abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65678494
Hey luitjes,

Ik ga binnenkort afstuderen aan de Hogeschool.
Nu moet ik uiteraard een scriptie schrijven. Ik heb momenteel nog geen concreet onderwerp aangezien het nog heel even duurt, maar ik wil mijzelf alvast ori๋nteren met betrekking tot de scriptie.

Nu is het algemeen bekend dat de scripties op internet om te huilen zijn. Ik wil het daarom wel wat beter doen dan de gemiddelde HBO'er, en daarom vroeg ik mij af wat nou goede boeken zijn? Dit ter ondersteuning om mijn scriptie compleet te krijgen.

Nu zat ik zelf te denken aan dit boek en dit boek.

Heeft iemand ervaring met deze boeken, of is er een ander nuttig boek wat kan helpen bij een scriptie?
pi_65679140
tvp... ergens wil ik ook hbo gaan doen, maar ik heb juist een hekel aan die scripties.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65681726
Ik zou in ieder geval Basisboek methoden en technieken van Baarda en de Goede gebruiken voor je onderzoek, daar staan ook veel nuttige dingen in. Daarnaast zijn er zat boeken over zakelijke communicatie die helder uitleggen wat in een plan van aanpak en een scriptie zou moeten staan en waarom.
Toch zou ik eerst eens opzoek gaan naar een onderwerp, dan kun je ook alvast beginnen met literatuur zoeken. Van die boeken die zeggen hoe je "makkelijk en snel" kunt afstuderen zijn leuk, maar ik zou gewoon starten

Ik ben op dit moment aan het afstuderen en het is toch echt een kwestie van doen, je kunt toch past na je literatuurstudie je probleemstelling met de bijbehorende vragen scherpstellen, als je geen literatuur vindt (daar liep ik tegenaan) dan wordt het lastig je probleemstelling te beantwoorden hoe scherp je die ook formuleert . Gelukkig heb ik nu mijn literatuur deel af
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_65682688
Die van Oosterbaan wordt bij Masterthesis bij ons ook aangeraden. Was dan wel een docent die binnen deze vakgroep ook lesgaf, maar schijnen hele bruikbare tips in te staan. Moet hem zelf ook nog aanschaffen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:00:35 #5
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65685246
In heb het tweede boekje in bezit, prima ding

Ben momenteel ook bezig met mijn afstudeerscriptie.
Primum non nocere
pi_65687561
Ik zou niet zonder dit boek kunnen.
pi_65691037
Ik heb het eerste boek, duidelijk, simpel en het helpt vooral met de basics (onderwerp, probleemstelling, deelvragen, literatuuronderzoek etc.) Ik heb hem zelf gewoon gehuurd bij de mediatheek van de HRO, dus misschien is dat ook een optie. Helpt het niet, ben ik niet mijn geld er aan kwijt
Fuck the EBU
pi_65699695
Dank voor de adviezen! Ik kan concluderen dat dit enigszins dus best nuttig kan zijn?

Zoals je kan zien doe ik Bedrijfskundige Informatica. Ik heb gedurende de afgelopen 3 jaar al heel wat verslagen gemaakt.
Het ging mij niet om hoe je dit maakt, want dit kan ik zelf ook wel bedenken, maar meer om de rode draad in je verslag goed duidelijk te maken, de do's en don'ts die je in je verslag verwerkt.
Zoals zakelijke en formele zaken, maar ik hoef niet te weten wat een inleiding, probleemstelling of samenvatting is. Die heb ik namelijk al 3 jaar lang beschreven.

Het ging mij voornamelijk om de cruciale dingen die je gauw over het hoofd ziet. Zo beschrijft het eerste boekje:
quote:
Elk hoofdstukje eindigt met een checklist van vragen.
Dit lijkt me namelijk erg behulpzaam. Het zijn van die kleine dingen zoals: "Heb je hieraan gedacht?", "En hieraan?" maar die maken toch je verslag compleet en eenduidig
Want het komt bij mij nog weleens voor dat ik aan het eind het e.e.a. vergeten ben doordat ik me blind staar op hetzelfde stukje tekst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')