abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65656185
Hallo Klussers,

De vorige bewoners van ons huis hebben op een creatieve manier een niet passende set paumelles in het deur kozijn geschoven. Hierdoor hangt de deur er niet netjes in en klemt deze enorm.

Ik ben op zoek naar de fabrikant van deze deur kozijnen zodat ik passen de paumelles kan bestellen.

Een klusbedrijf vertelde me dat het hier om een polynorm deur kozijn gaat. De paumelles die er nu inzitten zijn van polynorm (zie foto)

Er bestaan ook rechte polynorm paumelles waar ik er een set van op de kop heb getikt. Helaas passen die niet of begrijp ik niet hoe het werkt. Ik mis namelijk een gedeelte waar het boutje ingeschroeft moet worden. Daarnaast zit de rechte polynorm paumelle verticaal gezien te ruim in z'n jasje.

Wie help me vaststellen welk merk/type deurkozijn dit is?

Hieronder een aantal foto's van de foute paumelles en het kozijn.

alvast bedankt voor jullie hulp!

pi_65665253
Ik gok dat je nog meer kozijnen van dit type in huis hebt, kan je ook een foto plaatsen van het juiste type paumelle?
Ik heb zelf geen metalen kozijnen, maar misschien dat iemand die dat wel heeft het juiste type herkent.
pi_65667022
Goeie tip. Maar helaas, daar zit em nou juist de krux. Dit is het enige kozijn van dit type in huis. Ik heb dus ook geen flauw idee hoe de juiste paumelle's er uit zouden moeten zien.
pi_65667411
wij hebben de zelfde op bijna alle deuren wat een ondingen :/
pi_65668433
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:32 schreef paumellert het volgende:

Een klusbedrijf vertelde me dat het hier om een polynorm deur kozijn gaat. De paumelles die er nu inzitten zijn van polynorm (zie foto)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is zeker Polynorm/Bruynzeel uit 1990 of daaromtrent. Ik heb die krengen ook.
pi_65672046
Die paumelles die er nu in zitten zijn inderdaad van Polynorm, dat klopt .Van dit type om precies te zijn:

http://www.onlinebouwmark(...)php?product=36049054

Dit sluit zo slecht aan dat ik vast stel dat deze er niet in horen. Aan de scharnierende kant van de deur zit bv. zo'n 2 a 3 centimeter afstand tot de het kozijn.

Mijn vraag is dus ook: welke horen er wel in?
pi_65672764
Wat ik al een paar x heb gedaan: rechtstreeks bellen naar een fabrikant of hoofddealer - klantenservice oid.

Na accoord een mailtje sturen met foto en binnen 24 uur antwoord.
Oa. naam en ontwerper van stoel Artifort uit jaren '50 ; Dornbracht, dat kraan niet goed werkte en gratis vervanging binnenwerk ná 2 jaar; Liebherr koelkast met kapotte motor; kastdeurtje keuken gratis vervangen > 3 jaar. ; advies over domme vlekken spoelbak ; bevestigingsmateriaal voor ek stoelen uit 1989. etc.

Is dat een mogelijkheid om erachter te komen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 02-02-2009 22:26:22 ]
pi_65673617
Als het inderdaad een polynorm kozijn is, dan zal je waarschijnlijk pech hebben, kozijnen van voor 1992 hadden inderdaad een andere maat paumelle.
pi_65695277
Kan iemand voor 100% bevestigen dat het hier om een polynorm kozijn gaat? Dat zou voor mij heel veel schelen. Dan kan ik nl. gericht op zoek naar de bijbehorende paumelles.
pi_65711545

Het is 100% zeker Polynorm/Bruynzeel, zoals ik in een eerder bericht ook al zei.

[ Bericht 9% gewijzigd door Plankje55 op 03-02-2009 22:24:49 ]
pi_65715066
edit: laat maar
pi_65757083
@plankje:

enorm bedankt voor de foto's. Dat maakt het ee.a. duidelijk.

Klopt het dat de paumelle's die er in zitten van dit type zijn?

pi_65761417
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:53 schreef paumellert het volgende:
@plankje:

enorm bedankt voor de foto's. Dat maakt het ee.a. duidelijk.

Klopt het dat de paumelle's die er in zitten van dit type zijn?

[ afbeelding ]
Nee, dat klopt niet, ik heb er maar even 1 gedemonteerd.

Mijn scharnier is symmetrisch, dwz geen verschil tussen links en rechts, een plastic dopje sluit het gat af. Daardoor zit het pengat in de deur op een andere hoogte. Dat klopt met de foto van je deur, maar niet met dat van het nieuwe scharnier.
En jouw scharnier glimt
pi_65766908
Duidelijk verhaal.

Plankje, enorm bedankt voor de moeite die je hebt genomen!
pi_65867035
Zijn er alternatieven voor Polynorm kozijnen? Mijn huis heeft deels oude alu kozijnen. Nog afgezien van het feit dat die kozijnen foeilelijk zijn, is het materiaal net te licht voor het gewicht van de deuren: langzaam aan beginnen alle scharnieren uit te scheuren. Een paar kozijnen zijn inmiddels vervangen door Polynorm, maar echt mooi vind ik dat niet. Verder zijn ze op een paar plekken in huis lastig te plaatsen: de stalen kozijnen zijn net iets breder (buitenmaat) dan de oude. Bij verschillende deuren hier is daar geen ruimte voor. Zo kom ik in de badkamer met tegelwerk en badkuip klem te zitten, en er zijn deuren in dragende muren waar de muuropening smaller is dan de breedte van Polynorm kozijnen.
pi_65921645
Je mag ook wel eens een beeje schoonmaken,vette scharniertjes.
pi_65937805
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:28 schreef Zoomdetector het volgende:
Zijn er alternatieven voor Polynorm kozijnen?
gewoon houten kozijnen?
pi_65973654
Dat kan ik niet zelf
pi_65974841
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 02:20 schreef Zoomdetector het volgende:
Dat kan ik niet zelf
Als je een hamer, winkelhaak, beitel, handzaag en rolmaat hebt, kun jij zelf zo'n houten montagekozijn maken en plaatsen hoor
pi_67340781
hoi , misschien is het http://www.krepeldeuren.nl/content.php/nl/142?ProductID=59
Andusta van poynorm.
Moet zeggen dat svedex er ook erg op lijkt. http://www.svedex.nl/technische-documentatie/index.aspx?id1=57&id2=141&id3=254
Ben zelf ook aan het stoeien met het herkennen van mijn kozijn, ik heb 3 nieuwe nodig voor verbouwing zolderkamers.
Heb een nieuwbouwwoning uit 2005 .
pi_72832153
Hallo Paumellert,

Ik vroeg me af of het nog gelukt was om de juiste paumellen te bemachtigen en zo ja hoe en waar. Ik zit namelijk zelf nu ook met dit probleem.

Groeten,
Peer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')