar de Telegraaf omdat Willem eruit moet....

CONVERSATIE MET DE REDACTEUR

R; goedemorgen Telegraaf, zegt u het maar...
Gek 1; Hallo mej Van Puffellen uuut Barnehuizen, Willem mot deruut, godverdomme eikel, lomperd...
R; Meneer bedaart u! Wij hebben weliswaar nauwe banden met HmG, maar veronica ..euhhh ik bedoel de kijkers bepalen wie eruit gaat.
Gek1 ; OOoooooh, ik dach dat die Frits van der Meyden da bepaolde.
R; Henk meneer.
Gek1; wies Henk?
R; Het is Henk van der Meyden meneer!

tot zover.

Arme redacteur, maar ja dan had hij maar een vak moeten leren.

Nu even serieus ( anders krijg ik Moor weer op mijn dak, maakt niet uit , ik respecteer je bijdragen ten zeerste, laat dat duidelijk zijn)

Het loopt aardig uit de hand. Volgens mij doet Willem er verstandig aan voorlopig zich niet in het openbaar te vertonen. Er zal maar een gek zijn die hem zomaar in elkaar slaat. Dan kunnen we echt van Willem Tjoelker spreken. En dat is niet te hopen!
Een vraag daarom aan alle anti -Willem posters; hoe zouden jullie reageen als Willem dadelijk daawerkelijk het ziekenhuis in wordt geslagen? Vinden jullie dat dan zijn verdiende loon? Want daar draait het langzaam op uit, complete volksrazernij!

woensdag 22 december 1999 @ 14:00:00 #18
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_234013
quote:
op 12-22-1999 om 01:42 PM schreef Maurisico het volgende:

Een vraag daarom aan alle anti -Willem posters; hoe zouden jullie reageen als Willem dadelijk daawerkelijk het ziekenhuis in wordt geslagen? Vinden jullie dat dan zijn verdiende loon?

Nee, als dat gebeurt moeten de daarvoor vernatwwordelijk personen onmiddellijk in de Mesdagkliniek gezet worden (of beter een andere, mesdag kom je zo uit ) en daar nooit meer uitkomen.

Maar wat ik een beetje in jouw vraag proefde: Nee, ik vind het dan nog steeds niet mijn schuld. Ik zal hem niet inelkaar slaan, niet anders bejegenen dan wilekeurig welke persoon die ik op straat tegenkom en totaal niet ken, want dat is de situatie natuurlijk.

ten derde: ik geloof niet dat dat gebeurt. Toch moeten er wel maatregelen genomen worden, het lijkt me wel zo net van VOO om de laatste week even erg postief over Willem te doen, ook als dat sappige tv-momenten kost. Geldt uiteraard voor alle drie/vier. Daarna... ik kan nu niet inschatten hoelang de impact van het programma doorduurt, maar ik denk dat het meevalt. Gedurende deze tijd... intensieve psych-begeleiding, stuur Wimpy maar even een maandje naar Timboektoe, even de boel laten afkoelen in Nrederland.

He zomaar een goed idee van onze Casey: Kunnen we niet aan VOO vragen of ze Wipo ook een vakantie cadeau kunnen doen? Van zeg een maand naar Israel oid? Na die maand zal het aardig afgekoelt zijn, probleem opgelost. Tess nieuw huis, hij geen probleem met loverboy...

over nadenken maar.

Groetjes, Casey

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 december 1999 @ 15:41:00 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_234014
Reactie op punt 2 van Casey

"Daarnaast, alle mensen die zo keihard op W zitten te schelden, fysiek letsel toe wensen en dergelijke zijn medeverantwoordelijk voor die ene gek die de 'voorstellen' uitvoert. Die mongool zonder hersens die daadwerkelijk agresief wordt denkt dat-ie het grootste recht heeft om dat te doen omdat hij (en geen zij neem ik maar aan) zich gesteund voelt door de vele schelpartijen (beetje -niet helemaal- te vergelijken met de verkrachtingsscene in The Accused). Het hard en ongenuanceerd schelden lopen schelden kan meer kwaad dan je denkt."

Het is ook een beetje te vergelijken met de vraag of Oliver Stone enige verantwoordelijkheid heeft in de moorden nav gekken die zich geïnspireerd voelden door "natural born killers" (en de ironie van de film miste).

[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 22 December 1999).]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_234015
quote:
op 12-22-1999 om 02:00 PM schreef Casey het volgende:
[QUOTE]op 12-22-1999 om 01:42 PM schreef Maurisico het volgende:

ten derde: ik geloof niet dat dat gebeurt. Toch moeten er wel maatregelen genomen worden, het lijkt me wel zo net van VOO om de laatste week even erg postief over Willem te doen, ook als dat sappige tv-momenten kost. Geldt uiteraard voor alle drie/vier. Daarna... ik kan nu niet inschatten hoelang de impact van het programma doorduurt, maar ik denk dat het meevalt. Gedurende deze tijd... intensieve psych-begeleiding, stuur Wimpy maar even een maandje naar Timboektoe, even de boel laten afkoelen in Nrederland.

He zomaar een goed idee van onze Casey: Kunnen we niet aan VOO vragen of ze Wipo ook een vakantie cadeau kunnen doen? Van zeg een maand naar Israel oid? Na die maand zal het aardig afgekoelt zijn, probleem opgelost. Tess nieuw huis, hij geen probleem met loverboy...

Waarschijnlijk mag onze Willem niet eens met vakantie, aangezien zijn collega's nu al overwerkt zijn, of hij verliest zijn baan. Is helemaal niet leuk als je uit dat huis komt.
Over die psychische begeleiding is al vaker gesproken in VvP. Daaruit kwma naar voren dat de bewoners die psychische begeleiding niet van V hoeven te verwachten. V voelt zich alleen verantwoordelijk voor de begeleiding tijdens het experiment.

Over de impact en hoe lang het gaat duren voordat de bewoners weer wat vergeten worden kunnne we nu lang praten maar dat merken we tzt wel. Ik vermoed echter dat het veel meer impact heeft dan jij vermoedt, maar hoop dat het de impact heeft die jij vermoedt.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

woensdag 22 december 1999 @ 16:12:00 #21
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_234016
quote:
op 12-22-1999 om 04:02 PM schreef Goeroe Pavlov het volgende:

Over de impact en hoe lang het gaat duren voordat de bewoners weer wat vergeten worden kunnne we nu lang praten maar dat merken we tzt wel. Ik vermoed echter dat het veel meer impact heeft dan jij vermoedt, maar hoop dat het de impact heeft die jij vermoedt.

Dat kunnen we nu toch een beetje inschatten n.a.v. de ervaringen van o.a. Sabine. Die was ook erg impopulair toen ze het huis uit ging. Hoe zou het nu met haar zijn? Het probleem is natuurlijk dat we daar geen betrouwbare gegevens over hebben, want -jawel- gemanipuleerd door VOO. Maar ik denk dat 95% van de extreme felheid in de eerste maand na BB wel verdwijnt. Daarom mijn voorstel om Willem een maandje weg te sturen, ik denk dat daar serieus naar gekeken moet worden. Na die maand idd prof. begeleiding, maar het probleem zal dan m.i. grotendeels opgelost zijn.

Een andere manier om Willem versneld uit de negatieve publiciteit te halen zou zijn om hem per direct een eigen kookprogramma te geven. Komt hij op een andere manier in het nieuws en dat leidt de aandacht denk ik wel af.

Groetjes, Casey

woensdag 22 december 1999 @ 16:22:00 #22
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_234017
Er is vandaag gezegd , in de DBK, dat er ook NA de BB periode hulp/begeleiding zal zijn.
(welliswaar van VOO's eigen huis tuin en keukenpsycholoog maar toch...)
  woensdag 22 december 1999 @ 16:41:00 #23
2001 HighIQ
Leef! Het leven is kort.
pi_234018
Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat het zijn van een bekende nederlander, ook gevaarlijke kanten heeft? Moet Willem, die blijkbaar niet zo geliefd meer is oppassen dat hij niet door een wildvreemde wordt aangevallen, en zo ja, betaalt BB dan een beveiligingsbedrijf? Zeker met de laatste stunt met Ruud, heeft Willem zich niet echt populair gemaakt. Verliezen mensen de realiteit dat dit slechts een spelletje is niet uit het oog?

Gezien Willem's achterbakse gedrag kan hij straks alleen nog voor Rolf X. werken, wie vertrouwt hem nog?

Hoewel ik tegen Willem ben, vind ik dat hij toch enige bescherming moet genieten, deze bescherming moet hij in eerste plaats krijgen van Veronica en de programmamakers.

Lezen is denken met andermans hoofd!
pi_234019
Het gaat hier wel erg veel over Willem. Dit begrijp ik wel, want zelf vind ik hem ook nogal naar. En dan druk ik me nu eens voor de verandering heel zacht uit.
Als mens mag Willem dan misschien niet zo aardig zijn, toch moeten we wel erkennen dat hij de beste speler is.
Ik zal dit uitleggen. Als we BB nu eens niet bekijken als 'het leven', maar als een spel. En de bewoners niet als mens, maar als spelers dan speelt Willem een tactisch goed spel. Hij is de enige van de bewoners die al verzekerd is van een finale plaats. En dit is hem gelukt puur door tactisch te spelen. Weet je nog hoe Willem zichzelf in het begin helemaal weg cijferde. Hij was er van overtuigt dat hij al meteen bij de eertse nominatieronde het huis zou moeten verlaten. Oftewel hij meten zichzelf een underdog positie aan en mensen, zeker Nederlanders, hebben vaak een zwak voor de underdog. Dus Willem Bleef. Vervolgens heeft hij zich in het huis heel neutraal opgesteld. Niemand kon zo een hekel aan hem krijgen. Voorts heeft hij zich ook gelieft en misschien wel onmisbaar gemaakt in de keuken. Het gevolg was dat niemand hem nog nomineerde.
Ik meen zelf dat Willem in die tijd ook heel populair was bij het Nederlandse volk.
In de slotfase heeft hij nog één keer tactisch gespeeld door Ruud en niet Karin te nomineren. Een finale plaats is inmiddels zeker.
Willem heeft echter een grote fout gemaakt. Hij is in het spelen van zijn spel te omzichtig geworden. De camera's volgen hem overal en zijn spel is ontmateld. Tactisch speelt hij goed, maar zijn doelen zijn voor de kijker te duidelijk geworden. Misschien is hij gewoon niet goed genoeg in het bluffen of spelen van een spel. Willem speelt dus niet vals of achterbaks. Ik vind dat als je een spel speelt je alles mag proberen om te winnen. Althans als het maar binnen de regels van het spel valt. Willem speelt niet vals, zelf tactisch sterk alleen is zijn uitvoering te doorzichtig voor het publiek.
Wie weet zijn Bart, Karin of zelfs Ruud even goed puur tactisch bezig, maar zij zijn misschien beter in staat te bluffen. Zij spelen ook een spel, maar we zien het niet.
En dat is natuurlijk pas echt goed spelen.
pi_234020
Stel dat je BB als een spel ziet is het uiteindelijk doel om de gunst van de kijker te verkrijgen. Dan is Willem dus niet al te snugger bezig geweest. Bart daarentegen flirt als het ware met de camera en bekoort de kijkers (inclusief mijzelf). Karin is m.i. redelij haarzelf maar verliest maar is niet bezig om de kijker te paaijen(althans niet mij) Tja en Ruud, ik weet het niet, was het wel een verspreking de opmerking "ik speel zoveel mogelijk mijzelf". als je dan ook nog de opmerking meeneemt dat hij Lyceum of Gymnasium heeft gedaan, zou hij misschien wel zich voor de domme houden en zichzelf als antiheld profileren.
ik golf niet, dus houd ik meer tijd over voor mijn werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')