abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65694295
Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn...

Mijn systeem had wat problemen met Ubuntu op de VMware server. Performance. Eerst in de settings van de VM gezocht: dit leek het niet te zijn. Toen ubuntu eens nader bekeken: Ook deze viel af.

Toen maar eens wat dieper het netwerk in gedoken: Snelheidstest gedaan met netCPS:
---> CPS 25200.98 KPS: 24.61 MPS: 0.02
Das een beetje traag Downloaden van een ISO gaat echter wel met 15 a 20 mbit (kan sneller, maar toch..).

Ander patchpunt, andere kabel, en drie poorten op de switch geprobeerd. NIC bijgeplaatst, ook twee kabels geprobeerd. Hielp allemaal niet. Firewall uitgegooid, oorspronkelijke NIC, patchpunt en aansluiting op de switch maar weer gepakt. Probleem blijft.

NIC uit mn device-manager geknikkert, en opnieuw de drivers geinstalleerd. Geen verandering.

Packetloss van ca. 8/1000 packets, en met een normale ping 5% loss.

Probleem lijkt dus op of om de PC te zitten... maar waar? Iemand enig idee?
pi_65694429
Is je bottelneck niet gewoon je (IDE) harddisk dan ?
pi_65694473
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:35 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Is je bottelneck niet gewoon je (IDE) harddisk dan ?
Dan had ik het andersom verwacht: Traag downloaden, snelle VMWARE machine.
pi_65694962
Hey, waarom staat hij in de subcategorie software? Of heb ik dat zelf gedaan? (zoja, zou hij dan op de goede plek mogen? ).
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 15:49:22 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65694967
vmware netwerkkaartdriver updaten?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65695013
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:49 schreef Netsplitter het volgende:
vmware netwerkkaartdriver updaten?
Andere machines doen het wel okay op de vmware server, daarnaast, wat ik al aangaf, is een snelheidstest vanaf mijn pc naar andere pc's wel retetraag, hoge packetloss, ...

En dat dus met verschillende nics op verschillende punten.
pi_65697250
Is het geen driver probleem van Ubuntu? Heb je al geprobeerd om zelf een kernel te compilen en die er op te zetten?
pi_65697364
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:51 schreef Alicey het volgende:
Is het geen driver probleem van Ubuntu? Heb je al geprobeerd om zelf een kernel te compilen en die er op te zetten?
Heb een aantal dingen geprobeerd maar dat is het sowieso niet. Als een andere machine met Vmware verbindt, looptie als een trein.

Daarnaast zijn er dus ook rare symptomen naast vmware (snelheidstesten waarbij een ISO wel snel download, maar andere testen die compleet falen...)
pi_65697610
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb een aantal dingen geprobeerd maar dat is het sowieso niet. Als een andere machine met Vmware verbindt, looptie als een trein.
Hoe bedoel je, "als een andere machine met VMWare verbindt"?

Kun je iets duidelijker proberen te maken wat er precies onder VMWare draait en wat het host platform is en welke computer dat is en welke verbindingen wel en niet werken?
quote:
Daarnaast zijn er dus ook rare symptomen naast vmware (snelheidstesten waarbij een ISO wel snel download, maar andere testen die compleet falen...)
Wat voor VMnet instellingen gebruik je?
pi_65697843
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, "als een andere machine met VMWare verbindt"?

Kun je iets duidelijker proberen te maken wat er precies onder VMWare draait en wat het host platform is en welke computer dat is en welke verbindingen wel en niet werken?
[..]

Wat voor VMnet instellingen gebruik je?
ik --> VMware server (OS:Geen idee) --> Ubuntu vm = traag
Andere pc --> VMware server (OS:Geen idee) --> Ubuntu vm = snel

ik --> andere pc, snelheidstest = erg traag (100 tot 500 KB/s)

Andere pc --> Server, snelheidstest = snel
ik --> server, snelheidstest = traag

ik download een bestand van 700 mb= acceptabele snelheid (moet sneller kunnen).

Waarbij Ik mijn pc is, vmware server een rackserver met 16GB ram en ook een handvol cpu's er in, en andere pc een pc vergelijkbaar met mijn pc.
pi_65697877
VMnet instellingen staan er dus los van: Download is naar mijn gast pc. Vmware was alleen waar we het probleem constateerde: Traagheid. Echter, de netwerkverbinding van mijn fysieke machine die verbindt met de server is kapoet.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:08:11 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65697894
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

ik --> VMware server (OS:Geen idee) --> Ubuntu vm = traag
Andere pc --> VMware server (OS:Geen idee) --> Ubuntu vm = snel

ik --> andere pc, snelheidstest = erg traag (100 tot 500 KB/s)

Andere pc --> Server, snelheidstest = snel
ik --> server, snelheidstest = traag

ik download een bestand van 700 mb= acceptabele snelheid (moet sneller kunnen).

Waarbij Ik mijn pc is, vmware server een rackserver met 16GB ram en ook een handvol cpu's er in, en andere pc een pc vergelijkbaar met mijn pc.
Op basis hiervan zou ik het probleem inschatten ter hoogte van "ik". Kun je me meer vertellen over "ik"?
pi_65698075
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op basis hiervan zou ik het probleem inschatten ter hoogte van "ik". Kun je me meer vertellen over "ik"?
Dat probeer ik al vanaf de OP duidelijk te maken ja

Ik is een pc waarin we een 2e nic geplaatst hebben, en de kabel in deze 2e nic hebben geprikt. Daarnaast een andere kabel (en dus ander patchpunt en dus een andere switchpoort) geprobeerd. Ook daarna nog een andere switchpoort en nog een ander patchpunt geprobeerd. Uitgesloten zijn dus de infrastructuur, incl NIC en switch.

Overige 23 pc's op de switch hebben nergens last van, al zit de switch op 90% load.

Op "ik" oa ook de NIC weggegooit en opnieuw toegevoegd (drivers). PC is al geherstart (nieuwe nic geplaatst ).

Interne snelheidstest == kut resultaat. Download van ubuntu gaat met 2,5MB/s.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:14:48 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65700382
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat probeer ik al vanaf de OP duidelijk te maken ja

Ik is een pc waarin we een 2e nic geplaatst hebben, en de kabel in deze 2e nic hebben geprikt.
Waarop is de 1e NIC aangesloten?
pi_65717145
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarop is de 1e NIC aangesloten?
Niet En anders op patchpunt 23 of 24

of nic 1, of nic2. En dan of 23, of 24. En die punten zitten dan op 23, 24 en 25 in de patchkast. Op een ciscoswitch.

NIC is dus ook uitgesloten
pi_65720429
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet En anders op patchpunt 23 of 24

of nic 1, of nic2. En dan of 23, of 24. En die punten zitten dan op 23, 24 en 25 in de patchkast. Op een ciscoswitch.

NIC is dus ook uitgesloten
NIC 1 vertoont dus hetzelfde probleem, ook als NIC 2 niet is aangesloten? Heb je ook hetzelfde probleem wanneer je maar 1 van de 2 NIC's in de computer hebt zitten?
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:02:19 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_65721446
Zie je veel packetloss op die interface ? Switch poort staat niet toevallig op 10MBit ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_65721853
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 07:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

NIC 1 vertoont dus hetzelfde probleem, ook als NIC 2 niet is aangesloten? Heb je ook hetzelfde probleem wanneer je maar 1 van de 2 NIC's in de computer hebt zitten?
NIC1 is onboard, nic2 is later er bij geplaatst om het probleem op te sporen (we dachten dat het in de NIC zou zitten ).
pi_65721859
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:02 schreef Aaargh! het volgende:
Zie je veel packetloss op die interface ? Switch poort staat niet toevallig op 10MBit ?
Nee, op 100 full dup. Net als de NIC. Andere poorten geven het zelfde probleem...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 09:25:11 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65721944
Merk en type van de vmware server?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65722002
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:25 schreef Netsplitter het volgende:
Merk en type van de vmware server?
Das een hele goede

Alleen niet van belang, omdat het probleem op de pc zit die probeert te verbinden met de VMWare server, vmware server zelf doet't wel goed...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 09:30:49 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65722099
TCP/IP stack enzo als eens weggeknikkerd en opnieuw geinstalleerd?
Krijg je alles via DHCP aangeboden?
Staat er een interne verwijzing verkeerd?
Misschien in je hosts file?
pi_65722149
Heb je op "ik" al eens een ander OS geprobeerd?
pi_65722203
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
TCP/IP stack enzo als eens weggeknikkerd en opnieuw geinstalleerd?
Krijg je alles via DHCP aangeboden?
Staat er een interne verwijzing verkeerd?
Misschien in je hosts file?
IP komt via DHCP, alleen NIC1 krijgt adhv. MAC adres altijd hetzelfde ip toegewezen.
Maar het bizarre is dus dat een download wel met acceptabele snelheid gaat...
pi_65722225
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:33 schreef Alicey het volgende:
Heb je op "ik" al eens een ander OS geprobeerd?
"ik" is de fysieke machine die verbindt met de vmware bak he Daar draait nu XP op, en als laatste mogelijkheid is daar het vervangen van het OS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')