quote:'Spelers transfervrij'
Samensmelting van Roda JC en Fortuna heeft volgens juristen verstrekkende gevolgen
De voorgestelde samensmelting tussen Roda JC en Fortuna Sittard kan verstrekkende gevolgen hebben voor de huidige spelersgroepen van deze clubs, betogen advocaat en gelicentieerd spelersmakelaar Frans de Weger en zijn medewerker Thijs Kroese.
Een fusie, waarbij in dit geval volgens hen een nieuwe club ontstaat, wordt volgens het tweetal in de wet een 'overgang van onderneming' genoemd. "Concreet betekent dit dat voetballers van - laten we voor het gemak zeggen - 'FC Limburg' niet langer gebonden zijn aan hun spelerscontracten en in principe een transfervrije status hebben." Het gevolg is, zo menen De Weger en Kroese, dat bepalende spelers met langlopende contracten, zoals bijvoorbeeld Marcel Meeuwis, Davy de Fauw en Anouar Hadouir komende zomer voor niks Limburg kunnen uitwandelen.
Voor Meeuwis is dat goed nieuws. De middenvelder wilde, nadat hij vorig jaar in aanvaring kwam met de toenmalige trainer Raymond Atteveld al weg bij Roda JC, maar zag een transfer naar FC Groningen vanwege de hoog verlangde transfersom afketsen. De afgelopen maanden werd hij in verband gebracht met PSV, maar serieus werd de Eindhovense interesse door het aanblijven van Edison Mendez nooit.
Bron: De Telegraaf
Lieverd, zowel Roda als Fortuna zijn 'stadsfusies'.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:08 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
[..]
Dude, als je op mijn laatste zin gaat, ik bedoel het zoals ik het typ! DIT GAAT ER GEWOON NIET IN BIJ DE LIMBURGERS... oftewel.. WIJ PIKKEN DEZE GANG VAN ZAKEN NIET. met je debiele commentaar hier in rodatopics altijd..
Kaalheide zou zich schamen voor zo'n pro-fusie supporter / gloryhunter!quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:46 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Lieverd, zowel Roda als Fortuna zijn 'stadsfusies'.
iehlaak =/= Kaalhei?quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kaalheide zou zich schamen voor zo'n pro-fusie supporter / gloryhunter!
Dat wel, maar ik doel op 't stadion. Die naam word doodleuk in verband gebracht met een fusiegedrocht...quote:
Ik ben niet pro-fusie, ik ben pro-hostile-takeover.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kaalheide zou zich schamen voor zo'n pro-fusie supporter / gloryhunter!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:40 schreef de_boswachter het volgende:
De stropdassen draaien de nek om van wat supporters jarenlang hebben opgebouwd.
R.I.P. Roda
R.I.P. Fortuna
Wat hebben de supporters (jaja, ze kwamen met wel vijftig!) nou weer opgebouwd? En veel goeds kan het ook niet zijn, want enorm veel bestaansrecht hebben ze nou niet bepaald. Als je niet fuseert gaat Fortuna trouwens ook gewoon ten gronde.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:40 schreef de_boswachter het volgende:
De stropdassen draaien de nek om van wat supporters jarenlang hebben opgebouwd.
R.I.P. Roda
R.I.P. Fortuna
Zonder hun supporters hadden Roda en Fortuna NOOIT bestaan. Dat er dan over de rug van de supporters een nieuw team wordt opgestart is ronduit schandalig en in en intriest voor mensen die al jarenlang hart en ziel hebben gegeven voor hun favoriete club.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:24 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Wat hebben de supporters (jaja, ze kwamen met wel vijftig!) nou weer opgebouwd? En veel goeds kan het ook niet zijn, want enorm veel bestaansrecht hebben ze nou niet bepaald. Als je niet fuseert gaat Fortuna trouwens ook gewoon ten gronde.
Overigens zegt een supportersopkomst van niet meer dan 50 man wel genoeg in deze situatie
Wat is het verschil. Je gaat er in beide gevallen niet meer heen. Ik kan me de frustratie van Roda-kant wel begrijpen, aangezien zij echt wel op eigen benen kunnen staan. Heb ook nog steeds nergens een argument gehoord waarom Roda er iets mee op zou schieten als ze een noodlijdende club met kutspelers, kutfaciliteiten en kutstaf overnemen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zonder hun supporters hadden Roda en Fortuna NOOIT bestaan. Dat er dan over de rug van de supporters een nieuw team wordt opgestart is ronduit schandalig en in en intriest voor mensen die al jarenlang hart en ziel hebben gegeven voor hun favoriete club.
Of dacht jij dat die mensen volgens jaar gezamenlijk naast elkaar op de tribune gaan zitten in Kerkrade ?!?
Als ik supporter was van 1 van de clubs dan zag ik liever mijn club failliet gaan dat dat er "gefuseert" wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |