abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 februari 2009 @ 10:17:33 #1
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65616421
Ola, vorig jaar werd het vorige deeltje met een leeg comment dichtgegooid en een nieuw deeltje kan ik nergens vinden. Dus bij deze .

De laatste foto's waren van Oh-Oh:
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:14 schreef oh-oh het volgende:
Twee keer mijn Kareltje vandaag:



[ Bericht 4% gewijzigd door ..bennie op 01-02-2009 10:31:34 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 10:20:34 #2
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65616458
Ben twee weken met Kayla op wintersport geweest en na een aantal dagen trainen (wennen aan lift, niet najagen van skieers, bij mij blijven etc) kon het rennen beginnen .

Weg

[ Bericht 22% gewijzigd door Netsplitter op 30-12-2009 15:14:11 ]
pi_65654710
Waarom hebben honden eigenlijk altijd een natte neus?
pi_65654856

En maar stinken en snurken dat dier
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:36:03 #5
225308 Row-1
'sup money?
pi_65688265
Lol, wat ligt ie grappig

Niet mijn huisdier, van me broer

pi_65688320
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:36 schreef Row-1 het volgende:
Lol, wat ligt ie grappig

Hij spoort ook totaal niet !
quote:
Niet mijn huisdier, van me broer

[ afbeelding ]
Wat een drolletje !

En die foto van mij was ook mijn schoonhond hoor
pi_65688645
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:20:52 #8
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65691583
Wat een schatjes, vast erg beweeglijk en lastig op de foto te zetten
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_65695069
Aangezien zo'n driekwart van de foto's die ik maak van mijn hond / een hond zijn kom ik hier even neuzen...

Eerst een rondje commentaar, van onder naar boven.

@ Twizla: Lief moment gepakt, goed oogcontact met een heerlijk blije blik. Zelf probeer ik, meestal, oog-hoogte aan te houden. Daardoor krijg je nog meer contact en als je de goede scherptediepte hebt (achtergrond lekker wazig) dan spinrgt zo'n koppie er nog veel meer uit, mede ook doordat je een soort van horizon hebt.

@ Row-1: Jonge katjes zijn sowieso al lief om te zien wat het al gauw een lief plaatje maakt. Het lijkt of het schattige en kleine beestje er over nadenkt om de sprong van zijn of haar leven te maken. Foto oogt wel een beetje donker en wat grauw. Met een kleine aanpassing, in welk foto-bewerkingsprogramma dan ook, wordt het veel lichter. Verder zou je hem ook nog een stuk meer kunnen bijsnijden zodat het katje niet enigszins verdwijnt in de rest van de foto. Door de kat op 1/3e van boven te houden creëer je ruimte aan de onderkant en versterk je ook nog eens het effect dat hij naar beneden kijkt.

@ Hoi_Piepeloi: Weinig flatteuze pose! Maar wel een goed beeld van hoe honden ongegeneerd kunnen slapen. Denk dat menig baasje dit wel herkend. Jammer dat zijn ene achterpoot er net niet helemaal opstaat. Ook nu zou je eens op je buik kunnen gaan liggen en je focussen op de ogen, die laten immers ook zien dat ze slapen. Misschien verkeerde woordkeuze, met de private parts open en bloot, maar zo krijg je een intiemere en lieve foto.

@ ..bennie: Bij de eerste heb je echt een prachtige blik te pakken met goed ruimte zodat de hond kan "kijken", Er "staat" echt een stoere herder! Verder lijkt de achtergrond dit beeld ook nog te versterken. Hij kijkt alsof er een hele wereld is die hij wel eens gaat onderzoeken. Eeuwig zonde dat zijn oog-opslag voor een groot gedeelte wordt overschaduwt door de enorme flare. Ik ben zo nieuwsgierig wat er was gebeurd als de zon precies achter zijn kop / neus had gezeten.

De tweede is een lekkere actiefoto met de goede ruimte voor de hond. In dit geval versterkt een wat hoger standpunt denk ik juist de beweging naar beneden. Jammer dat zijn schaduw er niet helemaal opstaat en weer zo'n, zij het minder prominent aanwezig, eigenwijze flare. Bijsnijden is misschien een optie al haal je dan ook wel de ruimtelijkheid weg die dat achterste stukje bos en lucht toevoegt.

Wel een vraagje: was het geen hel om alles correct te belichten? Donker hond met gillend geel hesje en witte sneeuw en felle zon... *brrrrrr*

En dan van Kayla naar Kaya... What's in a name zullen we maar zeggen! Wat losse portretjes, eentje in de sneeuw (anders waren het er nog meer geweest), een "serie" strand (onze laatste grote wandeling) en eentje van een paar dagen later op de dag dat ik afscheid heb van haar heb moeten nemen.

Ennuh, als het te veel foto's zijn hoor ik het wel...

[1]


[2]


[3]


[4]


[5]


[6]


[7]


[8]


[9]


[10]


[11]


[12]
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:11:13 #10
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65695817
De tweede is een heupfoto (ik ski zelf mee), dus lastig om een goeie compositie met een goeie renhouding van de hond te combineren. Ik moet even door de hele serie heenspitten, zal je commentaar daar even bij meenemen, wellicht dat er betere tussen zitten.
Hel was vooral dat ik er later achterkwam dat m'n invulflits op beide foto's geen nut had (met name op de eerste foto is de flare daardoor ietwat overdreven aanwezig), aangezien ik hem op de camera zelf disabled had . Helaas kan ik niet even teruggaan om het opnieuw te proberen .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:12:10 #11
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65695858
@P_B je maakt mooie hondenfoto's, juiste scherpte diepte en mooi scherp .
pi_65851557




beetje uitproberen..
pi_65853246
@ P_B nummer 5,6 en 9 zijn erg leuk en mooi. Wat voor soort hondje is(/was) het?

@ Leniejj, wat voor acmera gebruik je. Je eerste shot is scherp, maar volgens mij iets te fanatiek gelfitst. En een klein diafragma waardoor de foto heel plat wordt. 2e is al stuk minder plat maar heeft ontzettend veel last van het achtergrond licht (hoge lichten) Verlies je veel detail in je foto. Zoek ook eens op de gulden snede, of de regel van derde voor je foto.

Mijn toevoeging, niet mijn eigen kat. Maar die van onze buren. Hij bivakeerd geregeld met zijn dikke kont in de vensterbank.

groter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 8 februari 2009 @ 16:51:21 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65853515
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:45 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Waarom hebben honden eigenlijk altijd een natte neus?
Honden danken hun scherpe reuk aan hun natte neus.
Dat hebben Amerikaanse wetenschappers aangetoond.

Verschillende hondenneuzen werden in kaart gebracht met MRI-scans. Aan de hand van die foto's kon een computermodel ontwikkeld worden waarmee ze nabootsten welke weg de lucht aflegt in de neusholtes van de dieren.
Uit het model blijkt dat de grote hoeveelheid slijm in de neus van honden een belangrijke rol speelt bij het onderscheiden van geuren, zo meldt het Britse wetenschappelijke tijdschrift New Scientist.

Voorselectie

Volgens de onderzoekers kunnen honden op unieke wijze geuren ontvangen. Het slijm in hun neusgaten zorgt er namelijk voor dat er in de holtes een soort voorselectie van verschillende aroma's wordt gemaakt.

Mensen

Eerder is al aangetoond dat honden beschikken over meer zenuwcellen en reukreceptoren in hun neus dan mensen. Ook daardoor kunnen de dieren gemakkelijker verschillende geuren onderscheiden.
"Maar nu hebben we aangetoond dat de geuren al worden gesorteerd voordat ze bij de reukreceptoren aankomen", aldus hoofdonderzoeker van de Universiteit van Pennsylvania Brent Craven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_natte_neus__.html
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 8 februari 2009 @ 19:17:31 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_65857945
Ah dit topic zocht ik een tijdje terug al
Inmiddels hangt deze van Bounty op canvas in de woonkamer


En deze van poes eveneens
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_65860250
Kayan van mij
pi_65864391


Siepie gaapt nogal veel...
pi_66200692


Snowie voor dat we naar de dierenarts gingen en we der moesten laten in slapen
"Het maakt niet uit wat je doet, zolang je het maar goed doet!"
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:59:38 #19
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_66202005
Aghussie, waarom inslapen?
pi_66204995
tumor in der buikje..



Jongste ratje koekie

[ Bericht 88% gewijzigd door Mystical_moonlight op 18-02-2009 17:58:51 ]
"Het maakt niet uit wat je doet, zolang je het maar goed doet!"
pi_66213087
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:17 schreef Chanty het volgende:
Ah dit topic zocht ik een tijdje terug al
Inmiddels hangt deze van Bounty op canvas in de woonkamer
[ afbeelding ]

En deze van poes eveneens
[ afbeelding ]
Zijn dan ook erg mooie foto's . Grappig ook dat ze een zelfde soort pose (vanaf zelfde kant genomen) zijn.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_66241745

Mijn Hond (:

ps; Mijn hond heeft n beetje n uitgedroogde neus.

[ Bericht 23% gewijzigd door Helenamus op 19-02-2009 16:16:09 (foutje) ]
pi_66280887
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:17 schreef Chanty het volgende:
Ah dit topic zocht ik een tijdje terug al
Inmiddels hangt deze van Bounty op canvas in de woonkamer
[ afbeelding ]
Mooie kat

Zelf ook maar eens een poging gewaagd:


Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:50:51 #24
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_66356662



Dit is mijn hond, een van mijn huisdieren. (heb nog 3 katten en een papegaai).
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_66508868
tuhvuhpuh... straks eens een leuke foto maken van mijn katten..
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')