abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14144082
Gave film is dat. Als ik 'm op DVD tegenkom neem ik 'm mee.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 26 oktober 2003 @ 13:02:38 #52
32510 BobaFett
Bounty Hunter
pi_14144774
Zal hem vanavond weer eens ff kijken, vooral dat stukje als hij in die fastfood keten wat eten wil bestellen is cool
[b]Excalibur,Albion[/b][br]Demanto Naturan - lvl50 Deathsight Necro[br]Naturan Demanto - lvl24 Ice Wizard[br]Toxy ParaMedic - lvl20 Cleric[br]Artificial Intelligence - lvl20 Infiltrator
  Redactie Frontpage zondag 26 oktober 2003 @ 23:18:12 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14161350
Zometeen
pi_14161398
Jammer dat deze film enigszins inzakt na een behoorlijk sterk begin..
Toch kijken zometeen!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Redactie Frontpage zondag 26 oktober 2003 @ 23:24:57 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14161482
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 23:20 schreef kamagurka het volgende:
Jammer dat deze film enigszins inzakt na een behoorlijk sterk begin..
Toch kijken zometeen!
Mee eens. Begint erg sterk maar naar het eind toe verdwijnt de sympathie voor D-Fens. Over de rest nog maar te zwijgen.

Valt me trouwens mee dat je naar een Joel Schumacher film gaat kijken.

pi_14161534
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 23:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Mee eens. Begint erg sterk maar naar het eind toe verdwijnt de sympathie voor D-Fens. Over de rest nog maar te zwijgen.

Valt me trouwens mee dat je naar een Joel Schumacher film gaat kijken.

Is ook wel zo'n beetje de enige die ik meermaals kan herbekijken zonder slaapaanvechtingen.
Lost boys vind ik ook wel aardig

wat zeg ik nu toch allemaal

zondag 26 oktober 2003 @ 23:58:12 #57
32510 BobaFett
Bounty Hunter
pi_14162174
Nu op BBC1
[b]Excalibur,Albion[/b][br]Demanto Naturan - lvl50 Deathsight Necro[br]Naturan Demanto - lvl24 Ice Wizard[br]Toxy ParaMedic - lvl20 Cleric[br]Artificial Intelligence - lvl20 Infiltrator
pi_14162407
Volgens mij ben ik de enige dan die moeite heeft om langdurig interesse te hebben in Prendergast (Robert Duvall). De kracht van de film schuilt er voor mij in hoe alle grenzen in zulke mooie herkenbare stapjes net worden overschreden, zodat D-Fens aan het eind van de film idd de bad guy is, maar het volkomen plausibel is dat hij dat zelf niet doorhad.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage maandag 27 oktober 2003 @ 00:07:27 #59
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14162422
Nu bij die Koreaan
pi_14164112
Ik moet zeggen dat hij me meeviel deze keer, vind hem beter worden. Sommige details was ik alweer vergeten. Nu geloofde ik idd dat hij zijn vrouw en kinderen zou afschieten. Daar twijfelde ik eerst nog een beetje aan.
Die nazi-flip vind ik ook geniaal! Ineens omslaan als een blad aan een boom. ZyclonB.. briljant karakter!
  maandag 27 oktober 2003 @ 03:04:22 #61
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_14164294
idd coole film, vandaag weer gekeken

en het verbaast me echt om te horen dat ie van Joel Schumacher is, wat ik niet wist

maar het is echt herkenbaar, met die wegwerken enzo, heb ik ook vaak dat ik denk het slaat echt nergens op dat ze hier weer de weg aan t openbreken zijn

ik vraag me wel af of ie nu zn vrouw en kind wilde vermoorden.......ik heb de hele tijd gedacht van niet, maar herinner me nu dat als ie naar die oude videobeelden van hun zit te kijken plots een vage blik in zn ogen krijgt en opspringt en meteen naar hun toe wil......dat zegt me dan wel weer dat ie hun wil killen........

Nobody fucks with The Jesus
pi_14164354
Volgens mij beseft hij dan waarom het mis is gegaan tussen hem en z'n gezin, mooie film, heb em vandaag voor het eerst helemaal gezien.
  Redactie Frontpage maandag 27 oktober 2003 @ 08:04:32 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14164808
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 02:28 schreef kamagurka het volgende:
Nu geloofde ik idd dat hij zijn vrouw en kinderen zou afschieten.
spoiler:

Ik dacht juist van niet. Die wapens pikt ie per teoval op en aan het eind heeft ie alleen een waterpistool.

pi_14169665
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 08:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

spoiler:

Ik dacht juist van niet. Die wapens pikt ie per teoval op en aan het eind heeft ie alleen een waterpistool.

spoiler:
Kut!! Nog steeds niet gewend aan die spoiler-balken!! Maar ik geloof wel in die speech van Robert Duvall, het ging nl. van kwaad tot erger qua geweld met Bill, en die zin op een gegeven moment tegen dat andere gezin.."and then it's dark and we all go to sleep". Dat liegt er niet om.
pi_15779751
Hij was net op Veronica, goeie film
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 08:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

spoiler:

spoiler:
ik denk van wel, hij had tenslotte ook een echt pistool bij zich op het eind, wat zijn ex-vrouw op het nippertje in het water weet te gooien
pi_15779765
O en het valt me op dat SunChaser over elke goeie film wel een topic heeft geopend
pi_15780035
quote:
Op zondag 28 december 2003 22:52 schreef Donnie.Darko het volgende:
O en het valt me op dat SunChaser over elke goeie film wel een topic heeft geopend
Behalve over Donnie Darko....

Maargoed, ik vond het een verrassend goede film. Had er niet veel van verwacht, en heb em eigenlijk uit verveling opgezet. En vooral de scene met de zwerver die alles bij elkaar loog en de eerder genoemde Mc Donalds scene waren erg sterk en herkenbaar.

spoiler:

Overigens had ik het einde helemaal mooi gevonden als Duvall toch zou stoppen als politieagent en zou breken met z'n vrouw (die de hele film door aan 't zeuren was). En dan op het einde zeggen "I'm coming home....". Maargoed, dat zou allemaal weer wat overdreven dramatisch zijn...
pi_15781718
Topfilm! Ik had er nog nooit van gehoord voor vandaag
  zondag 28 december 2003 @ 23:59:12 #69
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15781774
quote:
Op dinsdag 2 april 2002 10:13 schreef zodiaque het volgende:
Michael Douglas is misschien geen fantastisch acteur......
Vandaar zijn oscar?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_24457430
Hij was er weer, op RTL5 (of was dat Net5?). Gewoon lekker de tread levend houden door te melden als ie weer 's op tv wordt uitgezonden.

Ik heb 'm al drie keer gezien, maar tot nog toe nog steeds vanaf de Koreaan.

Ge-wel-di-ge film!
De enige film waar ik me kan indentificeren met de hoofdpersoon. Elke keer dat ik dat aan iemand vertelt wordt ik weer raar aangekeken
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:01:06 #71
5673 heijx
Qui que boue
pi_24458437
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 01:07 schreef BL_Henkie het volgende:

Ik heb 'm al drie keer gezien, maar tot nog toe nog steeds vanaf de Koreaan.
Jammer. Het opbouwen van de spanning in de snikhete auto in de file waarmee de film opent is ijzersterk. En al helemaal in de bioscoop, waar ik hem nog gezien heb.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24461148
Het is bijzónder herkenbaar!
Sterker nog... ik heb de film al een paar keer gezien en een tijd geleden voor het laatst, maar onlangs schoot de film me ineens weer te binnen vanwege een herkenbare situatie.

De omgang met andere mensen en hun banaliteiten veroorzaakt soms interne frustraties, en soms waan je jezelf dan tussen de mindless zombies.
Zo heb ik af en toe echt de behoefte om sommige mensen de hersens in te slaan. Als ik ermee weg kon komen zou ik het doen, maar nu houd ik me netjes aan de regels. Soms moet je je inhouden om de maatschappij leefbaar te houden, terwijl je liever uiting geeft aan je ware gevoelens. Die uitingen worden uiteraard niet geaccepteerd.

Ik denk dat het scenario van Falling Down heel erg goed mogelijk wordt, wanneer iemand genoeg heeft gehad van de bureaucratie, banaliteiten en het aso-gedrag van anderen. Nu we ook de richting opgaan waarbij het min of meer niet meer toegestaan is om dit soort gedachten uit te spreken, worden de frustraties groter en de drang om de gedachten dán maar ten uitvoer te brengen onhoudbaar.

De maatschappij biedt vele voordelen en bescherming, maar conflicteert soms met de behoefte aan persoonlijke vrijheden die de mens van nature heeft, en confronteert je soms met mensen die je niet kunt uitstaan, maar die je wel in de weg gaan zitten; Dat zijn de aso's, dus.

De leden van die maatschappij keren zich uiteindelijk - onvermijdelijk - tegen elkaar.
pi_24461461
quote:
Op zondag 28 december 2003 23:59 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Vandaar zijn oscar?
Als een gedrocht als "Titanic" er een stuk of wat kan binnenslepen zegt een oscar niet zo veel...
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:36 schreef Bombie het volgende:
Verhaal
Respect Bombie, precies wat ik ook dacht.

[ Bericht 28% gewijzigd door Laptoptekoop op 08-01-2005 12:16:49 ]
Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
pi_24469969
Herkenbaar voor Amerikanen in mindere delen van de grote stad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')