Het schijnt dat het ook per ziekenhuis verschilt, maar ik zal even vertellen hoe het bij die van mij ging.
Eerst gewoon plakkertjes op voor ECG, bloeddrukmeter, saturatiemeter (saturatiemeter krijg je in ieder geval, het kan namelijk ook naar je longen overgaan). Daarna kreeg ik een rustgevend middeltje door mijn infuus, omdat ik geen dormicum had genomen.
Toen moest ik op het rand van het bed gaan zitten, en jatste de anesthesist zonder enig waarschuwing zo die naald in mijn nek

Dat voelt best wel naar moet ik zeggen, meer denk ik doordat je niet weet hoe het voelt om een naald in je nek te krijgen. Daarna begon mijn schouder te schokken en ging hij het vloeistof inspuiten. Hier heb ik niks van gevoeld. Toen mocht ik weer gaan liggen en was het wachten. Plaatselijke verdovingen werken nooit zo goed bij mij, dus het duurde ook heel lang voordat ik voelde dat het ging werken. Bij controle (koude tube op de huid) bleek dan ook dat mijn hele achterkant niet verdoofd was. Alleen de voorkant. Komt waarschijnlijk door HMS/EDS.