Met video : http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=11301quote:Orthodoxe joden krijgen van de rabbijnen in onze stad de raad om niet naar België te komen, zolang ze hier een verplichte inburgeringscurusus moeten volgen. Want volgens hen is die cursus in strijd met hun geloof. De joods- orthodoxe gemeenschap vraagt Antwerpen om de cursus toch aan te passen. De kledij van de lesgevers kan fatsoenlijker en onderwerpen zoals het homohuwelijk mogen niet op een provocerende manier aan bod komen in de les.
Precies.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:36 schreef Meki het volgende:
Iedereen moet integreren waar die zich vestigt.
waarom willen zij dat niet. begrijp er niks van.
Dat eerste lijkt me hun goed richt. Je hóéft niet naar België te komen, dus als ze daarom niet komen, dan lost het probleem zich ook op.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:36 schreef Meki het volgende:
Orthodoxe joden krijgen van de rabbijnen in onze stad de raad om niet naar België te komen, zolang ze hier een verplichte inburgeringscurusus moeten volgen.
Toch benadrukt Davids dat Joden de inburgeringstrajecten zullen blijven volgen. "De joodse wetten schrijven voor dat je de regels van het land waar je woont moet volgen, en dat is hier niet anders", besluit de algemeen directeur. (belga/adb)
Alhoewel ik betwijfel of er onevenredig hoge werkeloosheid, criminaliteit en overlast aan deze betreffende gemeenschap valt toe te schrijven.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:35 schreef IHVK het volgende:
Wat een gezeik weer. Pfff.
Word een beetje integratie immigratie moe.
dat kan bijna niet anders als ze allemaal in de banken en diamantsector zitten hequote:Op maandag 2 februari 2009 20:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Alhoewel ik betwijfel of er onevenredig hoge werkeloosheid, criminaliteit en overlast aan deze betreffende gemeenschap valt toe te schrijven.
Nu, dat is een relevant punt. Als deze groep bijvoorbeeld een bepaald opleidingsniveau en het vooruitzicht van een baan kan laten zien, dan kun je ze in ieder geval voor de duur van het contract een verblijfsvergunning garanderen met een clausule dat ze bij ontslag weer weg moeten.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of er onevenredig hoge werkeloosheid, criminaliteit en overlast aan deze betreffende gemeenschap valt toe te schrijven.
Ik geloof dat dit tegenwoordig wel anders is. En dat de religieus nog heel streng orthodoxe Joden ook niet allemaal degenen zijn die in de diamanthandel zitten, een deel van de gemeenschap is ook verseculariseerd, waaronder enkele rijke Joden.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
[..]
dat kan bijna niet anders als ze allemaal in de banken en diamantsector zitten he
Leven en laten leven.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan mogen ze van mij zo oningeburgerd zijn als ze willen, als ze anderen maar niet tot last zijn en lekker bijdragen aan de economie.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
[..]
dat kan bijna niet anders als ze allemaal in de banken en diamantsector zitten he
Ook een goed voorbeeld ja. Zolang er geen groepen Chinezen op straathoekjes zich schuldig staan te maken aan overlast, intimidatie, bedreiging, vandalisme, geweldpleging, inbraak, beroving en andere criminaliteit, maakt het mij niet eens uit als ze bijvoorbeeld slecht Nederlands spreken. Ze gedragen zich over het algemeen tenminste en voegen wat toe.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:14 schreef Specularium het volgende:
Chinezen burgeren ook niet in, nergens last van.
Het bezwaar, ook van joodse zijde, is dat mensen via inburgeringscursussen allerlei liberale ideeen opgedrongen krijgen waar ze helemaal niet van gediend zijn. Het zou beter zijn als de cursussen eens wat neutraler waren en niet zo doordramden over abortus, homohuwelijk, etc.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:36 schreef Meki het volgende:
Goed van meneer Mario Keulen.
waarom willen zij dat niet. begrijp er niks van.
Nu, daar zie ik het probleem niet zo van in. De Joden hoeven niet met een homo te trouwen of iets dergelijks, ze moeten zich er alleen van bewust zijn dat het homohuwelijk bestaat. Er is geen verplichting eraan mee te doen. Het is meer dat ze een beetje op de hoogte zijn welke regels er gelden in hun nieuwe thuisland.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:23 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het bezwaar, ook van joodse zijde, is dat mensen via inburgeringscursussen allerlei liberale ideeen opgedrongen krijgen waar ze helemaal niet van gediend zijn.
Ik weet niet of je de inhoud ooit bekeken hebt, maar de toonzetting is allemaal verre van neutraal en gaat sterk in de richting van hersenspoelen. Het homohuwelijk wordt gepresenteerd als een grote verworvenheid, terwijl ook het grootste deel van de autochtonen dat helemaal niet als zodanig beschouwt.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:26 schreef Iblis het volgende:
Nu, daar zie ik het probleem niet zo van in. De Joden hoeven niet met een homo te trouwen of iets dergelijks, ze moeten zich er alleen van bewust zijn dat het homohuwelijk bestaat.
De jaloezie druipt er van af.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
[..]
En als ze nou niet bereid zijn te accepteren dat het hier kan vanwege hun overtuiging?quote:Op maandag 2 februari 2009 23:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nu, daar zie ik het probleem niet zo van in. De Joden hoeven niet met een homo te trouwen of iets dergelijks, ze moeten zich er alleen van bewust zijn dat het homohuwelijk bestaat. Er is geen verplichting eraan mee te doen. Het is meer dat ze een beetje op de hoogte zijn welke regels er gelden in hun nieuwe thuisland.
Wanneer ga jij dan eens fatsoenlijk Nederlands leren?quote:Op maandag 2 februari 2009 19:36 schreef Meki het volgende:
quote:
Misschien leert hij elke dag bij, weet jij hetquote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:43 schreef knowall het volgende:
[..]
Wanneer ga jij dan eens fatsoenlijk Nederlands leren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |