Dat racisme heb ik zelf nooit goed begrepen omdat D-Fens zowel tegen Koreanen als tegen Amerikanen (in de MCDonalds) te keer gaat.
Bovendien moet hij niks hebben van die neonazi in zijn dumpwinkel.
Wat is jouw mening over Falling Down?
De (toevallig Koreaanse) winkeleigenaar moet het ontgelden omdat hij te duur is en omdat hij niet goed engels spreekt.
De Ghettoboys omdat ze de wijk verzieken, de bedelaar omdat het een klaploper is, de snackbarmanager omdat hij geen ontbijt meer serveert en zijn hamburger zwaar tegenvalt. Zijn eigen tekortkomingen ziet hij niet, en dat wordt uiteindelijk zijn ondergang.
Lekkere babe overigens, die vrouw die de (werk)partner van Robert Duvall speelt.
quote:Stoere film. Michael Douglas is misschien geen fantastisch acteur, maar heeft een -heel- goede neus voor goede scripten.
Op dinsdag 02 april 2002 09:42 schreef SunChaser het volgende:
Wat is jouw mening over Falling Down?
quote:inderdaad, ik kan nog steeds met veel plezier kijken naar wallstreet, a perfect murder en basic instinct.
Op dinsdag 02 april 2002 10:13 schreef zodiaque het volgende:
maar heeft een -heel- goede neus voor goede scripten.
Maarruh ik vind Falling down dus heel goed! Herkenbaar, zeker in ons land waar alles aan regeltjes gebonden is vond ik die hamburgertent scene wel van toepassing.
Cart,
Dat je lekker enorm tekeer gaat tegen mensen die op het verkeerde moment vervelend doen?
Lekker met een Bazooka schieten op een bouwwerk dat voor jan lul gemaakt wordt ed?
iedereen heeft wel eens het gevoel, van krijg de tering, nu ben ik het zat en dat wordt door M-D perfect neergezet
quote:Wat dacht je van dat meisje in de snackbar? Dat is niemand minder dan Dedee Pfeiffer, het jongere zusje van Michelle... Met alle respect voor die laatste vind ik Dedee overigens veel lekkerder...
Op dinsdag 02 april 2002 10:04 schreef heijx het volgende:
[..] de snackbarmanager omdat hij geen ontbijt meer serveert en zijn hamburger zwaar tegenvalt. Zijn eigen tekortkomingen ziet hij niet, en dat wordt uiteindelijk zijn ondergang.Lekkere babe overigens, die vrouw die de (werk)partner van Robert Duvall speelt.
Seinfeld-fans zullen haar wellicht herkennen als "Victoria", de vrouw die geinteresseerd was in George, gek genoeg juist omdat hij een loser was. Dat was het enige moment dat ik werkelijk wenste om in George zijn schoenen te staan...
http://web.ukonline.co.uk/dedee.pfeiffer/scansp/pfeifferd/s.htm
Ehm... Back on topic maar...
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 02-04-2002 14:01]
Alleen in Wallstreet speelde hij opeens de sluwe gladde badass.
quote:
"Greed... For the lack of a better word... Is good."
En Falling Down? Da's een TOPfilm
Beetje een uitschieter van Joel Schumacher geloof ik...
[Dit bericht is gewijzigd door pazuzu op 03-04-2002 17:24]
quote:Ik denk dat het meer aan jou ligt: dit zijn zijn films van de afgelopen 20 jaar:
Op woensdag 03 april 2002 17:23 schreef pazuzu het volgende:
Falling Down vind ik de enige film in bijna 20 jaar Schumacher (heb z'n laatste twee niet gezien) die enigzins om aan te zien is, maar dat zal meer aan de producers liggen dan aan Joel.
Bad Company (2002)
Tigerland (2000)
Flawless (1999)
8MM (1999)
Batman & Robin (1997)
Time to Kill, A (1996)
Batman Forever (1995)
Client, The (1994)
Falling Down (1993)
Dying Young (1991)
Flatliners (1990)
Cousins (1989)
Lost Boys, The (1987)
St. Elmo's Fire (1985)
D.C. Cab (1983)
quote:Your point being...? Z'n oeuvre is nog erger dan ik me herinnerde.
Op woensdag 03 april 2002 18:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik denk dat het meer aan jou ligt: dit zijn zijn films van de afgelopen 20 jaar:
Bad Company (2002)
Tigerland (2000)
Flawless (1999)
8MM (1999)
Batman & Robin (1997)
Time to Kill, A (1996)
Batman Forever (1995)
Client, The (1994)
Falling Down (1993)
Dying Young (1991)
Flatliners (1990)
Cousins (1989)
Lost Boys, The (1987)
St. Elmo's Fire (1985)
D.C. Cab (1983)
quote:Je was me voor
Op woensdag 03 april 2002 18:11 schreef pazuzu het volgende:[..]
Your point being...? Z'n oeuvre is nog erger dan ik me herinnerde.
Imposante lijst kots waarmee je komt aanzetten sunchaser! Is dit jou idee van kwaliteitsfilms?
quote:Dat het genre films van JS niet echt uiteenliep en dat als je Falling Down zijn hoogepunt vindt je Joel waarschijnlijk niet hoog hebt zitten. Maar dat is nu duidelijk.
Op woensdag 03 april 2002 18:11 schreef pazuzu het volgende:[..]
Your point being...?
Ik vind ST Elmo's Fire, Batman Forever en Flatliners net zo goed als FD..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |