Dan had ik het andersom verwacht: Traag downloaden, snelle VMWARE machine.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:35 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Is je bottelneck niet gewoon je (IDE) harddisk dan ?
Andere machines doen het wel okay op de vmware server, daarnaast, wat ik al aangaf, is een snelheidstest vanaf mijn pc naar andere pc's wel retetraag, hoge packetloss, ...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:49 schreef Netsplitter het volgende:
vmware netwerkkaartdriver updaten?
Heb een aantal dingen geprobeerd maar dat is het sowieso niet. Als een andere machine met Vmware verbindt, looptie als een trein.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:51 schreef Alicey het volgende:
Is het geen driver probleem van Ubuntu? Heb je al geprobeerd om zelf een kernel te compilen en die er op te zetten?
Hoe bedoel je, "als een andere machine met VMWare verbindt"?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heb een aantal dingen geprobeerd maar dat is het sowieso niet. Als een andere machine met Vmware verbindt, looptie als een trein.
Wat voor VMnet instellingen gebruik je?quote:Daarnaast zijn er dus ook rare symptomen naast vmware (snelheidstesten waarbij een ISO wel snel download, maar andere testen die compleet falen...)
ik --> VMware server (OS:Geen idee) --> Ubuntu vm = traagquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, "als een andere machine met VMWare verbindt"?
Kun je iets duidelijker proberen te maken wat er precies onder VMWare draait en wat het host platform is en welke computer dat is en welke verbindingen wel en niet werken?
[..]
Wat voor VMnet instellingen gebruik je?
Op basis hiervan zou ik het probleem inschatten ter hoogte van "ik". Kun je me meer vertellen over "ik"?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
ik --> VMware server (OS:Geen idee) --> Ubuntu vm = traag
Andere pc --> VMware server (OS:Geen idee) --> Ubuntu vm = snel
ik --> andere pc, snelheidstest = erg traag (100 tot 500 KB/s)
Andere pc --> Server, snelheidstest = snel
ik --> server, snelheidstest = traag
ik download een bestand van 700 mb= acceptabele snelheid (moet sneller kunnen).
Waarbij Ik mijn pc is, vmware server een rackserver met 16GB ram en ook een handvol cpu's er in, en andere pc een pc vergelijkbaar met mijn pc.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op basis hiervan zou ik het probleem inschatten ter hoogte van "ik". Kun je me meer vertellen over "ik"?
Waarop is de 1e NIC aangesloten?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Dat probeer ik al vanaf de OP duidelijk te maken ja
![]()
Ik is een pc waarin we een 2e nic geplaatst hebben, en de kabel in deze 2e nic hebben geprikt.
Nietquote:
NIC 1 vertoont dus hetzelfde probleem, ook als NIC 2 niet is aangesloten? Heb je ook hetzelfde probleem wanneer je maar 1 van de 2 NIC's in de computer hebt zitten?quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
NietEn anders op patchpunt 23 of 24
![]()
of nic 1, of nic2. En dan of 23, of 24. En die punten zitten dan op 23, 24 en 25 in de patchkast. Op een ciscoswitch.
NIC is dus ook uitgesloten
NIC1 is onboard, nic2 is later er bij geplaatst om het probleem op te sporen (we dachten dat het in de NIC zou zittenquote:Op woensdag 4 februari 2009 07:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
NIC 1 vertoont dus hetzelfde probleem, ook als NIC 2 niet is aangesloten? Heb je ook hetzelfde probleem wanneer je maar 1 van de 2 NIC's in de computer hebt zitten?
Nee, op 100 full dup. Net als de NIC. Andere poorten geven het zelfde probleem...quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:02 schreef Aaargh! het volgende:
Zie je veel packetloss op die interface ? Switch poort staat niet toevallig op 10MBit ?
Das een hele goedequote:Op woensdag 4 februari 2009 09:25 schreef Netsplitter het volgende:
Merk en type van de vmware server?
IP komt via DHCP, alleen NIC1 krijgt adhv. MAC adres altijd hetzelfde ip toegewezen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
TCP/IP stack enzo als eens weggeknikkerd en opnieuw geinstalleerd?
Krijg je alles via DHCP aangeboden?
Staat er een interne verwijzing verkeerd?
Misschien in je hosts file?
"ik" is de fysieke machine die verbindt met de vmware bak hequote:Op woensdag 4 februari 2009 09:33 schreef Alicey het volgende:
Heb je op "ik" al eens een ander OS geprobeerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |