Ik hoor verder alles gewoon goed, heb niet het gevoel dat ik minder goed hoor. Alleen een irritante piep, die ik overdag helemaaaaaaaal NIET hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:33 schreef Netsplitter het volgende:
Klinkt als een gehoorbeschadeging, of een beginnende.
Dus ja, even langs de huisarts.
dat ik gewoon doof aan t worden ben? Je laat me wel schrikken gast.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:40 schreef Ame_thyst het volgende:
Heb ik ook, hoeft niet per sé aan je gehoor zelf te liggen, kan ook veroorzaakt worden door een soort "storing" in je hoofd. Bij mij is het dacht ik een verdwaalde zenuw in gehoor kanaal. Daar kan helaas niets aangedaan worden als dat het geval is.
Tenzij je "gewoon" doof aan het worden bent natuurlijk ...
Een van de kenmerken van "constant" is dat het steeds is. Aangezien je hem overdag niet hoort, is het dus niet "constant".quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:33 schreef CaseyCopa het volgende:
Ik heb constant een piep in mijn oor, overdag hoor ik hem niet, helemaal niet.
Sorry.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:41 schreef CaseyCopa het volgende:
[..]
dat ik gewoon doof aan t worden ben? Je laat me wel schrikken gast.
Het moet gewoon super stil zijn. Stel dat ik 's avonds zou fluisteren dan zou ik het ook niet horen, of als iemand anders fluistert. Heb net ff mn laptop uitgedaan en ik hoorde de piep, wel heeeeeeeeeel zacht. Maar ik neem aan dat je niet zomaar doof wordt en pas als je door blijft gaan met hard muziek luisteren? Ik luister echt heel hard muziek, speakers voluit + oordopjes ook echt hard. Denk dat er gewoon een paar trilhaartjes doodzijn. Maar het is toch niet zoals een virus zodat ik dalijk mn gehele gehoor kwijt ben?quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:44 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Sorry.![]()
Misschien hoor je het alleen s'avonds omdat je dan moei bent, hoe moeier je bent hoe harder het wordt misschien?
Zou toch even naar huisarts gaan.
Wanneer jij de gehele tijd met oordopjes in zit die voluit staan, ja daar kan je doof van worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:54 schreef CaseyCopa het volgende:
[..]
Het moet gewoon super stil zijn. Stel dat ik 's avonds zou fluisteren dan zou ik het ook niet horen, of als iemand anders fluistert. Heb net ff mn laptop uitgedaan en ik hoorde de piep, wel heeeeeeeeeel zacht. Maar ik neem aan dat je niet zomaar doof wordt en pas als je door blijft gaan met hard muziek luisteren? Ik luister echt heel hard muziek, speakers voluit + oordopjes ook echt hard. Denk dat er gewoon een paar trilhaartjes doodzijn. Maar het is toch niet zoals een virus zodat ik dalijk mn gehele gehoor kwijt ben?
Stel dat ik nu stop met het beluisteren van harde muziek, en sowieso geen oordopjes meer. Dan wordt het toch niet 'vanzelf' erger?quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer jij de gehele tijd met oordopjes in zit die voluit staan, ja daar kan je doof van worden.
lees eens dit soort dingen:quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:54 schreef CaseyCopa het volgende:
[..]
Het moet gewoon super stil zijn. Stel dat ik 's avonds zou fluisteren dan zou ik het ook niet horen, of als iemand anders fluistert. Heb net ff mn laptop uitgedaan en ik hoorde de piep, wel heeeeeeeeeel zacht. Maar ik neem aan dat je niet zomaar doof wordt en pas als je door blijft gaan met hard muziek luisteren? Ik luister echt heel hard muziek, speakers voluit + oordopjes ook echt hard. Denk dat er gewoon een paar trilhaartjes doodzijn. Maar het is toch niet zoals een virus zodat ik dalijk mn gehele gehoor kwijt ben?
je zegt zelf al dat je altijd hard de muziek aan hebt en ook met je oordopjes... dat gaat dan echt wel hard hoor!quote:Introductie hoortest voor jongeren: www.oorcheck.nl
Voorjaar 2004 introduceerde de Nationale Hoorstichting de hoortest voor jongeren. Deze interactieve test is ontwikkeld door het Audiologisch Centrum van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). De test is een screeningstest en meet de kwaliteit van de gehoorfunctie van het binnenoor.
De test kent vier mogelijke uitslagen: je hoort goed, je hoort iets minder goed, je hoort onvoldoende of je hoort niet goed. De categorie ‘je hoort iets minder goed’ bestrijkt met name de groep jongeren die last hebben van de zgn. ‘discodip’. De site bevat tevens vele praktische tips ter bescherming van het gehoor en nuttige verwijzingen naar verwante sites en organisaties. Aan de site is eind 2004 een enquête gekoppeld om meer zicht te krijgen op het (muziek)gedrag van jongeren.
Rapper Def. Rhymz en DJ Mental Theo hebben ‘om niet’ promotiespotjes voor deze test verzorgd. De jongerenzenders TMF en MTV hebben zowel in het voorjaar als in het najaar deze spotjes -zonder kosten in rekening te brengen- uitgezonden. Ter promotie is ook een Boomerang Schoolcard uitgegeven met op de voorkant de tekst ‘IK OOR BIJ JOU oor jij bij mij?’ en op de achterkant de tekst ‘Kijk of je oren nog horen op www.oorcheck.nl’
De belangstelling voor de test was -en is- overweldigend. Eind 2004 hadden meer dan 150.000 jongeren hun oren via www.oorcheck.nl getest. Dat zo vele jongeren belangstelling hebben voor de kwaliteit van hun gehoor, is een zeer verheugende ontwikkeling.
Realisering van de jongerenhoortest is mogelijk gemaakt door bijdragen van het Nationaal Revalidatie Fonds, de Stichting Fondsenwervingsacties Volksgezondheid, ZonMw en de Stichting Hoortoestellenbranche.
Ook in 2005 zullen LUMC en de Nationale Hoorstichting activiteiten ontwikkelen ter promotie van www.oorcheck.nl Getracht zal worden de test onderdeel te laten zijn van een campagne ter voorkoming van gehoorschade bij jongeren.
iedere keer dat je dus nog een keer hard geluid hoort beschadigd het meer! het hersteld dus niet meer!quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:59 schreef CaseyCopa het volgende:
[..]
Stel dat ik nu stop met het beluisteren van harde muziek, en sowieso geen oordopjes meer. Dan wordt het toch niet 'vanzelf' erger?
Inderdaad!quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:01 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik dus niet snap: waarom zou je in godsnaam naar keiharde muziek gaan luisteren als je weet dat je daar een permanente gehoorbeschadiging van op kunt lopen? Ik kan echt geen medelijden hebben met dit soort gevallen, hoor. Eigen schuld, dikke bult, denk ik dan.
Ik ben zelf ook slechthorend / doof (aangeboren) en ik snap echt niet hoe mensen die goed horen hun gehoor zo te grabbel kunnen gooien.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:54 schreef CaseyCopa het volgende:
[..]
Ik luister echt heel hard muziek, speakers voluit + oordopjes ook echt hard. Denk dat er gewoon een paar trilhaartjes doodzijn. Maar het is toch niet zoals een virus zodat ik dalijk mn gehele gehoor kwijt ben?
Heb je nou echt een bord voor je kop?quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:54 schreef CaseyCopa het volgende:
[..]
Tsjahquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:33 schreef CaseyCopa het volgende:
Ik heb constant een piep in mijn oor, overdag hoor ik hem niet, helemaal niet. Maar 's avonds als ik ga slapen en het is super rustig irriteer ik me er aan.
Moet ik hiervoor naar de huisarts of gewoon minder hard muziek luisteren zodat t niet erger wordt. Ik luister nu nog steeds heel hard muziek.
Elke keer als je een piep hoort, beteken dit dat deze toonhoogte niet meer hoorbaar isquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:35 schreef CaseyCopa het volgende:
[..]
Ik hoor verder alles gewoon goed, heb niet het gevoel dat ik minder goed hoor. Alleen een irritante piep, die ik overdag helemaaaaaaaal NIET hoor.
Alsof de dokter hier verstand van heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:42 schreef Natalie het volgende:
Dat had ik ook een tijdje geleden.
En toen kwam ik erachter dat het wegging als ik de monitor uit deed
Ga dus nu een nieuwe monitor kopen
Maarre, over het algemeen dacht ik dat zo'n constante piep een beginnende hoorbeschadiging kan zijn. Even naar de dokter als het langer aan houdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |