15 jaar vind ik ook een raar getal. Waarom geen 10 en waarom geen 20?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat vinden jullie van deze straf?
Is het nodig zo'n stadionverbod als die man verder geen recidivist was. Ik weet niet of hij dat is of was maar ik zag het gebeuren als in een opwelling. Oerstom en dom en zeker voor een straf maar ik vind 15 jaar een raar getal.
Precies. Als je deze man er nu goedkoop vanaf laat komen is dat een uitnodiging voor de rest van de malloten in het vak om de volgende keer ook maar het veld op te lopen als hun club weer eens aan het verliezen is.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:25 schreef pekel het volgende:
En dan morgen weer een malloot die een grensrechter aanvalt zeker? Gewoon fiks straffen, emotioneel verhaal of niet. Geen enkele, maar dan ook geen enkele supporter moet het in z'n botte hersens halen om het veld op te rennen om zoiets te doen. Vandaar goed dat hij hard aangepakt wordt, zodat geen hond dit ooit gaat herhalen.
Fiks straffen, het is z'n eigen domme fout. Alhoewel, misschien kan hij wel 5 jaar vrijwilligerswerk doen in het stadion, daar ben ik voor.
Ja, hij kan wel spijt hebben enzo. Maar ga je een moordenaar minder straffen als hij zich zo opstelt als deze man doet? Lijkt me niet.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:58 schreef SCH het volgende:
Wel een openhartig interview, ik vind dat het best mee mag wegen dat die man geen record heeft op dit gebied. Het was een vlaag van verstandsverbijstering, natuurlijk moet hij gestraft maar een jaar lijkt me wel voldoende. Denk echt niet dat ie dit nog een keer gaat doen.
Wat is dat nou voor kutvergelijking. Je zag gewoon aan deze man dat hij er oprecht spijt van heeft, en verder als hij nog nooit een rel heeft gehad, moet hij duidelijk minder gestraft worden dan 15 jaar.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, hij kan wel spijt hebben enzo. Maar ga je een moordenaar minder straffen als hij zich zo opstelt als deze man doet? Lijkt me niet.
Yep. Speelt vrijwel altijd mee of iemand al dan niet berouw heeft, zijn daden inziet en de ernst van herhaling.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, hij kan wel spijt hebben enzo. Maar ga je een moordenaar minder straffen als hij zich zo opstelt als deze man doet? Lijkt me niet.
Dit was wel oprecht, maar als moordenaar kun je dat ook 'oprecht' spelen natuurlijk. Had 'ie het zich maar eerder moeten bedenken.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:03 schreef Rots het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor kutvergelijking. Je zag gewoon aan deze man dat hij er oprecht spijt van heeft, en verder als hij nog nooit een rel heeft gehad, moet hij duidelijk minder gestraft worden dan 15 jaar.
Geen kutvergelijking. Moord is een zwaar vergrijp in de maatschappij, in het stadion is het veld oplopen een van de zwaardere vergrijpen.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:03 schreef Rots het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor kutvergelijking. Je zag gewoon aan deze man dat hij er oprecht spijt van heeft, en verder als hij nog nooit een rel heeft gehad, moet hij duidelijk minder gestraft worden dan 15 jaar.
Maar hij krijgt toch ook straf. Bij moordenaars gelden dat soort dingen ook allemaal mee. Als iemand geen enkele wroeging heeft, of zijn fouten niet erkent, of niet inziet dat hij iets verkeerds heeft gedaan dat zal dat zeker meespelen. De oprechtheid is altijd lastig te bepalen inderdaad, daar heb je gelijk in. Net als die tranen van Federer gisteren, die waren ook gespeeldquote:Op maandag 2 februari 2009 23:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dit was wel oprecht, maar als moordenaar kun je dat ook 'oprecht' spelen natuurlijk. Had 'ie het zich maar eerder moeten bedenken.
Boeiend. Zo'n lompe actie gaat daar aan voorbij.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep. Speelt vrijwel altijd mee of iemand al dan niet berouw heeft, zijn daden inziet en de ernst van herhaling.
Ik heb ook met hem te doenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:02 schreef waterrietje het volgende:
Als het nou zo'n gast is met een verleden, dan is 15 jaar op zijn plaats. Maar deze man was net in het sportjournaal, en ohoh wat deed het pijn bij hem. Dit is gewoon een normale man met een black-out, ik geloof hem op zijn woord als ik hem net zo zag. 3 jaar was een mooie straf geweest.
quote:
Waarom eigenlijk? 15 is misschien wat lang, maar heel veel dommer kan je als supporter niet uit de hoek komen, lijkt me.quote:
quote:
Zou ik ook zeggen als ik vijftien(!) jaar hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:02 schreef waterrietje het volgende:
Als het nou zo'n gast is met een verleden, dan is 15 jaar op zijn plaats. Maar deze man was net in het sportjournaal, en ohoh wat deed het pijn bij hem. Dit is gewoon een normale man met een black-out, ik geloof hem op zijn woord als ik hem net zo zag. 3 jaar was een mooie straf geweest.
quote:Op maandag 2 februari 2009 22:25 schreef pekel het volgende:
En dan morgen weer een malloot die een grensrechter aanvalt zeker? Gewoon fiks straffen, emotioneel verhaal of niet. Geen enkele, maar dan ook geen enkele supporter moet het in z'n botte hersens halen om het veld op te rennen om zoiets te doen. Vandaar goed dat hij hard aangepakt wordt, zodat geen hond dit ooit gaat herhalen.
Fiks straffen, het is z'n eigen domme fout. Alhoewel, misschien kan hij wel 5 jaar vrijwilligerswerk doen in het stadion, daar ben ik voor.
En die gaan dan de straten slopen om af te koelenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:23 schreef onlogisch het volgende:
Maar daar denken de supporters WEL na. Ook mensen met een zogenaamde opwelling.
Er zijn meerdere levenslange verboden in NL. Weet niet of dat vanuit club of KNVB komt.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:57 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat bestaat niet volgens het KNVB-reglement dacht ik.
Bij Spurs tegen Arsenal maakte er anders een het (weloverwogen?) besluit om het veld op te komen en vereeuwigd te zijn als een van de grootste Spurs helden ooit.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens. Op het vrijwilligerswerk na dan.
Deze man, opwelling of geen opwelling, mag wat mij betreft nooit maar dan ook nooit meer in een stadion komen.
Je blijft ten alle tijden met je poten van een grens/scheidsrechter af! Ik snap niet waarom we deze discussie uberhaupt voeren.
Het MAG niet. Dus DOE je het niet.
Doe je het toch? Dan zoals in Engeland. Een LEVENSLANG verbod. Maar daar denken de supporters WEL na. Ook mensen met een zogenaamde opwelling. Je weet als je daar het veld op gaat dat je de rest van je leven fucked bent.
Dat zouden ze hier ook moeten doen. Het is alleen maar een win-win situatie.
1.Scheids/grensrechters kunnen gewoon op een normale manier hun werk doen.
2. Je ziet de malloten nooit meer terug in het stadion.
As it should be
In Engeland lopen er veel vaker supporters het veld op dan hier.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:23 schreef onlogisch het volgende:
Doe je het toch? Dan zoals in Engeland. Een LEVENSLANG verbod. Maar daar denken de supporters WEL na. Ook mensen met een zogenaamde opwelling. Je weet als je daar het veld op gaat dat je de rest van je leven fucked bent.
Daar heb je dan ook meestal niet van die grachten en hekwerken zoals hier.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
In Engeland lopen er veel vaker supporters het veld op dan hier.
Volgens 'onlogisch' lopen er in Engeland geen supporters het veld op. Dat is onjuist.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar heb je dan ook meestal niet van die grachten en hekwerken zoals hier.
WTF zeg, wat een gekkenhuis.quote:
Dat is ook onzin. Als jij het veld op wil kun je het veld op. Wij hebben bij ons hekken met een hoog WOII gehalte maar de laatste jaren is het regelmatig voorgekomen dat men er danwel overheen dan wel doorheen ging.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
Daar heb je dan ook meestal niet van die grachten en hekwerken zoals hier.
Ja, hij sneed hem echt helemaal aan stukken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:37 schreef gelly het volgende:
De man hoort al niet eens vrij in de maatschappij rond te lopen als ie al van een voetbalwedstrijd blackouts krijgt waarna ie gekke dingen gaat doen.
Jaja, maar over het algemeen is het in Engeland een kwestie van over reclameborden van een paar decimeter stappen en moet je hier heel wat meer moeite doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:39 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat is ook onzin. Als jij het veld op wil kun je het veld op. Wij hebben bij ons hekken met een hoog WOII gehalte maar de laatste jaren is het regelmatig voorgekomen dat men er danwel overheen dan wel doorheen ging.
Kijk naar Ajax met hun gracht maar toch xx marokkaantjes op het veld destijds.
Of Den Haag zogenaamd het best beveiligde stadion van Europa binnen no-time stonden er afgelopen jaar honderden supporters op het veld.
Hier past maar 1 reactie :quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, hij sneed hem echt helemaal aan stukken.
Wellicht wordt het tijd om de watjes eens op kamp te sturen. Winnen we de oorlog toch niet mee.
Wat een gezever om niets zeg. Nogal wiedes dat 5 jarige mocroos hier de straten kunnen terroriseren.
Laters
Dan nog, je lijkt het wel bijna normaal te vinden dat dit soort dingen gebeuren. Het is verdomme een spelletje waar 22 spelers tegen een bal trappen. Als je daarvan al blackouts krijgt en mensen gaat aanvallen hoor je in een TBS kliniek thuis.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
Gvd, pas ik net die reactie aan.
Als je die tweede zin weghaalt, dan?
De drempel is lager, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef Ambrosius het volgende:
Jaja, maar over het algemeen is het in Engeland een kwestie van over reclameborden van een paar decimeter stappen en moet je hier heel wat meer moeite doen.
Het IS vrij normaal. Het zit in het wezen van de mens om zich mee te kunnen laten voeren door emotie.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan nog, je lijkt het wel bijna normaal te vinden dat dit soort dingen gebeuren. Het is verdomme een spelletje waar 22 spelers tegen een bal trappen. Als je daarvan al blackouts krijgt en mensen gaat aanvallen hoor je in een TBS kliniek thuis.
En het zit ook in de beschaving die we proberen te hanteren dat we dat soort ongewenste emoties proberen te voorkomen of iig te bestraffen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het IS vrij normaal. Het zit in het wezen van de mens om zich mee te kunnen laten voeren door emotie.
En dat is prima, maar wel naar verhouding. En hier is iedere verhouding wat mij betreft zoek.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:00 schreef gelly het volgende:
[..]
En het zit ook in de beschaving die we proberen te hanteren dat we dat soort ongewenste emoties proberen te voorkomen of iig te bestraffen.
Precies! Disproportioneel dus!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En dat is prima, maar wel naar verhouding. En hier is iedere verhouding wat mij betreft zoek.
Dit heeft niets met corrigeren te maken.
Dat is jouw mening. De mening van het KNVB, de Graafschap en velen anderen (waaronder ik) deelt een heel andere mening.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En dat is prima, maar wel naar verhouding. En hier is iedere verhouding wat mij betreft zoek.
Dit heeft niets met corrigeren te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |