Goed, dit is zoals ik het nu heb opgezet:
- In Lightroom een Export Preset aangemaakt die van geselecteerde RAWs full-size JPEG's in een folder plettert (inclusief ICC profile dus!)
- In PS een Action gemaakt a la
http://www.evolt.org/node/22715 die een percentuele resize (zou je eventueel ook in LR kunnen doen zo'n resize) doet en een Export for Web (zonder ICC profile!!!) naar een map zodat ik na het runnen van die action een map met gedownsizede JPEG's heb zonder ICC profile. Die dus onder Windows gewoon als sRGB te zien zullen zijn.
Het leuke is dat je van een PS action weer een droplet kunt maken waardoor je dus alleen maar een mapje JPEG's hoeft te laten vallen op die droplet om de Action uit te voeren. Nadeel is dat je, doordat je in PS een export doet en geen save as, je de doelmap niet kunt kiezen tijdens het uitvoeren van je Action. Dit moet dus een vaste map zijn (en onderdeel van je RAW -> Web workflow moet dus zijn het weer door kopieeren van die files in die map naar hun definitieve plekje).
Zo moet je volgens mij vrij simpel (het is in de praktijk veel makkelijker als het nu klinkt) web-safe jpeg's kunnen bakken die er op 9 van de 10 machines (Windows met IE) goed uit zien.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"