abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65697103
Laat ik even een ding vooropstellen: Ik heb een hekel aan beide teams, Roda in het kwadraat.

Zojuist bereikte me het treurige bericht dat er besloten is om per komend voetbalseizoen een fusieclub van de grond te laten komen, definitief. Weg derby's, weg sentiment, weg historie en exit van 2 clubs die al jaren tot het meubilair van het betaalde voetbal behoorden.

En door wie worden dit soort besluiten genomen: Door mannen met stropdassen. Mannen die alleen kijken naar de centen, en die daar ook keiharde centen voor terug willen zien. Dat Fortuna sowieso al niet levenswaardig was en dat Roda het moeilijk had dat weten de voetbalsupporters onder ons denk ik wel. Maar hoe halen ze het in hun hoofd om een verplichte fusie erdoor heen te gaan proppen terwijl toch algemeen bekend is dat een Duitser niet naast een Sittardenaar op de tribune gaat zitten. Wie zijn die mensen dan die volgend jaar naar die club gaan kijken en hoe hebben die dikkoppen dat gemeten ?!?!?!?
De supporters zien nog liever dat hun cluppie failliet gaat dan dat deze opgaat in een andere vereniging. Ik vind het in en intriest dat er niet naar de supporters geluisterd wordt, mensen die al jaren hart en ziel gegeven hebben voor hun vereniging. Was dan een nieuwe club begonnen of iets dergelijks.

Dat zal wel knokken worden vanavond in het Limburgse. Alle ME ploegen van Nederland zullen wel paraat staan gok ik zo

Klacht:
- Verenigingen die niet naar hun supporters luisteren maar afgaan op papieren documenten van dikkoppen
- Ik ben voor geen van beiden, dus er valt niks te matten
- Fusieclubs
U MAD?
pi_65697159
Eens, dit is klote.

Die ME zal wel bij de Arena staan vanavond.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:49:13 #3
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65697170
Postmortum, kom er maar in.
I never workout
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:52:06 #4
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_65697282
FC Limburg uit... Altijd lastig
heitieh
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:55:03 #5
131603 Afwazig
Serious business
pi_65697399
FC Limburg !

Triest dat er weer een stukje voetbalhistorie zo de nek om wordt gedraaid.

* Afwazig denkt aan clubs als FC Omniworld
pi_65697579
Dan kun je beter een voorzitter hebben als die van Fc Eindhoven, knokkend tot het einde voor het voortbestaan als voorzitters en een bestuur die het puur doen uit zakkenvullerij.... want daar komt het wel op aan. De supporters van beide clubs zullen er niet beter van worden, de bestuurder ws. weer wel.

En wie zijn die 20.000 supporters die dat stadion gaan vullen volgend seizoen ? Wijs ze mij maar eens aan.
Bij Roda zitten er nu gemiddeld 13.000 en bij Fortuna 3.000. Daar zal het grootste percentage nooit meer iets mee te maken willen hebben, met die fusieclub.
U MAD?
pi_65697580
Goede klacht. Pluchetijgers die beslissen over een zaak van de supporters...slechte zaak. Een fusie Feyenoord - Excelsior zie ik trouwens wel zitten, allebei geen bestaansrecht meer.
pi_65697668
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:59 schreef de_boswachter het volgende:
Dan kun je beter een voorzitter hebben als die van Fc Eindhoven, knokkend tot het einde voor het voortbestaan als voorzitters en een bestuur die het puur doen uit zakkenvullerij.... want daar komt het wel op aan. De supporters van beide clubs zullen er niet beter van worden, de bestuurder ws. weer wel.

En wie zijn die 20.000 supporters die dat stadion gaan vullen volgend seizoen ? Wijs ze mij maar eens aan.
Bij Roda zitten er nu gemiddeld 13.000 en bij Fortuna 3.000. Daar zal het grootste percentage nooit meer iets mee te maken willen hebben, met die fusieclub.
Denk dat er hooguit van die 30-ers komen met kleine kindjes
We are living in a material world, and I am a material girl
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:02:38 #9
131603 Afwazig
Serious business
pi_65697692
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:59 schreef PAA-053 het volgende:
Goede klacht. Pluchetijgers die beslissen over een zaak van de supporters...slechte zaak. Een fusie Feyenoord - Excelsior zie ik trouwens wel zitten, allebei geen bestaansrecht meer.
Bullshit, als Ajacied heb ik ook weinig op met Feyenoord, maar ondanks de resultaten de laatste jaren en het trieste financiële beleid hebben die clubs 10 keer zoveel bestaansrecht als FC Limburg e.d. Voetbal is emotie, en de historie van een club draagt daar voor een groot deel aan bij.
pi_65697699
nooit fc limburg
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:04:09 #11
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_65697748
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:59 schreef de_boswachter het volgende:

Dat vraag ik mij dus ook af. De supporters van nu haken massaal af! Moeten ze een nieuwe doelgroep aanboren...

Maar wtf: Roda speelde toch nog wel UEFA wat jaren geleden enzo ? Roda is toch veel meer "voetbal" dan menig ander eredivisie clubje?
heitieh
pi_65697896
Sowieso die naam: FC Limburg

Alsof je naar de nieuwste strip van Toon van Driel aan het kijken bent
U MAD?
pi_65697902
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:02 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Bullshit, als Ajacied heb ik ook weinig op met Feyenoord, maar ondanks de resultaten de laatste jaren en het trieste financiële beleid hebben die clubs 10 keer zoveel bestaansrecht als FC Limburg e.d. Voetbal is emotie, en de historie van een club draagt daar voor een groot deel aan bij.
En daarbij vind ik dat clubs zelf moeten aandringen op een fusie als ze het willen, en anders helemaal geen fusie. Uiteindelijk gaat het om de clubs en de supporters, en niet om bestuurders die er beter van willen worden.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:11:13 #14
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65698023
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:59 schreef PAA-053 het volgende:
Opdonderen, Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax mag niet weggaan . Ook al zullen we volgend jaar even zonder moeten.
I never workout
pi_65698047
Eens met de klacht.

Stel je voor dat Sparta en Feyenoord FC Rotterdam zou worden
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:15:00 #16
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_65698152
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef de_boswachter het volgende:
Sowieso die naam: FC Limburg

Alsof je naar de nieuwste strip van Toon van Driel aan het kijken bent
De naam is overigens nog niet bekend !

En er is een stichting bij Roda die nog veto-recht heeft en de boel kan blokkeren.
heitieh
pi_65698253
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:15 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

De naam is overigens nog niet bekend !

En er is een stichting bij Roda die nog veto-recht heeft en de boel kan blokkeren.
Een stichting die opkomt voor de supporters hoop ik?
pi_65698297
wel leuk voor de fans van roda en fortuna om de week een derby in het stadion
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:22:25 #19
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_65698400
Wat kan mij dit nou verrotten, 't is maar 'n fucking spelletje.
pi_65698426
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:19 schreef gers het volgende:
wel leuk voor de fans van roda en fortuna om de week een derby in het stadion
Wel altijd spanning op de tribune van het stadion
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:23:30 #21
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_65698441
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:18 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Een stichting die opkomt voor de supporters hoop ik?
quote:
Veto
De Stichting Roda JC, die de betaald voetbaltak van de club onder haar hoede heeft, heeft echter nog niet ingestemd met de plannen. De stichting, een groep van zes personen die de cultuur van de Limburgse club moet bewaken, kan haar veto over de fusie uitspreken.

"Maandag was de presentatie van de fusie", aldus stichtingsvoorzitter Hubert Vankan. "We hebben nog wat vragen en missen nog wat documentatie. Als dat allemaal binnen is, gaan we een besluit nemen. Maar het is geen besluit dat je even zomaar neemt."
bron
heitieh
pi_65698512
Als ik een roda supporter zou geweest zijn was had ik zo'n beetje nu mijn seizoenskaart ingeleverd en de club de tyfes uitgescholden
pi_65698516
Óf een eigen identiteit behouden, óf zonder fusie doorgaan, maar een sombere toekomst in vooruitzicht hebben. Dit geldt overigens voor beide clubs.

Kies maar...
pi_65698570
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:23 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

[..]

bron
Als ze echt de cultuur van de Limburgse club moeten bewaken gebruiken ze de veto
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:30:03 #25
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_65698688
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:26 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Als ze echt de cultuur van de Limburgse club moeten bewaken gebruiken ze de veto
Tenzij ze echt zeker weten dat de club binnen afzienbare tijd failliet gaat en er helemaal niets overblijft...
heitieh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')